Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   moc a temperatura zew.

moc a temperatura zew.

Data: 2011-11-09 14:16:11
Autor: Picia
moc a temperatura zew.
Jaki jest wp硑w temperatury zewn阾rznej na moc silnika w przypadku silnik體 wolnoss眂ych i do砤dowanych (a te z kolei z intercoolerem lub bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy r罂nicy 40 stopni zima/lato?

--
Piotr

Data: 2011-11-09 13:22:47
Autor: AZ
moc a temperatura zew.
On 2011-11-09, Picia <toolpusherWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:
Jaki jest wp艂yw temperatury zewn臋trznej na moc silnika w przypadku silnik贸w wolnoss膮cych i do艂adowanych (a te z kolei z intercoolerem lub bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy r贸偶nicy 40 stopni zima/lato?

Ciezko okreslic bo zalezy od silnika, sposobu zasilania itp. Fakty sa
takie:
- zimniej - wiecej "powietrza w powietrzu" wiec zaciagajac ta sama ilosc
  (objetosciowo) powietrza, mozemy z nia spalic wiecej paliwa,
- cieplej - odwrotnie jw.

Mysle ze roznica moze byc w kilku, gora kilkunastu KM. Dlatego na hamowniach zawsze podaje sie temperature powietrza. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 13:37:33
Autor: to
moc a temperatura zew.
begin AZ
Mysle ze roznica moze byc w kilku, gora kilkunastu KM.

Mo偶e by膰 du偶o wi臋ksza w przypadku mocniejszych silnik贸w.

Tutaj jest troch臋 na ten temat:
http://www.godula.pl/?page=article&kat=art&option=det&artid=14

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-11-09 13:36:23
Autor: to
moc a temperatura zew.
begin Picia
Jaki jest wp艂yw temperatury zewn臋trznej na moc silnika w przypadku
silnik贸w wolnoss膮cych i do艂adowanych (a te z kolei z intercoolerem lub
bez)? Czy jest to rzecz pomijalna np . przy r贸偶nicy 40 stopni zima/lato?

Z r贸偶nicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika r贸偶nica mocy na poziomie 6-7% (im zimniej tym wi臋ksza). Do tego dochodzi, w nowocze艣niejszych silnikach, spora mo偶liwo艣膰 adaptacji ECU do warunk贸w -- przy ni偶szej temperaturze przyspiesza zap艂on. Znaczenie ma te偶 ci艣nienie atmosferyczne (im wy偶sze tym moc wi臋ksza), wilgotno艣膰 (ZTCP im wy偶sza tym moc wi臋ksza) i to pewnie nie wszystko.

Og贸lnie, r贸偶nice mocy zwi膮zane z warunkami zewn臋trznymi mog膮 w praktyce si臋ga膰, my艣l臋, nawet ok. 20% lub wi臋cej je艣li pomiar贸w dokonamy w skrajnych warunkach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-11-10 07:26:23
Autor: Agent
moc a temperatura zew.

Z r贸偶nicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika r贸偶nica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym wi臋ksza). Do tego dochodzi, w
nowocze艣niejszych silnikach, spora mo偶liwo艣膰 adaptacji ECU do warunk贸w -- przy ni偶szej temperaturze przyspiesza zap艂on. Znaczenie ma te偶 ci艣nienie
atmosferyczne (im wy偶sze tym moc wi臋ksza), wilgotno艣膰 (ZTCP im wy偶sza tym
moc wi臋ksza) i to pewnie nie wszystko.

Og贸lnie, r贸偶nice mocy zwi膮zane z warunkami zewn臋trznymi mog膮 w praktyce
si臋ga膰, my艣l臋, nawet ok. 20% lub wi臋cej je艣li pomiar贸w dokonamy w
skrajnych warunkach.

Napewno ale czy w przypadku silnik贸w do艂adowanych turbina nie zapewni mniejszych zmian w zale偶nosci od warunk贸w atmosferycznych. Bo tak se my艣l臋 偶e jak np. spada ni艣nienie atmosferyczne to turbina i tak b臋dzie inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagn膮 warto艣膰 zadan膮. Z temeratur膮 to mo偶e ju偶 by膰 trudniej.

Data: 2011-11-10 23:15:30
Autor: Lewis
moc a temperatura zew.
W dniu 2011-11-10 07:26, Agent pisze:

Z r贸偶nicy temperatury 40 stopni samej w sobie wynika r贸偶nica mocy na
poziomie 6-7% (im zimniej tym wi臋ksza). Do tego dochodzi, w
nowocze艣niejszych silnikach, spora mo偶liwo艣膰 adaptacji ECU do warunk贸w
-- przy ni偶szej temperaturze przyspiesza zap艂on. Znaczenie ma te偶
ci艣nienie
atmosferyczne (im wy偶sze tym moc wi臋ksza), wilgotno艣膰 (ZTCP im wy偶sza tym
moc wi臋ksza) i to pewnie nie wszystko.

Og贸lnie, r贸偶nice mocy zwi膮zane z warunkami zewn臋trznymi mog膮 w praktyce
si臋ga膰, my艣l臋, nawet ok. 20% lub wi臋cej je艣li pomiar贸w dokonamy w
skrajnych warunkach.

Napewno ale czy w przypadku silnik贸w do艂adowanych turbina nie zapewni
mniejszych zmian w zale偶nosci od warunk贸w atmosferycznych. Bo tak se
my艣l臋 偶e jak np. spada ni艣nienie atmosferyczne to turbina i tak b臋dzie
inaczej wysterowana przez ECU tak aby osiagn膮 warto艣膰 zadan膮. Z
temeratur膮 to mo偶e ju偶 by膰 trudniej.

U mnie gdy temp otoczenia si臋ga 30*C w dolocie mam nieraz +70*C a IC mam nie ma艂y. W贸wczas ECU do艣膰 mocno cofa zap艂on aby unikn膮膰 stuk贸w i lekko licz膮c jakie艣 40-50KM ucieka.

--
Cz臋艣ci do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

moc a temperatura zew.

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona