min insert sztyca

Data: 2011-07-15 08:58:01
Autor: mm
min insert sztyca
parametr chyba zależny od radosnej twórczości producentów sztyc, jedni dają
100mm a inni określają granicę na 80 mm tylko gdzie leży granica rozsądku?

Czy sądzicie że sztyca siedząca w ramie na 80mm jest bezpieczna zakładając 95
kg użytkownika?
Jest dylemat, kupić wersje dłuższą i mieć jej 16 cm schowanej w ramie lub
krótszą i mieć jedynie jakieś 85 mm.

PS użytkownik roweru raczej już nie urośnie :)

Data: 2011-07-15 02:46:33
Autor: Rowerex
min insert sztyca
On 15 Lip, 10:58, " mm" <mariuszm.o.WYT...@gazeta.pl> wrote:

parametr chyba zależny od radosnej twórczości producentów sztyc, jedni dają
100mm a inni określają granicę na 80 mm tylko gdzie leży granica rozsądku?

"Zwyczajowo" granica leży poniżej łączenia rury poprzecznej i tylnego
trójkąta z rurą podsiodłową.

Odnośnie "radosnej twórczości", to miewają ją producenci ram ze
sterczącymi w górę kominami z rury podsiodłowej.

zakładając 95 kg użytkownika
(...)
PS użytkownik roweru raczej już nie urośnie :)

A w którą stronę przestał rosnąć? ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-07-15 02:52:37
Autor: Rowerex
min insert sztyca
On 15 Lip, 11:46, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Odnośnie "radosnej twórczości", to miewają ją producenci ram ze
sterczącymi w górę kominami z rury podsiodłowej.

I nie chodzi o tzw "sztyce zintegrowane", bo to inna bajka.

Z drugiej strony ciekawi mnie czy i jak pękają ramy ze zintegrowanymi
sztycami

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-07-15 11:07:02
Autor: Fabian
min insert sztyca
On 15.07.2011 10:58,  mm wrote:
parametr chyba zależny od radosnej twórczości producentów sztyc, jedni dają
100mm a inni określają granicę na 80 mm tylko gdzie leży granica rozsądku?

Tu raczej są 2 kwestie. Wytrzymałość sztycy i wytrzymałość rury podsiodłowej. Radosna twórczość? Przecież to zależy od konstrukcji sztycy czy rury podsiodłowej, więc nie będzie taka sama dla wszystkich.

Fabian.

Data: 2011-07-15 09:23:39
Autor:
min insert sztyca
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):
On 15.07.2011 10:58,  mm wrote:
> [...]

Tu raczej są 2 kwestie. Wytrzymałość sztycy i wytrzymałość rury podsiodłowej. Radosna twórczość? Przecież to zależy od konstrukcji sztycy czy rury podsiodłowej, więc nie będzie taka sama dla wszystkich.

nie do końca, przykład leży u mnie przy rowerze
pancerna owalizowana w środku sztyca cane-creeka ma oznaczony min insert na
100 mm, a delikatna 200gramowa karbonowa sztyca 80 mm

Data: 2011-07-15 11:15:59
Autor: MichałG
min insert sztyca
  mm pisze:
[...]

na wszystkich sztycach z jakimi miałem do czynienia była krecha z wytłoczeniem 'max cos tam'... zapewne to ta poszukiwana granica rozsądku.... ;)

michał

Data: 2011-07-15 11:23:56
Autor: Michał Pysz
min insert sztyca
Kup dłuższą i przytnij jak Ci pasuje.

mp.

Data: 2011-07-15 13:29:40
Autor: PeJot
min insert sztyca
[...]

Co do radosnej twórczości to zgoda, problem polega na tym że producent sztycy nie wie w jaką ramę będzie ona wsadzona i na jakiej długości będzie ona obejmowana przez rurę podsiodłową, i gdzie owa rura nagle zostanie pocieniowana od środka. Do tego dochodzi jeszcze niechlujstwo producenta ramy i w efekcie czego średnica montażowa sztycy może być tylko pustym hasłem - patrz moje boje z ramą Accent Parana dla córki, która zamiast katalogowych 27.2 mm miała 27.58-28.71 mm.

Myślę, że w Twoim przypadku wypadało by ustalić na jakim odcinku rura podsiodłowa jest cylindryczna - do tego potrzebna jest tzw. średnicówka mikrometryczna, przykładowo tego rodzaju:

http://www.oberon.com.pl/srednicowki-mikrometryczne-cyfrowe-/srednicowka-mikrometryczna-cyfrowa-kpl-bowers-3.html

Gdyby okazało się że rura jest cylindryczna, niecieniowana, czyli ma identyczną średnicę na dłuższym odcinku, albo nie było możliwości zmierzenia w/w,  za minimalną długość osadzenia sztycy wypadało by dać 2.5, a bezpieczniej 3 x jej średnicy.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-15 13:31:28
Autor: PeJot
min insert sztyca
W dniu 2011-07-15 13:29, PeJot pisze:
miała 27.58-28.71 mm.

Autopoprawka: 27.58-27.71 mm.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-07-15 16:34:28
Autor: szaman
min insert sztyca
On 07/15/2011 10:58 AM,  mm wrote::
[...]

No i zależy jaki wielki kawał będzie3 Ci z ramy wystawał

sz

min insert sztyca