mobilny internet kontra kabel

Data: 2009-03-06 09:29:31
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
Rozwazam rezygnacje z tradycyjnego internetu kablowego na rzecz mobilnego przez USB i prosze o rade tych, ktorzy korzystaja z jednego i drugiego. Czy jesli jestem w zasiegu 3G i nie potrzebuje wielkich predkosci to jest to alternatywa godna rozwazenia? Jesli chodzi o usluge internetowa to priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

Waldek

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-06 07:21:32
Autor: arek
On 6 Mar, 09:29, Waldemarrr <mail.j...@na.mojej.str> wrote:
Rozwazam rezygnacje z tradycyjnego internetu kablowego na rzecz
mobilnego

Sieci komputerowe sa jak kanalizacja.

Sa miejsca, gdzie mobilne rozwiazania (toi-toi, nocnik)
sie sprawdzaja, ale poza nimi, lepiej trzymac sie kabla.

Data: 2009-03-06 09:38:44
Autor: Skorupa
Waldemarrr pisze:

  priorytetem jest dla mnie stabilnosc lacza, czyli brak
zerwan przy kilkugodzinnym przebywaniu on-line.

Możesz o tym pomarzyć.

Ja mam Net24 w domu oraz iPlusa w firmie. Jakość łącza to dzień a nic, oczywiście na korzyść kabla.

--
Pozdr.
Skorupa

--
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy

Data: 2009-03-06 09:48:42
Autor: sunwick
mobilny internet kontra kabel
Witaj,
odpowiedz sobie na dodatkowe pytania:
- czy potrzebujesz nielimitowane łącze? Taki np. 1GB wystarczy? Dzis?
W przyszłości?
- czy jesteś w zasięgu 3G, najlepiej PLAY bo są jednak najtańsi?
- czy nie będzie Ci przeszkadzać jak czasem nie będziesz mógł się
połączyć albo łącze spowolni znacznie (tłok na łączach:]) - mi się
przydarza to dość często niestety.

Mi to wszystko przeszkadzało dlatego do umowy którą miałem z orange
(play nie miał jeszcze wowczas zasiegu u mnie), dokupilem lacze
stacjonarne, i dopiero teraz moge powiedziec ze jestem zadowolony z
internetu.

Ja zawsze mówię że kabel to kabel. I od wielu lat tylko to się
sprawdza. Duzo szybciej wczytuja sie strony na 1 megowym laczu, nie
muli nic, nie ma opoznien, wszelkie voip czy skype dzialaja bez
opoznien!
Jesli korzystasz z internetu niewiele, nie korzystasz prawie z p2p to
mobilny net wystarczy.
W innym przypadku - tylko kabel.
Zresztą, wyprobuj - pozycz od kogos na kilka dni, nawet na 1 dzien
mobilny net i porownaj.

Data: 2009-03-06 11:15:32
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
- czy potrzebujesz nielimitowane łącze? Taki np. 1GB wystarczy? Dzis?
W przyszłości?

Transfer miesieczny 1GB to dla mnie duzo za duzo wiec tu problemu nie widze. Korzystam z netu duzo ale nie sciagam. Brak zerwan polaczen to dla mnie priorytet.

albo łącze spowolni znacznie (tłok na łączach:]) - mi się
przydarza to dość często niestety.

Stacjonarny osiaga mi transfer wysylania FTP 7 Kilobajtow/s, wiem ze to nieduzo a mimo wszystko w pelni mnie taka predkosc zadowala. Czy 3G osiaga tyle czy roznie z tym bywa?

> [...]
internetu.
> Zresztą, wyprobuj - pozycz od kogos na kilka dni, nawet na 1 dzien

Wezme to pod uwage. Od lat mam tylko stacjonarny i pewne potencjalne problemy moga byc dla mnie obce, dlatego wlasnie pytam praktykow.
Z tym wyprobowaniem to doskonala mysl.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-06 22:00:54
Autor: hefal
Użytkownik "Waldemarrr" <mail.jest@na.mojej.str> napisał w wiadomości news:goqt47$noq$1inews.gazeta.pl...
[...]

* Oglądasz czasem filmiki na youtube/zdjęcia? Jeżeli tak, to 1GB
okaże się za mało. Jeżeli zupełnie nie - wtedy będzie raczej ok.

ZDrawim.

Data: 2009-03-07 12:42:04
Autor: owp
[...]

Pomyśl. Wcześniej napisał, że 7kB/s go zadowala.

Data: 2009-03-06 11:01:07
Autor: szwagier
Waldemarrr pisze:
[...]

