mieszkancy parteru sie bogaca...

Data: 2014-01-27 17:11:44
Autor: hikikomorisan
mieszkancy parteru sie bogaca...

....bo nie placa za winde, a ci wyzej - placa...

wiec "parterowicze" maja zaplacic podatek od wzbogacenia.

bo przeciez sie bogaca...

....za piec lat wstecz...

Absurd? IMHO tak. W koncu nie placa bo nie uzywaja windy. Nie maja nawet mozliwosci jej uzyc, aby wjechac na ... parter.

.. . . . . . . .

Co stoi na przeszkodzie, aby ci co zuzywaja mniej gazu, pradu czy czegokolwiek placili za to ze sie bogaca. Bo przeciez inni placa wiecej.

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-01-27 17:25:24
Autor: Agnieszka
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lc60fo$1re$1node2.news.atman.pl...
[...]

A jak spółdzielnia przyjęła zasadę, że płacą wszyscy, bo przecież ci z parteru też mogą jeździć windą jak chcą (tak, są takie spółdzielnie), to podatek od wzbogacenia mają płacić ci, co mieszkają wyżej, bo przecież płacą mniej niż powinni, bo trochę dopłacają im ci z parteru?

Agnieszka

Data: 2014-01-27 17:39:32
Autor: hikikomorisan
On 27.01.2014 17:25, Agnieszka wrote:
[...]

Wyglada na to, ze tak...

Data: 2014-01-27 18:45:43
Autor: Nemo
mieszkancy parteru sie bogaca...
Użytkownik "Agnieszka" <agnieszka@zwawy.pl> napisał

A jak spółdzielnia przyjęła zasadę, że płacą wszyscy, bo przecież ci z parteru też mogą jeździć windą jak chcą (tak, są takie spółdzielnie), to

I słusznie, bo to nie jest zapłata za korzystanie tylko partycypacja w kosztach posiadania. Winda jest częścią wspólną i powinni płacić wszyyscy. W przeciwnym przypadku np. za naprawę dachu płaciliby tylko ci z ostatniego piętra, bo inni z niego "nie korzystają".

podatek od wzbogacenia mają płacić ci, co mieszkają wyżej, bo przecież płacą mniej niż powinni, bo trochę dopłacają im ci z parteru?

Głupotą jest podatek od nie poniesionych wydatków traktowanych jako dochód.

Data: 2014-01-27 21:55:02
Autor: Gotfryd Smolik news
mieszkancy parteru sie bogaca...
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

Uytkownik "Agnieszka" <agnieszka@zwawy.pl> napisa

A jak spdzielnia przyja zasad, e pac wszyscy, bo przecie ci z parteru te mog jedzi wind jak chc (tak, s takie spdzielnie), to

I susznie, bo to nie jest zapata za korzystanie tylko partycypacja w kosztach posiadania. Winda jest czci wspln i powinni paci wszyyscy.

  Niesusznie, bo przepis jest gupi.
  Na pocztek ten z UoWL :)
  Zwracam uwag, e zarwno w przepisach oglnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale ju tylko dla lokali uytkowych (!) zasad jest, e uzasadnione
koszty generowane przez uytkownika paci ten uytkownik.

W przeciwnym przypadku np. za napraw dachu paciliby tylko
ci z ostatniego pitra, bo inni z niego "nie korzystaj".

  "Korzystanie" nie ma nic do rzeczy, wane jest, czy "powoduje
koszty". Koszty naprawy dachu mog by wygenerowane przez
korzystajcego, jak np. anten postawi i przez to bardziej
obcia dach, mieszka moe na parterze.
  Ale tak normalnie, koszty naprawy dachu s generowane przez
warunki atmosferyczne, a nie przez "korzystanie".
  I tym si rni od kosztw korzystania z windy :)

podatek od wzbogacenia maj paci ci, co mieszkaj wyej, bo przecie pac mniej ni powinni, bo troch dopacaj im ci z parteru?

Gupot jest podatek od nie poniesionych wydatkw traktowanych jako dochd.

  Jeszcze wiksz gupot jest niezrwnanie takiego podatku z zasadami
zwolnienia z podatku od darowizny. Zakadajc e on ju jest.

