mocna sztyca 27,2 400mm

Data: 2009-07-26 21:25:27
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Witam,
złamała mi się druga już sztyca Accent SP-408 27,2 400mm
mam ją wyciągniętą prawie do paska MAX ale nigdy nie wysuwałem ponad ten pasek!
ważę około 100kg

Accent nie chce uznać reklamacji :(

Szukam więc mocniejszej sztycy...

pozdrawiam
BP

Data: 2009-07-26 21:56:07
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
mocna sztyca 27,2 400mm
Black Peter pisze:
[...]

Może zatem ROOX?

Seco

Data: 2009-07-26 22:38:49
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 26.07.2009 21:25 użytkownik Black Peter napisał :
[...]

RooX S4.2 albo Thomson Elite.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-26 22:32:47
Autor: M_X
mocna sztyca 27,2 400mm
RooX S4.2 albo Thomson Elite.

 Z tańszych - Ritchey Comp. Ważę podobnie i sztyca też wysunięta prawie na maxa i po 2 latach wszystko ok, wcześniej jakieś sztyce Promaxa czy innego Acora również nie sprawiały problemów. Teraz wraz ze zmianą ramy będę ujeżdżal model Pro, raczej też nie przewiduję problemów.
 Jeżeli i następną sztycę połamiesz to masz  2 możlwiości - albo popracuj nad techniką jazdy albo kup ramę w większym rozmiarze - więcej sztycy będzie ramie.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-07-27 00:28:28
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
M_X pisze:
[...]

mam 203cm ramę 23" większych nie ma ;)
a co do techniki to sztyca złamała mi się właśnie na asfalcie na prostej drodze a nie w terenie :(

BP

Data: 2009-07-27 00:33:30
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
a co do techniki to sztyca złamała mi się właśnie na asfalcie na
prostej drodze a nie w terenie :(

To był akurat krytyczny moment w rozwoju pęknięcia ;) A wcześniej pewnie ostro dostawała w... pupę. Gdybyś ją obejrzał ultradźwiękowo, to pewnie jeszcze niejedno (i nie dwa) pęknięcie byś ujrzał.

Data: 2009-07-27 00:36:59
Autor: stefandora
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek wrote:
Gdybyś ją obejrzał ultradźwiękowo, to pewnie jeszcze niejedno (i nie dwa) pęknięcie byś ujrzał.

A gdzie można coś takiego zobić?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-27 00:47:04
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

Gdybyś ją obejrzał ultradźwiękowo, to pewnie jeszcze niejedno (i nie dwa) pęknięcie byś ujrzał.

A gdzie można coś takiego zobić?

Na pewno można roentgenem, tam gdzie mają elektroniczny czujnik na USB.
Wystarczy 10-krotnie mniejsza dawka, niż do zrobienia zdjęcia zęba.
Wystarczy się dogadać z takim zakładem.

zyga

Data: 2009-07-27 10:06:45
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:
[...]

z innej beczki...
poradźcie czy mam się kłócić, sądzić z Accentem?

po to przecież jest ten znacznik że do tego miejsca sztyce można wyciągać, nigdzie nie ma info na jakie obciążenie jest przewidziana!

słyszałem o gościu, któremu w Meridzie na zawodach sztyca pękła, trochę się potłukł. Dostał odszkodowanie od Meridy.

pozdrawiam
BP

Data: 2009-07-27 01:59:46
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
mocna sztyca 27,2 400mm
On Jul 27, 9:06 am, Black Peter <black-pe...@wytnijto.o2.pl> wrote:
Wooyek pisze:

> [...]

słyszałem o gościu, któremu w Meridzie na zawodach sztyca pękła, trochę
się potłukł. Dostał odszkodowanie od Meridy.

kloc sie i sadz sie z Accentem

Data: 2009-07-28 01:15:42
Autor: stefandora
mocna sztyca 27,2 400mm
frank.castle0407@googlemail.com wrote:
kloc sie i sadz sie

Tu by się jednak przydały polskie znaki... ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-28 08:17:36
Autor: kml
mocna sztyca 27,2 400mm

Wooyek pisze:

> [...]

słyszałem o gościu, któremu w Meridzie na zawodach sztyca pękła, trochę
się potłukł. Dostał odszkodowanie od Meridy.

