mocowanie aparatu do uprzezy

Data: 2010-07-22 09:27:47
Autor: Mateo
mocowanie aparatu do uprzezy
Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub malej lustrzanki

--
Mateo

Data: 2010-07-22 01:32:27
Autor: Jacek G.
On 22 Lip, 09:27, Mateo <ma...@ip24.pl> wrote:
Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub
malej lustrzanki
Ja noszę właśnie małą lustrzankę w małym pokrowcu (bez żadnych
dodatkowych kieszonek) w ten sposób, że pasek od pokrowca przewieszam
przez szyję i ramię na ukos, a pasek od aparatu tylko przez szyję.
Pokrowiec jest otwarty, bo inaczej nie wyjąłbym paska od aparatu. W
rezultacie aparat wisi po lewej stronie, u boku, a układ tych dwóch
pasków w miarę go stabilizuje. No i mam go zawsze pod ręką. Na
zwykłych pieszych wędrówkach pasek nieco wydłużam, na rowerze,
nartach, czy czasem jakiejś ferracie skracam, aby aparat nie
przeszkadzał przy mocnym podniesieniu kolana. Pewnie, że w
trudniejszych miejscach i tak może być nieco niewygodnie, ale wówczas
przesuwam go lekko do tyłu.
niestety nie mam żadnego zdjęcia aby to pokazać.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-22 10:42:27
Autor: Wald3k M.
Jacek G. pisze:
[...]

Ja podobnie noszę, raz na lewą raz na prawą stronę. Czasem pasek pokrowca zakładam przed założeniem plecaka, czasem na plecak. Zależy, jak wygodnie w danym momencie. A żeby pokrowiec z aparatem nie dyndał luźno, dociskam paski od pokrowca paskami piersiowymi i/lub biodrowym od plecaka.
Potwierdzam zdanie Kolegi: wygodny i szybki dostęp do aparatu.

Pozdrawiam.
Wald3k M.

Data: 2010-07-22 10:53:06
Autor: Basia Z.
mocowanie aparatu do uprzezy
No a ja z kolei wieszam pokrowiec skośnie  przez ramię i na wierzch przypinam go pasem biodrowym od plecaka, tak że pokrowiec "dynda się" na stosunkowo krótkich paskach (dług. ok 5 cm) poniżej pasa biodrowego.
Wadą rozwiązania jest to, że już dwa razy pasek od pokrowca mi się urwał (ale nie spadł, trzymał się na drugim).
Teraz zamiast plastikowych karabinków mam pokrowiec z jego paskiem związany kilka razy przeplecionym repsznurkiem - i to rozwiązanie polecam od razu.

B.

Data: 2010-07-22 02:03:25
Autor: Jacek G.
On 22 Lip, 10:53, "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
Z tym, że Ty masz chyba kompakta, a nie lustrzankę. Zwykle takie
mniejsze aparaty nie mają własnego paska. A podczas wspinania dobrze
jednak, aby aparat był na stałe jakoś umocowany do właściciela. Często
ma się do dyspozycji tylko jedną rękę, którą trzeba wyjąć aparat,
włączyć go zdjąć klapkę z obiektywu i pstryknąć. I lepiej, aby go
wówczas nie wypuścić z ręki - chyba, że jest zabezpieczony własnym
paskiem. Ostatnio zaopatrzyłem się też w sznureczek do przykrywki od
obiektywu, zwłaszcza jak ostatnio zgubiłem ją gdzieś w śniegu.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-22 11:10:28
Autor: Mateo
Jacek G. pisze:
[...]

jak mam malo rak i czasu do dyspozycji
to sciagam dekielek na stale i zakrecam jakis filtr UV

--
Mateo

Data: 2010-07-22 02:19:36
Autor: Jacek G.
On 22 Lip, 11:10, Mateo <ma...@ip24.pl> wrote:
Jacek G. pisze:
> [...]

jak mam malo rak i czasu do dyspozycji
to sciagam dekielek na stale i zakrecam jakis filtr UV

Filtr UV to mam założony zawsze i też praktykowałem przed wejściem na
ferratę zdejmowanie dekielka na stałe, aby ułatwić sobie obsługę
aparatu w trudniejszym terenie.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-22 13:25:11
Autor: Basia Z.
mocowanie aparatu do uprzezy

Użytkownik "Jacek G." :

Z tym, że Ty masz chyba kompakta, a nie lustrzankę. Zwykle takie
mniejsze aparaty nie mają własnego paska.

Ale mój ma.
To taki "ciut lepszy" kompakt.

