mieszanka LPG

Data: 2010-12-18 18:43:55
Autor: Pszemol
mieszanka LPG
"p醿form醿ka" <mika_mi@interia.pl> wrote in message news:c213e160-5e88-4bdf-b2a2-1b652ac720deg26g2000vba.googlegroups.com...
Mam pytanko. Jaki艣 czas temu znajomy poradzi艂, tankowanie
w innej stacji LPG, twierdz膮c, 偶e gaz w niej jest lepszy.
Po dw贸ch, g贸ra trzech tankowaniach, za艣wieci艂a sie taka
pomara艅czowa lampka z wygl膮du przypominaj膮ca
"kranik"- umownie.

A nie przypomina艂a Ci mo偶e silnika z wiatraczkiem z przodu?

W servisie, pan w garniturze pod艂膮czy艂
komputer i stwierdzi艂, 偶e jest to kontrolka, kt贸ra "wy艂apuje"
nieodpowiedni膮 mieszank臋 gazu.
艢ci艣lej - stwierdzi艂, 偶e mieszanka jest za uboga i dlatego
kontrolka si臋 za艣wieci艂a. Co ciekawe w tym wszystkim, na tej rzekomo
ubogiej mieszance LPG samoch贸d spala o dwa lity mniej. Czy dobrze
zrozumia艂am, czy to powinno by膰 raczej odwrotnie, 偶e na bogatej
w "ulepszacze" mieszance gazu samoch贸d
powinien spali膰 mniej, bo ma..powiedzmy l偶ej?

Ty my艣lisz o mieszance tego co tankujesz do butli/baku...
Tymczasem mechanik m贸wi艂 o mieszance paliwa z powietrzem ju偶 w silniku.
Zbyt uboga w paliwo mieszanka paliwa z powietrzem b臋dzie powodowa膰
zbyt gor膮ce spalanie si臋 paliwa w silniku i np. przyspieszone zu偶ycie zawor贸w.
Pewny jestem, 偶e nie chcesz ich wymienia膰... bo to kosztowna zabawa.

Mnie si臋 zdaje, tak na
babski rozum, 偶e placki pr臋dzej skopca si臋
na suchej patelni ni偶 na naoliwionej, przez co i one b臋d膮 lepsze i
patelnia d艂u偶ej po偶yje. To taka analogia dla mojego samo zobrazowania.
No oczywi艣cie pewna nie jestem, ale w艂a艣nie dlatego si臋 pytam.Dzi臋ki.

No i silnik Ci si臋 w艂a艣nie fajczy, bo dostaje za ma艂o paliwa w stosunku
do powietrza. Trzeba regulowa膰 instalacj臋 gazow膮.

mieszanka LPG