Nie ma co porownywac. Pomimo ze jestem w zasiegu 3G (Brwinow pod Warszawa) to jakos nigdy nie udalo mi sie osiganac nawet w miare przywoitego ulamka tych 7,2 Mbita.
Najszybsza uzyskana predkosc to cos w oklicach 350 kbit a i tak polaczenie nie utrzymywalo tej predkosci tylko chwilami bylo znacznie mniej (na poziomie 115 kbit)
Dla mnie - kicha.

szwagier

Data: 2009-03-06 11:09:14
Autor: SDD

Użytkownik "szwagier" <kcieslakWYTNIJTO@poczta.fm> napisał w wiadomości news:goqsbe$4mo$1atlantis.news.neostrada.pl...

Nie ma co porownywac. Pomimo ze jestem w zasiegu 3G (Brwinow pod Warszawa) to jakos nigdy nie udalo mi sie osiganac nawet w miare

W Radomsku jestem w zasiegu Playa 3G i czasem dochodzi transfer (downlink) do 800 kbps, przewaznie jest ok 600.
Uplink do 200 z kawalkiem w porywach. Nie jest to rewelacja ale dziala poprawnie. Korzystam tez z VoIPa przez to i ni ejest nawet najgorzej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-06 11:12:42
Autor: SDD
mobilny internet kontra kabel

Użytkownik "szwagier" <kcieslakWYTNIJTO@poczta.fm> napisał w wiadomości news:goqsbe$4mo$1atlantis.news.neostrada.pl...

Aha - jedyne na co narzekam w Playu to zaniki polaczenia od czasu do czasu. To jest glowna pieta achillesowa, ktora moze utrudnic zycie, gdy wazne jest utrzymywanie neiprzerwanego polaczenia z netem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-06 13:07:15
Autor: hephalump
Waldemarrr pisze:
[...]

Od roku używam OrangeFree bo jest to jedyna możliwość połączenia się z internetem tam gdzie mieszkam. Co do jakości połączeń mogę powiedzieć tylko to, że wszystko zależy od tego gdzie jesteś i kiedy się łączysz. Ja o stabilności połączenie tam gdzie używam go najczęściej to mogę sobie tylko pomarzyć. Umowy raczej nie przedłużę, zostanie mi modem to pomyślę nad jakąś ofertą na kartę. I tylko czekam na możliwość podłączenia się kablem.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

Data: 2009-03-06 13:18:25
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
Zadzialem od razu i juz wieczorem wyprobuje w praktyce co oznacza jakosc blue connect.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-06 14:34:25
Autor: SDD

Użytkownik "Waldemarrr" <mail.jest@na.mojej.str> napisał w wiadomości news:gor4ah$52l$1inews.gazeta.pl...
Zadzialem od razu i juz wieczorem wyprobuje w praktyce co oznacza jakosc blue connect.
 Najlepiej wybadaj ktore sieci maja w Twojej lokalizacji zasieg 3G - bo tak naprawde w internecie komorkowym tylko 3G ma sens

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-06 15:02:45
Autor: Jeremiasz
Użytkownik "Waldemarrr" <mail.jest@na.mojej.str> napisał w wiadomości news:goqmtd$hvd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Polecam Play-a. Kup starter Play on Line - za 19 dostaniesz 1GB na 2 tygodnie do wykorzystania - to da Ci obraz, potestuj. Potem mozesz doladowywać za 30zł (2 GB - 28 dni bodajże) lub za 50zł (4GB! - 58 dni). Nie ma nic tańszego. Aż tak tańszego!
Ja jestem w zasiegu 3G i mam transfery porównywalne z 1Mb łączem stałym (czyli rewelka).

JA

Data: 2009-03-06 15:15:15
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
doladowywać za 30zł (2 GB - 28 dni bodajże) lub za 50zł (4GB! - 58 dni). Nie ma nic tańszego. Aż tak tańszego!

Uou! Caly czas rozwazalem umowe i abonament a ten u wszystkich operatorow oscyluje wokol 45-50zl/miesiac. Doladowan w ogole nie bralem pod uwage, a widze, ze przy umiarkowanym transferze spokojnie mozna zejsc ponizej oplat 30zl/miesiac.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-06 21:33:40
Autor: Tomaszek
Waldemarrr pisze:
[...]

Nie wiąż się umową, bo jak się okaże, że transfery się kijowe, to już tej umowy nie rozwiążesz bez płacenia kar ( dopóki nie skończy się cyrograf ) Oni się zasłonią tym, że świadczą usługę w ramach istniejących możliwości technicznych. Przerabiałem to z Plusem i zasięgiem sieci GSM - w domu miałem zasięg tylko przy oknie ( Warszawa-Ursus) Nie pomogły reklamacje, prośby, groźby, UOKIK i UKE też nic nie wskórały, gdyż złodziei chroni ten właśnie zapis!
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-03-07 10:21:01
Autor: Krenozyl
mobilny internet kontra kabel
Witam!
[...]