  Jakby kto dajmy na to strzeli jak pospolit fotk i Ci j podarowa
(obojtnie czy w formie "prawa majtkowego" czy w postaci materialnej
odbitki) to nie ma sprawy - legalne zwolnienie, nie ma jak si
przyczepi.
  Ale jakby dajmy na to kogo POPROSI eby DLA CIEBIE strzeli
fotk (choby Twoim aparatem i choby Tobie)... o, to ju przechlapane.
  O darowinie nie ma mowy (w momencie "wyraania woli" nie istnieje
"majtek", usuga nie moe by darowizn) i niewykazanie takiej "usugi"
w PIT to podpadziocha jak nie wiem ;>

  Ale bdziemy tam w dobrym towarzystwie kompletu polskich i niepolskich
obywateli, ktrym zdarzyo si dosta podobn "usug" ;)
  Dla porzdku, *s* zwolnienia, w przyczyn rnych, od literalnie
dopisanych ostatnio dla rodziny, poprzez istnienie NAKAZW prawnych
(tak e poprosz bez ad absurdum kanapek robionych dla dziecka,
bo nie podpadaj).
  Niemniej cakiem sporo zdarze z "osobami trzecimi" ze zwolnienia
nie korzysta i wg przepisu kady grosz "usugi" naley dopisa do PIT.

  Bzdura na resorach, ale taka jest litera przepisu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-27 22:09:30
Autor: hikikomorisan
mieszkancy parteru sie bogaca...

  Zwracam uwagę, że zarówno w przepisach ogólnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale już tylko dla lokali użytkowych (!) zasadą jest, że uzasadnione
koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

bo jak pozwole gosciowi wjechac do mnie za darmo, a ja place przeciez za winde, to to bedzie nieodplatne swiadczenie uslugi /funduje gosciowi przejazd i pokrywam jego koszty/

co za tym idzie - moj gosc sie bogaci.

dowalic podatek.

/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/

Data: 2014-01-27 23:28:06
Autor: Tomasz Chmielewski
mieszkancy parteru sie bogaca...
On Mon, 27 Jan 2014 22:09:30 +0100
hikikomorisan <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

> [...]

co za tym idzie - moj gosc sie bogaci.

dowalic podatek.

/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/

Czyli nie musial isc juz na fitness, znaczy sie, zaoszczedzil - dowalic
podatek?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2014-01-28 00:01:04
Autor: artustas
mieszkancy parteru sie bogaca...

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ale dojebałeś, uważasz się za inteligentnego?

Data: 2014-01-28 00:02:11
Autor: hikikomorisan
On 28.01.2014 00:01, artustas wrote:

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ale dojebałeś, uważasz się za inteligentnego?

Ironia dupska ci jeszcze nie odgryzla? :>

Data: 2014-01-29 11:27:54
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-27 22:09, hikikomorisan pisze:
/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/
A te schody to niby darmo stoją?? Ktoś musiał zbudować, teraz trzeba je
sprzątać, klatkę schodową ogrzewać. Gdyby się tak dajmy na to
teleportował, to można by się zastanowić nad jakąś ulgą w zeznaniu
rocznym, ale w innym przypadku to podatek jak nic się należy :->

Maciek

Data: 2014-01-27 23:10:00
Autor: Nemo
mieszkancy parteru sie bogaca...
Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa

[...]

Niepotrzebnie komplikujesz spraw wspominajc o lokalu uytkowym. Nie byo o takim mowy i nadal niech to zostanie na boku jako przypadek szczeglny, osobno uregulowany.

[...]

Winda generuje koszty nawet jak nikt ni nie jedzi. Trzeba byo j wybudowa, trzeba przeglda, konserwowa.
Poza tym wsplnota polega m.in. na tym, e wsplne koszty si dzieli ryczatowo na wspwacicieli bez rozbierania na detale komu i na jakiej podstawie ile przypisa (a wic ile czego kto generuje). Inaczej t przykadow opat za wind trzeba by liczy od kondygnacji, iloci osb w rodzinie i ich tuszy, iloci przyjmowanych goci, iloci dostarczanych przesyek, faktu posiadania psa i jeszcze pierdyliarda czynnikw nie do ogarnicia.