Inna sprawa że pasek jest cienki, ciągnie za szyję i przeszkadza, tak że jeżeli teren na to pozwala to go nie zakładam.

Ale nie na wspinaczce a już na trasach typu "Słowacki Raj" jednak zakładam.

Ostatnio zaopatrzyłem się też w sznureczek do przykrywki od
obiektywu, zwłaszcza jak ostatnio zgubiłem ją gdzieś w śniegu.

Sznureczek "od nowości" też mam, był od razu w zestawie. Prawdę mówiąc nigdy nie pamiętam o tym żeby przytrzymać ręką tą przykrywkę, tylko zawsze ją puszczam swobodnie tak się przyzwyczaiłam do sznureczka.

B.

Data: 2010-07-22 09:53:07
Autor: bans
W dniu 2010-07-22 09:27, Mateo pisze:

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub
malej lustrzanki

Nie boisz się rozwalić?
Jak już musisz, to jakimś repikiem do szpejarki przywiąż i tyle...

--
bans

Data: 2010-07-22 10:07:29
Autor: Mateo
bans pisze:
[...]

ale wtedy bedzie dyndac (az o cos walnie) - a wolalbym na stale, na  sztywno
widzialem na filmie jakis patent
(Vertical Limit bodajze)

ale wiadomo jak to z filmami ;)

--
Mateo

Data: 2010-07-22 11:01:01
Autor: bans
mocowanie aparatu do uprzezy
W dniu 2010-07-22 10:07, Mateo pisze:

(Vertical Limit bodajze)

ale wiadomo jak to z filmami ;)

A szczególnie z tym filmem ;)

--
bans

Data: 2010-07-22 10:15:38
Autor: Lech
Mateo pisze:
Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub malej lustrzanki

Małej lustrzanki??? Czy ten wymóg nie jest zbyt abstrakcyjny?

Lech
Klub Sudecki z Poznania - http://kspoz.webpark.pl

Data: 2010-07-22 10:23:29
Autor: Mateo
Lech pisze:
Mateo pisze:
Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub malej lustrzanki

Małej lustrzanki??? Czy ten wymóg nie jest zbyt abstrakcyjny?

czemu ?
abstrakcyjnie to byl bylo gdybym napisal ze lustro i ze 3-4 szkla :)
(p.s. mam pokrowiec na obiektyw ktory da sie dopiac - wiec ... :D )

sa tacy walnieci co wtaszcza lustrzanke wszedzie
ba sa nawet tacy co robili wielkim formatem panoramy w gorach :) wnoszac na plecach ....

--
Mateo

Data: 2010-07-22 16:27:54
Autor: Lech
Mateo pisze:
Lech pisze:
Mateo pisze:
[...]

Nic nie musisz pisać. Lustrzanka, nawet cyfrowa, to przysłowiowa "krowa" w porównaniu z małą, lekką cyfrówką. A ta powinna wystarczyć, bo podczas wspinania lustrzanką raczej nie zrobisz nic więcej niż dobrym kompaktowym aparatem cyfrowym.

Data: 2010-07-23 09:47:11
Autor: Przemek

Użytkownik "Lech" <rugala@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i29khb$bij$1inews.gazeta.pl...
Mateo pisze:
Lech pisze:
Mateo pisze:
[...]

smiem się nie zgodzić,
na wspin często biorę lustrzankę z 1-2 obiektywami,
i zaręczam Ci, że fotki z idioten kamery typu syfrówka nie dorastają do pięt slajdom z lustrzanki

pozdr
przemek

Data: 2010-07-23 09:52:54
Autor: Mateo

Mateo pisze:
Lech pisze:
Mateo pisze:
[...]

oj prosze :)
nie zrobmy wojny czy analog jest lepszy od syfry ...

pytanie brzmi : nie co wziasc, ale jak :)

--
Mateo

Data: 2010-07-23 09:57:28
Autor: bans
mocowanie aparatu do uprzezy
W dniu 2010-07-23 09:52, Mateo pisze:

wziasc

Litości...

--
bans

Data: 2010-07-23 10:52:01
Autor: Lech
mocowanie aparatu do uprzezy
Przemek pisze:
[...]

[...]

