mocarny diesel - którego wybrać

Data: 2012-06-23 12:23:46
Autor: Lukasz
mocarny diesel - którego wybrać
W dniu 2012-06-23 10:49, megrims pisze:
Zastanawiam siÄ™ nad jakimÅ› nowszym dieselm.

Do porównania biorę BMW M550d i Audi A6 3.0 TDI biturbo.
Porównajmy moc 381KM w BMW oraz 313KM w A6.

ja tam bym wybrał BMW, ale ja to teraz się zachwycam połowę słabszym 530d w kilkunastoletniej budzie ;)
Tylny napęd trzeba znać i lubić, skoro go znasz i bierzesz pod uwagę to pewnie też go lubisz, więc po co się zastanawiać nad przednionapędowcami? ;)

Lukasz

Data: 2012-06-23 13:34:55
Autor: Przembo
mocarny diesel - którego wybrać
*Lukasz* w wiadomości news:4fe5992d$0$1228$65785112news.neostrada.pl
napisał(a):
[...]

Aż sprawdziłem czy Audi można dostać w wersji "ośka" z tym silnikiem, niestety nie ma takiej opcji, jest wyłącznie quattro - a jak ten napęd się pozna ;-)

Pozdr

Data: 2012-06-23 13:46:46
Autor: J.F.
mocarny diesel - którego wybraæ
Dnia Sat, 23 Jun 2012 13:34:55 +0200, Przembo napisa³(a):
W dniu 2012-06-23 10:49, megrims pisze:
Zastanawiam siê nad jakim¶ nowszym dieselm.
Do porównania biorê BMW M550d i Audi A6 3.0 TDI biturbo.
Porównajmy moc 381KM w BMW oraz 313KM w A6.

A¿ sprawdzi³em czy Audi mo¿na dostaæ w wersji "o¶ka" z tym silnikiem, niestety nie ma takiej opcji, jest wy³±cznie quattro - a jak ten napêd siê pozna ;-)

Co moze tlumaczyc przypieszenie - w bmw na jedynce nie mozna wdepnac ma
maksa :-)

J.

Data: 2012-06-23 14:04:55
Autor: Przembo
mocarny diesel - którego wybraæ
*J.F.* w wiadomo¶ci news:rh9t78wm2co6$.1tq2gdlcrepux$.dlg40tude.net
napisa³(a):
[...]

W RWD mo¿na wdepn±æ na maksa na jedynce, ale nie do razu. Z kolei takie mocniejsze czteronapêdowe bydlê to po prostu katapulta, na starcie nie ma nawet porównania do RWD o podobnej mocy.

Pozdr

Data: 2012-06-23 21:19:01
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Lukasz" <wpiszmojeimie@bojczuk.net.pl> napisał w wiadomości news:4fe5992d$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
Tylny napęd trzeba znać i lubić, skoro go znasz i bierzesz pod uwagę to pewnie też go lubisz, więc po co się zastanawiać nad przednionapędowcami? ;)

M550xd oraz A6 3.0 są czteronapędowe.

Ja bym wybrał BMW ... bo w tej wersji ogólnie jest skonfigurowane całkiem fajnie, jednak stopień skomplikoania doładowania ... no zobaczymy, jak to będzie sie sprawować.

Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.

A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

Data: 2012-06-24 00:15:39
Autor: megrims
W dniu 2012-06-23 12:23, Lukasz pisze:
[...]

M550d oraz A6 3.0 TDI Biturbo oba sÄ… 4WD.
Ale Quatro w Audi dużo dużo lepsze niz XDrive w BMW.

A RWD lubiÄ™ i znam.

Data: 2012-06-24 10:07:46
Autor: Przemysław Czaja
mocarny diesel - którego wybrać

Użytkownik "megrims"

Ale Quatro w Audi dużo dużo lepsze niz XDrive w BMW.

A RWD lubiÄ™ i znam.

Bierz tego :)

http://www.autokrata.pl/artykul/najmocniejszy-seryjny-diesel-swiata-3550

Data: 2012-06-24 10:19:19
Autor: megrims
[...]

Oba te diesle teraz są dość nowe na rynku i strasznie cenę trzymają.
A nowego nie kupiÄ™, bo IMO bez sensu.

