modem do aero2

Data: 2013-02-21 18:00:12
Autor: Budzik
modem do aero2
Co polecacie do AERO2?
http://allegro.pl/e3131s-2-modem-usb-hilink-hspa-4g-aero2-nowy-
i3031154660.html
Czy coś takiego będzie ok?
Zalezy mi na niskiej cenie, ale jeżeli warto dopłacić, za jakieś funkcjonalności to czemu nie.

Aero poleca np. coś takeigo:
http://allegro.pl/aero2-kazda-siec-huawei-e182e-21mb-s-gwarancja-
i3025483043.html
http://allegro.pl/modem-huawei-e367-hspa-mimo-bez-simlocka-28-8-mb-s-
i3043746788.html

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2013-02-21 19:34:21
Autor: JoteR
modem do aero2
"Budzik" napisał:

Co polecacie do AERO2?
http://allegro.pl/e3131s-2-modem-usb-hilink-hspa-4g-aero2-nowy-
i3031154660.html
Czy coś takiego będzie ok?

Muszę cię zmartwić - ani ten, ani żaden z pozostałych modeli nie rozwiąże twojego problemu. To raczej sprawa Hamstera lub tego, co tam za nim siedzi i psuje sznurki.

JoteR

Data: 2013-02-21 21:00:12
Autor: Budzik
modem do aero2

ztinyurlowałem...

http://tinyurl.com/ab3uma5

http://tinyurl.com/bz39wc6

http://tinyurl.com/aokglgg

--
Pozdrawia... Budzik
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

Data: 2013-02-21 19:50:19
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 21.02.2013 19:00, Budzik pisze:
Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

ToMasz

Data: 2013-02-21 21:00:11
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2013-02-21 22:53:38
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 21.02.2013 22:00, Budzik pisze:
[...]

tak. może kupisz tablet z biedronki. po co? żeby robić to samo co na telefonie ale na 10 calach. wtedy lepiej jest mieć modem który "gada" z tabletem i routerem, niż mieć modem który spełnia 101% wymagań, ale działa tylko z win xp...

ToMasz

Data: 2013-02-22 02:00:01
Autor: Budzik
modem do aero2
[...]

Po co mieć ruter to ja wiem. Aczkolwiek sprzet jest dla osoby, która raczej poza komputerem z netu nie korzysta.
Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2013-02-22 10:52:37
Autor: Q
modem do aero2
Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

Nie wszystkie nowe maja, nie wszystkie stare nie maja.
Wiekszosc routerow nie ma USB, zwlaszcza te tanie.

Data: 2013-02-22 10:33:40
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail no@spam.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

Nie wszystkie nowe maja, nie wszystkie stare nie maja.
Wiekszosc routerow nie ma USB, zwlaszcza te tanie.

znowu jestem trochę "mondrzejszy". :)
astro podał np. TP-Link TL-MR3220 który trudno zaliczyć do drogich a USB ma, wiec jak w przyszłości będe potrzebował to jużwiem gdzie szukać.

A na razie 3131 który chyba najbardziej polecaliście za 130zł razem z anteną i mam nadzieję będzie ok.

Dzięki wszystkim za pomoc.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2013-02-22 14:15:14
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 11:33, Budzik pisze:

[...]

Jak to z anteną? Niedawno kupiłem za tą sumę, ale bez anteny zewnętrznej. Potwierdzam że ten modem bardzo dobrze współpracuje z kartą AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Data: 2013-02-22 17:00:05
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail ilih@yachuoo.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

np. tu:
http://allegro.pl/huawei-e3131-fvat23-21mbit-s-antena-11dbi-aero2-
i3026331674.html

[...]

Na razie w ogóle nie biorę tej opcji pod uwagę :)
Ale dzięki za dopowiedzenie.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2013-02-23 16:19:25
Autor: Q
modem do aero2
[...]

Co to za badyl?
Tzn.: ta antena w ogole cos daje?
Ma ktos jakies namacalne doswiadczenia z takimi dookolnymi potworkami?

Data: 2013-02-23 19:19:11
Autor: dizel
modem do aero2
On Sat, 23 Feb 2013 16:19:25 +0100, "Q" <no@spam.org> wrote:

[...]

Mam taką samą do aero tyle że chyba 5db ale to i tak tylko marketing z
tymi cyframi. Stoi sobie za oknem, zasięg jak najbardziej poprawia,w
topnet info bez anteny jest około 50% zasięgu, z anteną 70%, chociaż
to i tak nie taka antena jak trzeba no ale coś tam daje.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-24 00:00:18
Autor: Budzik
modem do aero2
Użytkownik Q no@spam.org ...

[...]

a co kupić zeby dawało naprawde?

Data: 2013-02-24 00:20:23
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Budzik wrote:
> Tzn.: ta antena w ogole cos daje?

Poza siedzeniem w bunkrze z malutkim zakratowanym okienkiem - niewiele.

> Ma ktos jakies namacalne doswiadczenia z takimi dookolnymi potworkami?

Wiele osób, które wyrwało sobie gniazda antenowe :)

a co kupić zeby dawało naprawde?

Przedłużacz USB - o ile w ogóle cokolwiek porzebujesz. Poważna
instalacja to koszt 80-100 bez montażu - w mieście nie ma sensu bo
niepotrzebne, poza miastem wymaga precyzyjnego ustawienia (ATK-20 -
czasem nawet dokładniejszego niż antena satelitarna :)

Jakub

Data: 2013-02-24 01:28:38
Autor: dizel
modem do aero2

Użytkownik Q no@spam.org ...

Kierunkowa antena ATK-20 na przykład

Pozdrawiam

Data: 2013-02-24 00:33:17
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
dizel wrote:
> a co kupić zeby dawało naprawde? Kierunkowa antena ATK-20 na przykład

O ile jesteśmy co najmniej kilka(naście) km od nadajnika. Bliżej to
sprawi więcej problemów, niż korzyści. Zysk anteny trzeba dobrać do
warunków.

Jakub

Data: 2013-02-22 19:47:17
Autor: Q
modem do aero2
AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Zalezy od sygnalu - u mnie smiga bez huba.

Data: 2013-02-25 12:47:13
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 19:47, Q pisze:
[...]

Oczywiscie nie jest to regułą, ale wielce prawdopodobne jest to że jadnak hub trzeba będzie kupić. U mnie taż  śmigało, ale po około 2 tygodniach zaczęło zrywać połączenie, po podłączeniu modemu do huba wszystko jest ok.

Data: 2013-02-23 08:45:33
Autor: Titus Atomicus
modem do aero2
In article <kg7r0d$kau$1@node1.news.atman.pl>,
 Trybun <ilih@yachuoo.com> wrote:

 I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Hm, 3240 czy 3420? Bo ja od roku uzywam TP-Linka TL-MR3420 z modem USB Huwawei 173n-2 i zadnych problemow nie dostrzeglem.

No, poza tym ze Aero2 od jesieni sie pogorszylo ale to inna sprawa.
--
TA

Data: 2013-02-24 00:21:28
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Hm, 3240 czy 3420? Bo ja od roku uzywam TP-Linka TL-MR3420 z modem USB
Huwawei 173n-2 i zadnych problemow nie dostrzeglem.

