migracja z toyoty na fiata, lancie?

Data: 2009-02-25 10:34:21
Autor: krzysiek82
migracja z toyoty na fiata, lancie?
Niestety jeśli chodzi o awaryjność to będziesz zawiedziony, masa drobnych elementów które nie są zwykle kosztowne ale niezwykle upierdliwe. Ja ostatnio walczę z gaśnięciem mojego punto, w aso nie wiedzą co jest bo komp nic nie wykazuje. Wymontowałem body komputer gdyż być może nabrał wilgoci, będę dzisiaj sprawdzał. Tylko dlaczego fiatowi przytrafia sie to częściej niż innym firmom, dlaczego body komp np vw czy bwm nie wilgotnieje i nie pada. Fiat o tych usterkach wie ale nic z tym nie robi, to jest przerażające. Dlatego z czystym sumieniem nie polecam Ci fiata.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 10:49:40
Autor: mateusx6

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:go33ut$pin$4nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Hmm.. dlaczego tak psioczysz na fiata, tylko przez pryzmat Twojego auta? Ja jakoś problemow od 3 lat, bo tyle posiadam owego fiata punto II nie moge powiedziec zlego slowa. Wymieniam co 15tys km olej, wlewam paliwo i w droge. Co do gasniecia Twojego punto to moze spradz czy np. przy cewkach jest wszystko ok. A jak byles w ASO FIATA i podlaczyli pod examiner, to jakby padal body komputer to bys mial odrazu czarno na bialym w bledach, chyba ze to sporadycznie sie pojawia.

Data: 2009-02-25 11:01:15
Autor: krzysiek82
mateusx6 pisze:
[...]

w ASO mają problem, żeby się połączyć z centralką wtryskową, komunikacja   jest przez body kompa i dlatego myślą, że coś z nim jest nie tak. Cewek nie mam bo to diesel. Masa przeczyszczona, wszystko co mogłem zrobić sam zrobiłem. Nie psioczę na fita tylko z powodu punto jakiś czas temu miałem palio, pękło mocowanie pedałów i omało nie spowodowałem wypadku.
Nie mówiąc już o innych drobnych lub mniej drobnych usterkach. Kupując punto dałem szanse fiatowi jak się okazało bardzo źle zrobiłem. Jedyne auto fiata które w miarę się sprawdzało to było moje pierwsze auto cinquecento 899 zrobiłem nim ok 60tyś i tylko oleje, filtry i amorki raz wymieniłem. Z innymi fiatami niestety ciągłe problemy. Utarło się, że fiat poprawił swoją jakość od 2000r ale na podstawie mojego punto i opinii znajomych w aso fiata muszę stwierdzić, że nie jest to prawda.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 11:09:19
Autor: mateusx6
migracja z toyoty na fiata, lancie?
to widocznie ja trafilem na dobry model z czerwca 2000r... a znajomy na dobry model punto I z 99r... mam to szczescie, oby jak najdluzej :)

Data: 2009-02-25 11:08:48
Autor: krzysiek82
mateusx6 pisze:
to widocznie ja trafilem na dobry model z czerwca 2000r... a znajomy na dobry model punto I z 99r... mam to szczescie, oby jak najdluzej :)

Oby twoje szczęście trwało długo, tego Ci życzę, niestety mimo iż podjąłem wszelkie starania przy zakupie nie ustrzegłem się problemów z gaśnięciem bo oczywiście podczas jazdy próbnej nie zgasł ani razu :)

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 11:16:37
Autor: mateusx6

a probowales pytac na forum punto http://fiatpunto.com.pl/ ? moze tam Ci cos poradza.

Data: 2009-02-25 11:37:48
Autor: krzysiek82
mateusx6 pisze:
  > a probowales pytac na forum punto http://fiatpunto.com.pl/ ? moze tam Ci cos
poradza.

Pytałem siedzę także na autokaciku.pl ale niestety nikt się z tym problemem nie spotkał. Jeśli chodzi o body kompa to nie da się sprawdzić jego 100% sprawności, można ewentualnie wymienić koszt ok 1500zl pod zamówienie jak to nie pomoże to zostaje z problemem i portfelem szczuplejszym o 1500zł. Nie da się body kompa podmienić tak łatwo, gdyż   zamawiany jest pod nr vin. A jedyny znany mi profi serwis który się tym zajmuje ceni się 1000zł za godzinę więc odpuszczam.

