mniej SMS

Data: 2012-02-24 19:14:27
Autor: J.F
mniej SMS
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,11202930,Ludzie_coraz_czesciej_korzystaja_z_komunikatorow_.html

Jak wynika z raportu firmy analitycznej Ovum, w 2010 roku globalny przychód operatorów z tytułu SMS-ów zmniejszył się o 8,7 mld (o 6%), zaś w roku ubiegłym o 13,9 mld dolarów (o 9%). SMS-y ustępują miejsca takim aplikacjom, jak Whatsapp, Yahoo! Messenger, Windows Live Messenger czy czat na Facebooku, używanych także na smartfonach.

Analitycy Ovum są zdania, że operatorzy komórkowi powinni teraz współpracować ze sobą celem zmniejszenia kosztów wysyłania SMS-ów - to powinno zapobiec przed drastycznym spadkiem przychodów. Z drugiej strony, nie wiadomo, czy taki krok operatorom się opłaca, bo o ile nie zarabiają już tak dużo na SMS-ach, o tyle ich przychody z tytułu przesyłu danych w Internecie (m.in. używanie komunikatorów) na urządzeniach przenośnych sukcesywnie wzrastają.

  -- -- -

No coz, nigdy nie wysylalem wielu sms, ale ostatnie cenniki dodatkowo zniechecaja - minuta wymienna na 1 sms.

No i powyzej mowa o przychodach - w pakietach po kilkaset sms potanialy, to i dochody spadly.

J.

Data: 2012-02-24 18:45:54
Autor: Waldek Godel
mniej SMS
Dnia Fri, 24 Feb 2012 19:14:27 +0100, J.F napisał(a):

[...]

No i jeszcze iMessage, który pomiędzy wyznawcami omija operatora. W
bogatszych krajach to może być kilka procent wszystkich wiadomości.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Trole sa niekonsekwetne.... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2012-02-24 23:34:20
Autor: John Kołalsky
mniej SMS

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

To znaczy, że rozmowy tanieją i nie opłaca się wysyłać sms'a jak można porozmawiać. MZ bez związku z używaniem komunikatorów.

Data: 2012-02-26 18:46:38
Autor: Skrypëk
mniej SMS
John Kołalsky <john@kowal.invalid> wrote:
[...]

Nie zawsze się opłaca, albo ma ochotę, albo można rozmawiać. SMS lub Messenger to o wiele lepszy kanał do przekazania informacji w stylu:
- kup chleb jak będziesz wracał, bo się kończy
- ok, wyciągnij mięso z zamrażarki, będę o 20
Niż dzwonienie i zawracanie komuś dupy w czasie pracy.

Data: 2012-02-26 18:52:48
Autor: Skrypëk
mniej SMS
Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
[...]

Ponadto napisanie tych kilku słów i kliknięcie na "wyślij" jest szybsze niż czas potrzebny na dodzwonienie się.

Nie pojmuję skąd ludzie mają takie kompleksy na punkcie wiadomości tekstowych, jakie tu czasami można spotkać, że to dla dzieci i dorosłym nie wypada itp.

Data: 2012-02-26 21:32:07
Autor: Liwiusz
mniej SMS
W dniu 2012-02-26 18:52, Skrypëk pisze:

Nie pojmuję skąd ludzie mają takie kompleksy na punkcie wiadomości
tekstowych, jakie tu czasami można spotkać, że to dla dzieci i dorosłym
nie wypada itp.

I że w 15 sekund rozmowy przekażą więcej niż w smsie. Od razu mi się 5-sekundówki przypominają :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-26 23:06:59
Autor: J.F.
mniej SMS
Dnia Sun, 26 Feb 2012 18:52:48 +0100, Skrypëk napisał(a):
Ponadto napisanie tych kilku słów i kliknięcie na "wyślij" jest szybsze niż czas potrzebny na dodzwonienie się.

No jak ? wybranie numeru trzeba w obu wypadkach, zazwyczaj do dzwonienia
jest wrecz szybsze.