Wszystko zależy od sygnału sieci. Większość użytkowników nie zauważa
problemu. Dopiero przy bardzo słabym widać, że jest problem.

No, poza tym ze Aero2 od jesieni sie pogorszylo ale to inna sprawa.

Niestety, ale taki już koloryt obciążonych sieci 3G.

Jakub

Data: 2013-02-25 12:48:06
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-23 08:45, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

3420 oczywiście;-) Masz w nim oryginalny soft czy wgrałeś alternatywę?  Ja zmieniłem na Gargoyle, ma w stosunku do oryginału parę udogodnień.

Data: 2013-02-23 16:08:03
Autor: Q
modem do aero2
AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Jeszcze jedno:
MR3220 jest od jakiegos czasu w nowej wersji (v2).
Ponoc przebudowali PCB i poprawili
wydajnosc pradowa portu USB,
ale zeby rownowaga w przyrodzie istnialia musieli cos spierdolic :).

Model v1 mial prosta, prostokatna, praktyczna obudowe.
(abstrahujac czy byla ladna czy nie).
Model v2 ma nowa obudowe w ksztalcie odwroconej mydelniczki
(za cholere nie postawisz jej w pionie)
i tak zajebiscie obudowali (czyt.: ukryli, schowali)
port USB, ze bez przedluzacza malo co tam wetkniesz :).

Data: 2013-02-24 00:23:41
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
Jeszcze jedno:
MR3220 jest od jakiegos czasu w nowej wersji (v2).

Ano jest - paskudna i niewygodna (po co diody na górze? kto ogląda
routery z góry???

Ponoc przebudowali PCB

Gnioazdo USB z boku to dobre posunięcie...

i poprawili
wydajnosc pradowa portu USB,

Mam wątpliwości w tym punkcie...

ale zeby rownowaga w przyrodzie istnialia musieli cos spierdolic :).

Czy ja wiem - działa podobnie, doszła automatyka wyboru operatora/APN...

Model v1 mial prosta, prostokatna, praktyczna obudowe.
(abstrahujac czy byla ladna czy nie).

TP-Link z estetyki nie słynie...

Model v2 ma nowa obudowe w ksztalcie odwroconej mydelniczki
(za cholere nie postawisz jej w pionie)

Jak się uprzeć...

i tak zajebiscie obudowali (czyt.: ukryli, schowali)
port USB, ze bez przedluzacza malo co tam wetkniesz :).

MR3420 ma z boku i działa i wszystko pasuje. W MR3220 jest inaczej?

Jakub

Data: 2013-02-26 11:43:53
Autor: Uncle Pete
modem do aero2
MR3420 ma z boku i działa i wszystko pasuje. W MR3220 jest inaczej?

Mam 3420 (prostokątnego) i nieco wkurza mnie jeden drobiazg: Huawei 3131 jest wkładany gniazdem antenowym do dołu, więc musiałem coś pod TP-Linka podłożyć, aby nie leżał krzywo na wtyczce.

Piotr

Data: 2013-02-26 21:01:14
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Uncle Pete wrote:
Mam 3420 (prostokątnego) i nieco wkurza mnie jeden drobiazg: Huawei
3131 jest wkładany gniazdem antenowym do dołu, więc musiałem coś pod
TP-Linka podłożyć, aby nie leżał krzywo na wtyczce.

Najlepiej użyć... przedłużacza USB.

Jakub

Data: 2013-02-25 12:49:16
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-23 16:08, Q pisze:
[...]

Z tego co mi wiadomo to jednak nie, nic nie zrobili z usprawnieniem tego portu USB.

Data: 2013-02-25 19:01:20
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Trybun wrote:
Z tego co mi wiadomo to jednak nie, nic nie zrobili z usprawnieniem
tego portu USB.

Jest kompletnie nowy procesor, większe anteny (większy zysk) i słabszy
sygnał emitowany przez moduł WiFi (żeby nie przekroczyć norm) i płytka
drukowana jest kompletnie zrobiona od zera.

Jakub

Data: 2013-02-26 11:38:32
Autor: Uncle Pete
modem do aero2
[...]

U mnie Huawei 3131 bezproblemowo działa z TP-Linkiem 3420 podłączony bezpośrednio.

Piotr

Data: 2013-02-22 19:46:45
Autor: Q
modem do aero2
astro podał np. TP-Link TL-MR3220 który trudno zaliczyć do drogich a USB
ma, wiec jak w przyszłości będe potrzebował to jużwiem gdzie szukać.

Sam go mam, ale sa tansze np. Tenda czy jakos tak.
Tyle, ze na tego tp-linka openwrt wgrasz a to czasami istotne :).

Data: 2013-02-23 00:28:47
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 22.02.2013 11:33, Budzik pisze:
[...]

nie, nie nie,  tego routera nie chcesz. uwierz mi.

A na razie 3131 który chyba najbardziej polecaliście za 130zł razem z
anteną i mam nadzieję będzie ok.
mam kumpla, który upiera się że musisz mieć klasy 12, bo jak jest klasa 10 to wszyscy mają gorszy transfer. Nie wnikam jak te pakiety idą, ale przy sztucznym orgraniczeniu do 512kilobitów to w praktyce nie ma różnicy. Patrz poprostu po nazwach - jak testowali z aero2 - będzie działać. jak nie, to w ryja

ToMasz

Data: 2013-02-23 03:42:58
Autor: astro
modem do aero2
ToMasz wrote:
mam kumpla, który upiera się że musisz mieć klasy 12, bo jak jest klasa 10 to wszyscy mają gorszy transfer.

Niestety on ma racje.
http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-kategorii-10.html
Szczegolnie akapit "Oddzialywanie wolniejszych urzadzen na prace sieci".
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-24 00:25:14
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
astro wrote:
ToMasz wrote:
> [...]
http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-kategorii-10.html
Szczegolnie akapit "Oddzialywanie wolniejszych urzadzen na prace sieci".

Co prawda ten artykuł to bardzo ogólne potraktowanie tematu (wiem, sam
pisałem) to mniej więcej wyjaśnia ten efekt. Można także zauważyć, że
wyższe kategorie zapewniają krótsze pingi i szybciej "wchodzą na obroty"
jak zaczynamy coś ściągać.

Jakub

Data: 2013-02-22 01:30:23
Autor: astro
modem do aero2
Budzik wrote:
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

Niektore Access Pointy obsluguja modemy GSM po USB. Np SAGEM FAST 2704, Netia Spot czy TP-Link TL-MR3220. W wielu innych modelach z portem USB rowniez mozna to osiagnac po instalacji alternatywnego firmware.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-22 02:14:30
Autor: Q
modem do aero2
? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

Data: 2013-02-24 00:25:48
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
> ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
> Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?
A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

A choćby CardBus... Linksysy na to były.

