milicjant

Data: 2009-02-27 21:30:46
Autor: jb
milicjant
a402 <zorka99@op.pl> napisał(a):
Witam i prosze o wyjasnienie pojęcia "milicjant"

To osoba służąca w milicji.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Milicja

Czy milicjant to z definicji zły człowiek, służbista komunizmu?

Jesli uznasz, że np. w starozytnej Grecji panował komunizm...

Jak traktować byłego milicjanta?

Hm, pomyslmy... Jak człowieka?

Data: 2009-03-02 09:02:02
Autor: MM
milicjant
  jb pisze:
Jak traktować byłego milicjanta?
Hm, pomyslmy... Jak człowieka?

Postawmy pytanie za 10 punktów, bo widać sensu pytania nie złapałeś:
Jak traktować człowieka, który innych nie traktował jak ludzi?

Czy traktował tak jak on traktował innych? Trzeba by ustalić jak traktował innych, stąd też widocznie gardłowanie niektórych że funkcjonariusze PRL to też ludzie.

Jeśli on nie traktował innych jak ludzi to czemu traktować go inaczej?

--
pzdr, MM
http://finances.pl

Data: 2009-03-02 01:43:53
Autor: BK
milicjant
On 2 Mar, 09:02, MM <nie.dla.sp...@internet.pl> wrote:

Jeśli on nie traktował innych jak ludzi to czemu traktować go inaczej?

--
pzdr, MMhttp://finances.pl

Zeby nie schodzic do jego poziomu? ;)

Nie wiesz jak sie zachowac - zachowaj sie przyzwoicie. No chyba, ze
kogos boli bycie czlowiekiem, przyzwoitym czlowiekiem.

Jak ktos w PRL byl swinia to teraz musi z tym zyc. Nie widze powodu [z
wyjatkiem spraw karnych] zeby sie nad nim pastwic bo to nas sprowadzi
do takiego samego poziomu na jakim sa oni...

Komunisci pastwili sie nad opozycja, kosciolem itp. itd. Teraz ludzie
pastwia sie nad bylymi sbkami, milicjantami czy pzprowcami, pozniej
bedziemy sie pastwic nad byly mi PiSowcami i POwcami itp. itd i tak do
konca swiata.

A moze w ramach bycia czlowiekiem olac to pastwienie sie i zajac sie
soba, swoja rodzina, swoja praca, zeby poprostu bylo kiedys lepiej a
nie ciagle to samo tylko z roznymi etykietkami?

Data: 2009-03-02 11:25:57
Autor: Maluch
milicjant

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:b3973b61-2d41-4c0c-98a1-6f357f76f551w34g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jeszcze może okazać się, że w/g dzisiejszych poglądów na powyższe sprawy może okazać się bohaterem ;)

Data: 2009-03-02 02:33:36
Autor: BK
milicjant
On 2 Mar, 11:25, "Maluch" <n...@ma.pl> wrote:
Użytkownik "BK" <bkapuscin...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b3973b61-2d41-4c0c-98a1-6f357f76f551w34g2000yqm.googlegroups.com...

[...]

Bez przegiec w zadna strone ;)

Uwazam, ze relikty PRL powinny dogorywac gdzies na marginesie. Nie
powinno juz byc dla nich miejsca w centrum zycia spolecznego,
gospodarczego, sportowego czy politycznego. Pora oddejsc - system
upadl, skompromitowal sie - wszyscy oni powinni sobie powiedziec
"dosc", a nie grzac cieple stolki np. w PZPN:)

Ale ta kwestia to zupelnie cos innego niz traktowanie innego
czlowieka. To, ze np. esbek traktowal opozycjoniste jak zwierze, nie
znaczy, ze mamy teraz tego esbeka upodlic do granic mozliwosci. To
byla ich metoda dzialania. My powinnismy wybic sie ponad to. Takie
jest moje zdanie ale moze jestem idealista. Mi sie poprostu wydawalo,
ze po to byla ta cala walka z komunizmem, zebysmy mogli byc wolnymi,
przyzwoitymi ludzmi. A tak to skonczymy jak swinie w Folwarku
Zwierzecym. Okrutnego gospodarza przegnalismy, ale i konia zaraz na
klej sprzedamy.

Data: 2009-03-02 13:51:45
Autor: Maluch
milicjant

Użytkownik "BK" <bkapuscinski@gmail.com> napisał w wiadomości news:d5126ff3-0e10-4600-924e-13c5269c5ccal39g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

Zgadzam się Tobą. Szczególnie sprawy karne i związane ze służbą. SB wyczyścili i bez powrotu. Teraz starych milicjantów dzisiaj policjantów, to czas służby przeczyści /pójdą na emerytury/ szczególnie, że widać na zamiar majstrowania przy warunkach przejścia.

