mocowanie sakwy rowerowej

Data: 2009-09-30 19:43:18
Autor: yapann
mocowanie sakwy rowerowej
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

Data: 2009-09-30 11:05:07
Autor: Jacek
mocowanie sakwy rowerowej
On Sep 30, 6:43 pm, "yapann" <yap...@odwa.pl> wrote:
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry
pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

chodzi o takie cos?
http://picasaweb.google.com/JacekStawicki/20090927PolandBeskidSlaskiMTB#5386433463697821330

wg mnie to kiepski pomysl.
pojemnosc na tyle mala ze mozesz spokojnie plecak zalozyc.

--
http://picasaweb.google.com/JacekStawicki/

Data: 2009-09-30 20:16:14
Autor: jacek duma
mocowanie sakwy rowerowej
Jacek pisze:

> [...]
>
> wg mnie to kiepski pomysl.
> pojemnosc na tyle mala ze mozesz spokojnie plecak zalozyc.

Totalnie nic nie warte ? Przecież przynajmniej plecy suche ...
jd

Data: 2009-09-30 20:35:27
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
mocowanie sakwy rowerowej
jacek duma pisze:
Jacek pisze:

> [...]
 > pojemnosc na tyle mala ze mozesz spokojnie plecak zalozyc.

Totalnie nic nie warte ? Przecież przynajmniej plecy suche ...

Warte, o ile sztyca mocna i bagaż nie za wielki. I raczej na szosę aby się za mocno nie tłukło :-) Zdecydowanie ciekawsze niż plecak.

A jak chcesz brać większy bagaż, to jak sama nazwa wskazuje, bagażnik :-)

Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka przyjazdowa i wyjazdowa, ochrona środowiska.

Data: 2009-09-30 13:53:01
Autor: Flash
mocowanie sakwy rowerowej
On 30 Wrz, 19:43, "yapann" <yap...@odwa.pl> wrote:
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry
pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

Zdecydowanie polecam, jesli taka pojemnosc Ci wystarczy. Nie sluchaj
tych co pisza, ze plecak lepszy.
Przyklad z uzyciem szosowki: http://blip.pl/s/16636901

--
Flash
http://flash.bikestats.pl

Data: 2009-09-30 20:28:26
Autor: Niewe
mocowanie sakwy rowerowej
yapann pisze:
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

Bagażnik ma większą nośność.
Jednak jak się ma tarczówki to trzeba kombinować, chociaż trochę już się pojawiło odpowiednich bagażników.

Osobiście używam takiego czegoś na sztycę i sobie chwalę:
http://velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1824

Data: 2009-09-30 21:18:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
mocowanie sakwy rowerowej
Niewe bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Osobiście używam takiego czegoś na sztycę i sobie chwalę:
http://velo.pl/www/produkt/?m=0&pk=%&id=1824

A jakie to to wodoodporne?
Mam torbę Authora i już raz jej zawartość pływała. Plecak podobnie...

Data: 2009-09-30 13:54:51
Autor: Flash
mocowanie sakwy rowerowej
On 30 Wrz, 21:18, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

A jakie to to wodoodporne?
Mam torbę Authora i już raz jej zawartość pływała. Plecak podobnie...

Tez mam Authora. Na deszcz propobuje sakwe (wraz z bagaznikiem do
sztycy) wsadzic do reklamowki i owinac sznurkiem :)

Data: 2009-10-01 12:39:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
mocowanie sakwy rowerowej
Flash bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

IMO nie tędy droga. Tzn.: wygodniejszym rozwiązaniem jest taka torba na
sztycę jak ma Michał Wolff, ale to niech się Michał lepiej wypowie.

Data: 2009-10-01 06:32:20
Autor: Niewe
mocowanie sakwy rowerowej
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
A jakie to to wodoodporne?
Mam torbę Authora i już raz jej zawartość pływała. Plecak podobnie...

Prawdę mówiąc nie wiem. Jakoś nigdy w większym deszczu z tym nie jechałem. W mżawce nie zauważyłem przecieków.

Data: 2009-10-01 07:17:47
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
mocowanie sakwy rowerowej
Dnia Wed, 30 Sep 2009 20:28:26 +0200, Niewe napisał(a):

yapann pisze:
[...]

Dotknąłeś ciekawego problemu, z którego często nie zdają sobie sprawy
kupujący pierwszy poważny rower. Idzie taki do sklepu z prośbą o pomoc w
doborze. Tam go nakręcają na fulla z tarczówkami. Klient szczęśliwy
wychodzi, a klika dni później wraca, że jeszcze chciałby do tego solidny
bagażnik dołożyć ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2009-09-30 21:17:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
mocowanie sakwy rowerowej
yapann bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

Zależy co chcesz tam wozić i jaki masz rower.

Data: 2009-10-01 00:05:24
Autor: szaman
mocowanie sakwy rowerowej
yapann wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry pomysł? Czy se darować i bagażnik zamontować

Ja przez taką niemal zginąłem w Kętach:P
Michał W. potwierdzi:)

sz

Data: 2009-09-30 22:54:12
Autor: jakuboff
mocowanie sakwy rowerowej
szaman wrote:
yapann wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka
Ja przez taką niemal zginąłem w Kętach:P

Poproszę o szczegóły.