Jasne, zmarnuj x czasu za 50 zeta. Lepiej zrobić zdjęcia sztycy, opisać wszystko i wrzucić gdzieś w sieć - efekt dużo lepszy i mniej kłopotliwy do realizacji.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-27 10:51:49
Autor: Przemek M
mocna sztyca 27,2 400mm

Użytkownik "Black Peter" <black-peter@wytnijto.o2.pl> napisał w wiadomości news:h4jn6m$hel$1achot.icm.edu.pl...
Wooyek pisze:
[...]

Nie poddał bym sie bez walki, sztyca pękła nad ogranicznikiem wiec uzywana była zgodnie z "intrukcja". Tak jak piszesz - ograniczen wagowych Accent nie stosuje.

Data: 2009-07-27 11:03:29
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
z innej beczki...
poradźcie czy mam się kłócić, sądzić z Accentem?

A tak szczerze, chce Ci się tracić czas na sądy dla tych 40 zł...?

po to przecież jest ten znacznik że do tego miejsca sztyce można
wyciągać, nigdzie nie ma info na jakie obciążenie jest przewidziana!

Masz całkowitą rację, pytanie tylko, jak im udowodnisz, że nie wysuwałeś ponad ogranicznik.

słyszałem o gościu, któremu w Meridzie na zawodach sztyca pękła,
trochę się potłukł. Dostał odszkodowanie od Meridy.

Gdyby coś Ci się stało i miałbyś na to dokumentację od lekarza, to wtedy miało by to sens (chociażby żeby pokryć koszty związane z kontuzją).

Data: 2009-07-27 11:30:00
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 27.07.2009 11:03 użytkownik Wooyek napisał :
[...]

Raczej w ramie sztyce nie pękają.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-27 12:23:11
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:

Masz całkowitą rację, pytanie tylko, jak im udowodnisz, że nie wysuwałeś ponad ogranicznik.

doskonale widać to po rysach na rurze (dokąd byłą włożona rura) i doskonale widać w którym miejscu pękła sztyca.

BP

Data: 2009-07-27 11:53:19
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 27-07-2009 o 10:06:45 Black Peter <black-peter@wytnijto.o2.pl>  napisał(a):
oradźcie czy mam się kłócić, sądzić z Accentem?

po to przecież jest ten znacznik że do tego miejsca sztyce można  wyciągać, nigdzie nie ma info na jakie obciążenie jest przewidziana!

ogranicznik jest po to zebys nie uszkodzil ramy a nie nie zlamal sztycy.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2009-07-27 12:21:37
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
[...]

a kto Ci takich bzdur naopowiadał? Jak wyciągnę ponad ogranicznych to szybciej sztyca się złamie niż uszkodzę ramę!

BP

Data: 2009-07-27 13:12:46
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 27-07-2009 o 12:21:37 Black Peter <black-peter@wytnijto.o2.pl>  napisał(a):

Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
[...]

to wyciagnij szytce do polowy ponad ogranicznik, zobaczymy co sie zlamie  predzej.

Data: 2009-07-27 14:56:36
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
[...]

mogę się założyć że sztyca! Masz wtedy większe ramię, krawędź rury z ramy działa jak gilotyna. Rura podsiodłowa jest dużo słabsza niż rura z ramy tym bardziej że na końcu usztywniona jest połączeniem z rurą poziomą ramy i widelcem tylnym.

BP

Data: 2009-07-27 15:40:16
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
> to wyciagnij szytce do polowy ponad ogranicznik, zobaczymy co sie
> zlamie predzej.

mogę się założyć że sztyca!

Ja na Twoim miejscu bym się nie zakładał. Dużo zależy tu od ramy - bezpieczna granica to taka, kiedy sztyca wchodzi poniżej górnej rury (tzn. dolna krawędź sztycy jest głębiej, niż dolna ścianka górnej rury). W większości ram pokrywa się to dobrze z ogranicznikiem wymalowanym na sztycy.

Jeśli sztyca jest wysunięta ponad ogranicznik, a jest spełniony ten warunek - rama jest bezpieczna, można się martwić o sztycę. W przciwnym wypadku (sztyca końcy się w "kominie" ramy, powyżej skrzyżowania z górną rurą) rama pęknie bardzo szybko.

Data: 2009-07-28 01:17:22
Autor: stefandora
mocna sztyca 27,2 400mm
Black Peter wrote:
Leszek 'Cousie' Pasoń pisze:
to wyciagnij szytce do polowy ponad ogranicznik, zobaczymy co sie zlamie predzej.

mogę się założyć że sztyca!

