mieæ

Data: 2011-06-30 15:18:05
Autor: to
mieæ
begin Albercik
Poczytałem nieco o niemaniu przepływomierza, (w końcu fizycznie
odpiąłem wtyczkę) a tam ludzie piszą że spalanie może być większe, moc
mniejsza, zużycie silnika większe itepe. Jak to jest naprawdę?

Tak jest w silniku benzynowym. Tam im uboższa mieszanka tym wyższa temperatura spalania, dlatego ECU dla bezpieczeństwa daje bogatsza niż trzeba, jeśli przepływomierz nie działa. W dieslu jest odwrotnie, im uboższa mieszanka tym niższa temperatura spalania, dlatego w przypadku braku przepływomierza daje dla bezpieczeństwa uboższą niż trzeba.

Jako że bez przepływki mam spalanie mniejsze niż to do którego przywykł
mój portfel, oraz mocy mi nie brakuje, bo nie zaobserwowałem jej ubytku
to rozsądne wydaje się być olanie sprawy. Jednak jak sobie pomyślę że to
spalanie może być jeszcze mniejsze(może?) a i koników może parę powrócić
na swoje miejsce to siÄ™ teraz zastanawiam...

Może być też tak, że przepływomierz był ok, a dymił bo leją Ci np. wtryski, a gdy go odłączyłeś ECU dla bezpieczeństwa dał zbyt uboga mieszankę i przypadkowo oba te błędy się jakby zniosły i mieszankę masz ok. Ja bym założył sprawny przepływomierz i zobaczył, czy wtedy będzie dymił i jeśli będzie, to poszukał przyczyny.

mieæ