Data: 2014-01-27 23:55:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

  W krytyce "susznoci" jest to wskazane: bo to przepisy UoWL
s "niesuszne" :>

[...]

  OK, t cz mona rozlicza osobno. Mwi si trudno.

Poza tym wsplnota polega m.in. na tym, e wsplne koszty si dzieli ryczatowo na wspwacicieli bez rozbierania na detale

  No i "ryczat od pitra" jest wanie tak bez rozbierania na detale.
  Ryczat wcale nie musi mie postaci karty podatkowej, czyli staej
kwoty ;)

przykadow opat za wind trzeba by liczy od kondygnacji, iloci osb
w rodzinie

  Oczywicie.

i ich tuszy,

  Sprzeciw.
  No chyba e osobnik na zo schodzi na d na nogach.
  A jeli winda nie umie odzyskiwa energii, to ju wina wspwacicieli,
e si nie postarali ;)

faktu posiadania psa i jeszcze pierdyliarda czynnikw nie do ogarnicia.

  No i te rzeczywicie si kwalifikuj w "ryczat".

  Co oczywicie Twojej uwagi o "prawidowoci" zgodnie z ustaw
nie zmienia, ale ja nie zgodno z prawem krytykowaem, tylko
samo prawo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 08:28:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Z tym generowaniem bd nie te nie jest takie proste, bo zazwyczaj na ostatnim pitrze wieowcw s pralnie/suszarnie, czasami tam robione s zebrania lokatorskie, wic to nie do koca takie jednoznaczne, e nie korzystaj, mog korzysta w inny sposb ni dojazd do mieszkania.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-01-28 09:48:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 28 Jan 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

koszty generowane przez uytkownika paci ten uytkownik.

Z tym generowaniem bd nie te nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
ostatnim pitrze wieowcw s pralnie/suszarnie,

  Racja (o ile s).
  Podobnie jak z argumentem o "utrzymaniu" (znaczy e s jakie
koszty nie wynike z eksploatacji).
  Co nie zmienia faktu, e wg zasad oglnych, cakiem zdroworozsdkowo,
mona (i naley) te koszty zrnicowa, choby ze wzgldu na koszt
wykluczajcy pomiary miao to by zrnicowanie ryczatowe.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 10:52:28
Autor: Wiesiaczek
W dniu 28.01.2014 08:28, Tomasz Kaczanowski pisze:
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Niesłusznie, bo przepis jest głupi.
Na początek ten z UoWL :)
Zwracam uwagę, że zarówno w przepisach ogólnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale już tylko dla lokali użytkowych (!) zasadą jest, że uzasadnione
koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

Z tym generowaniem bądź nie też nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
ostatnim piętrze wieżowców są pralnie/suszarnie, czasami tam robione są
zebrania lokatorskie, więc to nie do końca takie jednoznaczne, że nie
korzystają, mogą korzystać w inny sposób niż dojazd do mieszkania.

Trzeba zrobić windy na żetony! :)

Swoją drogą, takie myślenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, śmieci, woda etc. były płacone w czynszu ryczałtem?
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.
Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc. i teraz mam pytanie:
Kto na tym zarobił i czy Wasze rachunki zmalały?
Pomijam "wygodę" i koszt odczytywania i raportowania wyników pomiarów :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2014-01-28 10:58:53
Autor: Tomasz Kaczanowski
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Przy wodzie - niektórzy mieli szansę na obniżenie kosztów, bo są liczniki, przy podzielnikach, zysk mógł być przypadkowy, bo niestety podzielnik mirzy coś, ale to ma się nijak do zużycia, więc oszczędności mogą być wątpliwe. Na szczęście w bloku w którym mieszkam osoby chodzące na zebrania są na tyle rozumne, żeby nie godzić się na podzielniki, a wszędzie tam, gdzie są podzielniki ze znanych mi miejsc ludzie mają zimno (bo oszczędzają), a dodatkowo płacą często więcej niż ja....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-01-28 11:07:51
Autor: hikikomorisan
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Fiskus.

Wiecej durnej roboty, wiecej podatkow.

I od razu wiadomo kto sie wzbogaca nie jezdzac winda.

Partery dla milionerow.