Pewnie nie wiesz, ale już dawno już minęły czasy, kiedy cyfrówki miały tylko jedną opcję - automat czyli dla idiotów. Dobra, lekka cyfrówka z wziernikiem cyfrowym daje tyle możliwości ręcznych ustawień jak przysłona i ostrość, dobór głębi ostrości, opcja lupy nastawczej, regulacji kontrastów, korekcji barw itp., makro, super makro itd., czego w lustrzance analogowej nie uświadczysz. Oczywiście lustrzanka imponuje gabarytami i wyglądem, ale przecież nie o to chyba tu chodzi, aby szpanować, tylko by móc potem oglądać dobre zdjęcia.

Data: 2010-07-23 11:30:11
Autor: Przemek
mocowanie aparatu do uprzezy

Użytkownik "Lech" <rugala@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i2bl7i$6c0$1inews.gazeta.pl...
Przemek pisze:
[...]

[...]

moze i mają rozne opcje
ja tam cenię sobie jednak jakość kolorów i ostrość na duzym ekranie,
ale na Nikona D3 albo D700 mnie nie stac, wiec pozostaje przy slajdzie,

pozdr
przemek

Data: 2010-07-23 12:27:03
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Fri, 23 Jul 2010 11:30:11 +0200, Przemek napisał(a):

moze i mają rozne opcje
ja tam cenię sobie jednak jakość kolorów i ostrość na duzym ekranie,
ale na Nikona D3 albo D700 mnie nie stac, wiec pozostaje przy slajdzie,

Ale na Nikona D80 pewnie Cię stać - w końcu obiektyw liczy się w
lustrzance, a nie body.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-07-23 12:37:30
Autor: Przemek

Użytkownik "Jarek Kardasz" <jarekkardasz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ychtgycogvib.18mpafz25xc3g.dlg40tude.net...
[...]

Masz rację,
ale mając szkla pod FX np. 20-35 na DX juz tracę szeroki kat, a zeby dokupic znowu cos szerokiego pod DX to znowu wydatki, tak samo 35-70, fajny na FX na DX juz troche nie tak
ehh, czekam na spadki cen D700 :)

pozdr
przemek

Data: 2010-07-23 12:31:25
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Fri, 23 Jul 2010 10:52:01 +0200, Lech napisał(a):

[...]
Tylko, że lustrzankę kupuje się dla możliwości obiektywów, a co zatem idzie
jakości zdjęć oraz plasyczności kadru - małpy bardzo "spłaszczają" obraz
(mają zbyt dużą głębię ostrości w porówniu do lustrzanki). Cyfrówki
nielustrzanki nie mają też odpowiednio dobrych obiektywów, a co gorsza nie
da się tego zmienić.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-07-23 04:23:36
Autor: Jacek G.
On 23 Lip, 12:31, Jarek Kardasz <jarekkard...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

(mają zbyt dużą głębię ostrości w porówniu do lustrzanki).. Cyfrówki
nielustrzanki nie mają też odpowiednio dobrych obiektywów, a co gorsza nie

Ponadto mają tryb RAW - początkowo nie byłem przekonany do robienia w
RAW'ach, ale teraz robię wyłącznie w tym trybie. Dzięki temu w
momencie robienia zdjęcia nie ustawiam balansu bieli, stylów,
programów tematycznych itp. Zwykle przy zdjęciach w plenerze przy
ostrym świetle i tak trudno ocenić obraz na wyświetlaczu. Dopiero w
domu na monitorze można to wszystko poustawiać.
No i skoro z jakichś względów zdecydowałem się na lustrzankę (choćby
najprostszą), to nie po to aby trzymać ją w domu, ale właśnie po to,
aby zabierać ją na wyjazdy, bo to jest najczęstsza okazja do zrobienia
ciekawych zdjęć. Kupowanie dodatkowego małego aparatu - to dodatkowy
koszt. Chyba, że od razu decydujemy się na kompakt i bez sensu jest
wówczas posiadanie dodatkowo lustrzanki (pomijam szczególne
przypadki).
A co do slajdów analogowych wyświetlanych na dużym ekranie, to
faktycznie trudno je pobić - wąskim gardłem dla zdjęć cyfrowych jest
choćby rozdzielczość i inne parametry rzutnika.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-24 10:56:18
Autor: J.F.
On Fri, 23 Jul 2010 04:23:36 -0700 (PDT),  Jacek G. wrote:
nielustrzanki nie mają też odpowiednio dobrych obiektywów, a co gorsza nie
da się tego zmienić.

Ponadto mają tryb RAW - początkowo nie byłem przekonany do robienia w

Z tym ze sa i kompakty z RAW

RAW'ach, ale teraz robię wyłącznie w tym trybie. Dzięki temu w
momencie robienia zdjęcia nie ustawiam balansu bieli, stylów,
programów tematycznych itp.

