miejsce parkingowe dla niepelnosprawnego

Data: 2009-05-20 10:12:44
Autor: kondi
miejsce parkingowe dla niepelnosprawnego
witam, przed moim blokiem byl sobie parking. ktoregos dnia przyszli jacys panowie i zamontowali znaki parking dla niepelnosprawnego kierowcy. wszystko byloby ok, ale miejsca parkingowe oznakowali wzdluz murku, przez co jest w tej chwili jakies 6 kopert i tylko dla niepelnosprawnych. wczesniej spokojnie miescilo sie tu kilkanascie samochodow, bo wszyscy kierowcy parkowali ukosem do sciany co prawda tyl auta byl juz na asfalcie, a nie na koste wyznaczajacej parking, ale asfalt byl wystarczajaco szeroki, a prowadzil tylko do miejsc parkingowych pod budynkiem, wiec w zupelnosci wystarcza nawet dla smieciarki. teraz prawie nikt sobie z tego nic nie robi, pozostale miejsca parkingowe sa jednak duzo dalej za budynkiem, a w 2 budynkach jest tylko jedna osoba niepelnosprawna, ktora takiego miejsca powinna uzywac. mam w zwiazku z tym pytania:

1. kto ustala gdzie maja byc koperty i kto jest wladny "przemalowac" miejsca parkingowe na ukos (znakow informacyjnych na murku nie trzeba byloby przestawiac bo sa na srodku kilkumetrowej przestrzeni? zaznaczam, ze nie chodzi mi o zlikwidowanie miejsc parkowania dla niepelnosprawnych, a o poprawienie absurdalnego ulozenia miejsc postojowych.

2. co mi grozi za postawienie samochodu ukosem obo innych aut, a nie wzdluz sciany, zaznaczam, ze przez to stoje autem czesciowo na kopercie (zaznaczonej inna kostka, nie fizycznie namalowana koperta)? wiem, ze teraz mandat to 500zl, ale czy dotyczy on rowniez prywatnych posesji nalezacych do wspolnotyy mieszkaniowej?

dziekuje, pozdrawiam
k.

miejsce parkingowe dla niepelnosprawnego