Data: 2014-01-29 09:59:38
Autor: masti
mieszkancy parteru sie bogaca...
Dnia pięknego Tue, 28 Jan 2014 10:52:28 +0100 osobnik zwany Wiesiaczek
napisał:

Swoją drogą, takie myślenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, śmieci, woda etc. były płacone w
czynszu ryczałtem?
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

nie było. Kaloryfery na maksa, bloki nie ocieplone. To zrobiło globalne ocieplenie a nie samochody

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-29 10:35:00
Autor: Gotfryd Smolik news
mieszkancy parteru sie bogaca...
On Tue, 28 Jan 2014, Wiesiaczek wrote:

Trzeba zrobi windy na etony! :)

  Ze skutkiem jak z wod ;)

Swoj drog, takie mylenie, eby kademu wszystko wyliczy jest chore.
Pamitacie czasy, gdy ogrzewanie, mieci, woda etc. byy pacone w czynszu
ryczatem?

  Pamitamy.
  Istniay bloki w ktrych ryczatowo rozliczany rwnie by np. gaz.

Kady korzysta wedug potrzeb i byo ok.

  Nie do koca.
  Odbir porwnania jest ambiwalentny.
  Bo to co piszesz jest prawd - tym co mieli CO (zaznaczam: tym
co mieli CO! to wcale nie bya wikszo mieszkacw Polski!)
zwisao oszczdzanie, wic "zapewniali ogrzewanie" budynku.
  Te potrzeby wyglday tak, e filmiki z tamtych czasw z permanentnie
ciekncymi kranami nie s wymysem, za regulacja temperatury polegaa
na nieruszaniu regulatorw kaloryfera (bo zaczn ciec) a w zamian
otwieraniu okien, to czy znajdujcy si na kocu acuszka bd
mieli cho letni wod nikogo nie wzruszao.
  Plusem bya swoista ekologia - nad rurami CO w rodku nienej zimy
potrafiy kwitn stokrotki :> (i nie jest to insynuacja pod niczyim
adresem :>)
  Bo prostu brak rozliczania powodowa nie tyle rozrzutno, co
zwyczajne marnotrawstwo.

Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc.

  O podzielnikach lepiej nie wspominaj, a ju szczeglnie w mojej
obecnoci. Wyjaniam, e mnie osobicie ta plaga nie dotkna,
ale zastpowanie ryczatu bzdur to nie jest dobre rozwizanie.
  Dobre rozwizanie (liczniki) jest drogie, cho wcale nie tak
jak 20 lat temu, ale przynajmniej do absurdw nie prowadzi.
  Natomiast rwnowaenie "ogrzewania czci wsplnych" to INNA
sprawa, w Polsce najwyraniej nieuregulowana i tyle.

i teraz mam pytanie:
Kto na tym zarobi

  Zobowizani do zapewnienia infrastruktury, gminy na przykad.
  Trudno to nazwa "zarobieniem", po prostu pienidze poszy na inne cele
(wymiany lub rozbudowy sieci nie wykluczajc).

i czy Wasze rachunki zmalay?

  Nie ma takiej moliwoci - dostawcy musz z czego y, spadek sprzeday
skutkuje zazwyczaj wzrostem cen i nie wida dlaczego z wod miaoby by
inaczej :>
  Natomiast nie jest prawd, e nie daje to adnych skutkw - po prostu
przy spadku uycia mona zapewni np. "lepsz wod" (patrz niej).

Pomijam "wygod" i koszt odczytywania i raportowania wynikw pomiarw :)

-- Wiesiaczek (dzi z DC)

  No, DC chyba za bardzo "lepszej wody" nie ma, cho chyba syszaem,
e jakie ozonowanie uruchomiono, chyba dla czci miasta?

"Ja pij tylko przy dwch okazjach:

  To dobrze e zuycie utrzymujesz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-29 11:32:53
Autor: Maciek
mieszkancy parteru sie bogaca...
  Pamitamy.
  Istniay bloki w ktrych ryczatowo rozliczany rwnie by np. gaz.
Piszesz, jakby to bya jaka prehistoria, a ten okres wci trwa :->

Maciek

Data: 2014-01-29 17:16:33
Autor: Liwiusz
mieszkancy parteru sie bogaca...
Kady korzysta wedug potrzeb i byo ok.

