mieszanka LPG

Data: 2010-12-18 20:48:38
Autor: J.F.
mieszanka LPG
On Sat, 18 Dec 2010 11:03:40 -0800 (PST),  p?rform?rka wrote:
Mam pytanko. Jakiś czas temu znajomy poradził, tankowanie
w innej stacji LPG, twierdząc, że gaz w niej jest lepszy.
Po dwóch, góra trzech tankowaniach, zaświeciła sie taka
pomarańczowa lampka z wyglądu przypominająca
"kranik"- umownie. W servisie, pan w garniturze podłączył
komputer i stwierdził, że jest to kontrolka, która "wyłapuje"
nieodpowiednią mieszankę gazu.

To jest kontrolka oryginalna samochodu, czy od instalacji gazowej ?
Ściślej - stwierdził, że mieszanka jest za uboga i dlatego
kontrolka się zaświeciła. Co ciekawe w tym wszystkim, na tej rzekomo
ubogiej mieszance LPG samochód spala o dwa lity mniej. Czy dobrze
zrozumiałam, czy to
powinno być raczej odwrotnie, że na bogatej w "ulepszacze" mieszance
gazu samochód
powinien spalić mniej, bo ma..powiedzmy lżej?

Przy dzisiejszej elektronice to nic nie wiadomo :-)

Gdyby tego gazu z jakis przyczyn podawala instalacja mniej niz trzeba,
to by mniej palilo, a komputer by raportowal uboga mieszanke
(mieszanke paliwa z powietrzem).
Ale to zdrowe nie jest i auto byloby slabsze.

Tylko nie bardzo wiem dlaczego mialoby mniej podawac i dlaczego
komputer tego nie skorygowal.

J.

mieszanka LPG