Przy okazji Q7 to przypomniała mi się pewna historia.
Facet takim autem pojechał do firmy tuningowej zrobić sobie CHIP'a.
Zaczipowali na jakieś straszne wartości, a facet wraca następnego
dnia z ryjem i mówi, że coś zjebali bo nie ma żadnej różnicy.
No to w firmie mówią, że nie możliwe. Facet mówi, "szedł 250 i
nadal idzie tylko 250". :D

No to mu zdjęli kaganiec.

Zachwycony zadzwonił następnego dnia, że "poszedł 320".
dla mnie ROTFL.

Jak można Q7 jechać 320!!!

Data: 2012-06-24 10:39:00
Autor: Przemysław Czaja
mocarny diesel - którego wybrać

Użytkownik "megrims"

Oba te diesle teraz są dość nowe na rynku i strasznie cenę trzymają.
A nowego nie kupiÄ™, bo IMO bez sensu.

Heh gdzie te czasy gdy po wyjechaniu z fabryki mogłeś sprzedać furę 2x drożej :)

[...]

LOL

No to mu zdjęli kaganiec.

Zachwycony zadzwonił następnego dnia, że "poszedł 320".
dla mnie ROTFL.

Jak można Q7 jechać 320!!!

Widać można, pytanie tylko PO CO? Uważam, może niesÅ‚usznie, że 200km/h to zupeÅ‚nie przyzwoita i wystarczajÄ…ca prÄ™dkość - maÅ‚o kto szybciej jeździ nawet na niemieckich autobanach. Tak jak już wczesniej napisaÅ‚em, dla mnie liczy siÄ™ przyÅ›pieszenie i chyba nie tylko dla mnie,  przecież samochody rajdowe nie sÄ… demonami prÄ™dkoÅ›ci a moce majÄ… sÅ‚uszne. OczywiÅ›cie zawsze znajdzie siÄ™ ktoÅ›, kto lubi mieć auto szybsze ot tak, tylko po to by siÄ™ dobrze czuć, przecież chyba nikt nie kupuje auta, żeby jeździć po drogach 300km/h, rozumiem to, taka już ludzka natura.

Data: 2012-06-24 12:32:50
Autor: to
mocarny diesel - którego wybraæ
begin Przemysław Czaja
Widać można, pytanie tylko PO CO? Uważam, może niesłusznie, że 200km/h
to zupełnie przyzwoita i wystarczająca prędkość - mało kto szybciej
jeździ nawet na niemieckich autobanach.

Jak zrobiłem prawko, to jeździłem 200 po co drugiej w miarę równej i w miarę szerokiej drodze i nic się nie stało. Szybciej rzadko, bo na tych 200 kończyła się 4, więc powyżej auto już raczej niemrawo przyspieszało. Oczywiście nikomu nie polecam, bo to jednak była głupota, ale nie przesadzajmy, że 200 to jakiś kosmos na autostradzie.

Data: 2012-06-24 14:36:38
Autor: megrims
W dniu 2012-06-24 14:32, to pisze:
[...]

Młodość nie wieczność. :D

Data: 2012-06-24 16:17:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
mocarny diesel - którego wybraæ
Hello megrims,

Sunday, June 24, 2012, 2:36:38 PM, you wrote:

Widaæ mo¿na, pytanie tylko PO CO? Uwa¿am, mo¿e nies³usznie, ¿e 200km/h
to zupe³nie przyzwoita i wystarczaj±ca prêdko¶æ - ma³o kto szybciej
je¼dzi nawet na niemieckich autobanach.
Jak zrobi³em prawko, to je¼dzi³em 200 po co drugiej w miarê równej i w
miarê szerokiej drodze i nic siê nie sta³o. Szybciej rzadko, bo na tych
200 koñczy³a siê 4, wiêc powy¿ej auto ju¿ raczej niemrawo przyspiesza³o.
Oczywi¶cie nikomu nie polecam, bo to jednak by³a g³upota, ale nie
przesadzajmy, ¿e 200 to jaki¶ kosmos na autostradzie.
M³odo¶æ nie wieczno¶æ. :D

Jasne... 200 na autostradzie to kosmos m³odzieñca a gaz do dechy
zamiast hamowania na widok przeszkody w zabudowanym to rozwa¿na jazda
starszego pana...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-06-24 17:24:15
Autor: to
mocarny diesel - którego wybraæ
begin RoMan Mandziejewicz
Jasne... 200 na autostradzie to kosmos młodzieńca a gaz do dechy zamiast
hamowania na widok przeszkody w zabudowanym to rozważna jazda starszego
pana...