Z tym ze pewne rzeczy mozna poprawic nawet w JPG, np balans bieli,
a program tematyczny trzeba odpowiednio ustawic przed zrobieniem RAW.

[...]

Mniejszy niz nowa lustrzanka, bo stara sie rozbila :-)

Oczywiscie dotyczy bardziej aktywnych form spedzania czasu niz
spacerowanie po gorach - narty, rower, konie, paralotnie, zagle .. albo nawet opalanie sie nad morzem - piasek jest wredny :-)

A co do slajdów analogowych wyświetlanych na dużym ekranie, to
faktycznie trudno je pobić - wąskim gardłem dla zdjęć cyfrowych jest
choćby rozdzielczość i inne parametry rzutnika.

Nie jest taka zla. Poza tym czasy takie ze to sie wyswietla na
telewizorze :)

J.

Data: 2010-07-24 07:04:26
Autor: Jacek G.
On 24 Lip, 10:56, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Fri, 23 Jul 2010 04:23:36 -0700 (PDT),  Jacek G. wrote:
Z tym ze sa i kompakty z RAW
Masz rację. Np. te:
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

> [...]

Z tym ze pewne rzeczy mozna poprawic nawet w JPG, np balans bieli,
a program tematyczny trzeba odpowiednio ustawic przed zrobieniem RAW.
Niemal wszystko da się poprawić w JPG, ale jednak ze stratami na
jakości i nie w takim zakresie jak z RAW'a. Zdarzyło mi się przez
przypadek prześwietlić dość mocno całą serię zdjęć i wydawało się, że
nic z nich nie będzie, a jednak z RAW'a sporo dało się uratować.
Co do programów tematycznych, to akurat u mnie w trybie RAW nie są
dostępne (style owszem) - ale ja jak pisałem mam najprostsza
lustrzankę.

>ciekawych zdjęć. Kupowanie dodatkowego małego aparatu - to dodatkowy
>koszt.

Mniejszy niz nowa lustrzanka, bo stara sie rozbila :-)
Czy ja wiem. Dobry kompakt kosztuje tyle samo co prosta lustrzanka.
I nie jest ani znacząco mniejszy, ani znacząco lżejszy. Zatem kwestia
gustu. Ja np. nie lubię komponować obrazu patrząc na wyświetlacz (mimo
iż mam live view) a elektroniczny celownik zupełnie mi się nie podoba..
Zresztą mój wybór był kompromisem pomiędzy jakością, ceną no i wagą i
wymiarami. Jeśli zdecydowałbym się na dużo lepszy, ale dużo większy i
cięższy aparat, a potem nie zabierał go w góry, bo za ciężki, to
byłoby bez sensu. No ale po to są różne aparaty, żeby można było
wybrać co komu pasuje.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-23 12:41:43
Autor: Lech
Jarek Kardasz pisze:
[...]

Czyżby? To obejrzyj i poczytaj =>

http://www.geekweek.pl/najmniejsza-na-swiecie-cyfrowka-z-wymiennymi-obiektywami/127/

Data: 2010-07-23 13:54:15
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Fri, 23 Jul 2010 12:41:43 +0200, Lech napisał(a):

Jarek Kardasz pisze:
[...]

Słyszałem o tym aparacie (system mikro 3/4), ale zwróć uwagę, że tego typu
aparatów nie jest wiele na rynku. Zdecydowana większość cyfrówek
nielustrzanek ma obiektyw przymocowany na stałe. Poza tym nie wiem, jak
wielu skusi się na ten stosunkowo drogi aparat (plus cena obiektywów).

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-07-23 21:34:30
Autor: Titus Atomicus
In article <i29khb$bij$1@inews.gazeta.pl>, Lech <rugala@gazeta.pl> wrote:

Mateo pisze:

> [...]

Nic nie musisz pisać. Lustrzanka, nawet cyfrowa, to przysłowiowa "krowa" w porównaniu z małą, lekką cyfrówką. A ta powinna wystarczyć, bo podczas wspinania lustrzanką raczej nie zrobisz nic więcej niż dobrym kompaktowym aparatem cyfrowym.

Alez Lechu, co tez Lech?
:-(
TA

Data: 2010-07-22 20:42:23
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Mateo napisał:
Lech pisze:
Mateo pisze:
[...]

Byli tacy co w Himalaje wtaszczyli kamerę filmową 35 mm. I byli to nasi rodacy.

