millennium - zmiana daty splaty kredytu hipotecznego

Data: 2010-05-05 21:32:45
Autor: Zbylut
millennium - zmiana daty splaty kredytu hipotecznego
HI

W millennium pojawiła się ostatnio opcja zmiany dnia, w którym ściągana
jest z konta rata kredytu. U mnie to jest aktualnie z tego co pamiętam
3 czy 4 dzień miesiąca. Czy uważacie, że jest sens zmienić dzień, jeśli
tak to na który? Kiedyś w jakimś artykule wyczytałem, że banki podnoszą
spread/kursy w okresie gdy nadchodzi dzień spłaty kredytów w walutach,
ale nie wiem na ile to jest aktualne i prawdziwe w przypadku millennium.
Kredyt w CHF. Aha, próbowałem analizować wykresy kursów walut dostępne na www banku,
ale bez skutku. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-05-06 08:07:57
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-05-05 23:32, Zbylut pisze:
[...]

W Mille dniem spłaty jest dzień n-ca wypłaty pierwszej transzy, więc dość losowy (chyba, że manipulują tym dniem, ale to byłoby wcale nie łatwe).
Banki, które mają inaczej rzeczywiście robią (robiły?) numery.

Do pytania zasadniczo się przyłączam :)
Kursy na przełomie m-ca mogą być zaburzone manipulowaniem wynikami? A co datami rozliczeń różnych instrumentów finansowych? Etc.

Data: 2010-05-06 13:22:05
Autor: atott
~|_ukasz <lukasz_niespamic_@atraNiespamic.pl> napisał(a):
> [...]

Kursy na przełomie m-ca mogą być zaburzone manipulowaniem wynikami? A co datami rozliczeń różnych instrumentów finansowych? Etc.

pierwotnie mialem date splaty 16 kazdego miesiaca , postanowilismy zmienic na
1go dla wygody, niestety przez ostatnie 2 lata kurs przeliczenia CHF na PLN w
okolicach srodka miesiaca zawsze byl korzystniejszy niz na przelomie miesiecy;
zmiana daty splaty kosztuje 100PLN, przynajmniej juz aneksu do umowy nie
trzeba leciec i podpisywac

Data: 2010-05-06 20:47:44
Autor: Sławomir Szyszło
Dnia 2010-05-05 23:32, Użytkownik Zbylut napisał:
[...]

W Millenium nie ma to sensu, skoro każdy kredytobiorca ma datę raty w inny dzień (wg dnia pierwszej transzy, jak tu już napisano). Jeśli już to przesuń w przód, jeśli masz obawy, że z jakichś względów możesz nie zdążyć z wpłaceniem kasy przed terminem. Np. dostajesz wynagrodzenie 2. dnia miesiąca, a 3. dnia jest termin raty.

--
Sławomir Szyszło
Primus inter FAQires & Grand Inquisitor no.0 of pl.comp.bazy-danych

Data: 2010-05-08 18:17:54
Autor: Paweł
Zbylut wrote:

Kredyt w CHF.
Aha, próbowałem analizować wykresy kursów walut dostępne na www banku,
ale bez skutku.

nie ma sensu analizowac kursow walut w mille. lepiej poswiec te 500pln
na aneks do kredytu i podepnij pod splacanie rat bezplatne konto walutowe
chf, ktore mozesz zasilac przelewem z zewnatrz. aktualnie deutsche bank
oferuje jeszcze chyba promocje franka i alior ma ofercie konto kantor.
oba te warianty dadza ci wieksza oszczednosc niz przesuniecie daty splaty.
ja od 2008-go roku kupuje sobie franki na bufor z wyprzedzeniem gdy zloty
jest mocny i przelewam na ror-chf w mille, a jak zloty slabnie tak jak
teraz, to sie nie stresuje i pozwalam saldu spadac. kredyt walutowy w chf
jest dobra sprawa o ile potrafi sie nim operowac :)

millennium - zmiana daty splaty kredytu hipotecznego