Nie pojmuję skąd ludzie mają takie kompleksy na punkcie wiadomości tekstowych, jakie tu czasami można spotkać, że to dla dzieci i dorosłym nie wypada itp.

no bo nie jestesmy dziecmi, jestesmy dorosli inteligentni ludzie i jak
chcemy na szybko wymienic informacje, to rozmawiamy, od tego jest telefon.
i nie przeszkadza nam to w pracy, nie musimy sie bac pani w szkole,
natomiast bardziej przeszkadza stukanie smsa :-)

J.

Data: 2012-02-27 02:36:48
Autor: Skrypëk
mniej SMS
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Normalnie. Wybierasz kontakt, klikasz SMS a nie "połącz", piszesz "nastaw ziemniaki" i wysyłasz. Nie trza czekać n dzwonków aż zołza odbierze lub nie. Mogła akurat pójść srać z książką a nie z telefonem.

[...]

Od fafnastu lat służy również do wysyłania krótkich wiadomości tekstowych.

i nie przeszkadza nam to w pracy,

Nigdy ci telefon nie przeszkadza? W czasie spotkań telefony od żony odbierasz?

nie musimy sie bac pani w szkole

Ja się jej nie boję, ja nie chcę jej przeszkadzać w prowadzeniu wykładu, a i tak pewnie nie odbierze, co będę na darmo sygnału dzwonienia słuchał?

Data: 2012-02-27 09:08:40
Autor: J.F.
mniej SMS
Dnia Mon, 27 Feb 2012 02:36:48 +0100, Skrypëk napisał(a):
[...]

Wybieram kontakt i wciskam zielona sluchawke, a nie "opcje" "sms"
"tekstowy".

piszesz "nastaw ziemniaki" i wysyłasz. Nie trza czekać n dzwonków aż zołza odbierze lub nie. Mogła akurat pójść srać z książką a nie z telefonem.

Jest jeszcze poczta glosowa.

i nie przeszkadza nam to w pracy,
Nigdy ci telefon nie przeszkadza? W czasie spotkań telefony od żony odbierasz?

rzadko mam takie spotkania ze nie wypada odebrac.

nie musimy sie bac pani w szkole
Ja się jej nie boję, ja nie chcę jej przeszkadzać w prowadzeniu wykładu, a i tak pewnie nie odbierze, co będę na darmo sygnału dzwonienia słuchał?

No owszem, bywaja takie zawody, gdzie sie ma 4h wykladow tygodniowo :-).

J.

Data: 2012-02-27 09:36:40
Autor: Liwiusz
mniej SMS
W dniu 2012-02-27 09:08, J.F. pisze:
Jest jeszcze poczta glosowa.

Jeszcze bardziej porąbany i niewygodny wynalazek. Czasem warto jednak wyjść z XX wieku ;)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-27 10:01:08
Autor: J.F
mniej SMS
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości
W dniu 2012-02-27 09:08, J.F. pisze:
Jest jeszcze poczta glosowa.
Jeszcze bardziej porąbany i niewygodny wynalazek. Czasem warto jednak wyjść z XX wieku ;)

Jak ktos zaczal od zadzwonienia i trafil na moment gdy inny wyszedl na krotko - to bardzo wygodna :-)

No w sumie w 21w moglby byc system rozpoznawania glosu i wysylania tresci smsem :-)

J.

Data: 2012-02-27 09:48:00
Autor: W
mniej SMS
J.F wystukał, co następuje:

[...]

+1

No w sumie w 21w moglby byc system rozpoznawania glosu i wysylania tresci smsem :-)

Już jest, google voice, działa bardzo wygodnie ;]

(aha, z tym dzwonieniem vs sms - nie wiem dlaczego zakładasz, że każdy ale to absolutnie nosi przy pupie telefon 24/7...

Data: 2012-02-27 10:43:43
Autor: cpt. Nemo
mniej SMS

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jifgol$dhv$1inews.gazeta.pl...

No w sumie w 21w moglby byc system rozpoznawania glosu i wysylania tresci smsem :-)

Alez tak wlasnie jest w Androidzie :)
Ta funkcja naprawde bardzo sprawnie dziala i jest niebywale wygodna jak mam zajete rece.