Data: 2009-09-30 21:03:50
Autor: Flash
mocowanie sakwy rowerowej
On 1 Paź, 04:54, jakuboff <jakub...@op.pl> wrote:
szaman wrote:
> yapann wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać
> elektroniczną to, co następuje::
> Ja przez taką niemal zginąłem w Kętach:P

Poproszę o szczegóły.

Nie znam sprawy, ale stawiam na to, ze chodzi o inne zachowywanie sie
roweru spowodowane innym rozlozeniem ciezaru i srodku ciezkosci (do
plecaka czlowiek sie latwiej przyzwyczaja)... ale wystarczy
kilkanascie km aby przestalo to byc problemem.

Data: 2009-10-01 08:35:28
Autor: MadMan
mocowanie sakwy rowerowej
Dnia Wed, 30 Sep 2009 21:03:50 -0700 (PDT), Flash napisał(a):

[...]

Pudło. Tu chodziło o tendencję sakwy Michała W. do odpinania się na
wybojach. Była co prawda nieco przeciążona, ale też bez przesady. W efekcie mocowanie chyba jakiś czas temu się urwało :)

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-10-01 04:21:10
Autor: Michał Wolff
mocowanie sakwy rowerowej
On 1 Paź, 08:35, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Pudło. Tu chodziło o tendencję sakwy Michała W. do odpinania się na
wybojach. Była co prawda nieco przeciążona, ale też bez przesady.
W efekcie mocowanie chyba jakiś czas temu się urwało :)

Ta tendencja była wynikiem mojego błędu, jak się później zorientowałem
- nie była do końca zapięta, bo nie był "wyciśnięty" do końca
plastikowy guzik przy mocowaniu, jednym słowem nie było pełnej
blokady. Jak pamiętasz, później  na Podhalu mieliśmy sporo gorsze
drogi niż na Śląsku - i nic się nie wypinało. Ja używałem takiego
modelu:
http://tinyurl.com/cao7rp
Tutaj "w akcji":
http://picasaweb.google.pl/wilku150/1415IV2009Beskidy#5325279990930543938

Tylko trzeba pamiętać o jednym - by jej nie przeciążać, ma udźwig
4,5kg i do takiego sprawuje się dobrze. Ja niestety woziłem często
2-3kg więcej i wtedy sakwa się bujała, co doprowadziło do pęknięcia
stelaża mocującego, po tym kupiłem kolejną - jak ktoś byłby
zainteresowany - to mogę ją sprzedać za 220zł (nówka sztuka, raz z nią
jechałem)
Ale, że ja z reguły wożę ok. 5-6kg - przed wyjazdem na Słowację (na
szosówce) zdecydowałem się na bagażnik sztycowy i torbę Topeaka, Jest
to stabilniejsze, udźwig 7kg, ale za to wyraźnie mniej pakowne i dużo
cięższe, oraz droższe. Topeak swoje kosztuje, ale ma lepszy sposób
mocowania od Authora i do wszystkich swoich toreb oferuje pokrowce
przeciwdeszczowe, jakość wykonania też znacząco lepsza, dłużej
posłuży; to po prostu produkt z wyższej półki, mniej więcej o tyle
przewyższa Authora co Ortlieb Crosso.

Tak więc taka torba nie jest zła z definicji, wręcz przeciwnie, jest
dużo wygodniejsza w użyciu - tylko trzeba się zastanowić ile rzeczy
wozimy. Jeśli nie przekraczamy tych 4,5kg to ma jak najbardziej sens,
więcej - lepiej kupić bagażnik sztycowy. Ja wożę więcej, dlatego
przesiadłem się na bagażnik sztycowy, ale tej torby za złą w żadnym
razie nie uważam, w opisie jest wyraźnie podany maksymalny udźwig,
więc nie można narzekać że torba nie sprawuje się doskonale, jeśli go
przekraczamy
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-02 18:05:28
Autor: jacek duma
mocowanie sakwy rowerowej
Michał Wolff pisze:
On 1 Paź, 08:35, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Dzięki Michał za namiary i opis, właśnie ta Twoja przypadła mi wizualnie do gustu.
jd

Data: 2009-10-01 14:03:58
Autor: Kacper Perschke
mocowanie sakwy rowerowej
Dnia 30.09.2009 yapann <yapann@odwa.pl> napisał:
czy sakwa rowerowa (taka z 10 litr.) mocowana do sztycy siodełka - to dobry pomysł? [...]

Od circa 1984 do 2008 używałem plecaków. Od roku używam Topeak MTX TrunkBag EXP
+ MTX BeamRack (V-Type) + MTX Dual Side Frame. Sześcioletni plecak Mamut
przejęła córka i jest zadowolona.

Główna zaleta to niespocone plecy i nie poprzecierane koszulki.  Jest bardziej
ładowne niż plecak, ale i więcej wpływa na przenoszenie roweru i styl jazdy.
Trzeba bardzo uważać, na łatwość obracania się na sztycy. Ja już mam jedną z
pokryw torby przytartą oponą.

Pod koniec 2007 zacząłem jeździć z Topeak Compact Handlebar Bag w którym
mieścił się aparat.  Na początku 2009 wraz z aparatem została przejęta przez
córkę. Teraz jeżdżę z Topeak TourGuide Handlebar Bag, w której mieści się
aktualny aparat.

Czyli w sumie mam teraz około 10 kg na tyle i 2 kg na przedzie zamiast około 8
na plecach. Uważam, że przepłaciłem. Gdy się rowzali to kupię następne takie
same.

Podsumoawnie

mocowanie sakwy rowerowej