  Nie do koca.
  Odbir porwnania jest ambiwalentny.

Co za absurd, ze korzystao si wg potrzeb. Teraz pac za to co korzystam, czyli pac 100% ceny. Gdyby moje zuycie byo dzielone na 50 lokali, to oznacza to, e za SWOJE zuycie pac 2% jego ceny. Grzech nie korzysta, i nie kpa si na przykad 5 razy dziennie, skoro prawie nic si nie paci.

--
Liwiusz

Data: 2014-01-29 17:44:09
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2014-01-29 17:16, Liwiusz pisze:
[...]

Ale rwnoczenie pacisz za zuycie pozostaych 49 lokali. Dopiero suma jest dzielona ryczatem na 50.

Grzech
nie korzysta, i nie kpa si na przykad 5 razy dziennie, skoro prawie
nic si nie paci.

Moesz wcale z wanny nie wychodzi.

--
RomanS
___________________

Data: 2014-01-29 20:31:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-01-29 17:44, Roman Stachowiak pisze:
[...]

I co z tego, e pac? Czy si bd kpa codziennie, czy w ogle, za innych zapac "100z". A za to, co ja skorzystam, zapac 2%. I dlatego wwczas nie korzystam "wedle potrzeb", tylko "jedz, pij i (nie)zaciskaj pasa".

Ano mog. W 98% zapac za to ssiedzi.

--
Liwiusz

Data: 2014-01-29 23:32:28
Autor: animka
W dniu 2014-01-29 20:31, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-01-29 17:44, Roman Stachowiak pisze:
W dniu 2014-01-29 17:16, Liwiusz pisze:
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

   Nie do końca.
   Odbiór porównania jest ambiwalentny.

Co za absurd, ze korzystało się wg potrzeb. Teraz płacę za to co
korzystam, czyli płacę 100% ceny. Gdyby moje zużycie było dzielone na 50
lokali, to oznacza to, że za SWOJE zużycie płacę 2% jego ceny.

Ale równocześnie płacisz za zużycie pozostałych 49 lokali. Dopiero suma
jest dzielona ryczałtem na 50.

I co z tego, że płacę? Czy się będę kąpał codziennie, czy w ogóle, za
innych zapłacę "100zł". A za to, co ja skorzystam, zapłacę 2%. I dlatego
wówczas nie korzystam "wedle potrzeb", tylko "jedz, pij i (nie)zaciskaj
pasa".

Grzech
nie korzystać, i nie kąpać się na przykład 5 razy dziennie, skoro prawie
nic się nie płaci.

Możesz wcale z wanny nie wychodzić.

Ano mogę. W 98% zapłacą za to sąsiedzi.

Za to, że siedziałbyś cały czas w tej samej wodzie?

--
animka

Data: 2014-01-29 18:05:20
Autor: Wiesiaczek
mieszkancy parteru sie bogaca...
  No, DC chyba za bardzo "lepszej wody" nie ma, choć chyba słyszałem,
że jakieś ozonowanie uruchomiono, chyba dla części miasta?

Powiem tak: Woda w DC nadaje się do picia i czasami ją piję prosto z kranu - jest ok.
Ponadto próbowałem dolewać wodę prosto z kranu do własnoręcznie destylowanego spirytusu - rezultat przeszedł wszelkie oczekiwania - wódeczka palce lizać :)

Data: 2014-01-29 23:25:32
Autor: animka
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Mam liczniki, przez które mogą zdalnie mi natluc jednostek.
Już drugi rok płaciłam po ponad 700 zł za c.o. Złodziejstwo się szerzy.
Ciekawa jestem kiedy te wszystkie wiecznie "nienażarte" osoby w całej Naszej Polsce tak się "nażrą", że któregoś dnia wszystko wyrzygają?

--
animka

Data: 2014-01-27 19:39:38
Autor: Budzik
mieszkancy parteru sie bogaca...
Uytkownik Agnieszka agnieszka@zwawy.pl ...

A jak spdzielnia przyja zasad, e pac wszyscy, bo przecie ci z
parteru te mog jedzi wind jak chc (tak, s takie spdzielnie),
to podatek od wzbogacenia maj paci ci, co mieszkaj wyej, bo
przecie pac mniej ni powinni, bo troch dopacaj im ci z parteru?

