miejsce postojowe

Data: 2011-02-19 22:35:29
Autor: Michał Pysz
miejsce postojowe
Pod budynkiem jest parking wielostanowiskowy.
Stanowiska s± oznaczone biał± farb± i numerkami. Razem z mieszkaniem zakupiono miejsce postojowe (jest wpisane do księgi wieczystej).
Pytanie: czy na tej powierzchni mogę robić co mi się podoba??
Np postawić sobie jaki¶ mebel albo przykręcić do ¶ciany wieszak na opony?

Czy może wymaga to zgody innych mieszkańców?

mp.

Data: 2011-02-20 12:15:29
Autor: Robert Tomasik
miejsce postojowe
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ijpd32$tae$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

A jakie - Twoim zadniem - jest przeznaczenie społęcznogospodarczej Twojego prawa do tego terenu jako parkingu?

Data: 2011-02-20 12:38:52
Autor: Michał Pysz
miejsce postojowe
W dniu 2011-02-20 12:15, Robert Tomasik pisze:
[...]

Nie ważne jest moje zdanie. Chcę tylko wiedzieć czy mogę sobie na tylnej ¶cianie przyczepić 4 opony zimowe :-)

mp.

Data: 2011-02-20 14:04:19
Autor: Robert Tomasik
miejsce postojowe
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ijqugc$g4h$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Ważne. Bo chciałbym, by¶ ne tylko wiedział, jak jest, ale sk±d się to wzięło.

Data: 2011-02-20 14:18:11
Autor: ±ćęłń󶼿
miejsce postojowe
Je¶li będ± tylko nad Twoim miejscem, to możesz próbować.
Natomiast montowanie haków itp. jest jak±¶ ingerencj± w czę¶ć wspóln± (może np. przebić izolację przeciwwodn± ¶ciany), więc najlepiej zrób to pod nadzorem jakiego¶ inspektora budowlanego.

-- --

Data: 2011-02-20 15:31:52
Autor: Michał Pysz
miejsce postojowe
W dniu 2011-02-20 15:18,  ±ćęłń󶼿 pisze:
[...]
Będ± tylko nad miejscem na którym mogę parkować, będ± w rogu tak, że nikomu nie będ± przeszkadzać fizycznie (np pod t± ¶cian± nie ma przej¶cia do innych miejsc).

Obok nich były już wiercone dziury na haki do rur kanalizacyjnych więc z izolacj± nie będzie problemu.

Prze montażem zapytam jeszcze administratora budynku o opinię/zgodę.
Ale zanim to zrobię chciałem dowiedzieć się na grupie czy mi wolno, bo jak nie wolno to nawet próbować nie będę.

Z drugiej strony ciekawe jak jest z piwnic±, która jest kupiona na takiej samej zasadzie jak garaż. Czy w niej też mogę mieć problemy z powieszeniem czego¶?

mp.

Data: 2011-02-20 19:32:26
Autor: Robert Tomasik
miejsce postojowe
Użytkownik "Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ijr8ko$hjj$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Piwnica jest przeznaczona do przechowywania rzeczy, za¶ miejsce parkingowe do parkowania pojazdu. St±d w piwnicy możesz sobie rzedczy wieszać, a w wypadku parkingu bez zgody wła¶ciciela terenu poza parkowaniem pojazdu nie mozesz nic robić.

Data: 2011-02-20 12:18:18
Autor: .B:artek.
miejsce postojowe
W dniu 19-02-2011 22:35, Michał Pysz pisze:
[...]

A co masz wpisane w księdze wieczystej? Bo na 99% nie kupiłe¶ miejsca postojowego, tylko masz prawo do wył±cznego korzystania z niego.

--
..B:artek.

Data: 2011-02-20 12:44:06
Autor: Michał Pysz
miejsce postojowe

A co masz wpisane w księdze wieczystej? Bo na 99% nie kupiłe¶ miejsca
postojowego, tylko masz prawo do wył±cznego korzystania z niego.

Sprawdzę to jak tylko elektroniczna księga zacznie działać
(dzi¶ jest jaka¶ przerwa).

W akcie notarialnym podano, że do lokalu przynależy miejsce postojowe numer M17.

Rozumiem, że to wiele zmienia (czy jestem wła¶cicielem czy mam prawo używania)?

mp.

Data: 2011-02-20 13:25:56
Autor: .B:artek.
miejsce postojowe
W dniu 20-02-2011 12:44, Michał Pysz pisze:
Rozumiem, że to wiele zmienia (czy jestem wła¶cicielem czy mam prawo
używania)?

Może zmieniać. gdyby¶ był wła¶cicielem, to nie byłoby problemu. A tak zależy co masz wpisane w KW a propos tego wył±cznego używania i co chcesz zrobić.

--
..B:artek.

Data: 2011-02-20 20:22:48
Autor: Michał Pysz
miejsce postojowe
W dniu 2011-02-20 13:25, .B:artek. pisze:
[...]

Wpis w księdze wygl±da tak:
http://img683.imageshack.us/img683/2362/ksiegawieczysta.jpg
mam nadzieję, że wkleiłem odpowiedni fragment.

Miejsce jest wyszczególnione ale nie jako element mieszkania tylko pomieszczenia przynależne.
Czy z tego wynika fakt własno¶ci?

mp.

Data: 2011-02-21 09:21:05
Autor: Dominik & Co
miejsce postojowe
W dniu 20-02-2011 20:22, Michał Pysz rzecze:

Miejsce jest wyszczególnione ale nie jako element mieszkania tylko
pomieszczenia przynależne.
Czy z tego wynika fakt własno¶ci?