Data: 2012-02-27 12:03:50
Autor: J.F
mniej SMS
Użytkownik "cpt. Nemo"  napisał w wiadomoœci
[...]

No, jesli dobrze dziala to swietnie, ale ja myslalem o czyms nieco innym - dzwonie, zglasza sie poczta, mowie co mam powiedziec, a odbiorca dostaje
SMS "dzwonil XXX, powiedzial: ......"

J.

Data: 2012-02-27 09:48:00
Autor: W
mniej SMS
J.F. wystukał, co następuje:

[...]

Masz strasznie toporny telefon :P

piszesz "nastaw ziemniaki" i wysyłasz. Nie trza czekać n dzwonków aż zołza odbierze
lub nie. Mogła akurat pójść srać z książką a nie z telefonem.
Jest jeszcze poczta glosowa.

Ludzie boją się jak ognia ;->

i nie przeszkadza nam to w pracy,
Nigdy ci telefon nie przeszkadza? W czasie spotkań telefony od żony odbierasz?
rzadko mam takie spotkania ze nie wypada odebrac.

Polecam ciut szerszą perspektywę ;-P

Co do sms - czesto jest wygodne bo dostajesz od razu wiadomość i nie musisz się 'pałować', żeby ją zapamiętać/zapisać :]

Data: 2012-02-27 10:10:19
Autor: Skrypëk
mniej SMS
[...]

No jak ty masz jeszcze nokię klasyk z zieloną słuchawką, to faktycznie dłużej się w tryb pisania wchodzi a potem jeszcze samo pisanie to mordęga.
Ale w nowych telefonach SMSowanie i Messengerowanie jest stukroć wygodniejsze niż w starych.

Data: 2012-02-27 12:02:05
Autor: J.F
mniej SMS
Użytkownik "Skrypëk"  napisał w wiadomości
[...]

Mam troche nowsza i faktycznie - jeden klik w ikonke i wysylamy sms.

Ale w nowych telefonach SMSowanie i Messengerowanie jest stukroć wygodniejsze niż w starych.

Hm, tu akurat nokia sie tak sobie popisala, jeden klik i piszemy sms, mozna rozlozyc klawiature i pisze sie wygodnie ... ale czesto mi sie nie chce rozkladac, albo nie mam wolnej reki, a wtedy moge z ekranu klikac ... ale tylko numeryczna sie wtedy pokazuje i juz nie jest fajnie :-)

J.

Data: 2012-02-27 13:50:17
Autor: J.F
mniej SMS
[...]

Coz chcesz, smartfon zobowiazuje, to nie moze byc proste, bo bedzie prostackie :-P

J.

Data: 2012-02-27 09:00:51
Autor: Wemif
mniej SMS
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

i nie przeszkadza nam to w pracy, nie musimy sie bac pani w szkole,
natomiast bardziej przeszkadza stukanie smsa :-)

Na dotykowcach klik klawiszy jest stosunkowo cichy, tak ze pani
nie zauwazy ;-)

a.

Data: 2012-02-25 13:41:18
Autor: Kriss
mniej SMS
Masz jakieś cholernie drogie te smsy. U mnie w play'u w pakiecie dodatkowym do planu taryfowego kosztują 3,7zł / 100 szt co daje astronomiczną kwotę 3,7 grosza za sztukę. Bez pakietu płacę 18 gr, minuta to koszt 30 groszy.

Data: 2012-02-25 18:18:23
Autor: Grzexs
mniej SMS
[...]

Masz jakieś cholernie drogie te smsy. U mnie w Playu pakiet 600 SMS-ów kosztuje całe 6 zł, co daje jeszcze bardziej astronomiczną kwotę 1 grosza za sztukę. Bez pakietu płacę 9 gr.
--
Grzexs

Data: 2012-02-26 17:42:45
Autor: Skrypëk
mniej SMS
Grzexs <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> wrote:
[...]

Masz jakieś cholernie drogie te smsy. U mnie w Playu dostaję 100 esemesów za darmo na tydzień, co daje ekstremalnie astronomiczną kwotę 0 gr za sztukę.
Jak zapomnę o doładowaniu, to chyba też bodajże 9 gr.

