mnie rowniez oszukal Sync i BC :(

Data: 2012-11-06 22:07:58
Autor: neoniusz
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

Data: 2012-11-07 01:53:57
Autor: marek.h
W dniu wtorek, 6 listopada 2012 22:07:58 UTC+1 użytkownik neoniusz napisał:
Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

U mnie było jeszcze gorzej, zostałem odspawany od kasy na prawie tydzień mimo że meritum figurował na liscie obslugiwanych banków.

Po prostu bluecash to chałupnicze rozwiązanie a przelewy do meritum, z tego co czytałem na forach, bardzo często niedochodzą. Więc lejesz na własne ryzyko...

Data: 2012-11-07 02:06:15
Autor: krzysztofsf
On 7 Lis, 10:53, "marek.h" <marek.ho...@gmail.com> wrote:

Po prostu bluecash to chałupnicze rozwiązanie a przelewy do meritum, z tego co czytałem na forach, bardzo często niedochodzą. Więc lejesz na własne ryzyko...

Moze problemy wynikaja z braku srodkow na koncie bluecash w banku
docelowym?

Bo usluga dziala chyba na zasadzie takiej, ze robiac przelew do innego
banku, tak naprawde zasilamy przelewem wewnetrznym konto bluecash w
"naszym" banku, a bluecash jednoczesnie zasila przelewem wewnetrznym
ze swojego konta w banku docelowym konto na ktore chcemy przeslac
srodki. Jesli w tamtym banku nie maja wystarczajacych srodkow, to albo
czekaja az kwota sie uzbiera z przelewow wykonanych w tamtym banku,
albo zasilaja je zwyklym przelwem elixir ze srodkow w innym banku,
zeby rozliczyc niewykonane operacje.

Data: 2012-11-07 02:29:29
Autor: marek.h
W dniu środa, 7 listopada 2012 11:06:15 UTC+1 użytkownik krzysztofsf napisał:

Moze problemy wynikaja z braku srodkow na koncie bluecash w banku

docelowym?

Bo usluga dziala chyba na zasadzie takiej,

Oczywiście, wszyscy wiemy jak działa BC. I na tym polega chałupniczość tego rozwiązania. Pół biedy gdyby raz na sto przypadków trzeba było czekać do następnej sesji elixirowej. Problemem jest to, że:

* takie przypadku zdarzają się się dużo częściej. Statystyki podawane na stronie można włożyc między bajki. Robiłem przelewy do różnych banków i mniej więcej z połową były mniejsze lub większe problemy

* nie do końca jest tak, że najblizszym elixirem kasa dochodzi mimo wszystko do adresata. Gdyby tak było moj przelew nie utknąłby na tydzień w BC.

Jest tylko jeden powód używania przeze mnie tej usługi i bynajmniej nie jest to chęć błyskawicznego przelania pieniędzy do adresata. Jak komuś zalezy na czasie to używa Sorbnetu ewentualnie Expres Elixira jesli jest dostępny w danym banku. Ostatecznie i najpewniej jest wypłacić w bankomacie i wpłacić w oddziale banku docelowego.

Data: 2012-11-07 07:11:11
Autor: kokosianka
W dniu środa, 7 listopada 2012 11:29:29 UTC+1 użytkownik marek.h napisał:

> [...]

Jest tylko jeden powód używania przeze mnie tej usługi i bynajmniej nie jest to chęć błyskawicznego przelania pieniędzy do adresata. Jak komuś zalezy na czasie to używa Sorbnetu ewentualnie Expres Elixira jesli jest dostępny w danym banku. Ostatecznie i najpewniej jest wypłacić w bankomacie i wpłacić w oddziale banku docelowego.

if addressee = sender ;-)

Data: 2012-11-07 07:32:18
Autor: Sebastian
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
Jest tylko jeden powód używania przeze mnie tej usługi i bynajmniej nie jest to chęć błyskawicznego przelania pieniędzy do adresata.

wiem, że internet daje iluzję anonimowości. Tym niemniej
publiczne przyznawanie się do "prania brudnych pieniędzy
w pralce wirnikowej" wydaje się ciutkę niebezpieczne :)

Data: 2012-11-07 13:11:55
Autor: BearBag
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
A ktoś sie orientuje czy taki przelew natychmiastowy ma szanse dojsc do Deutsche Bank bo na liscie obłsugiwanych banków napisane jest, że tylko w dni powszechne od 6 do 17-30. Bede musiał wykonać taki szybki przelew podczas podpisywania umowy i nie może sie to zakonczyć sytuacją że kasa nie dojdzie przez dzień czy dwa. Musi przejść w ciągu max kilku minut.

Data: 2012-11-07 22:26:02
Autor: osa
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
W dniu 2012-11-07 22:11, BearBag pisze:
(...) przelew natychmiastowy (...) Bede musiał wykonać taki szybki przelew podczas podpisywania umowy (...)

Jak dla mnie to proszenie się o kłopoty ;) Nie dość że przelew może zniknąć w czeluściach bluecash'a na tydzień to jeszcze druga strona umowy może kręcić, że kasy od Ciebie nie ma bo przelew przyjdzie od Bluecasha ;)

Jeśli to jakaś ważna i pilna sprawa to może lepiej otworzyć rachunek w DB, a po dokonaniu transakcji szybko i bezboleśnie odstąpić od umowy rachunku? Zdaje się, że jest na to 10-14 dni od jej podpisania?

Data: 2012-11-07 22:40:42
Autor: BearBag
[...]

