minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Data: 2010-11-25 23:58:06
Autor: konieczko
minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
W dniu 2010-11-25 23:47, Piotr Wozniacki pisze:
Witam,

Lata temu, podczas wykonczanai domu, polozylem pod tynkiem zwykla
skretke do Ethernetu. Teraz chcialbym ja wykorzystac, ale dziala tylko
na 100 Mbps. Wiem, ze 1000 Mbps wymaga specjalnej skretki jako minimum
(standard Gigabit Ethernet je definiuje), ale czy jest w ogole mozliwe
poprawienie czegos bez wymiany kabla?

Tak poprawne zarobienie wtyczek tez wedlug standardu.

Data: 2010-11-26 00:23:14
Autor: Piotr Wozniacki

"konieczko" <troll@ops.pl> wrote in message news:icmplq$rnr$1news.onet.pl...
[...]

Pocieszyles mnie - ale czy aby na pewno nie trzeba zmienic samego kabla na jakis specjalny (sa klasy: CAT-5 do CAT-7)?

Data: 2010-11-26 09:43:10
Autor: Robson
minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
na jakis specjalny (sa klasy: CAT-5 do CAT-7)?

To co ty masz polozone - cat3?? Czy kabel do alarmow? Wymaganiem dla 1000-BaseT jest kabel cat5e. Z doswiadczenia wiem, ze wiele kabli cat5 mialo parametry przewyzszajace norme, wystarczylo od nowa rozszyc panel i gniazda z minimalnymi rozplotami kabla i gigaethernet hulal az milo.

Data: 2010-11-26 10:23:54
Autor: Piotr Wozniacki

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:icnrv1$g29$1news.onet.pl...
[...]

Przyjrzałem sie kablowi - jest Cat5 Enhanced, czyli powinno byc OK?
Piotr

Data: 2010-11-26 11:20:13
Autor: Robson
minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T

Przyjrzałem sie kablowi - jest Cat5 Enhanced, czyli powinno byc OK?

Tak.

Data: 2010-11-26 11:28:59
Autor: Piotr Wozniacki

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:ico1kv$5ge$1news.onet.pl...

Przyjrzałem sie kablowi - jest Cat5 Enhanced, czyli powinno byc OK?

Tak.

Ale jestem ofiara - wlasnie sobie uzmyslowilem, ze pod drodze jest jeszcze ruter. Jest to Linksys WRT 350N, ma w nazwie "Wireless-N Gigabit Router with Storage Link" - ale jak się upewnic, że nie dławi ?

Data: 2010-11-26 11:57:05
Autor: Tomek Głowacki
W dniu 2010-11-26 11:28, Piotr Wozniacki pisze:

Ale jestem ofiara - wlasnie sobie uzmyslowilem, ze pod drodze jest
jeszcze ruter. Jest to Linksys WRT 350N, ma w nazwie "Wireless-N Gigabit
Router with Storage Link" - ale jak się upewnic, że nie dławi ?

Ale co ma dławić? To nie elektryka ;-) Jeśli komputery wpięte są do portów gigabitowych tegoż routera, to powinny działać w takiej własnie prędkości. Oczywiście, między sobą. Wyjścia "na świat" tez nie masz zapewne gigabitowego.

Jeśli transfery pomiędzy kablem a wireless - to wiadomo, nie ma gigabitowego wirelessu.

Pozdr,
Tomek

Data: 2010-11-26 16:06:06
Autor: maX
minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
Ale co ma dławić? To nie elektryka ;-) Jeśli komputery wpięte są do portów gigabitowych tegoż routera, to powinny działać w takiej własnie prędkości.

We właściwościach karty sieciowej lub routera może być wymuszone połączenie 100 Mbit. Wtedy nawet jak po drugiej stronie nie wymuszono 100 Mbit, to i tak będzie 100 Mbit.

Data: 2010-11-26 17:10:12
Autor: Q
[...]

sprawdz w dolaczonych do routera broszurach / manualu
albo na googlach, ale...
kiedys czytalem test calkiem wypasionych routeow n
i byly tam dwa - jakis linksys i ok 2x tanszy tp-link
i niestety - jedna z przewag tp-linka nad l-s byl wlasnie 1Gb/s switch :(

Data: 2010-11-26 09:38:38
Autor: Robson
minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T
Tak poprawne zarobienie wtyczek tez wedlug standardu.

przez kogos, kto sie na tym zna ;)

Data: 2010-11-26 10:13:07
Autor: zly
Dnia Fri, 26 Nov 2010 09:38:38 +0100, Robson napisał(a):

przez kogos, kto sie na tym zna ;)

A jakieś szczegóły? Bo u mnie np bezpośrednie połączenie kablem 5e,
komputera z routerem daje 1gb/s, natomiast przez gniazdka w ścianie, które
są też 5e, daje już tylko 100mb/s. Kwestia jakości gniazdek? --
marcin

Data: 2010-11-26 11:22:37
Autor: Robson
[...]

Nie mam szklanej kuli.
1.Sprawdzic czy sa POPRAWNIE zarobione gniazdka - nie tylko kolejnosci przewodow, ale rozniez maksymalne rozploty par.
2. sprawdzic patchcordy.
3. Zmierzyc DOBRYM miernikiem przewod i patchordy.

Data: 2010-11-27 16:39:45
Autor: Piotr Wozniacki

"Robson" <robson@z.pl> wrote in message news:ico1pg$5ge$2news.onet.pl...
[...]

No właśnie był u mnie "fachowiec", i "zarobił" od nowa kable twierdząc, że teraz będzie dobrze. Miernika u niego nie widziałem :)

I dupa. Nadal łączy na 100 Mbps.

Karty Enthernet w obu kompach z najnowszymi drajwerami, mają w menu opcję 1000 full duplex.

Router też sprawdzony pod tym kątem.

Fachowiec twierdzi, że kabel (oznaczony "Cat5 Enhanced") ma linki zamiast drutów, i pewnie dlatego nie uzyska pełnej prędkości... Wierzyć mu, czy wezwać innego?

Data: 2010-11-30 09:08:26
Autor: Robson
[...]

spusc tego "fachowca" z najwyzszego stopnia, niech nie kala tego zawodu... A nawet jesli to jego hobby, to niech jak najszybciej je zmieni. Jakby to byla prawda, to zaden patchcord nei mialby prawa dzialac w gigabicie, a dzialaja, laski nie robia.

minimalne wymagania wobec skretki dla 1000BASE-T