Data: 2012-02-26 21:17:38
Autor: ALEX
mniej SMS
W dniu So 25 02 2012 18:18, Grzexs pisze:
[...]

W RBM (tak wiem urwał że to marka) 666 za 6 zł i 1666 za 11 zł.

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-02-27 09:58:13
Autor: J.F
mniej SMS
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości
[...]

Ale ja nie wysylam 600 sms co miesiac, ani nawet 100, wiec nie ma sie co epatowac tymi cenami :-)

J.

Data: 2012-02-28 10:22:01
Autor: Michal Jankowski
mniej SMS
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Exactly. Ja w ogóle nie pamiętam, ile minuta/sms w cenniku kosztuje,
bo w ogóle się nie zbliżam do limitów abonamentowych...

  MJ

Data: 2012-03-04 13:49:47
Autor: Michal Tyrala
mniej SMS
On Tue, 28 Feb 2012 10:22:01 +0100, Michal Jankowski wrote:
 Exactly. Ja w ogóle nie pamiętam, ile minuta/sms w cenniku kosztuje,
 bo w ogóle się nie zbliżam do limitów abonamentowych...

Wtedy warto sprawdzic, czy moze nie zmienic abo na nizszy ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-03-05 11:58:22
Autor: Michal Jankowski
mniej SMS
Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> writes:

[...]

Pod warunkiem, że się nie podpisało umowy z "telefonem za złotówkę".
Poza tym niższy abonament ma z kolei jak dla mnie za małe limity
transferu danych... :)

  MJ

Data: 2012-03-05 19:32:49
Autor: JoteR
mniej SMS
"Michal Jankowski" napisał:

Wtedy warto sprawdzic, czy moze nie zmienic abo na nizszy ;-)

Pod warunkiem, że się nie podpisało umowy z "telefonem za złotówkę".

No podpisałem na 2 lata i telefon "za złotówkie" wziąłem też.
I zmieniłem po roku na niższy - niby niewiele, raptem 4 zł miesięcznie, ale prepaidziarze dla niższych kwot wykonują co miesiąc wielogodzinne gimnastyki.

Poza tym niższy abonament ma z kolei jak dla mnie za małe limity
transferu danych... :)

W tym niższym mam 1 GB "normalnego" internetu vs. 750 MB "taniego internetu", jaki był w wyższym.
Kolejny prepaidziarski mit obalony.

JoteR

Data: 2012-03-05 21:00:37
Autor: Michal Tyrala
mniej SMS
On Mon, 05 Mar 2012 11:58:22 +0100, Michal Jankowski wrote:
> Wtedy warto sprawdzic, czy moze nie zmienic abo na nizszy ;-)

 Pod warunkiem, że się nie podpisało umowy z "telefonem za złotówkę".

Jasna rzecz.

 Poza tym niższy abonament ma z kolei jak dla mnie za małe limity
 transferu danych... :)

A tak z ciekawosci: nie da się do malego abo dokupic wiekszego pakietu
danych? U plusa się tak dało ofertę budować, z klocków-pakietów.

Data: 2012-03-06 10:43:18
Autor: Michal Jankowski
mniej SMS
> [...]

A tak z ciekawosci: nie da się do malego abo dokupic wiekszego pakietu
danych? U plusa się tak dało ofertę budować, z klocków-pakietów.

Na ogół się da. Trzeba sobie przeliczyć sumę cena telefonu+abonament+pakiety dodatkowe
i zobaczyć, który wariant wychodzi sumarycznie najtaniej.

Mnie wyszedł taki, w którym limitu rozmów/sms nie wydzwaniam.

  MJ

Data: 2012-03-05 04:31:37
Autor: krzysztofsf
mniej SMS
On 27 Lut, 09:58, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>kwotę 1 grosza za sztukę. Bez pakietu płacę 9 gr.

Ale ja nie wysylam 600 sms co miesiac, ani nawet 100, wiec nie ma sie

Dokladnie.
Odkad przelicznik sms spadl z 4sms/1 minuta rozmowy na 1sms czy dwa /
1minuta, praktycznie przestalem wysylac.
Po kiego mi pakiety tanich sms wazne 30 dni?

mniej SMS