moc silnika i przepustnica

Data: 2011-04-19 08:43:00
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica
Witam.
mam pytanie czy skutkiem braku przyrostu mocy po przekroczeniu pewnego poziomu obrotów (szacuję na ok 3500-4000) obrotów moze być zacinajaca sie (zabrudzona) przepustnica. Na jałowym chodzi ładnie. Do tego zakresu obtotów - równiez a póĽniej ... kicha.

Data: 2011-04-19 08:57:56
Autor: news-gazeta
moc silnika i przepustnica
[...]

Jaki samochód, jaki silnik?

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-04-19 08:59:52
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica

Użytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojbpf$jkg$1inews.gazeta.pl...

Jaki samochód, jaki silnik?

Pozdrawiam - Darek.

Juz odpowiadam choć nie wiem czy to ma znaczenie.
Vectra A  Silnik X16SZ

Data: 2011-04-19 10:16:04
Autor: J.F.
moc silnika i przepustnica
Użytkownik "butterfly" <butterfly@wp.pl> napisał w
[...]

Moze, ale powatpiewam troche.
Moze byc tez wiele innych przyczyn.

J.

Data: 2011-04-19 10:19:31
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojgbr$9i8$1news.onet.pl...

Moze, ale powatpiewam troche.
Moze byc tez wiele innych przyczyn.

J.

Jak najbardziej zgadzam się z tob± ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, ¶wiece, kable cewki... itd)

Data: 2011-04-19 11:27:24
Autor: J.F.
moc silnika i przepustnica
Użytkownik "butterfly" <butterfly@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojgim$4fh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jak ja tego nie lubie - wymieniac w ciemno, bez diagnozy.
No ale moze takie czasy - ale chyba latwo sprawdzic czy sie uchyla przepustnica w calosci ?

Komputer podlaczales ? cos pokazuje w czasie takiej proby ? Bogata mieszanka, uboga, moze nawet nie trzeba komputera, wystarczy woltomierz do sondy lambda.

Ten silnik nie ma jakiegos zmiennego dolotu ?

J.

Data: 2011-04-19 11:49:06
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojkhj$om5$1news.onet.pl...

[...]

Też się z Toba zgadzam bo nie lubie wymieniac w ciemno.
No własnie chciałem sprawdzic t± przepustnicę ale wcze¶niej chciałem zapytac czy np zabrudzona przepustnica moze się gdzies blokować i przez to dawać taki efekt - braku przyrostu mocy.

Komputr nie wywala żadnych błędów. Co prawda kiedy¶ wyskoczył mi ze dwa razy bł±d, którego jednak nie sczytałem a po 20 bezproblemowych uruchomieniach juz nie sposób sczytac. Sondy nie sprawdzałem.
Ogólnie silnik pracuje ładnie ale pod obci±zeniem (znacznym) odczuwam co¶ na kształt "braku mocy".
Zrobiłem też próbe. Do prędkosci ok 105-110 przy¶piesza ładnie i chodzi żwawo.. póĽniej zaczyna się własnie TO . Podobnie przy jeĽdzie pod górke. Pewne wzniesienie pokonywałem na 5 biegu.. Teraz potzrebna jest redukcja.
Ci¶nienie w cylindrach sprawdzone. Jest 1.4 na kazdym na tym sam samym poziomie.

Data: 2011-04-19 11:57:35
Autor: news-gazeta
moc silnika i przepustnica

[...]

Czy ten silnik ma czujnik TPS? W clio miałem walnięty TPS od połowy położenia przepustnicy po prostu nie wskazywał i ECU nie wiedział że otwieram mocniej przepustnice i nic się nie działo.Silnik jezdzil do ok 3/4 pedału gazu, potem już nie przy¶pieszał praktycznie.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-04-19 11:32:36
Autor: Robert_J
moc silnika i przepustnica
Jak najbardziej zgadzam się z tob± ale wiele juz sprawdziłem lub wymieniłem (EGR, filtry, ¶wiece, kable cewki... itd)

Zgaduję że dużo taniej niż wymieniać pół samochodu byłoby pojechać do dobrego diagnosty ;-))). I wcale nie jest wykluczone że przyczyn± może być duperela, której nawet nie bierzesz pod uwagę i któr± by¶ wymienił na samym końcu...

Data: 2011-04-19 11:41:25
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojksb$pnu$1news.onet.pl...

[...]

No wła¶nie. A mechanicy s± tacy jacy s±. Panie.. Trzeba wymiec to czy to.. Człowiek wymienia (dobrze, że ¶wiece i przewody i tak się wymienia) a efekt - zero.

Data: 2011-04-19 11:14:01
Autor: Hants
moc silnika i przepustnica
"butterfly" <butterfly@wp.pl> wrote in message news:iojatn$h5s$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zapchany katalizator.

Data: 2011-04-19 12:33:52
Autor: Lewis
moc silnika i przepustnica
W dniu 2011-04-19 08:43, butterfly pisze:
[...]
obtotów - równiez a później ... kicha.

Pojedź na TECH-a i niech diagnosta po kolei sprawdza wszystkie czujniki, samo sczytanie błędów to można żarówką sprawdzić a to żadna diagnoza. niech sprawdzi czy TPS działa w całym zakresie, czy sondy reagują poprawnie, temp powietrza, cieczy chłodzącej, każdy czujnik po kolei, wtedy będziesz miał dokładny obraz tego co się dzieje.
Mechanik, który potrafi odczytać błędy i stwierdzić że: "nie ma błędów to nie ma problemu" powinien zostać ubiczowany.

U siebie na szczęście jestem w stanie sam wykonać podstawowe diagnozy prostym ELM327 i w oparciu o instrukcje serwisową dokładnie udawało mi się stwierdzić co ulegało uszkodzeniom.

Druga sprawa, że producent ułatwił sprawę i pozwolił na podgląd większości parametrów w trybie rzeczywistym z poziomu komputera pokładowego bez konieczności używania jakiegokolwiek interfejsu diagnostycznego ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-04-19 13:39:32
Autor: butterfly
moc silnika i przepustnica

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iojoei$7nh$1news.onet.pl...

[...]

Dzieki. Tak pewnie trzeba będzie zrobić bo choc to przypadłość mniejszej wagi (dobrze się zachowuje do 100-105 km/h) to jednak zawsze przypadłość.

Nie wiem jak z czujnikeim polożenia wału bo jednak kilka razy wywaliło mi jakis błąd (pamietam, że to było przy w miarę duzej prędkości na autostradzie) . Bardzo mozlwie ze właśnie ten..

Data: 2011-04-19 21:36:21
Autor: bratPit
moc silnika i przepustnica
[...]

to prawie na pewno... nie jest brudna przepustnica,
tak jak koledzy pisz±, np czujnik położenia przepustnicy, nadtopiony/zapchany katalizator/tłumik,

brat

moc silnika i przepustnica