mieszkancy parteru sie bogaca...

Data: 2014-01-27 17:25:24
Autor: Agnieszka
mieszkancy parteru sie bogaca...
Użytkownik "hikikomorisan" <hikikomorisan@amorki.pl> napisał w wiadomości news:lc60fo$1re$1node2.news.atman.pl...
mieszkancy parteru sie bogaca...

...bo nie placa za winde, a ci wyzej - placa...

wiec "parterowicze" maja zaplacic podatek od wzbogacenia.

bo przeciez sie bogaca...

...za piec lat wstecz...

Absurd? IMHO tak. W koncu nie placa bo nie uzywaja windy. Nie maja nawet mozliwosci jej uzyc, aby wjechac na ... parter.

A jak spółdzielnia przyjęła zasadę, że płacą wszyscy, bo przecież ci z parteru też mogą jeździć windą jak chcą (tak, są takie spółdzielnie), to podatek od wzbogacenia mają płacić ci, co mieszkają wyżej, bo przecież płacą mniej niż powinni, bo trochę dopłacają im ci z parteru?

Agnieszka

Data: 2014-01-27 17:39:32
Autor: hikikomorisan
On 27.01.2014 17:25, Agnieszka wrote:
[...]

Wyglada na to, ze tak...

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-01-27 18:45:43
Autor: Nemo
mieszkancy parteru sie bogaca...
Użytkownik "Agnieszka" <agnieszka@zwawy.pl> napisał

A jak spółdzielnia przyjęła zasadę, że płacą wszyscy, bo przecież ci z parteru też mogą jeździć windą jak chcą (tak, są takie spółdzielnie), to

I słusznie, bo to nie jest zapłata za korzystanie tylko partycypacja w kosztach posiadania. Winda jest częścią wspólną i powinni płacić wszyyscy. W przeciwnym przypadku np. za naprawę dachu płaciliby tylko ci z ostatniego piętra, bo inni z niego "nie korzystają".

podatek od wzbogacenia mają płacić ci, co mieszkają wyżej, bo przecież płacą mniej niż powinni, bo trochę dopłacają im ci z parteru?

GĹ‚upotÄ… jest podatek od nie poniesionych wydatkĂłw traktowanych jako dochĂłd.

Data: 2014-01-27 21:55:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

Użytkownik "Agnieszka" <agnieszka@zwawy.pl> napisał

A jak spółdzielnia przyjęła zasadę, że płac± wszyscy, bo przecież ci z parteru też mog± jeĽdzić wind± jak chc± (tak, s± takie spółdzielnie), to

I słusznie, bo to nie jest zapłata za korzystanie tylko partycypacja w kosztach posiadania. Winda jest czę¶ci± wspóln± i powinni płacić wszyyscy.

  Niesłusznie, bo przepis jest głupi.
  Na pocz±tek ten z UoWL :)
  Zwracam uwagę, że zarówno w przepisach ogólnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale już tylko dla lokali użytkowych (!) zasad± jest, że uzasadnione
koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

W przeciwnym przypadku np. za naprawę dachu płaciliby tylko
ci z ostatniego piętra, bo inni z niego "nie korzystaj±".

  "Korzystanie" nie ma nic do rzeczy, ważne jest, czy "powoduje
koszty". Koszty naprawy dachu mog± być wygenerowane przez
korzystaj±cego, jak np. antenę postawił i przez to bardziej
obci±ża dach, mieszkać może na parterze.
  Ale tak normalnie, koszty naprawy dachu s± generowane przez
warunki atmosferyczne, a nie przez "korzystanie".
  I tym się różni± od kosztów korzystania z windy :)

podatek od wzbogacenia maj± płacić ci, co mieszkaj± wyżej, bo przecież płac± mniej niż powinni, bo trochę dopłacaj± im ci z parteru?

Głupot± jest podatek od nie poniesionych wydatków traktowanych jako dochód.

  Jeszcze większ± głupot± jest niezrównanie takiego podatku z zasadami
zwolnienia z podatku od darowizny. Zakładaj±c że on już jest.