Eee no bez sensu, tym sposobem musialbym otwierać i zamykać kilkakascie rachunków rocznie. Ma ktoś konto DB? PRzelałbym ekpresowo pare groszy i by mi potwierdził czy dochodzą z automatu, nawet po 18tej.

Data: 2012-11-08 04:47:14
Autor: Sebastian
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
załóż jeden rachunek w DB od ręki, opłat za prowadzenie nie ma
ważne abyś nie brał debetówki, bo nieużywana kosztuje 5zł/m-c

Data: 2012-11-07 14:27:31
Autor: marek.h
W dniu środa, 7 listopada 2012 16:32:18 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

wiem, że internet daje iluzję anonimowości. Tym niemniej
publiczne przyznawanie się do "prania brudnych pieniędzy
w pralce wirnikowej" wydaje się ciutkę niebezpieczne :)

Pieniądze są czyste jak łza, wszystko zgodnie z prawem, a co drugi okres rozliczeniowy kk kilkaset dukatów wpada. To trochę łagodzi wnerw na BC ;)

Data: 2012-11-15 07:32:52
Autor: marek.h
[...]

To jeszcze jako addendum w temacie wspomnianej chałupniczności: swego czasu powiązałem sobie AliorSync z BGZOptima coby w podbramkowych sytuacjach mieć możliwość wykorzystania przelewów błyskawicznych. To co chcialem uzyskać, to mieć jeden rachunek powiązany, ale mieć możliwość przelania w ciągu jednego dnia pieniedzy na dowolne inne konto (Bluecash aliorowy, vel przelew błyskawiczny).

Dzisiaj przerzuciłem grubą kasę z BGZOptima do AliorSync. Pierwszy przelew ekspresowy na 5000zł dotarł do Millennium. Reszta utknęła na dobre w Aliorze bo próba przelewu do dowolnego banku, w tym:
Millennium
Meritum
BGZOptima
skutkowała komunikatem:

"Przelew natychmiastowy nie może być wykonany na wskazane konto, Bank Odbiorcy odrzuca możliwość realizacji przelewu."

Czyli cwane przeniesienie odpowiedzialności na "Bank Odbiorcy". A tak na prawdę pula kasy na przelewy błyskawiczne się wyczerpała i nie mogę przelać kasy do żadnego z banków.

Jakbym miał oszacować wszystkie moje próby przelewów via bluecash to wyszłoby że w grubo ponad połowie przypadków przelew nie został dostarczony. Tak na na prawdę to "przelew natychmiastowy" powinien się nazywać "sporadycznie działajacy przelew jak się uda to natychmiastowy" ;)

Data: 2012-11-15 07:43:51
Autor: luc
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:32:52 UTC+1 użytkownik marek.h napisał:

> [...]

Jakbym miał oszacować wszystkie moje próby przelewów via bluecash to wyszłoby że w grubo ponad połowie przypadków przelew nie został dostarczony. Tak na na prawdę to "przelew natychmiastowy" powinien się nazywać "sporadycznie działajacy przelew jak się uda to natychmiastowy" ;)

A w Syncu nie jest tak, jak u Ojca? Tam w opisie usługi napisali, że:
"Maksymalny dzienny limit zlecanych Przelewów Natychmiastowych wynosi 5 000 zł."

pzdrwm
luc

Data: 2012-11-15 08:08:27
Autor: marek.h
W dniu czwartek, 15 listopada 2012 16:43:51 UTC+1 użytkownik luc napisał:

A w Syncu nie jest tak, jak u Ojca? Tam w opisie usługi napisali, że:

"Maksymalny dzienny limit zlecanych Przelewów Natychmiastowych wynosi 5 000 zł."

Masz rację, dzięki za zwrócenie uwagi na to. Pomaglowałem teraz konsultanta, który to potwierdził. Przeglądałem wcześniej regulamin i nie znalazłem takiego zapisu.

W każdym razie komunikat ktory się pojawia jest zupełnie "od czapy" i nie pomaga w zidentyfikowaniu problemu. Podobno problem już zostal wczesniej zgłoszony i trwaja prace nad naprawieniem tego.

Przez wzgląd na to ograniczenie chyba nie warto wiązać aliora z BGZOptima, chyba że ktos wyrabia się w limicie 5000zł.

Data: 2012-11-07 10:04:20
Autor: kowtow
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

Mialem to samo do meritum szło z 8 godz

Data: 2012-11-08 14:42:45
Autor: xbartx
Dnia Tue, 06 Nov 2012 22:07:58 +0100, neoniusz napisał(a):

Przelew "ekspresowy" z Synca do Meritum. Meritum caly czas jest widoczne
na liscie obslugiwanych bankow a przelewu od 4 godzin nie widac...

Z moich dotychczasowych przelewów to najlepiej działa para Synek>mBank. Kasa jest momentalnie.

Data: 2012-11-09 05:57:27
Autor: eisenberg
W dniu czwartek, 8 listopada 2012 15:42:46 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

Z moich dotychczasowych przelewów to najlepiej działa para Synek>mBank. Kasa jest momentalnie.

Więc mnie w Synku nie lubią. Zachęcony powyższym właśnie spróbowałem i czytam "Przelew natychmiastowy nie może być teraz zrealizowany, prosimy spróbować później" ;((

Data: 2012-11-09 05:59:02
Autor: eisenberg
mnie rowniez oszukal Sync i BC :(
Tyle dobrego że nie oszukał