A jak nazwać jazdę RuMuńskim Lanosem 180 km/h po katowickiej?

Data: 2012-06-24 17:25:52
Autor: to
mocarny diesel - którego wybraæ
begin megrims
[...]

Dobrze, że nie miałem prawka w wieku 18 lat, bo pewnie bym tu nie pisał. :>

Data: 2012-06-24 12:40:20
Autor: J.F.
mocarny diesel - którego wybraæ
Dnia Sun, 24 Jun 2012 10:39:00 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
Widaæ mo¿na, pytanie tylko PO CO? Uwa¿am, mo¿e nies³usznie, ¿e 200km/h to zupe³nie przyzwoita i wystarczaj±ca prêdko¶æ - ma³o kto szybciej je¼dzi nawet na niemieckich autobanach.

Wrecz za duza - w zasadzie wymaga z 500m widocznosci.

J.

Data: 2012-06-24 14:23:35
Autor: megrims
mocarny diesel - którego wybrać [OT]

Użytkownik "megrims"

[...]

jeździ nawet na niemieckich autobanach. Tak jak już wczesniej napisałem,
dla mnie liczy się przyśpieszenie
  (..),
żeby jeździć po drogach 300km/h,

Dlatego też w tych dużych benzynach, które miałem/mam C63 oraz Cl600
kagańca nie ściągnąłem i nie zamierzam tego robić. Jeśli auto ma
fabrycznie kaganiec na 250 to IMO w jakimÅ› celu to jest.

Mam w 535d kaganiec poluzowany na 270 i jak pojadÄ™ tak z 10 minut,
to się woda w chłodnicy gotuje. Raz pojechałem i wystarczy.

Nowoczesne auta majÄ… moce i momenty takie, jakie majÄ….
IMO takie 535 bez kagańca to poleci i 280. Ale cały układ
chłodzenia silnika, skrzyni biegów i dyfra nie jest policzony
na prace z maksymalną mocą i jazdę 280. C63 również po zdjęciu
kagańca leci >300. I może i chłodzenie silnika/skrzyni wystarczy.
Ale zawieszenie i cała konstrukcja auta nie jest przeliczona
na wyczyn >300 km/h. Jeśli gdzieś mogą odchudzić konstrukcję,
aby przy wzroście bajerów spełniać wysokie normy ekologiczne,
to niczego nie dadzÄ… w zapasie. StÄ…d potem mamy wersje na afrykÄ™,
gdzie chłodnice są większe. Ale tu by można dyskusje akademicką
prowadzić długo.

Data: 2012-06-24 11:02:52
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
mocarny diesel - którego wybraæ
W dniu 2012-06-24 10:19, megrims pisze:
W dniu 2012-06-24 10:07, Przemys³aw Czaja pisze:

U¿ytkownik "megrims"

Ale Quatro w Audi du¿o du¿o lepsze niz XDrive w BMW.

A RWD lubiê i znam.

Bierz tego :)

http://www.autokrata.pl/artykul/najmocniejszy-seryjny-diesel-swiata-3550

Oba te diesle teraz s± do¶æ nowe na rynku i strasznie cenê trzymaj±.
A nowego nie kupiê, bo IMO bez sensu.

Przy okazji Q7 to przypomnia³a mi siê pewna historia.
Facet takim autem pojecha³ do firmy tuningowej zrobiæ sobie CHIP'a.
Zaczipowali na jakie¶ straszne warto¶ci, a facet wraca nastêpnego
dnia z ryjem i mówi, ¿e co¶ zjebali bo nie ma ¿adnej ró¿nicy.
No to w firmie mówi±, ¿e nie mo¿liwe. Facet mówi, "szed³ 250 i
nadal idzie tylko 250". :D

No to mu zdjêli kaganiec.

Zachwycony zadzwoni³ nastêpnego dnia, ¿e "poszed³ 320".
dla mnie ROTFL.

Jak mo¿na Q7 jechaæ 320!!!

Jak w konkursach p³ywania "na beleczym" ludzie potrafi± p³ywaæ szafami i kurnikami, to niby dlaczego Q7 nie mo¿na tyle pojechaæ? Najwy¿ej na seryjnych hamulcach bêdzie mia³ drogê hamowania niczym poci±g. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-06-24 16:00:55