U mnie PlayOnline + router z WAN-em na USB. Potrzeba resetu rouerka to raz, dwa razy na miesiac. Do routerka podlaczone gniadzka w domu oraz PAP2 VOIP do freeconet. Od 3 mieisecy nie zauwazylem problemow z rozmowami glosowyni przez VOIP-a oraz internetem (transfer sredni to d:0,8 MB/s; up.: 0,3 MB/s). Koszt - ok 25 pln/m-c (5GB). Najpierw wzialem z salony na probe abo. - po 7 dniach oddalem i kupilem starter z modemen pod usb w promocji ING - oplata roczna wraz z modemem i 60 GB na rok to 317 pln.
Ale moze to dlatego ze mieszkam w okolicy gdzie w promieniu 10 km tylko kilka osob korzysta z Playa.

Z.

Data: 2009-03-07 12:48:52
Autor: owp
[...]

Myślę, że spokojnie wystarczy Ci mobilny internet. Mamy w rodzinie z ery i plusa. Z bratem (on ma erę) gramy przez neta w AoE jest ok - dobry ping, transfer też ok. U teściów jest plus (30zł/1GB transferu na miesiąc). Transfer ok (choć to zależy w którym pokoju) - jak mierzyłem to dochodził do 3Mbit/s. Internet używany do www i e-mail - bardzo sobie chwalą, duża zaleta to brak kabla ;-). Co do zrywania połączenia - nie zauważyłem, ale nie siedzę za często u nich :-) Nie narzekają w każdym razie na to.
Pzdr
owp

Data: 2009-03-11 09:23:48
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
Pomysl z wyprobowaniem byl doskonaly, mam taka mozlowosc totez skorzystale i podziele sie wnioskami. Doskonaly, bo problemy powstaly nie tam gdzie sie obawialem. Konkrety.

Plusy:
- transfer "ciagly" lepszy niz mam na kablu (jestem w zasiegu 3G)
- mozliwosc wyjscia z netem z domu
- koszt pare groszy nizszy niz place za kabel
- brak zerwan nawet przy 3-4 godzinnym przebywaniu on-line

Minusy:
Ku swojemu zaskoczeniu znalazlem minusy, ktorych sie nie spodziewalem i ktorych nie umiem sobie wytlumaczyc. Transfer, ktory nazwalem "ciaglym" tzn. kopiowanie FTP, sciaganie aktualizacji jest doskonaly. Ale jak wchodze na niektore stronki www, klikam w link.. polecenie poszlo w kosmos, klikam jeszcze 3x i w koncu za czwartym razem zalapal.. ale muli, ide dalej, dziala bez zarzutu, mija kwadrasn, znow "zaciecie" na innej strone, znowu muli. Sprawdzam rownolegle na kablu czy to strona nie ma przeciazenia.. smiga ja burza.
Nie umiem sobie tego wytlumaczyc. Inny "drobiazg" - wpinam modem przez USB - komputer go nie widzi, cholera, co jest? Wypinam, wpinam - zauwazyl go. Zdarzylo sie tak wiecej niz raz i wiecej niz 1 egzemplarz komputera. Wszystko to drobiazgi, ale nalezy w tej sytuacji docenic, ze jak mam kabel to o nim nie pamietam, ze go mam.

Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Byly cenne.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-11 09:42:36
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 11.03.2009 Waldemarrr <mail.jest@na.mojej.str> napisał/a:
[...]

Ten sam server dns? Bo to wygląda że po kliku czeka na resolver i ma
tyle wspólnego kabel/gprs co różne serwery na nich.
gprs i umts ma też większy ping, więc odpowiedź dns może być zauważalna,
nie tak jak strumień ciągły danych który lepiej sobie radzi z większym
opóźnieniem.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-11 11:34:40
Autor: Waldemarrr
mobilny internet kontra kabel
Ten sam server dns? Bo to wygląda że po kliku czeka na resolver

He? Zadajesz skomplikowane pytania. :-)
Ale tak jak Maciek napisal, dzialo sie to na ogol przy zlozonych stronach zawierajacych wiele plikow i podelementow. Ze strumieniem ciaglym bylo duzo lepiej, a wrecz lepiej niz na moim skromnym kablu.

Waldek.

www.waldek.sewera.pl

Data: 2009-03-11 10:18:58
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
mobilny internet kontra kabel
On Wed, 11 Mar 2009 09:23:48 +0100, Waldemarrr
<mail.jest@na.mojej.str> wrote:

[...]

Jeśli strona to wiele małych plików to jest to problem. Te łącza mają
dość duże opóźnienia i dlatego np. kiepsko nadają siedo pracy na
terminalu znakowym - czas odpowiedzi serwera jest dość duży. Sprawdź
ping-iem czas w jakim odpowiada serwer na obu łaczach - okaże się
zapewne że via mobilny jest to zdecydowanie dłużej. Zdrówko

mobilny internet kontra kabel