Jakub

Data: 2013-02-24 16:28:28
Autor: Q
modem do aero2
> ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
> Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?
A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

A choćby CardBus... Linksysy na to były.

e173s2 poza zlaczem USB ma jeszcze CardBus?
(antenowym, czy na karty uSD przeciez nie podlaczy do routera)

Data: 2013-02-24 21:23:31
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
> A choćby CardBus... Linksysy na to były.
e173s2 poza zlaczem USB ma jeszcze CardBus?

Bardziej chodziło mi o ogólne możliwości podłączania modemów do
routerów. Bo pytanie "jak podłączyć modem ze złączem USB - do portu USB?"
wydaje mi się bez sensu :)

(antenowym, czy na karty uSD przeciez nie podlaczy do routera)

No to jakby oczywiste... a może nie?

Jakub

Data: 2013-02-21 21:38:07
Autor: Q
modem do aero2
Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

Ten model nie spelnia wszystkich wymagan.
Nie kupuj.
W bodajze tej samej cenie masz 3131.

Data: 2013-02-21 20:02:24
Autor: dizel
modem do aero2
On Thu, 21 Feb 2013 18:00:12 +0000 (UTC), Budzik
[...]

Używam huawei e3131s z aero2 i nie narzekam, jedyne do czego mogę się
przyczepić to dziwnie zrobione gniazdo na antenę, w sumie działa z
anteną ale czasem coś się poluzuje.
W play nowy 129pln z gwarancją ze starterem play online 1gb
W T ten sam modem 149 ze starterem blueconnect.
Oczywiście bez simlocka

Pozdrawiam

Data: 2013-02-21 21:00:11
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail xxx@xxx.xx napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dzięki za podpowiedź.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2013-02-21 21:40:07
Autor: Q
modem do aero2
[...]

Nie wiem jak ten z Ery, ale ten z Play
trzeba jeszcze "odblokowac" (nie chodzi o simlock).
Robi to komenda:
AT^SYSCFG=2,2,3FFFFFFF,1,2

Data: 2013-02-21 22:06:53
Autor: dizel
modem do aero2
On Thu, 21 Feb 2013 21:40:07 +0100, "Q" <no@spam.org> wrote:

[...]

No może i było trzeba, na starych kartach na nowych które wysłali po
1.10.2012r nic nie musiałem robić oprócz wprowadzenia apn, w każdym
razie nawet jeśli to jest to wszystko bardzo proste do zrobienia.
Jeśli ktoś nie potrzebuje udziwnień typu wifi itd to cenowo naprawdę
się opłaca jeśli ktoś chce mieć nowy modem z gwarancją bez simlocka.
Co do e173 to jest to modem niezgodny z regulaminem aero2  (kat.8
wymagana w aero jest kat.10) ale sami go w salonie sprzedają więc coś
jest z nimi nie tak.
E3131 jest kat. 10 czyli zgodny z ich regulaminem cokolwiek miałoby to
znaczyć.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-21 23:45:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"dizel" 0j2di8pg679t53u5c8e3ee3td42qll1hqj@4ax.com

Jeśli ktoś nie potrzebuje udziwnień typu wifi itd to cenowo naprawdę
się opłaca jeśli ktoś chce mieć nowy modem z gwarancją bez simlocka.

IMO najlepszym rozwiązaniem jest stosowny smartfon. Może nawet być
używany. Udostępnia dostęp do netu i po USB, i po WiFi, a WiFi jest
raczej użytecznym łączem. Jeśli ktoś nie ma WiFi w komputerze, to
maluteńki dongielek z 802.11 n kosztuje ze 3 dychy i jest użyteczny. :)

Data: 2013-02-22 01:06:32
Autor: astro
modem do aero2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
maluteńki dongielek z 802.11 n kosztuje ze 3 dychy i jest użyteczny.

Od malutkiego dongle'a polecam bardziej TP-Link TL-722N. Zasieg o wiele lepszy, transfer przypuszczalnie rowniez.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-22 02:15:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"astro" kg6gao$g3k$1@portraits.wsisiz.edu.pl

maluteńki dongielek z 802.11 n kosztuje ze 3 dychy i jest użyteczny.

Od malutkiego dongle'a polecam bardziej TP-Link TL-722N. Zasieg o wiele lepszy,

Sprawdź, zanim [bardziej?] polecisz. :) [w kosmos?]

transfer przypuszczalnie rowniez.

Zwłaszcza transfer w Aero2 jest istotny! ;)

  Aero2                 nie więcej niż D_512 kb/s i U_256 kb/s
  802.11 b              w sumie teoretycznie około 11 Mb/s
  802.11 g              maksymalnie około 2 MB/s w każdą stronę
  802.11 n na 2.4 GHz   kilka MB/s w każdą stronę

Data: 2013-02-23 00:50:49
Autor: the_foe
modem do aero2

[...]

w takim wypadku lepszy jest BT, zuzywa ok 10% energii WIFI.

--
the_foe

Data: 2013-02-22 02:12:54
Autor: Q
modem do aero2
Co do e173 to jest to modem niezgodny z regulaminem aero2  (kat.8
wymagana w aero jest kat.10) ale sami go w salonie sprzedają więc coś
jest z nimi nie tak.

W salonie Aero2?!
Niezle.

E3131 jest kat. 10 czyli zgodny z ich regulaminem cokolwiek miałoby to
znaczyć.

To znaczy, (ogolnie) ze jest szybszy.

Data: 2013-02-22 03:03:00
Autor: astro
modem do aero2
Q wrote:
Co do e173 to jest to modem niezgodny z regulaminem aero2  (kat.8
wymagana w aero jest kat.10) ale sami go w salonie sprzedaja wiec coc
jest z nimi nie tak.
W salonie Aero2?!
Niezle.

http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-kategorii-10.html
http://jdtech.pl/2013/02/aero2-dodalo-do-listy-rekomendowanych-niezgodny-z-regulaminem-modem.html
http://jdtech.pl/2012/12/salon-sferii-oferuje-modemy-niezgodne-z-regulaminem-aero2.html

Swoja droga sa tez przenosne modemy 3G pracujace jako  hotspot WiFi, zasilane bateryjnie.
Np ZTE MF60, Huawei E586Bs-2. Inny Access Point z obsluga modemow 3G: Sapido GR-1736.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-22 09:56:48
Autor: p
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 04:03, astro pisze:

Swoja droga sa tez przenosne modemy 3G pracujace jako  hotspot WiFi,
zasilane bateryjnie.
Np ZTE MF60, Huawei E586Bs-2.
Inny Access Point z obsluga modemow 3G: Sapido GR-1736.

Huawei'e to porazka. Mam i zaluje ze kupilem.
p.

Data: 2013-02-22 10:33:39
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Swoja droga sa tez przenosne modemy 3G pracujace jako  hotspot WiFi, zasilane bateryjnie.
Np ZTE MF60, Huawei E586Bs-2.

To byłoby fajne rozwiązanie, tyle ze kosztuje 200 i wiecej.
Za te cene mogę kupić modem + router...
Zwłaszcza, że na razie potrzebuje tylko router i pewnie tak szybko to sie nie zmieni.

--
Pozdrawia... Budzik
"Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji." Frank Herbert

Data: 2013-02-22 10:51:30
Autor: Q
modem do aero2
http://jdtech.pl/2013/02/aero2-dodalo-do-listy-rekomendowanych-niezgodny-z-regulaminem-modem.html

Dzieki za info - teraz juz nie bede wprowadzal ludzi w blad, ze e173 nie jest zgodny :).

Data: 2013-02-22 12:55:57
Autor: dizel
modem do aero2
On Fri, 22 Feb 2013 10:51:30 +0100, "Q" <no@spam.org> wrote:

http://jdtech.pl/2013/02/aero2-dodalo-do-listy-rekomendowanych-niezgodny-z-regulaminem-modem.html

Dzieki za info - teraz juz nie bede wprowadzal ludzi w blad, ze e173 nie jest zgodny :).
niezgodny ale rekomendowany :)

Pozdrawiam

Data: 2013-02-22 22:55:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"astro" kg6n54$8uq$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Swoja droga sa tez przenosne modemy 3G pracujace jako  hotspot WiFi, zasilane bateryjnie.

Chyba każdy smartfon tak ma. :)

Data: 2013-02-24 00:29:07
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
dizel wrote:
> [...]
1.10.2012r nic nie musiałem robić oprócz wprowadzenia apn[...]

Już dawno i nie prawda - powyższa modyfikacja dotyczyła kart z tzw.
blokadą TS11. Aktualnie bedące karty BDI nie mają tej "przypadłości". Po
to była ta wielka wymiana, żeby zlikwidować tę durną blokadę, która
uniemożliwiła Aero2 migrację kart do nowej konfiguracji sieci.
http://jdtech.pl/2012/09/aero2-wymiana-kart-sim-co-wiemy.html

Jakub

Data: 2013-02-26 01:18:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"Jakub Danecki" 51295ed3$0$1312$65785112@news.neostrada.pl

Już dawno i nie prawda - powyższa modyfikacja dotyczyła kart z tzw.

Ortografia też zmodyfikowana?

blokadą TS11. Aktualnie bedące karty BDI nie mają tej "przypadłości".

Czy to znaczy, że każde urządzenie z UMTSem
na 900 MHz łączy się bezproblemowo z Aero2?

Data: 2013-02-26 21:03:18
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> Już dawno i nie prawda - powyższa modyfikacja dotyczyła kart z tzw.
Ortografia też zmodyfikowana?

Czepiactwa jednak nie wyrugowała :P

> blokadą TS11. Aktualnie bedące karty BDI nie mają tej "przypadłości".
Czy to znaczy, że każde urządzenie z UMTSem
na 900 MHz łączy się bezproblemowo z Aero2?

Teoretycznie tak, w praktyce może sobie nie poradzić z silniejszym
sygnałem UMTS 2100 przy słabszym sygnale UMTS 900 MHz (najczęściej
logowanie do sieci trwa dłużej, czasem jest niemożliwe - rozwiązanie to
wymuszenie UMTS 900, ale to jest możliwe chyba tylko w modemach Huawei).

Jakub

Data: 2013-02-27 01:00:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"Jakub Danecki" 512d2315$0$26683$65785112@news.neostrada.pl

> Już dawno i nie prawda - powyższa modyfikacja dotyczyła kart z tzw.
Ortografia też zmodyfikowana?

Czepiactwa jednak nie wyrugowała :P

Też uważasz, że tylko komuchy dbają o polski język, gdyż
o ten język dbał minister Jerzy Wiatr? Gdy któregoś razu
zwróciłem podobną uwagę białostockiemu prawnikowi (synowi
prezydenta Białegostoku) ten odparł, że nie jest komuchem,
więc i nie musi znać języka polskiego aż tak dokładnie. :)

Gdy poprosiłem o wyjaśnienie głębsze, odparł, że o język
polski dbał minister Wiatr, który był (tu padło jakieś
wzmocnienie ;) -- którego już dziś nie pamiętam) komuchem...

> [...]

logowanie do sieci trwa dłużej, czasem jest niemożliwe - rozwiązanie to
wymuszenie UMTS 900, ale to jest możliwe chyba tylko w modemach Huawei).

I tylko z tego powodu mogą być trudności?
Jeśli 2100 nie zagłuszy 900 -- modem (czy smartfon)
nie będzie miał trudności w łączeniu z masztem Aero2?

-=-

BTW -- czy Aero2 chodzi także na LTE?
I czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość 2.5 GHz?

Data: 2013-02-27 12:52:45
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
> [...]
prezydenta Białegostoku) ten odparł, że nie jest komuchem,
więc i nie musi znać języka polskiego aż tak dokładnie. :)

Generalnie zajmuję się pisaniem prawie zawodowo. Ale to co wyżej, to
było czepiactwo, a nie dbanie o język.

Gdy poprosiłem o wyjaśnienie głębsze, odparł, że o język
polski dbał minister Wiatr, który był (tu padło jakieś
wzmocnienie ;) -- którego już dziś nie pamiętam) komuchem...

No i? :P

> [...]
> to wymuszenie UMTS 900, ale to jest możliwe chyba tylko w modemach
> Huawei).

I tylko z tego powodu mogą być trudności?

Standard GSM tego nie przewiduje. To nie jest TYLKO.

Jeśli 2100 nie zagłuszy 900 -- modem (czy smartfon)
nie będzie miał trudności w łączeniu z masztem Aero2?

Może mieć. Nie ma znaczenia, czy to modem czy telefon - moduł GSM jest w
zasadzie taki sam. I mam takie urządzenia w ręku, które sobie z tym radzą
i takie, które miewają problemy.

BTW -- czy Aero2 chodzi także na LTE?

Tak. W zasadzie - prawie tak, bo pozwoleń na nadajniki jest 5, a nikomu
nie udało się potwierdzić działania żadnego z nich - z braku sprzętu.

I czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość 2.5 GHz?

Rozumiem, że nomenklatura UKE i Aero2 jest ważniejsza, od norm
nazewnictwa prztyjętych przez ITU... no to nie wiem, czy powinienem
odpowiadać na pytanie z błędem terminologicznym inaczej, niż "nie ma
pasma 2,5 GHz, więc nie ma też takich modemów". Do tego zasady ortografii
i interpunkcji nakasują oddzielnać część dziesiętną przecinkiem. Czepiamy
się dalej?

Potrzebujesz modemu pracującego w paśmie 2,6 GHz z obsługą trybu TDD,
który poradzi sobie z operatorem, którego kanał nadawczy obejmuje całe
pasmo 38 (ang. band 38), czyli pełne 50 MHz.

Jakub

Data: 2013-02-27 18:02:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"Jakub Danecki" 512e019c$0$1318$65785112@news.neostrada.pl

Generalnie zajmuję się pisaniem prawie zawodowo. Ale
to co wyżej, to było czepiactwo, a nie dbanie o język.

Jak na zawodowca -- kiepski jesteś. :)
Nawet amator pisze 'nieprawda'.

Gdy poprosiłem o wyjaśnienie głębsze, odparł, że o język
polski dbał minister Wiatr, który był (tu padło jakieś
wzmocnienie ;) -- którego już dziś nie pamiętam) komuchem...