--
krzysiek82

Data: 2009-02-25 18:30:20
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik krzysiek82 napisał:

[...]

Spróbuj jeszcze na elektrodzie na forum diesla :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-02-25 17:16:36
Autor: Rafal
migracja z toyoty na fiata, lancie?
to widocznie ja trafilem na dobry model z czerwca 2000r... a znajomy na dobry model punto I z 99r... mam to szczescie, oby jak najdluzej :)

Ja mam dobrą mareę weekend z 2001 (JTD 110KM) i .. trochę mniej dobrą(ale bez przesady) Cromę z 2001 (JTD m-jet 150KM) Na maryśkę nzrzekac nie mogę(160 tyś, auto od nowości u mnie), croma (90 tyś, tez od nowości u mnie) trochegorzej ale raczej dlateg oże wszystko do tego auta jest cholernie drogie (np klocki ham - 450zł, i za cholerę nie można kupić zamienników które akceptowałby komp - czujnik zużycia ma 3 PINy i mimo że wkładałem rózne zamienniki, to zawsze komp darł się że nie ma klocków - a na oryginałach jest OK :/ Chipa do diabła wsadzili w te klocki czy jak?). Croma jest z I partii wyprodukowanych samochodów (z 2005 roku) i .. na początku na gwarancji kilka problemów z nią było.. ale jak juzsię gwarancja skończyła - odpukać jest spokój (nie licząc jednego niewyjaśnionego błędu EOBD - sam sięnaprawił, błędów w kompie nie zarejestrował, było to pół roku temu ,do dziś jest spokój i się nie powtórzyło.. paliwo do d..y? )

Zadbaną maryśkę z klat 00-01 - jeśli jeszcze z JTD, to z czystym sumieniem mogę polecić - przynajmniej mój egzemplarz nigdy nie zawiódł

Data: 2009-03-05 07:26:39
Autor: K
Rafal <rafal_1970WYTNIJTO@op.pl> napisał(a):
> [...]

mogę
 polecić - przynajmniej mój egzemplarz nigdy nie zawiódł

w mojej firmie jest: sc900, doblo, kappa, multipla (moja) i nikomu nic sie nie dzieje. podstawa z fiatem szczegolnie z LPG sa oryginalne akcesoria (kable etc.), nie bosh kayaby tylko ORYGINALNE! jezeli chodzi o klocki w cromie to sadze ze czujnik bada rezystancje materialu.

Data: 2009-02-25 18:28:06
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik mateusx6 napisał:

[...]

Jakie cewki w JTD ?? chyba że masz na myśli cewki od wtrysków Common Rail ;)

Pozdrawiam !!

PS:

Też miałem Seicento 899ccm od nowości przez 5 lat i powiem tylko tyle - nigdy więcej w życiu Fiata :D

Później jeździłem Polo z 1996 roku i w nim zrobiłem mniej niż w tym SC :) Jedno miało przebieg około 100kkm a drugie ponad 200kkm :)

Data: 2009-02-28 00:04:32
Autor: The_EaGle
Czarek Daniluk pisze:

Też miałem Seicento 899ccm od nowości przez 5 lat i powiem tylko tyle - nigdy więcej w życiu Fiata :D

No popatrz, u mnie w rodzinie sc 1.1 od 99r od nowości i nie bylo z nim żadnych problemów. Paliwo, olej, eksploatacja i dalej. Bezawaryjny samochód a już ma 10lat!

Data: 2009-02-25 12:14:06
Autor: Agent
[...]

Ople 1.7 CDTI i hondy civic 1,7 CTDI (oba silniki ISUZU) też gasną.z tym ze hondy tylko zimą :) Ostatnio ktoś z forum civic wymienił czujnik ciśnienia paliwa który jest na pompie i niby jest u niego ok. Nawiasem mówiąc w nowych dieslach za dużo tych czujników żeby wiedzieć co padło najlepiej mieć drugie takie auto podmieniac i sprawdzać.

migracja z toyoty na fiata, lancie?