  Jakby kto¶ dajmy na to strzelił jak±¶ pospolit± fotkę i Ci j± podarował
(obojętnie czy w formie "prawa maj±tkowego" czy w postaci materialnej
odbitki) to nie ma sprawy - legalne zwolnienie, nie ma jak się
przyczepić.
  Ale jakby¶ dajmy na to kogo¶ POPROSIŁ żeby DLA CIEBIE strzelił
fotkę (choćby Twoim aparatem i choćby Tobie)... o, to już przechlapane.
  O darowiĽnie nie ma mowy (w momencie "wyrażania woli" nie istnieje
"maj±tek", usługa nie może być darowizn±) i niewykazanie takiej "usługi"
w PIT to podpadziocha jak nie wiem ;>

  Ale będziemy tam w dobrym towarzystwie kompletu polskich i niepolskich
obywateli, którym zdarzyło się dostać podobn± "usługę" ;)
  Dla porz±dku, *s±* zwolnienia, w przyczyn różnych, od literalnie
dopisanych ostatnio dla rodziny, poprzez istnienie NAKAZÓW prawnych
(tak że poproszę bez ad absurdum kanapek robionych dla dziecka,
bo nie podpadaj±).
  Niemniej całkiem sporo zdarzeń z "osobami trzecimi" ze zwolnienia
nie korzysta i wg przepisu każdy grosz "usługi" należy dopisać do PIT.

  Bzdura na resorach, ale taka jest litera przepisu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-27 22:09:30
Autor: hikikomorisan
mieszkancy parteru sie bogaca...

  Zwracam uwagÄ™, ĹĽe zarĂłwno w przepisach ogĂłlnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale juĹĽ tylko dla lokali uĹĽytkowych (!) zasadÄ… jest, ĹĽe uzasadnione
koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

bo jak pozwole gosciowi wjechac do mnie za darmo, a ja place przeciez za winde, to to bedzie nieodplatne swiadczenie uslugi /funduje gosciowi przejazd i pokrywam jego koszty/

co za tym idzie - moj gosc sie bogaci.

dowalic podatek.

/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/

Data: 2014-01-27 23:28:06
Autor: Tomasz Chmielewski
mieszkancy parteru sie bogaca...
On Mon, 27 Jan 2014 22:09:30 +0100
hikikomorisan <hikikomorisan@amorki.pl> wrote:

> [...]

co za tym idzie - moj gosc sie bogaci.

dowalic podatek.

/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/

Czyli nie musial isc juz na fitness, znaczy sie, zaoszczedzil - dowalic
podatek?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2014-01-28 00:01:04
Autor: artustas
mieszkancy parteru sie bogaca...

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ale dojebałeś, uważasz się za inteligentnego?

Data: 2014-01-28 00:02:11
Autor: hikikomorisan
On 28.01.2014 00:01, artustas wrote:

dlatego powinny byc windy na monety - dla gosci.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ale dojebałeś, uważasz się za inteligentnego?

Ironia dupska ci jeszcze nie odgryzla? :>

Data: 2014-01-28 20:48:40
Autor: artustas
mieszkancy parteru sie bogaca...

UĹĽytkownik "hikikomorisan"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:lc6ohj$qgs$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Odgryzła:)

Data: 2014-01-29 11:27:54
Autor: Maciek
W dniu 2014-01-27 22:09, hikikomorisan pisze:
/albo niech dyma pieszo po schodach na pietnaste pietro/
A te schody to niby darmo stoją?? Ktoś musiał zbudować, teraz trzeba je
sprzątać, klatkę schodową ogrzewać. Gdyby się tak dajmy na to
teleportował, to można by się zastanowić nad jakąś ulgą w zeznaniu
rocznym, ale w innym przypadku to podatek jak nic siÄ™ naleĹĽy :->

Maciek

Data: 2014-01-27 23:10:00
Autor: Nemo
mieszkancy parteru sie bogaca...
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał

[...]

Niepotrzebnie komplikujesz sprawę wspominaj±c o lokalu użytkowym. Nie było o takim mowy i nadal niech to zostanie na boku jako przypadek szczególny, osobno uregulowany.

[...]

Winda generuje koszty nawet jak nikt ni± nie jeĽdzi. Trzeba było j± wybudować, trzeba przegl±dać, konserwować.
Poza tym wspólnota polega m.in. na tym, że wspólne koszty się dzieli ryczałtowo na współwła¶cicieli bez rozbierania na detale komu i na jakiej podstawie ile przypisać (a więc ile czego kto generuje). Inaczej tę przykładow± opłatę za windę trzeba by liczyć od kondygnacji, ilo¶ci osób w rodzinie i ich tuszy, ilo¶ci przyjmowanych go¶ci, ilo¶ci dostarczanych przesyłek, faktu posiadania psa i jeszcze pierdyliarda czynników nie do ogarnięcia.

Data: 2014-01-27 23:55:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

  W krytyce "słuszno¶ci" jest to wskazane: bo to przepisy UoWL
s± "niesłuszne" :>

[...]