No i? :P

No i nie przypomniałem sobie tego wzmocnienia.
Prawdę mówiąc -- nie starałem się.

> [...]
> Huawei).

I tylko z tego powodu mogą być trudności?

Standard GSM tego nie przewiduje. To nie jest TYLKO.

Nie przewiduje czego?

[...]

Jest zatem kłopot w Twoich wypowiedziach -- może mieć te trudności czy nie?
Odrzucam rzecz jasna wypadek zepsutego modemu czy zbyt dużej odległości.

BTW -- czy Aero2 chodzi także na LTE?

Tak. W zasadzie - prawie tak, bo pozwoleń na nadajniki jest 5, a nikomu
nie udało się potwierdzić działania żadnego z nich - z braku sprzętu.

Ale nieprawdą jest, jakoby Aero2 nie miał pozwoleń na LTE?

I czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość 2.5 GHz?

Rozumiem, że nomenklatura UKE i Aero2 jest ważniejsza, od norm

Ja nie jestem zawodowcem (w odróżnieniu od Ciebie?) i mnie
nomenklatura nie interesuje tutaj zbyt mocno. Nie ma mowy
tutaj o pomyłce -- 2500 MHz czy 2.6 GHz to stale to samo
w tym kontekście.

[...]

Cyfry są te same w wielu językach i w wielu krajach.
W różnych regionach świata stosuje się różne zapisy
a nie można w Polsce obyć się bez zapisów obcojęzycznych.

Tlen czy oksygen lub oxygen -- IMO jedna chwała.
Tlen to twór polski, ale nauka jest ponadnarodowa i ponadkulturowa.
Natomiast nie ma pisania 'nie prawda' (w wiadomym kontekście)
w żadnym języku -- poza językiem analfabetów. :)

Moim zdaniem maskujesz swoją niewiedzę.

Potrzebujesz modemu pracującego w paśmie 2,6 GHz z obsługą trybu TDD,
który poradzi sobie z operatorem, którego kanał nadawczy obejmuje całe
pasmo 38 (ang. band 38), czyli pełne 50 MHz.

Pytam, czy każdy modem LTE obsługuje częstotliwość, na której pracuje Aero2.
Mogę otrzymać odpowiedź? Jak powszechnie wiadomo i UMTS to nie tylko 900 MHz,
i LTE wykorzystuje częstotliwości różne -- przykładowo 2.1 GHz. W specyfikacjach
telefonów są pokazane częstotliwości pracy UMTS, ale przy LTE nie ma szczegółów,
co może sugerować, iż każdy modem LTE pracuje w każdej częstotliwości LTE. Taką
też odpowiedź już otrzymałem. Chcę wiedzieć, czy otrzymana odpowiedź jest prawdziwa.

-=-

Wracając do ,,czepiactwa'' -- 2.5 GHz, 2.6 GHz, 2500 MHz, 2600 MHz to
równorzędne oznaczenia w LTE. Nie ma tu możliwości pomylenia czegoś
z czymś innym. Natomiast 'nieprawda' nie znaczy tego samego co 'nie prawda'.

  pięćset, piecset, pećset -- to stale tyle samo
  5,2,S -- to różne wartości

Czepiactwem ;) byłoby czepiaczenie ;) się słowa czepiactwo.

  http://www.sjp.pl/czepiactwo

Tego słowa raczej nie ma w języku polskim i raczej jest ono źle
skonstruowanym neologizmem, o ile można je nazwać neologizmem.
Kolejnym czepiactwem ;) byłoby nazwanie ciebie schizofrenikiem
z powodu używania neologizmów. :) Schizofrenicy używają neologizmów,
na dodatek słabo skonstruowanych. Przykładowy tlen (od tlenia się)
jest dobrym neologizmem -- i nawet doskonale przyjął się w języku
polskim jako zwykłe słowo.

Raczej po polsku należy mówić (czy pisać) czepianie się, czyli i czepialstwo.
I takie słowo nawet ;) jest uznane nie tylko przeze mnie, choć ja nie uważam
siebie za zawodowca w tej dziedzinie.

  http://www.sjp.pl/czepialstwo

Oba te słowa różnią się -- jedno ma swoją odmianę/deklinację
oraz jednoznaczna ortografię, drugie nie ma niczego poza
wzmianką o swym... nieistnieniu. Pomijam filozoficzny
dylemat istnienia nieistniejącego. ;)

   czepiactwo

   słowo nie występuje w słowniku

   czepialstwo

   dopuszczalne w grach

-=-

Wielokrotnie przyłapałem Cię na pisaniu bzdur.
A teraz, jeśli można, zapraszam Cię do zastanowienia się
nad moim pytaniem i do udzielenia mi poprawnej odpowiedzi
na moje pytanie. Czy (jak w wypadku UMTS) są różne modemy
współpracujące tylko z wybranymi częstotliwościami (na
przykład UMTS 900 MHZ) czy może każdy modem LTE musi
współpracować poprawnie z każdą częstotliwością używaną w LTE?

Czy nie będzie znów problemów typu -- mam modem LTE,
ale na 2.1 GHz, nie na 2.6 GHz.

Jak już wspomniałem, pewien spec wyjaśnił mi, że każdy
modem LTE współpracuje z każdą częstotliwością używaną
przez technologię LTE.

-=-

Jak widać -- kropka jest lepszym separatorem. Przecinek
w jej miejscu zmusza do stosowania średników. Na ten
problem zwracano mi uwagę 35 lat  temu, gdy uczyłem się
w podstawówce.

  2.6 GHz, 2.1 GHz, 2.5 GHz
  2,6 GHz; 2,1 GHz; 2,5 GHz

Użycie dodatkowego znaku jest konieczne a zarazem niezbyt trafione,
jako że średnik jest mocniejszym separatorem od przecinka? Niby tak,
ale zasady interpunkcji nie są stosowane w matematyce. ;) Powyżej
nie ma konfliktu ,,mocy'' separatorów, ale w zwykłym zdaniu ten
konflikt może ujawnić się -- i zwykle ujawnia się. Aby tego konfliktu
unikać, wystarczy wstawiać kropkę jako separator w liczbie.

Jak więc widzisz, moje pisanie (kropi zamiast przecinka)
ma nieco głębsze uzasadnienie niż Twoje 'nieprawda'.
Ponadto nie jest ono niepoprawnym zapisem.

Mam nadzieję taką, iż nie muszę przytaczać zdania, w którym
konflikt ,,mocy'' przecinka i średnika ujawni się. ;) Jest
to problem o tyle trudny, iż w języku ,,ludzkim'' nie ma
jednoznaczności co do ,,mocy'' znaków interpunkcyjnych.
Swego czasu para myślników była słabsza od pary nawiasów,
później była tu równoznaczność... Jako zawodowiec na pewno ;)
wiesz, o jaką ,,moc'' mi chodzi.

-=-

Jak w cyfrach (5 ma inną wartość niż 2) i literach (tu jest większa
redundancja) ludzie zaklinają swe myśli, tak i w znakach interpunkcyjnych
czy ortograficznych w ogóle, w tym i w zasadach pisania łącznego...

