mini kompresory - na co komu 250 psi?

Data: 2009-05-20 23:56:27
Autor: kogutek
mini kompresory - na co komu 250 psi?
Witam,

Oglądam sobie małe kompresory do pompowania kół i ciekawi mnie, po co komu sprężarka do 15 atmosfer? W dodatku z miernikiem ciśnienia wyskalowanym tak, jakbym miał tym pompować... nawet nie wiem, co.

Zwykli użytkownicy kół potrzebują ciśnienie 2-3 atmosfery, niech więc i pompka daje uczciwe 5 atm i odpowiednio precyzyjnie wyskalowany miernik, tak żebym widział, czy mam ciśnienie 1.9, czy 2.1.

Za dużo wymagam?

MN
Kiedyś dawno temu miałem polski kompresorek do pompowania kół. Cichutko
pracował, bo była to sprężarka łopatkowa. Dawał 4 atmosfery. Ale się
wysprężarkował. Kupiłem taki chiński. Skal na manometrze od zemsty. Ale
wszystkie się kończyły na 2,5 albo 25. To jak 2,5 i do samochodu to normalne że
2,5 atmosfery. Zacząłem od pompowania zapasu bo przy okazji syf w bagażniku
chciałem uprzątnąć. Wyciągnąłem koło, zapiąłem wężyk. Wskazówka lekko drgnęła.
On pompuje a ja sprzątam. Widzę ze wolno mu idzie ale mam czas. Po pewnym czasie
wskazówka pokazywała już około jedynki. Ostatnia zaobserwowana wartość to 16.
Dobrze że nikogo nie było jak opona wyje. Bała. Auta też w tym dniu nie
odpaliłem. Nie wiem ile to prądu ciągnie. Ale wystarczająco dużo żeby auta nie
odpalić. A najlepsze z tego jest to że pompowałem w miejscu gdzie miałem
sprężarkę i taką małą przenośną butlę nabijaną ze sprężarki żeby sobie koła
dopompować. O tym że przy  przy tej pompowaczce przenośnej był dobry i dokładny
manometr chyba wspominać nie muszę.  --

mini kompresory - na co komu 250 psi?