  OK, tę czę¶ć można rozliczać osobno. Mówi się trudno.

Poza tym wspólnota polega m.in. na tym, że wspólne koszty się dzieli ryczałtowo na współwła¶cicieli bez rozbierania na detale

  No i "ryczałt od piętra" jest wła¶nie tak bez rozbierania na detale.
  Ryczałt wcale nie musi mieć postaci karty podatkowej, czyli stałej
kwoty ;)

przykładow± opłatę za windę trzeba by liczyć od kondygnacji, ilo¶ci osób
w rodzinie

  Oczywi¶cie.

i ich tuszy,

  Sprzeciw.
  No chyba że osobnik na zło¶ć schodzi na dół na nogach.
  A je¶li winda nie umie odzyskiwać energii, to już wina współwła¶cicieli,
że się nie postarali ;)

faktu posiadania psa i jeszcze pierdyliarda czynników nie do ogarnięcia.

  No i te rzeczywi¶cie się kwalifikuj± w "ryczałt".

  Co oczywi¶cie Twojej uwagi o "prawidłowo¶ci" zgodnie z ustaw±
nie zmienia, ale ja nie zgodno¶ć z prawem krytykowałem, tylko
samo prawo.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 08:28:01
Autor: Tomasz Kaczanowski
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Z tym generowaniem b±dĽ nie też nie jest takie proste, bo zazwyczaj na ostatnim piętrze wieżowców s± pralnie/suszarnie, czasami tam robione s± zebrania lokatorskie, więc to nie do końca takie jednoznaczne, że nie korzystaj±, mog± korzystać w inny sposób niż dojazd do mieszkania.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-01-28 09:48:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 28 Jan 2014, Tomasz Kaczanowski wrote:

koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

Z tym generowaniem b±dĽ nie też nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
ostatnim piętrze wieżowców s± pralnie/suszarnie,

  Racja (o ile s±).
  Podobnie jak z argumentem o "utrzymaniu" (znaczy że s± jakie¶
koszty nie wynikłe z eksploatacji).
  Co nie zmienia faktu, że wg zasad ogólnych, całkiem zdroworozs±dkowo,
można (i należy) te koszty zróżnicować, choćby ze względu na koszt
wykluczaj±cy pomiary miało to być zróżnicowanie ryczałtowe.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-28 10:52:28
Autor: Wiesiaczek
W dniu 28.01.2014 08:28, Tomasz Kaczanowski pisze:
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Na poczÄ…tek ten z UoWL :)
Zwracam uwagÄ™, ĹĽe zarĂłwno w przepisach ogĂłlnych (w KC) *jak i* w UoWL,
ale juĹĽ tylko dla lokali uĹĽytkowych (!) zasadÄ… jest, ĹĽe uzasadnione
koszty generowane przez użytkownika płaci ten użytkownik.

Z tym generowaniem bÄ…dĹş nie teĹĽ nie jest takie proste, bo zazwyczaj na
ostatnim piętrze wieżowców są pralnie/suszarnie, czasami tam robione są
zebrania lokatorskie, więc to nie do końca takie jednoznaczne, że nie
korzystają, mogą korzystać w inny sposób niż dojazd do mieszkania.

Trzeba zrobić windy na żetony! :)

Swoją drogą, takie myślenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, śmieci, woda etc. były płacone w czynszu ryczałtem?
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.
Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc. i teraz mam pytanie:
Kto na tym zarobił i czy Wasze rachunki zmalały?
Pomijam "wygodÄ™" i koszt odczytywania i raportowania wynikĂłw pomiarĂłw :)

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2014-01-28 10:58:53
Autor: Tomasz Kaczanowski
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Przy wodzie - niektórzy mieli szansę na obniżenie kosztów, bo są liczniki, przy podzielnikach, zysk mógł być przypadkowy, bo niestety podzielnik mirzy coś, ale to ma się nijak do zużycia, więc oszczędności mogą być wątpliwe. Na szczęście w bloku w którym mieszkam osoby chodzące na zebrania są na tyle rozumne, żeby nie godzić się na podzielniki, a wszędzie tam, gdzie są podzielniki ze znanych mi miejsc ludzie mają zimno (bo oszczędzają), a dodatkowo płacą często więcej niż ja....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2014-01-28 11:07:51
Autor: hikikomorisan
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Fiskus.

Wiecej durnej roboty, wiecej podatkow.

I od razu wiadomo kto sie wzbogaca nie jezdzac winda.

Partery dla milionerow.