Nawet amator wie, że 5 znaczy coś innego niż 2 -- nie tylko zawodowy matematyk. ;)
Dlaczego zatem ktoś, kto twierdzi, iż pisze zawodowo, nie rozumie mego ,,czepiactwa''?

-=-

Ale -- jeśli łaska -- - skoncentruj się na modemie LTE z jego wielopasmowością.
Czy każdy modem LTE obsłuży każde pasmo LTE. Jeśli tak nie jest -- opisz
wyraźnie modemy tak, aby ludzie nie kupowali takich, z których nie będą
mogli korzystać.

Data: 2013-03-09 10:01:19
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Ale -- jeśli łaska -- - skoncentruj się na modemie LTE z jego
wielopasmowością.

Dwa tygodnie zajęło mi znalezienie pytania od ciebie, ale JEEEEST,m
udało się oddzielić ziarno od plew. I oto jest, twoje wiekopomne pytanie,
które czekało ukryte pod kilobajtami w/w plew...

Czy każdy modem LTE obsłuży każde pasmo LTE.

I oto pada wiekopomna odpowiedź na wiekopomne pytanie, na które już z
resztą odpowiedziałem wyżej, a także na blogu i w setkach koemntarzy w
różnych miejscach. Uwaga, uwaga, werble....

NIE.

Jeśli
tak nie jest -- opisz wyraźnie modemy tak, aby ludzie nie kupowali
takich, z których nie będą mogli korzystać.

Długopisem zaznaczyłęm zielonym na pudełku jak są zgodne, czerwonym -
jak niezgodne*. Jak dla mnie jest wyraźnie.

Jakub

* - nie napisałeś gdzie mam je opisać. Mam nadzieję, że jesteś
zadowolony. Myślałem o szlaczku dookoła obudowy, żeby znaczek był
widoczny z każdej strony, ale zachowanie wrażeń estetycznych
zaprojektowanych przez oryginalnego wytwórcę zwyciężyło i zastosowałem
mały X widoczny z boku, aby były czytelne, gdy modemy leżą na stosiku.

Data: 2013-03-12 19:47:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"Jakub Danecki" 513b086e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl

Dwa tygodnie zajęło mi znalezienie pytania od ciebie, ale JEEEEST,m
udało się oddzielić ziarno od plew. I oto jest, twoje wiekopomne pytanie,
które czekało ukryte pod kilobajtami w/w plew...

Szybki jesteś -- inni posiedli sztukę czytania w kilka miesięcy. ;)
Jak to dobrze, że wreszcie wiesz, iż pytanie zawiera znak zwany pytajnikiem. :)

[...]

  zresztą <<w końcu, ostatecznie, wreszcie,
          poza tym, prawdę mówiąc>>

  Wiele mówił, zresztą jak zawsze.
  Przyznam się zresztą, że (...).
  A zresztą cóż mnie to obchodzi.

[...]

No cóż... Odpowiedź godna znawcy tematu. :)
Moim zdaniem, Ty po prostu nie znasz ani pisowni
polskiej, ani odpowiedzi na wiadome pytanie. :)

Data: 2013-03-24 20:07:07
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Szybki jesteś -- inni posiedli sztukę czytania w kilka miesięcy. ;)

Lata praktyki.

Jak to dobrze, że wreszcie wiesz, iż pytanie zawiera znak zwany
pytajnikiem. :)

Gdyby nie ty, nigdy bym się nie nauczył czytać, ale zrobiłem to tylko po
to, żeby móc codziennie doceniać twoje umiejętności, o wielki.

> NIE.
 Wiele mówił, zresztą jak zawsze.
[...]
Trzy litery faktycznie wymagają mnóstwo wysiłku, żeby je przeczytać. Są
synetzatory mowy, które potrafią czytać - nawet po polsku.

> Długopisem zaznaczyłęm zielonym na pudełku jak są zgodne, czerwonym -
> jak niezgodne*. Jak dla mnie jest wyraźnie.
No cóż... Odpowiedź godna znawcy tematu. :)

No cóż, dostosowałem odpowiedź do potrzeb godnego czytelnika.

Moim zdaniem, Ty po prostu nie znasz ani pisowni
polskiej, ani odpowiedzi na wiadome pytanie. :)

Poczekamy, aż trzy podane wyżej litery dotrą na miejsce i zostaną
przetrawione. To na pewno trwało dłużej, niż napisanie przez ciebie
kolejngo postu, którego jako skormny i początkujący adept sztuki czytania
nie jestem godzien :P

Jakub

Data: 2013-02-21 21:37:01
Autor: Q
modem do aero2
http://allegro.pl/e3131s-2-modem-usb-hilink-hspa-4g-aero2-nowy-
i3031154660.html

Kup najtanszy, ktory spelnia warunki.
OIDP 3131 spelnia wszystkie.

Data: 2013-02-22 17:29:54
Autor: PlaMa
modem do aero2
W dniu 2013-02-21 19:00, Budzik pisze:
Co polecacie do AERO2?

podepnę się, szukam modemu do aero2:
- taniego
- działa z tabletami androida
- ma wyjście na antenę.

polecicie coś?

Data: 2013-02-22 17:18:17
Autor: astro
modem do aero2
PlaMa wrote:
podepnę się, szukam modemu do aero2:
- taniego
- działa z tabletami androida
- ma wyjście na antenę.

Niestety wspolpraca z Androidem bardzo zaweza krag poszukiwan. Pozostaje E173-u2, ktory od pazdziernika (po wymianie kart SIM) sprawia podobno problemy przy korzystaniu z Aero2 (resetuje sie co pewien czas).
http://goclever.com/manuals/3G%20DONGLES_pl.pdf
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-22 22:54:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"astro" kg898p$e69$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Niestety wspolpraca z Androidem bardzo zaweza krag poszukiwan.

Bierzesz smartfon czy tablet z 3G i WiFi -- i masz
dookoła siebie (; Aero2 over WiFi. ;) Ale trzeba być
lekko siekniętym w głowę, aby tablet łączyć z Aero2
poprzez modem 3G. :) Tablet ma sens wtedy, gdy ma
jest w nim SIMkarta z Aero2. :)

Data: 2013-02-23 00:08:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"Eneuel Leszek Ciszewski" kg8pfl$kfn$2@node1.news.atman.pl

lekko siekniętym w głowę, aby tablet łączyć z Aero2
+ poprzez zewnętrzny modem 3G. Tablet ma sens wtedy, gdy
jest w nim SIMkarta z Aero2. :)

Data: 2013-02-23 00:35:58
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 22.02.2013 22:54, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

JAk to mówił mój kolega "masz racje ale się mylisz" ja jestem zagorzałym przeciwnikiem modemów wbudowanych w urządzenie, bo nie mają wyjść na antene. jak pisałem wcześniej, leżałem sobie w szpitalu i miałem tableta i modem aero2. z okna było widać BTSa. Ale zasięg był tylko na oknie. tzn pinga mozna było puszczać z dowolnego miejsca, ale otwarcie strony tvn24 trwało w nieskończoność. Tak więc 2.5m kabel usb i 30 cm plastra załatwiło stałe miejsce dla mojego modemu na szybie w oknie. kabel... no cóż.. zasilanie i tak było prawie cały czas wpięte.
ToMasz
Ps
173u2.