Może wydawać się, że chciał, to poszedł dawniej służyć jedynie słusznej sprawie. Podam na swoim przykładzie jako osoba z głębokiej prowincji, którego nie interesowała polityka taka, czy inna, a dziewczyny i zabawa. Po maturze zamiast na studia rolnicze poszedłem do pracy. Przyszedł czas poboru i aby odwalić te dwa lata / w tym miejscu chyba pytali czy chcesz w MSW, /miałem maturę i chyba chcieli zrobić większy pobór tych z maturą/, czy MON. Odpowiedziałem:, a tam wsio rawno, tylko nie do marynarki, bo trzy lata, to trochę za długo. Wysłali do WOP-u /teraz, to chyba SG/. Tam dostałem w zadek tak samo jak w MON. Po kilku m-cach /po przysiędze/ rozesłali nas po miastach wojewódzkich. Tam mówią, że macie maturę, to pojedziecie na WSO w Szczytnie, na egzaminy. To jadę, a co?. Lepiej siedzieć w ławce na wykładach,  jak stać na skrzyżowaniu jako tzw. ZOMO, chociaż, to inaczej nazywało się. Tam poszło gładko, bo rok po szkole. Gorzej mieli Ci, co przyszli z jednostek jako już zawodowi milicjanci /najstarszy miał ponad 40 lat./. No, to uczę się i zarazem buduję domki wczasowe /oddelegowani/, a co?, czterdziestolatek miał dechy dźwigać?
Kończy się czas odbywania wojska, a w między czasie stan wojenny i przedłużają zasadniczą slużbę o pół roku. No to uczę się i dostaję dalej nie pobory, ale tzw. żołd, który był sporo większy niż w MON. Mija ten czas i następuje czas podjęcia decyzji, czy zostaję? Dużo nas takich było.. Część z nas miała wyrobione pomysły na legalną działalność nazwijmy to dzisiaj gospodarczą. Zwalniam się ze szkoły /chociaż nie było łatwo, dłuuuugo prośba leżała, bo może rozmyślę się. Jedziesz do swojej wojewódzkiej dalej się zwalniać. Tam mówią, człowieku na głowę upadłeś?. Tyle już jesteś, to do nowego roku siedź, nie bierz urlopu i z nowym rokiem odejdziesz i zapłacimy za dwa /w domyśle może rozmyśli się/. Niby dobrze gadają. Odchodzę z nowym rokiem i tu ZONK. Z dzialalności gosp. nici, bo przepisy zmieniły się od stycznia, a nie było mnie ani rodziny stać, aby im podołać. Wracali niektórzy ponownie, nawet Ci, co dyscyplinarnie wywaleni byli, warunek nie kk. jednak jakoś mundur nie rajcował mnie i nie rajcuje.

Myślicie może, że milicjanci lekko mieli. Na WSO był podchorąży, któremy zatrzymano zaczepienie gwiazdek w ostatniej chwili, bo dowiedziano się, że rodzina w drugim końcu kraju  jego dzieciaka ochrzciła.

A co z tymi, co ulicy, przestęcy na oczy nie widzieli? Widzieli tylko leżaka na trawniku jak wracali z pracy. Takie ocenianie po tym, że służył pewnej sprawie, to mało. Jak nie mało?, to dzisiaj, jak Was zatrzyma dzisiejszy Policjant a dawniejszy milicjant , to odmówicie poddania się jego poleceniom, bo był wcześniej milicjantem. Spróbujcie to w sądzie powiedzieć;).

Data: 2009-03-02 19:20:41
Autor: Krzysztof 45
milicjant
BK pisze:
To, ze np. esbek traktowal opozycjoniste jak zwierze, nie
znaczy, ze mamy teraz tego esbeka upodlic do granic mozliwosci.
A kto ich upadla? No chyba że emeryturki w granicach 4 tysia to upadlanie
--
Krzysiek

Data: 2009-03-02 22:22:47
Autor: BK
milicjant
BK pisze:> To, ze np. esbek traktowal opozycjoniste jak zwierze, nie

Toz im przeciez wlasnie zabrano ;-)

Data: 2009-03-03 07:36:55
Autor: Krzysztof 45
milicjant
BK pisze:
Toz im przeciez wlasnie zabrano ;-)
Powiadasz że im zabrali...
Tz. miał 4tysie, a byli też tacy co po 6 i 8 szarpali,
a teraz mają 650zł?
--
Krzysiek

Data: 2009-03-03 02:43:35
Autor: BK
milicjant
On 3 Mar, 07:36, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
BK pisze:> Toz im przeciez wlasnie zabrano ;-)

Powiadasz że im zabrali...
Tz. miał 4tysie, a byli też tacy co po 6 i 8 szarpali,
a teraz mają 650zł?
--
Krzysiek

Jak Cie fascynuje tematyka ile kto dostaje to sobie sprawdz. Mnie
osobiscie to nigdy nie ruszalo. Zawsze bardziej mnie interesuje ile
dostaje ja, jak dla mnie bez znacznia ile oni dostaja.