Data: 2014-01-29 09:59:38
Autor: masti
mieszkancy parteru sie bogaca...
Dnia pięknego Tue, 28 Jan 2014 10:52:28 +0100 osobnik zwany Wiesiaczek
napisał:

Swoją drogą, takie myślenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, śmieci, woda etc. były płacone w
czynszu ryczałtem?
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

nie było. Kaloryfery na maksa, bloki nie ocieplone. To zrobiło globalne ocieplenie a nie samochody

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-29 10:35:00
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 28 Jan 2014, Wiesiaczek wrote:

Trzeba zrobić windy na żetony! :)

  Ze skutkiem jak z wod± ;)

Swoj± drog±, takie my¶lenie, żeby każdemu wszystko wyliczyć jest chore.
Pamiętacie czasy, gdy ogrzewanie, ¶mieci, woda etc. były płacone w czynszu
ryczałtem?

  Pamiętamy.
  Istniały bloki w których ryczałtowo rozliczany również był np. gaz.

Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

  Nie do końca.
  Odbiór porównania jest ambiwalentny.
  Bo to co piszesz jest prawd± - tym co mieli CO (zaznaczam: tym
co mieli CO! to wcale nie była większo¶ć mieszkańców Polski!)
zwisało oszczędzanie, więc "zapewniali ogrzewanie" budynku.
  Te potrzeby wygl±dały tak, że filmiki z tamtych czasów z permanentnie
ciekn±cymi kranami nie s± wymysłem, za¶ regulacja temperatury polegała
na nieruszaniu regulatorów kaloryfera (bo zaczn± ciec) a w zamian
otwieraniu okien, to czy znajduj±cy się na końcu łańcuszka będ±
mieli choć letni± wodę nikogo nie wzruszało.
  Plusem była swoista ekologia - nad rurami CO w ¶rodku ¶nieżnej zimy
potrafiły kwitn±ć stokrotki :> (i nie jest to insynuacja pod niczyim
adresem :>)
  Bo prostu brak rozliczania powodował nie tyle rozrzutno¶ć, co
zwyczajne marnotrawstwo.

Potem wprowadzono liczniki, podzielniki etc.

  O podzielnikach lepiej nie wspominaj, a już szczególnie w mojej
obecno¶ci. Wyja¶niam, że mnie osobi¶cie ta plaga nie dotknęła,
ale zastępowanie ryczałtu bzdur± to nie jest dobre rozwi±zanie.
  Dobre rozwi±zanie (liczniki) jest drogie, choć wcale nie tak
jak 20 lat temu, ale przynajmniej do absurdów nie prowadzi.
  Natomiast równoważenie "ogrzewania czę¶ci wspólnych" to INNA
sprawa, w Polsce najwyraĽniej nieuregulowana i tyle.

i teraz mam pytanie:
Kto na tym zarobił

  Zobowi±zani do zapewnienia infrastruktury, gminy na przykład.
  Trudno to nazwać "zarobieniem", po prostu pieni±dze poszły na inne cele
(wymiany lub rozbudowy sieci nie wykluczaj±c).

i czy Wasze rachunki zmalały?

  Nie ma takiej możliwo¶ci - dostawcy musz± z czego¶ żyć, spadek sprzedaży
skutkuje zazwyczaj wzrostem cen i nie widać dlaczego z wod± miałoby być
inaczej :>
  Natomiast nie jest prawd±, że nie daje to żadnych skutków - po prostu
przy spadku użycia można zapewnić np. "lepsz± wodę" (patrz niżej).

Pomijam "wygodę" i koszt odczytywania i raportowania wyników pomiarów :)

-- Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

  No, DC chyba za bardzo "lepszej wody" nie ma, choć chyba słyszałem,
że jakie¶ ozonowanie uruchomiono, chyba dla czę¶ci miasta?

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  To dobrze że zużycie utrzymujesz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-29 11:32:53
Autor: Maciek
mieszkancy parteru sie bogaca...
  Pamiętamy.
  Istniały bloki w których ryczałtowo rozliczany również był np. gaz.
Piszesz, jakby to była jaka¶ prehistoria, a ten okres wci±ż trwa :->

Maciek

Data: 2014-01-29 17:16:33
Autor: Liwiusz
mieszkancy parteru sie bogaca...
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

  Nie do końca.
  Odbiór porównania jest ambiwalentny.

Co za absurd, ze korzystało się wg potrzeb. Teraz płacę za to co korzystam, czyli płacę 100% ceny. Gdyby moje zużycie było dzielone na 50 lokali, to oznacza to, że za SWOJE zużycie płacę 2% jego ceny. Grzech nie korzystać, i nie k±pać się na przykład 5 razy dziennie, skoro prawie nic się nie płaci.