Data: 2013-02-23 19:46:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"ToMasz" 512800de$0$1296$65785112@news.neostrada.pl

[...]

To Twój problem. :)

bo nie mają wyjść na antene. jak pisałem wcześniej, leżałem sobie w szpitalu

Jw.

i miałem tableta

Mogłeś mieć konia i tablet. Ale (jak zauważyłem
w innych postach) z językiem polskim jesteś na bakier. :)

i modem aero2. z okna było widać BTSa. Ale zasięg był tylko na oknie.

Równie dobrze mógłby być dopiero tam, gdzie nie sięga
zewnętrzna antena -- za jakiś czas wszędzie będzie
dostęp do 3G a nawet do 4G.

Data: 2013-02-23 12:10:46
Autor: kakmar
modem do aero2
Dnia 22.02.2013 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:
Niestety wspolpraca z Androidem bardzo zaweza krag poszukiwan. Pozostaje E173-u2, ktory od pazdziernika (po wymianie kart SIM) sprawia podobno problemy przy korzystaniu z Aero2 (resetuje sie co pewien czas).

Ten modem niby nie spełnia wszystkich wymagań aero2, ale działa(ł).
Używałem takiego modemu niecałe 2 lata, działał z Aero2 zarówno przed
jak i po wymianie kart, także z tabletami z Androidem. Na początku coś
z nim kombinowałem, bo przywiozłem go z wakacji, miał simlocka. Ale nie pamiętam czy coś poza lockiem zmieniałem. Tak czy inaczej wszystko
dało się ustawić z pomocą PC i google, potem po prostu działał.
Zmieniłem na modem z WiFi i takie rozwiązanie polecam bo wygodniej, choć modem droższy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-03-05 23:39:14
Autor: PlaMa
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 18:18, astro pisze:

Niestety wspolpraca z Androidem bardzo zaweza krag poszukiwan. Pozostaje
E173-u2, ktory od pazdziernika (po wymianie kart SIM) sprawia podobno
problemy przy korzystaniu z Aero2 (resetuje sie co pewien czas).

od 1 paĹşdziernika 2012 nie jest juĹź stosowana blokada TS11 na kartach SIM Aero2 /.../
Jeżeli macie problemy z Huawei E173u-2, który po 1 października 2012 zaczął się często resetować, to spróbujcie ustawić w nim pracę tylko WCDMA (w Mobile Partner, Play Online i podobnych programach jest opcja przełączania GSM/WCDMA). To zwykle pomaga na ten problem.

Żródło: http://jdtech.pl/2011/08/aero2-i-huawei-e173u-2-problem-rozwiazany.html

Chyba juĹź nie ma problemĂłw :)

Data: 2013-02-22 22:51:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
modem do aero2

"PlaMa" kg86ef$nmm$1@news.task.gda.pl

podepnę się, szukam modemu do aero2:
- taniego
- działa z tabletami androida

Szukaj od razu tabletu z modemem 3G, a jeszcze lepiej -- z LTE.

- ma wyjście na antenę.

Data: 2013-02-23 01:43:48
Autor: PlaMa
modem do aero2

Szukaj od razu tabletu z modemem 3G, a jeszcze lepiej -- z LTE.

zmniejsza to mocno wybór tabletów, nie wszystkie modemy 3g współpracują z aero2, słaby zasięg

Data: 2013-02-23 09:28:08
Autor: BAREK
Router/modem do Aero2
Podepnę się pod temat, ale mam następującą prośbę;
Czy ktoś poleci mi router obsługujący Aero2, który mógłby służyć jako dodatkowa zapasowa brama w małej sieci LAN, gdzie czasem trzeba zdalnie się dostać i dojść czemu to główna brama nie działa.
W miarę możliwości dobrze, żeby było to jedno urządzenie modem/router, wystarczy jeden port LAN, Wifi niezbędne nie jest.

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2013-02-24 00:32:28
Autor: Jakub Danecki
Router/modem do Aero2
BAREK wrote:
[...]

Po wyrugowaniu Aero2 - kaĹźdy router. Aero2 blokuje ruch przychodzący  z
Internetu - o ile tego nei ominiesz VPNem, to nie ma co startować.

W miarę
możliwości dobrze, żeby było to jedno urządzenie modem/router,
wystarczy jeden port LAN, Wifi niezbędne nie jest.

Budżet gwałtownie rośnie - takie w pełni zintegrowane urządzenia
stacjionarne są 2x droższe niż osobne - ciekawe, czy to patenty powodują,
czy mała sprzedaż, ale tak jest.

Jakub

Data: 2013-02-24 09:14:15
Autor: BAREK
Router/modem do Aero2

Po wyrugowaniu Aero2 - kaĹźdy router. Aero2 blokuje ruch przychodzący  z
Internetu - o ile tego nei ominiesz VPNem, to nie ma co startować.
Jak to blokuje ruch przychodzący?
Stron  nie moĹźna przeglądać?
Zdalny pulpit nie pĂłjdzie?

Budżet gwałtownie rośnie - takie w pełni zintegrowane urządzenia
stacjionarne są 2x droższe niż osobne - ciekawe, czy to patenty powodują,
czy mała sprzedaż, ale tak jest.

Jakub
Dużo, znaczy się ile?

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2013-02-24 09:52:36
Autor: Jakub Danecki
Router/modem do Aero2
BAREK wrote:
> Po wyrugowaniu Aero2 - każdy router. Aero2 blokuje ruch przychodzący
> z Internetu - o ile tego nei ominiesz VPNem, to nie ma co startować.
Jak to blokuje ruch przychodzący?

Prawdopodobnie pakiety TCP z flagą SYN nie przechodzą przez firewall
stanowy operatora. Mimo zewnętrznych IP rozdawanych wszystkim klientom.

Stron  nie moĹźna przeglądać?

Jeżeli serwer WWW jest postawiony na maszynie podłączonej do internetu
Aero2, a ty jesteś gdzieś indziej w sieci - to nie.
Z tym, że przeglądanie stron internetowych nie wymaga inicjowania
połączeń przez serwer - wszystkie połączenia TCP otwiera klient, więc
problemu nie ma.

Zdalny pulpit nie pĂłjdzie?

Bezpośrednio nie. Przez VPN (który będziesz pilnował, żeby działał po
każdym cogodzinnym zerwaniu) powinno się udać.

> Budżet gwałtownie rośnie [...]
Dużo, znaczy się ile?

Co prawda używane można kupić za 300 PLN (zabytki, kat8 i wolniejsze),
ale nowe, współczesne zintegrowane urządzenia to koszt rzędu 1000 PLN.

Jakub

Data: 2013-02-24 16:40:37
Autor: Q
Router/modem do Aero2
Po wyrugowaniu Aero2 - każdy router. Aero2 blokuje ruch przychodzący  z

Ale to przeciez norma w dostepie do internetu przez GSM/UMTS.
Chcesz miec zewn. IP dostepne z zewn. - zaplac.