U nas pękła rama.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-07-27 18:04:06
Autor: Artur
mocna sztyca 27,2 400mm
niedziela, 26 lip, M_X:
RooX S4.2 albo Thomson Elite.
 Z tańszych - Ritchey Comp.

To ta z jedną śrubą? Totalna porażka, śruba nie trzyma nawet siłowo
przykręcona.

Data: 2009-07-27 20:11:18
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Artur pisze:
niedziela, 26 lip, M_X:
RooX S4.2 albo Thomson Elite.
 Z tańszych - Ritchey Comp.

To ta z jedną śrubą? Totalna porażka, śruba nie trzyma nawet siłowo
przykręcona.

Oglądałem dziś Ritchey Pro ale też ma jedną śrubę no i ścianki cieńsze niż połamany Accent :(

BP

Data: 2009-07-27 20:27:10
Autor: M_X
mocna sztyca 27,2 400mm
 Z tańszych - Ritchey Comp.

To ta z jedną śrubą? Totalna porażka, śruba nie trzyma nawet siłowo
przykręcona.

 Zarówno mój Rysiek Comp kupiony w Twomarku, jak i obecny Pro to versje V2 - 2 śruby - nic sie nie poluzowalo pod moimi ciężkimi 4. literami a fulla nie mam (jeszcze :P fingers crossed :] )
Tu poglądowe zdjęcie mocowania V2 (akurat sztyca WCS) wyszperanie na szybko w sieci:
http://tinyurl.com/lup3mx

 POZDRAV
                  M_X

Data: 2009-07-27 19:34:42
Autor: Jan Srzednicki
mocna sztyca 27,2 400mm
On 2009-07-27, M_X wrote:
 Z tańszych - Ritchey Comp.

To ta z jedną śrubą? Totalna porażka, śruba nie trzyma nawet siłowo
przykręcona.

 ZarĂłwno mĂłj Rysiek Comp kupiony w Twomarku, jak i obecny Pro to versje V2 - 2 śruby - nic sie nie poluzowalo pod moimi ciężkimi 4. literami a fulla nie mam (jeszcze :P fingers crossed :] )
Tu poglądowe zdjęcie mocowania V2 (akurat sztyca WCS) wyszperanie na szybko w sieci:
http://tinyurl.com/lup3mx

Jak dla mnie zdecydowanie lepszym patentem są dwie śruby regulujace
wychylenie siodełka, jak jest m.in. w sztcach Thomsona.

Data: 2009-07-27 21:03:50
Autor: M_X
mocna sztyca 27,2 400mm
http://tinyurl.com/lup3mx

Jak dla mnie zdecydowanie lepszym patentem są dwie śruby regulujace
wychylenie siodełka, jak jest m.in. w sztcach Thomsona.

 No cóş, moĹźe masz rację, ja w kaĹźdym razie nie wnikam, ktĂłry patent jest lepszy (dla mnie rewelacja to Raceface - i pewnie bym kupił jakiegoś Deusa czy Nexta ale trafilem nową Ritchey Pro na eBayu za śmieszne pieniądze), tylko stwierdzam, Ĺźe u mnie takie rozwiązanie zdało egzamin - czytaj: nie sztyca nadal prosta, mocowanie trzyma siodło.

 POZDRAV
                   M_X

Data: 2009-07-27 21:56:05
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 27.07.2009 20:04 użytkownik Artur napisał :
niedziela, 26 lip, M_X:
RooX S4.2 albo Thomson Elite.
 Z tańszych - Ritchey Comp.

To ta z jedną śrubą? Totalna porażka, śruba nie trzyma nawet siłowo
przykręcona.

Potwierdzam, kolega to samo mi mówił. Poza tym jestem uprzedzony do tej firmy, moim zdaniem obecnie od paru już lat nie robią nic, co by było warte swej ceny i jadą na marce. To od czasu gdy przenieśli się do Chin z produkcją i gdzieś kiedyś mi się obiło o uszy, że nawet do tych samych fabryk co tani badziew. Niestety nie pamiętam źródła, a poza tym żeby mnie nie atakowano, to powiedzmy, że nie musi to automatycznie oznaczać, że to szajs.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-27 22:09:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

[...]