--
Liwiusz

Data: 2014-01-29 17:44:09
Autor: Roman Stachowiak
W dniu 2014-01-29 17:16, Liwiusz pisze:
[...]

Ale równocze¶nie płacisz za zużycie pozostałych 49 lokali. Dopiero suma jest dzielona ryczałtem na 50.

Grzech
nie korzystać, i nie k±pać się na przykład 5 razy dziennie, skoro prawie
nic się nie płaci.

Możesz wcale z wanny nie wychodzić.

--
RomanS
___________________

Data: 2014-01-29 20:31:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-01-29 17:44, Roman Stachowiak pisze:
[...]

I co z tego, że płacę? Czy się będę k±pał codziennie, czy w ogóle, za innych zapłacę "100zł". A za to, co ja skorzystam, zapłacę 2%. I dlatego wówczas nie korzystam "wedle potrzeb", tylko "jedz, pij i (nie)zaciskaj pasa".

Ano mogę. W 98% zapłac± za to s±siedzi.

--
Liwiusz

Data: 2014-01-29 23:32:28
Autor: animka
W dniu 2014-01-29 20:31, Liwiusz pisze:
W dniu 2014-01-29 17:44, Roman Stachowiak pisze:
W dniu 2014-01-29 17:16, Liwiusz pisze:
Każdy korzystał według potrzeb i było ok.

   Nie do koĹ„ca.
   OdbiĂłr porĂłwnania jest ambiwalentny.

Co za absurd, ze korzystało się wg potrzeb. Teraz płacę za to co
korzystam, czyli płacę 100% ceny. Gdyby moje zużycie było dzielone na 50
lokali, to oznacza to, że za SWOJE zużycie płacę 2% jego ceny.

Ale równocześnie płacisz za zużycie pozostałych 49 lokali. Dopiero suma
jest dzielona ryczałtem na 50.

I co z tego, że płacę? Czy się będę kąpał codziennie, czy w ogóle, za
innych zapłacę "100zł". A za to, co ja skorzystam, zapłacę 2%. I dlatego
wĂłwczas nie korzystam "wedle potrzeb", tylko "jedz, pij i (nie)zaciskaj
pasa".

Grzech
nie korzystać, i nie kąpać się na przykład 5 razy dziennie, skoro prawie
nic się nie płaci.

Możesz wcale z wanny nie wychodzić.

Ano mogę. W 98% zapłacą za to sąsiedzi.

Za to, że siedziałbyś cały czas w tej samej wodzie?

--
animka

Data: 2014-01-29 18:05:20
Autor: Wiesiaczek
mieszkancy parteru sie bogaca...
  No, DC chyba za bardzo "lepszej wody" nie ma, choć chyba sĹ‚yszaĹ‚em,
że jakieś ozonowanie uruchomiono, chyba dla części miasta?

Powiem tak: Woda w DC nadaje siÄ™ do picia i czasami jÄ… pijÄ™ prosto z kranu - jest ok.
Ponadto próbowałem dolewać wodę prosto z kranu do własnoręcznie destylowanego spirytusu - rezultat przeszedł wszelkie oczekiwania - wódeczka palce lizać :)

Data: 2014-01-29 23:25:32
Autor: animka
On Mon, 27 Jan 2014, Nemo wrote:

[...]

Mam liczniki, przez ktĂłre mogÄ… zdalnie mi natluc jednostek.
Już drugi rok płaciłam po ponad 700 zł za c.o. Złodziejstwo się szerzy.
Ciekawa jestem kiedy te wszystkie wiecznie "nienażarte" osoby w całej Naszej Polsce tak się "nażrą", że któregoś dnia wszystko wyrzygają?

--
animka

Data: 2014-01-27 19:39:38
Autor: Budzik
[...]

to podatek od wzbogacenia maj± płacić ci, co mieszkaj± wyżej, bo
przecież płac± mniej niż powinni, bo trochę dopłacaj± im ci z parteru?

W sumie to powinni płacić wszyscy - w koncu można wejsc z ulicy i pojezdzic winda...

Data: 2014-01-27 21:39:52
Autor: hikikomorisan
On 27.01.2014 20:39, Budzik wrote:
UĹĽytkownik Agnieszka agnieszka@zwawy.pl ...

[...]

W sumie sasiedzi w domkach jednorodzinnych sie bogaca, bo nie placa na windy w innych blokach...