--
Darek

Data: 2010-07-22 11:16:09
Autor: Mateo
mocowanie aparatu do uprzezy
Data: 2010-07-22 02:37:22
Autor: Jacek G.
mocowanie aparatu do uprzezy
On 22 Lip, 11:16, Mateo <ma...@ip24.pl> wrote:
mam conieco:

http://img.alibaba.com/photo/286928673/Camera_Belt_mount.jpghttp://www.plunderguide.com/wp-content/uploads/2010/02/brando-camera-...

--
Mateo

A nie bałbyś się wchodzić w jakieś skały z aparatem bez futerału
przypiętym do paska ? I jeszcze jeden problem - aparat obciąża pasek
od spodni - zatem pasek musi być sztywny i dość mocno ściągnięty co
przy wspinaczce może być niewygodne.

Data: 2010-07-22 11:19:38
Autor: Damian Gałka
mocowanie aparatu do uprzezy
Witam

Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?
potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub malej lustrzanki

Osobiście proponuję rozwiązanie typu POV (Point of View).
Super w różnych testach wypada VIO POV 1.5 w Polsce dostępne np. tu http://www.camonboard.pl/
Choć cena jest spora. Ale spokojnie można poszukac podobnych rozwiązań w niższym budżecie.

Damian Gałka
http://nawigacja.edu.pl
http://galka.mountlab.net/www/topografia

Data: 2010-07-22 02:40:51
Autor: Jacek G.
mocowanie aparatu do uprzezy
On 22 Lip, 11:19, Damian Gałka <dga...@interia.pl> wrote:
Witam

> [...]
> lustrzanki

Osobiście proponuję rozwiązanie typu POV (Point of View).
Tylko, że to są kamerki, a kolega pytał o aparat foto. To jakby
zupełnie inna dziedzina "twórczości".
--
Jacek G.

Data: 2010-07-22 12:02:38
Autor: Mateo
mocowanie aparatu do uprzezy
Damian Gałka pisze:
Witam

[...]

za te pieniadze to malo ciekawa opcja

afair za 1500 kolega kupil typowo kaskowa kamere full-hd
(a nie jakiej wiszace druciki naokolo;) )

--
Mateo

Data: 2010-07-22 12:53:42
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Thu, 22 Jul 2010 09:27:47 +0200, Mateo napisał(a):

Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub malej lustrzanki
Osobiście aparat-małpkę Canona noszę przy wszelkiej działalnoście górskiej
(rower, wspinanie [w tym prowadzenie drogi], ferraty, narty, turystyka)
włożony do mocnego futerału z mocnym paskiem. Futerał z aparatem
przewieszam (na stosunkowo krótkim pasku) przez ramię - tak więc mam go z
boku ciała pod ręką. Mi to nie przeszkadza - dzięki temu aparat zawsze mam
od razu w pobliżu i w każdej sytuacji mogę zrobić fotkę.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-07-22 13:02:26
Autor: bans
W dniu 2010-07-22 12:53, Jarek Kardasz pisze:

Osobiście aparat-małpkę Canona noszę przy wszelkiej działalnoście górskiej
(rower,
[ciach]
przewieszam (na stosunkowo krótkim pasku) przez ramię - tak więc mam go z
boku ciała pod ręką.

Ja przypinałem futerał do pasa biodrowego plecaka - niestety, 2 tygodnie temu wywaliłem się z rowerem i oczywiście grzmotnąłem prosto na aparat (mały kompakt) - nic mu się nie stało, ale tak wbił mi się w biodro, że do dziś przy kichaniu łapię się z bólu za bok ;)

Innymi słowy - aparat do plecaka, trudno, stracę trochę czasu na wyjmowanie, zdjęć będzie mniej, ale będzie bezpieczniej.

--
bans

Data: 2010-07-24 20:01:47
Autor: Grzegorz
mocowanie aparatu do uprzezy
Hello Mateo !:
Czy ktos z Was zna jaki patent pozwalajacy mocowac aparat do uprzezy ?

potrzebuje miec mozliwosc przytroczenia jakiegos 'halo-pstryka' lub
malej lustrzanki

To raczej nie problem - masz mnóstwo sugestii. Ale problemem ejst pstrykanie z użyciem tylko jednej ręki.

Ja mam Panasonicy DMC FT-1 i mały futerał przytroczony do paska spodni, jest tuż pod pasem uprzęży.

Jakoś się sprawdziło to rozwiązanie, w czasie jazdy na rowerze także.

Aha - wszelkie przewieszanie przez szyję jest co najmniej niewygodne ....

pzdrw.
--
Grzegorz

mocowanie aparatu do uprzezy