Za malo ich jest zeby to mialo znaczenie dla gospodarki. A
sprawiedliwosc dziejowa zupelnie mnie nie interesuje.

Data: 2009-03-03 17:21:08
Autor: Krzysztof 45
milicjant
BK pisze:
Jak Cie fascynuje tematyka ile kto dostaje to sobie sprawdz. Mnie
osobiscie to nigdy nie ruszalo.
Ty zdrowy jesteś?
A mnie to rusza, bo z mojej kieszeni te k...y żyją w dostatku, a ja na to muszę uczciwie pracować.
Ponad 8 stów najniższego zusu jest teraz jak byś nie wiedział.
Zawsze bardziej mnie interesuje ile
dostaje ja, jak dla mnie bez znacznia ile oni dostaja.
Za malo ich jest zeby to mialo znaczenie dla gospodarki. A
sprawiedliwosc dziejowa zupelnie mnie nie interesuje.
To po h.. sie tu wypowiadasz jak masz to w dupie?
Reanimuj ambonę w kościele z takimi morałami.
--
Krzysiek

Data: 2009-03-02 12:22:27
Autor: MM
milicjant
BK pisze:
Zeby nie schodzic do jego poziomu? ;)

Zdecydowanie NIE!

Idiom "traktować jak człowieka" w stosunku do ludzi oznacza po prostu poszanowanie. Jeśli milicjant nie szanował ("nie traktował jak człowieka"), to nie widzę powodu by szanować ("traktować jak człowieka").

Nie wspomniałem o jakikolwiek innych czynach, Ty je dodałeś. Przecież nikt nie nawołuje do zażynania niczym bydła.

--
pzdr, MM
http://finances.pl

Data: 2009-03-02 05:01:55
Autor: BK
milicjant
On 2 Mar, 12:22, MM <nie.dla.sp...@internet.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

Nie wspomniałem o jakikolwiek innych czynach, Ty je dodałeś. Przecież
nikt nie nawołuje do zażynania niczym bydła.

Szacunek tez ma swoje rozne "poziomy". Ja uwazam, ze na minimalny
szacunek zasluguje kazde stworzenie.

Jesli ktos nie ma w sobie za duzo chrzescijanskiej milosci do
blizniego to znacznie lepiej jest ignorowac. Niech sobie lesne dziadki
umieraja w samotnosci i zapomnieniu, moze ich w ostatniej minucie
zycia sumienie ruszy.

Ale nie rozumiem agresji, braku szacunku dla czlowiek i braku
elementarnej kultury. Dla mnie to bylo porazajace w tamtym systemie i
przeraza mnie, ze w obecnym systemie dawne ofiary przejmuja zwyczaje
swoich dawnych katow.

Od pielegnowania nienawisci lepsze jest juz ignorowanie. Czy nam sie
to podoba czy nie czlowiek zawsze jest czlowiekiem, od urodzenia do
smierci. Z uwagi na to ma swoja godnosci zasluguje na minimum
szacunku. Oni pozbawiali ludzi godnosci i szacunku za to, ze ci ludzie
nie chceili "budowac" komunizmu. Pozbawiali - chociaz nie mieli prawa.
Walka z komunizmem to byla walka o godnosc i szacunek dla czlowieka.
Kazdego czlowieka. Nie warto chyba teraz wygranej rozmieniac na drobne
i pozbawiac minimum ludziej godnosci i szacunku wszystkich tych,
ktorzy mniej lub bardziej byli powiazani z tamtym systemem. Co
nastepne? Ich dzieci? Wnuki? A moze wszyscy nie-bruneci? ;-) To
powinna byc podstawowa roznica miedzy demorkatycznym i wolnym
spoleczenstwem a taka parodia jaka byl PRL - czlowiek jest
czlowiekiem, ma swoje prawa, ktorych nikt, nigdy i pod zadnym pozorem
nie moze mu odebrac.

Tak mi sie przynajmniej wydaje. Chociaz moge sie mylic.

milicjant