IMO tak. Pomieszczenie przynależne jest czę¶ci± lokalu,
zobacz Art.2 ust. 4 Ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własno¶ci
lokali. Czyli: miejsce parkingowe jest czę¶ci± lokalu,
lokal jest Twoj± własno¶ci±- ergo: miejsce parkingowe jest
Twoj± własno¶ci±. Aczkolwiek specjali¶ci od dzielenia włosa
na czworo mog± się zastanawiać, czy miejsce parkingowe
może być "pomieszczeniem" :-)

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)

Data: 2011-02-21 12:24:53
Autor: kauzyperda
miejsce postojowe
W dniu 2011-02-21 09:21, Dominik & Co pisze:
Aczkolwiek specjaliści od dzielenia włosa
na czworo mogą się zastanawiać, czy miejsce parkingowe
może być "pomieszczeniem" :-)

Specjalistą od dzielenia włosa na czworo staram się nie być, ale wkleję kawałek komentarza z Lexa ;-)

-- -- poczatek_cytatu-- -- -

Bończak-Kucharczyk Ewa
komentarz
Oficyna 2010
Komentarz do art.2 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (Dz.U.00.80.903), [w:] E. Bończak-Kucharczyk, Własność lokali i wspólnota mieszkaniowa. Komentarz, Oficyna, 2010.
Stan prawny: 2010.01.31

Do pomieszczeń przynależnych, zgodnie z art. 2 ust. 4 u.w.l., zalicza się w szczególności piwnicę, strych, komórkę i garaż, co oznacza, że pomieszczeniami przynależnymi mogą być także pomieszczenia o innych funkcjach, stanowiące wraz z całym lokalem własność tej samej osoby. Należy jednak zwrócić uwagę, że treść przepisu uniemożliwia zaliczanie do pomieszczeń przynależnych do lokalu obiektów lub powierzchni w budynkach, które nie są pomieszczeniami, choć znaczenie tego słowa nie jest do końca jasne. Wypada jednak uznać, że nie są pomieszczeniami niczym niewydzielone lub wydzielone prowizorycznie części większych lokali, sal czy też izb. *Dla przykładu, nie jest pomieszczeniem miejsce postojowe w wielostanowiskowym garażu lub na parkingu, które z tej racji nie może być pomieszczeniem przynależnym do lokalu stanowiącego odrębną własność*. Wypowiedział się też na ten temat Trybunał Konstytucyjny w postanowieniu z dnia 14 grudnia 2005 r., SK 24/05, OTK-A 2005, nr 11, poz. 144, który uznał, że: „Nie ulega wątpliwości, że w zaprezentowanej powyżej treści znaczeniowej terminu «pomieszczenie», wyznaczonej zgodnie z intuicjami znaczeniowymi pochodzącymi z języka ogólnego oraz wskazówkami wynikającymi z języka prawnego, nie mieści się miejsce postojowe w wielostanowiskowym garażu, usytuowanym w podziemiach budynku, o ile jest ono wyznaczone jedynie liniami namalowanymi na podłodze tegoż garażu albo zaznaczone na rzucie danej kondygnacji budynku. Odwołując się ponownie do uzasadnienia postanowienia SN z 19 maja 2004 r., sygn. akt I CK 696/03, należy zgodzić się z przedstawionym tam stanowiskiem, że na gruncie języka polskiego nieuprawnione jest zarówno twierdzenie, że «możliwe jest uznanie, iż stanowisko garażowe jest po prostu garażem», jak i że miejsce garażowe jest «pomieszczeniem». W pojęciu pomieszczenia zawarty jest bowiem element oddzielenia go (w ujęciu Sądu Najwyższego oraz części doktryny – ścianami) od pozostałej przestrzeni. Nie spełnia tego wymagania zaznaczenie miejsca garażowego na rzucie odpowiednich kondygnacji budynku zgodnie z art. 2 ust. 5 u.w.l., aczkolwiek umożliwia ustalenie w przestrzeni granic miejsca garażowego. Powyższe wnioski Sądu Najwyższego potwierdza brzmienie przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 ze zm.), które w przepisach § 18–21, § 55 ust. 1 oraz § 102–108 odróżniają expressis verbis pojęcia «miejsce postojowe» czy też «stanowisko postojowe» – w tym również pomieszczone na kondygnacji podziemnej (zob. zwłaszcza § 55 ust. 1 cyt. rozp.) – oraz «garaż» – w tym m.in. garaż jednoprzestrzenny, obejmujący pewną ilość stanowisk postojowych (zob. zwłaszcza § 104 oraz § 274 ust. 3 cyt. rozp.)". Por. też postanowienie SN z dnia 5 października 2007 r., I CSK 229/07, LEX nr 457733, w którym także stwierdzono, że miejsce postojowe w garażu wielostanowiskowym należące do właściciela lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość nie jest pomieszczeniem przynależnym do tego lokalu w rozumieniu art. 2 ust. 4 u.w.l.

-- -- koniec_cytatu-- -- -

--
pozdr
luck

Data: 2011-02-21 12:32:16
Autor: PaPi
miejsce postojowe
Pod budynkiem jest parking wielostanowiskowy.
Stanowiska s± oznaczone biał± farb± i numerkami. Razem z mieszkaniem
zakupiono miejsce postojowe (jest wpisane do księgi wieczystej).

Na jakiej zasadzie wpisano do "ksiegi wieczystej" niewydzielone miejsce postojowe ?

miejsce postojowe