Data: 2013-02-24 21:24:15
Autor: Jakub Danecki
Router/modem do Aero2
Q wrote:
> Po wyrugowaniu Aero2 - każdy router. Aero2 blokuje ruch przychodzący
Ale to przeciez norma w dostepie do internetu przez GSM/UMTS.
Chcesz miec zewn. IP dostepne z zewn. - zaplac.

Komercyjny koimókowy to często (ale nie zawsze i nie w każdej ofercie)
ma, często dostępne jako dodatkowa usługa.

Jakub

Data: 2013-02-24 16:43:21
Autor: Q
Router/modem do Aero2
Czy ktoś poleci mi router obsługujący Aero2, który mógłby służyć jako dodatkowa zapasowa brama w małej sieci LAN, gdzie czasem trzeba zdalnie się dostać i dojść czemu to główna brama nie działa.

Chcesz wejsc z zewn. na jakis komp w LANie
czy chcesz wejsc na router?

To pierwsze to (prawie) banal, to drugie juz nie
a bez alternatywnego firmware'u wrecz niemozliwe.

Data: 2013-02-24 17:33:15
Autor: BAREK
Router/modem do Aero2
W dniu 2013-02-23 09:28, BAREK pisze:
[...]

Odpowiem łącznie;

1.Chcę mieć możliwość wejścia na komputery/urządzenia wewnątrz LAN i router ten zarządzający Aero. To mają być takie rezerwowe drzwi, kiedy pada coś spośród;
-łącze podstawowe do netu,
-zawiesza się jakiś router, lub serwer,
Trzeba wtedy szukać przyczyny, a najczęściej wystarczy zrobić jakiś reset zasilania.
Fizycznie lokalizacja odległa o 15km i trudno dostępna.

2.Ma to być jedno urządzenie do awaryjnego restartu zasilania, awaryjnego dostępu do sieci.

Rozumiem, że przy tych łączach via GSM operatorzy nie chcą mieć na takich łączach usług generujących ruch.
Jak więc zorganizować takie łącze awaryjne?
Jeśli nie Aero2, to co innego?
Aero2 ma zerowe koszty utrzymania.

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2013-02-24 18:30:32
Autor: Q
Router/modem do Aero2
2.Ma to być jedno urządzenie do awaryjnego restartu zasilania,

To Ty potrzebujesz watchdoga a nie routera :).

awaryjnego dostępu do sieci.

A masz juz rozwiazane zdalne odcinanie/zalaczanie zasilania?

Jak więc zorganizować takie łącze awaryjne?
Jeśli nie Aero2, to co innego?

Ma byc latwo i drozej czy bardziej skomplikowanie i taniej?
Tak czy siak juz Ci odpowiedzieli na te 2 scenariusze.

Data: 2013-02-24 20:47:13
Autor: John Kołalsky
Router/modem do Aero2

UĹźytkownik "BAREK" <barek@plusnet.pl>

[...]

To zrób tak, by się resetowało jak łącze nie działa

Fizycznie lokalizacja odległa o 15km i trudno dostępna.

To blisko

[...]

Masz konto w tej sieci.

Aero2 ma zerowe koszty utrzymania.

Pytanie czy nie można się wdzwaniać na numer np w Or...ge

Data: 2013-02-28 00:16:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Router/modem do Aero2

"BAREK" 512a40cb$1@news.home.net.pl

Aero2 ma zerowe koszty utrzymania.

() Play także, ale na znacznie mniejszej szybkości,
   bo na około 50 kb/s -- czyli na tej, której pożądali
   bezskutecznie modemowcy z TPSA przed kilkunastu laty. :)

() Ponadto Carrefour chyba też ma tani dostęp -- trzeba ciągać reklamy.

() Manta zapowiadała, iż w połowie ubroku sprzedawać będzie tanie
   tablety z dostępem do 3G wliczonym w cenę (taniego!!!) tabletu.

() No i jakieś czytniki książek (kindle) mają rzekomo bezpłatny
   dostęp do 3G niemal na całym świecie, ale trudno mi zgadnąć,
   ile jest w tym prawdy.

-=-

Gdybym ja zdjął hasełko ze swej hybrydy, setki ludzi miałyby
dostęp bezpłatny (obecnie chyba w sumie (gdyby 100 osob podłaczyło
się, należałoby to jakoś podzielić) dziennie ponad 7 Mb/s do mnie
i nocnie ze 2 razy więcej; wcześniej chyba było więcej, ale i opłata
też była wyższa) do netu po WiFi.

Tak kiedyś planowano tanie udostępnianie netu. I ja bym nie hasłował, gdyby
mi nie zahasłowano dostępu wtedy akurat, gdy łomotnął mi kręgosłup. Sam
korzystałem z czyjegoś bezpłatnego udostępniania od połowy 2008 roku do
końca roku 2010 -- kiedy to nagle/znienacka bezpłatny dostęp mi odebrano...
Kręgosłup nie pozwalał na targanie ciężkiego notebooka, ale na szczęście
właśnie wtedy kupiłem trzykroć lżejszego netbooka... Zima nie pozwalała
na zbudowanie mostku, z którego właśnie teraz korzystam... Dopiero wiosną
2011 roku mostek ów powstał, zaś w dniu, w którym odwiedził Polskę Obama,
mostek ów został zmontowany na tak zwane stałe i wisi do dziś bez
przemontowywania, jeśli nie liczyć montażu stalowej (w plastykowej
osłonie) linki (do suszenia bielizny) nośnej, do której (nicią
dentystyczną) przymocowany jest ethernetowo-powerowy przewód...

Od połowy ubroku mam dwie karty Aero2 i z jednej korzystam
codziennie, lub prawie codziennie. Szukam tabletu, do którego
wrzuciłbym drugą SIMkę. :)

Jestem zadowolony zarówno z Aero2, jak i ze swego mostka.

Data: 2013-02-28 01:19:04
Autor: astro
Router/modem do Aero2
Eneuel Leszek Ciszewski wrote in <news:kgm45b$i11$1node2.news.atman.pl>
Ponadto Carrefour chyba też ma tani dostęp -- trzeba ciągać reklamy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Carrefour_Mova
jak i
http://pl.wikipedia.org/wiki/FreeM
juz nie istnieja. Oferowali 10MB/dzien w zamian za ogladanie reklam.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-28 03:05:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Router/modem do Aero2

"astro" kgm7pp$jjl$1@usenet.news.interia.pl

Ponadto Carrefour chyba też ma tani dostęp -- trzeba ciągać reklamy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Carrefour_Mova

   Mova oferował także darmowy dostęp do internetu
   w telefonie komórkowym w zamian za oglądanie reklam.

Z tego, co wiem, wystarczyło ściągniecie.
Nie było egzaminów z nabytej wiedzy. ;)

Szkoda, że już tego nie ma, choć i tak słaby byłby z tego pożytek.

Też słaby byłby z tego pożytek.

modem do aero2