Nooo to teraz cię Wooyek i Wrzask zjedzą bez przysmażania.
Hehe

zyga

Data: 2009-07-27 22:26:51
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm

Data: 2009-07-26 23:27:08
Autor: Wojtek M.
mocna sztyca 27,2 400mm

Szukam więc mocniejszej sztycy...

pozdrawiam
BP

Bontrager. Dokładnie taką mam w treku 8500 od 7 lat, jeżdżę dziko, waże 88kg.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-07-26 23:44:56
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
Szukam więc mocniejszej sztycy...

Tylko Thomson (Elite).

Co prawda za nówkę sztukę mógłbyś kupić kilka Accentów, ale w Twojej sytuacji jeden Thomson jest lepszym rozwiązaniem, niż kilka Accentów ;) Zakup na lata i w 100% spokojna głowa.

Data: 2009-07-27 19:14:12
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:
[...]

A wiesz może gdzie to można kupić w dobrej cenie? W Twomark Chorzów jest za 395 pln :(

BP

Data: 2009-07-27 19:22:47
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

[...]

Kawałek aluminiowej rurki za tyle?
Może pod tym samym adresem znajduje się firma "produkująca" sztyce dla Decathlona?
:>

zyga

Data: 2009-07-27 19:41:13
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Zygmunt M. Zarzecki pisze:

[...]

miałem ją w rękach, faktycznie wewnętrzny przekrój ma owalny i wskazuje to na większą wytrzymałość.

BP

Data: 2009-07-27 20:06:59
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
> A wiesz może gdzie to można kupić w dobrej cenie? W Twomark Chorzów
> jest za 395 pln :(

Polecam subskrypcję odpowiedniego wyszukiwania na Allegro ;) Ja swoją kupiłem za 150 zł.

A może wejdziesz na http://www.lhthomson.com/bikes.htm i choć minimalnie zapoznasz się z tematem zanim napiszesz cokolwiek głupiego? :>

Data: 2009-07-27 18:19:08
Autor: Jan Srzednicki
mocna sztyca 27,2 400mm
On 2009-07-27, Wooyek wrote:

[...]

No po co? PrzecieĹź wie lepiej od razu.

Data: 2009-07-27 20:15:17
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:
> [...]

Kawałek aluminiowej rurki za tyle?
Może pod tym samym adresem znajduje się firma "produkująca" sztyce dla

to zdjęcie mówi samo za siebie :)
http://www.lhthomson.com/gallery/Fatman1280.jpg

ale ja taki gruby nie jestem :) mam odpowiednią wagę do wzrostu!

BP

Data: 2009-07-27 20:23:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

> [...]

Kawałek aluminiowej rurki za tyle?
Może pod tym samym adresem znajduje się firma "produkująca" sztyce dla

Możesz zapoznasz się z treścią wszystkich wątków zanim bezpodstawnie się czepisz?
I co na tej stronie niby ma być napisane, że produkują je wyłącznie w usa?

zyga

Data: 2009-07-27 20:31:51
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm

> [...]
> głupiego? :>

Możesz zapoznasz się z treścią wszystkich wątków zanim bezpodstawnie

O których wątkach piszesz?

I co na tej stronie niby ma być napisane, że produkują je wyłącznie w
usa?

Oraz to, jak je produkują. Określenie "kawałek aluminiowej rurki" świadczy jedynie o Twojej ignorancji i tym, że wypowiadasz się na temat, o którym nie masz pojęcia.

Data: 2009-07-27 20:34:10
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

> [...]

Oraz to, jak je produkują. Określenie "kawałek aluminiowej rurki" świadczy jedynie o Twojej ignorancji i tym, że wypowiadasz się na temat, o którym nie masz pojęcia.

Wooyek, tobie się coś za dużo wydaje.
Stanowczo za dużo.

zyga

Data: 2009-07-27 22:00:58
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
mocna sztyca 27,2 400mm
Dnia 27.07.2009 19:22 użytkownik Zygmunt M. Zarzecki napisał :

[...]

Nie. Dorzucają jeszcze dwie śruby, dwie podkładki, dwie nakrętki i docisk do jarzma. A i jeszcze instrukcję, dwie naklejki i woreczek płócienny z zaciskanym sznurkiem.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-27 22:11:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
mocna sztyca 27,2 400mm

[...]