W sumie to powinni paci wszyscy - w koncu mona wejsc z ulicy i pojezdzic winda...

Data: 2014-01-27 21:39:52
Autor: hikikomorisan
On 27.01.2014 20:39, Budzik wrote:
[...]

W sumie to powinni płacić wszyscy - w koncu można wejsc z ulicy i pojezdzic
winda...

W sumie sasiedzi w domkach jednorodzinnych sie bogaca, bo nie placa na windy w innych blokach...

Data: 2014-01-27 17:33:54
Autor: Sonn
W dniu 2014-01-27 17:11, hikikomorisan pisze:
[...]

. . . . . . . .

Co stoi na przeszkodzie, aby ci co zuzywaja mniej gazu, pradu czy
czegokolwiek placili za to ze sie bogaca. Bo przeciez inni placa wiecej.

A kto im k... zabrania wjeżdżać na I piętro i potem schodzić sobie na parter? Dobrze zachłannej  hołocie. Mają możliwość korzystania?! Mają! No to niech k...  płacą. Ich sprawa że nie korzystają.
Jak abonament, sorry - opłata audiowizualna.

;)

--
Sonn

Data: 2014-01-27 17:39:03
Autor: hikikomorisan
On 27.01.2014 17:33, Sonn wrote:
[...]

Wlasnie kurwa ;D

A kazdy co nie kupuje Maybaha powinien placic tez od wzbogacenia, bo przeciez nie wydal.

Data: 2014-01-27 17:52:10
Autor: Shrek
On 2014-01-27 17:33, Sonn wrote:

A kto im k... zabrania wjeżdżać na I piętro i potem schodzić sobie na
parter? Dobrze zachłannej  hołocie. Mają możliwość korzystania?! Mają!
No to niech k...  płacą. Ich sprawa że nie korzystają.

Z mocy ustawy o własności lokali tak właśnie jest we wspólnotach;)

Jeszcze lepiej jest z miejscami parkingowymi - jeśli cały garaż nie jest wydzielonym lokalem, to jest częścią wspólną. Tyle że stanowiska postojowe są przeznaczone do wyłącznego użytkowania przez "właścicieli". Ergo za garaż z którego masz prawo korzystać do woli (z wyjątkiem parkowania;) płacisz od... metra kwadratowego mieszkania (tak naprawdę nie od metra, a od udziału).

Shrek.

Data: 2014-01-28 07:31:30
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-01-27 17:52, Shrek pisze:
On 2014-01-27 17:33, Sonn wrote:

[...]

Nie namieszałeś trochę przypadkiem?
We wspólnocie właśnie jest dość sztywno ustawione, że za część wspólną płacą własciciele wg udziałów. Czyli np. za windę - wg m2 (prawie). Podobnie za suszarnie (a zwłaszcza ich ogrzewanie).
Za parking już musi być uchwała o zmianie przeznaczenia części wspólnej (z wyznaczeniem boksów) i że na wynajem. Wtedy najemca może sobie powiesić kłódkę. Tak samo suszarnia może stać się mieszkaniem, z którego Wspólnota będzie czerpać przychód, z którego rozmaite Szczurki urwą swój haracz.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-27 19:53:32
Autor: sqlwiel
[...]

Tak jest!
Dojebać niepijącym i niepalącym, aspołecznym typom!

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-27 22:05:51
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

mieszkancy parteru sie bogaca...

...bo nie placa za winde, a ci wyzej - placa...
[...]
Co stoi na przeszkodzie, aby ci co zuzywaja mniej gazu, pradu czy
czegokolwiek placili za to ze sie bogaca. Bo przeciez inni placa wiecej.

  Ja si pytam, dlaczego ci co nie maj wind nie pac.
  Przecie bogac si, bo tak to by za wind pacili.

< symboliczny spoiler >

  Tak po chwili zastanowienia - czy takie wnioskowanie nie pokrywa si
aby przypadkiem z wnioskiem najskrajniejszej wersji ultraliberaw?
  To tak po prostu - wychodzi podatek pogwny.
  Za kady moliwy "skadnik", czy za to, e korzysta, czy za to e
moe i nie korzysta, czy za to e zaoszczdzi bo nie moe korzysta,
dla kadego ta sama kwota podatku :P

pzdr, Gotfryd
(hm... chyba trzeba by wind postawi, bo w budynku nie mam)

Data: 2014-01-27 22:44:47
Autor: Grzegorz Kurczyk
W dniu 27.01.2014 17:11, hikikomorisan pisze:
[...]

