moda na precedens - odc. 3669

Data: 2009-05-13 03:02:33
Autor: chester
moda na precedens - odc. 3669
mocniak pisze:
Jak już pisałem na grupie miesiąc temu sąd okręgowy w Białymstoku uwalił mnie i znajomego za niejechanie ddr. Zgodnie z obietnicą zamieszczam uzasadnienie.

http://www.wytryb.pl/temp/uzasadnienie.jpg

Cóż - ja bym apelował. Koszty wcale tak duże być nie muszą, a właśnie w takich sprawach ustala się linia orzecznictwa. Stowarzysznie, w którym działasz oraz inne podobne w Polsce powinny Ci pomóc. Moim zdaniem sprawa jest do wygrania, a to z tego powodu, że sędzie raczył zapomnieć o tym, co definiuje istnienie ddr. Nie jest to istnienie kawałka nawierzchni gdzieś-tam ale konkretny znak. Brak znaku może oznaczać np. że ddr jest jednokierunkowa i w kierunku przeciwnym do twojego.
Znak po lewej stronie drogi... Mamy w Polsce ruch prawostronny i nie masz obowiązku obserwować znaków po drugiej stronie jezdni jeśli jest to jezdnia dwukierunkowa. Szczególnie, że znak taki może być znakiem obróconym celowo przez wandali.
Zarządca drogi dał dupy (z antyrowerowego punktu widzenia) i nie postawił zakazu więc póki nie ma znaku nakazu który dotyczy Ciebie, to możesz jechać jezdnią.
Doradzałbym jednak znalezienie prawnika znającego się na prawie komunikacyjnym bo w apelacji wkracza się już na grząski grunt i można coś ciekawego przeoczyć.
W analogicznej sytuacji ja bym apelował.

chester

Data: 2009-05-13 09:24:53
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
moda na precedens - odc. 3669
Dnia 13.05.2009 03:02 użytkownik chester napisał :
Zarządca drogi dał dupy (z antyrowerowego punktu widzenia) i nie postawił zakazu więc póki nie ma znaku nakazu który dotyczy Ciebie, to możesz jechać jezdnią.

ZTCP to słyszałem od mocniaka, że zarządca nie dał dupy, bo wręcz właśnie dopuścił ruch rowerem jezdnią w kierunku, w którym jechali. Ale to niech może mocniak potwierdzi.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

moda na precedens - odc. 3669