Czyli całość warte 40.72zł (0.72zł to ten woreczek).
:>

zyga

Data: 2009-07-27 20:31:42
Autor: click
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:
[...]

podobnie jak w przypadku zooma czy uno
jedynie starego kalloy'a udalo mi sie nieznacznie wygiac
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-07-27 20:35:28
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm

> [...]
> Accentów ;) Zakup na lata i w 100% spokojna głowa.

podobnie jak w przypadku zooma czy uno
jedynie starego kalloy'a udalo mi sie nieznacznie wygiac

Ja za to miałem chyba 3 (4?) Accenty i też z żadnym nie miałem najmniejszego problemu. Ba, do tej pory nie słyszałem o nikim, kto by miał. Sam uważam, że dla "zwykłego człowieka" Thomson jest bardziej rowerową biżuterią, niż koniecznością. Ale styl jazdy autora tego wątku najwyraźniej jest szkodliwy dla sztyc, dlaczego by więc nie wyeliminować tego problemu raz a porządnie?

Data: 2009-07-27 20:47:40
Autor: click
mocna sztyca 27,2 400mm
Wooyek pisze:

> [...]

jedynie starego kalloy'a udalo mi sie nieznacznie wygiac

Ja za to miałem chyba 3 (4?) Accenty i też z żadnym nie miałem najmniejszego problemu.

ty sie nie liczysz, bo wazysz tyle, co moj rower ;)

Data: 2009-07-27 18:59:49
Autor: Jan Srzednicki
mocna sztyca 27,2 400mm
On 2009-07-27, click wrote:
Wooyek pisze:

[...]

Czyli ja jestem lĹźejszy od Twojego roweru? :)

Data: 2009-07-27 21:20:10
Autor: click
mocna sztyca 27,2 400mm
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-27, click wrote:
Wooyek pisze:
[...]

chcesz powiedziec ze jestes mniejszy od wooyka?
niemozebyc!
;)

Data: 2009-07-27 19:25:53
Autor: Jan Srzednicki
mocna sztyca 27,2 400mm
Jan Srzednicki pisze:
On 2009-07-27, click wrote:
Wooyek pisze:
[...]

Może, moze. Ale od tego się nie umiera. ;)

Data: 2009-07-27 08:15:32
Autor: kml
mocna sztyca 27,2 400mm

Użytkownik "Black Peter" <black-peter@wytnijto.o2.pl> napisał w wiadomości news:h4iaj6$bvd$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Nie mogę jeszcze polecić bo dopiero rozpoczynam pałowanie ale może amoeba z tych tańszych? 400mm 27,2 waży 316 gram więc nie jest specjalnie lekka ;)

Data: 2009-07-27 10:58:10
Autor: Wooyek
mocna sztyca 27,2 400mm
Nie mogę jeszcze polecić bo dopiero rozpoczynam pałowanie ale może
amoeba z tych tańszych? 400mm 27,2 waży 316 gram więc nie jest
specjalnie lekka ;)

Z dawnych doświadczeń raczej nie polecam - miałem jedną pękniętą na jarzemku ;)

Data: 2009-07-27 21:53:58
Autor: kml
mocna sztyca 27,2 400mm

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h4jq7h$ds9$1inews.gazeta.pl...
[...]

u, to będę musiał pilnowąć :)

Data: 2009-07-27 18:07:55
Autor: Artur
mocna sztyca 27,2 400mm
niedziela, 26 lip, Black Peter:
ważę około 100kg
Accent nie chce uznać reklamacji :(
Szukam więc mocniejszej sztycy...

Też sporo ważę, polecam PRO XLT (cena <100zł). Jażemko wygląda dość skromnie
ale nie miałem żadnych problemów, mocowanie na dwie śruby, nigdy siodełko mi
nie zjechało.

Data: 2009-07-27 20:00:56
Autor: Adrian S.
mocna sztyca 27,2 400mm
Black Peter wrote:

[...]

 Ja od dwóch-trzech lat używam sztycy Amoeby 27,2mm, długość 400mm:
http://www.bikestats.pl/rowery/Rower-Nr-2_4066_1640.html . wcześniej miałem
sztycę Zomo i się wygła, Amoeba zdolnie daje radę. Ważę tak średnio 90kg.
Aha czasami ją wysuwam 5mm poza ogranicznik, ale tylko na asfalcie

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-29 18:07:46
Autor: Black Peter
mocna sztyca 27,2 400mm
Black Peter pisze:
[...]

Dzięki za pomoc, wybór padł na Syncros FL 250pln
Niestety Thomson poza zasięgiem cenowym :( 395pln

niestety będę miał dopiero w poniedziałek, podzielę się wrażeniami.... tfuuuu oby żadnych "wrażeń" nie było :D

pozdrawiam
BP

mocna sztyca 27,2 400mm