Dzisiaj jak wychodziłem do pracy, uciekł mi autobus i dymałem do roboty na piechotę :-( Dzięki temu wzbogaciłem się o 3,50zł

Który PIT mam wypełnić ? ;-)

Pozdrawiam w oparach absurdu
Grzegorz

Data: 2014-01-27 22:46:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-01-27 22:44, Grzegorz Kurczyk pisze:
Dzisiaj jak wychodziłem do pracy, uciekł mi autobus i dymałem do roboty
na piechotę :-( Dzięki temu wzbogaciłem się o 3,50zł

Który PIT mam wypełnić ? ;-)

Czekaj na pozew od komunikacji o utracone dochody.

--
Liwiusz

Data: 2014-01-28 07:02:02
Autor: Shrek
On 2014-01-27 22:44, Grzegorz Kurczyk wrote:

Dzisiaj jak wychodziłem do pracy, uciekł mi autobus i dymałem do roboty
na piechotę :-( Dzięki temu wzbogaciłem się o 3,50zł

Który PIT mam wypełnić ? ;-)

Tylko nie wspominaj o ile się wzbogaciłeś dzięki temu, że nie latasz do pracy śmigłowcem.

Shrek.

Data: 2014-01-28 09:44:07
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-01-27 22:44, Grzegorz Kurczyk wrote:

Dzisiaj jak wychodziem do pracy, uciek mi autobus i dymaem do roboty
na piechot :-( Dziki temu wzbogaciem si o 3,50z

Ktry PIT mam wypeni ? ;-)

Tylko nie wspominaj o ile si wzbogacie dziki temu, e nie latasz do pracy migowcem.

  e tak spytam: "a co, Ty nie moesz lata?"
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 16:49:20
Autor: Shrek
On 2014-01-28 09:44, Gotfryd Smolik news wrote:

Tylko nie wspominaj o ile si wzbogacie dziki temu, e nie latasz
do pracy migowcem.

  e tak spytam: "a co, Ty nie moesz lata?"
  ;)

Spadaj - jutro id si do US tumaczy  - nie jestem w nastroju do gupich artw.

Zreszt nie mog - nad centrum jest zakaz lotw, co niestety prowadzi do wniosku, e nie tylko heli, ale kocwk takswk - wiksze wzbogacenie;)

Shrek.

Data: 2014-01-27 22:46:43
Autor: Jakub A. Krzewicki
hikikomorisan wrote:

Absurd? IMHO tak. W koncu nie placa bo nie uzywaja windy. Nie maja nawet
mozliwosci jej uzyc, aby wjechac na ... parter.

A czego do stu tysięcy furgonów beczek dynamitu używa Kazik z parteru jak jedzie zapylać Gośkę z siódmego?
 --
СВЕТ
МИР

Data: 2014-01-29 11:24:04
Autor: Maciek
[...]
A ja tak przewrotnie zapytam, czy nie chodzi przypadkiem o sytuację,
gdzie mieszkańcy parteru nie płacili za dźwig osobowy, bo zwyczajowo w
spółdzielni nigdy się nie płaciło, aż tu nagle spółdzielnia przypomniała
sobie, że przecież wybudowała kilka nowych bloków z garażami
podziemnymi, z których dźwigi osobowe jeżdżą też na parter :->

Co stoi na przeszkodzie, aby ci co zuzywaja mniej gazu, pradu czy czegokolwiek placili za to ze sie bogaca. Bo przeciez inni placa wiecej.
Jestem całkowicie za. Przecież tacy mieszkańcy parteru, czy nawet piętra
mają cieplej, dzięki temu, że pod nimi jest sąsiednie
mieszkanie/piwnica, a nad nimi kolejne mieszkanie. Ewidentny przychód. A
jak słońce świeci w lecie, to przecież też nie muszą za ogrzewanie
płacić :->

Maciek

mieszkancy parteru sie bogaca...