modem do aero2

Data: 2013-02-21 19:50:19
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 21.02.2013 19:00, Budzik pisze:
Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

ToMasz

Data: 2013-02-21 21:00:11
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail news.neostrada.pl@news.neostrada.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2013-02-21 22:53:38
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 21.02.2013 22:00, Budzik pisze:
[...]

tak. może kupisz tablet z biedronki. po co? żeby robić to samo co na telefonie ale na 10 calach. wtedy lepiej jest mieć modem który "gada" z tabletem i routerem, niż mieć modem który spełnia 101% wymagań, ale działa tylko z win xp...

ToMasz

Data: 2013-02-22 02:00:01
Autor: Budzik
modem do aero2
[...]

Po co mieć ruter to ja wiem. Aczkolwiek sprzet jest dla osoby, która raczej poza komputerem z netu nie korzysta.
Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2013-02-22 10:52:37
Autor: Q
modem do aero2
Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

Nie wszystkie nowe maja, nie wszystkie stare nie maja.
Wiekszosc routerow nie ma USB, zwlaszcza te tanie.

Data: 2013-02-22 10:33:40
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail no@spam.org napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Natomiast zdziwiłem się tym ruterem z USB - obejrzałem swój i nie ma :)
Nie wiedziałem, że nowe mają.

Nie wszystkie nowe maja, nie wszystkie stare nie maja.
Wiekszosc routerow nie ma USB, zwlaszcza te tanie.

znowu jestem trochę "mondrzejszy". :)
astro podał np. TP-Link TL-MR3220 który trudno zaliczyć do drogich a USB ma, wiec jak w przyszłości będe potrzebował to jużwiem gdzie szukać.

A na razie 3131 który chyba najbardziej polecaliście za 130zł razem z anteną i mam nadzieję będzie ok.

Dzięki wszystkim za pomoc.

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2013-02-22 14:15:14
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 11:33, Budzik pisze:

[...]

Jak to z anteną? Niedawno kupiłem za tą sumę, ale bez anteny zewnętrznej. Potwierdzam że ten modem bardzo dobrze współpracuje z kartą AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Data: 2013-02-22 17:00:05
Autor: Budzik
modem do aero2
Osobnik posiadający mail ilih@yachuoo.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

np. tu:
http://allegro.pl/huawei-e3131-fvat23-21mbit-s-antena-11dbi-aero2-
i3026331674.html

[...]

Na razie w ogóle nie biorę tej opcji pod uwagę :)
Ale dzięki za dopowiedzenie.

--
Pozdrawia... Budzik
Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

Data: 2013-02-23 16:19:25
Autor: Q
modem do aero2
[...]

Co to za badyl?
Tzn.: ta antena w ogole cos daje?
Ma ktos jakies namacalne doswiadczenia z takimi dookolnymi potworkami?

Data: 2013-02-23 19:19:11
Autor: dizel
modem do aero2
On Sat, 23 Feb 2013 16:19:25 +0100, "Q" <no@spam.org> wrote:

[...]

Mam taką samą do aero tyle że chyba 5db ale to i tak tylko marketing z
tymi cyframi. Stoi sobie za oknem, zasięg jak najbardziej poprawia,w
topnet info bez anteny jest około 50% zasięgu, z anteną 70%, chociaż
to i tak nie taka antena jak trzeba no ale coś tam daje.

Pozdrawiam

Data: 2013-02-24 00:00:18
Autor: Budzik
modem do aero2
Użytkownik Q no@spam.org ...

[...]

a co kupić zeby dawało naprawde?

Data: 2013-02-24 00:20:23
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Budzik wrote:
> Tzn.: ta antena w ogole cos daje?

Poza siedzeniem w bunkrze z malutkim zakratowanym okienkiem - niewiele.

> Ma ktos jakies namacalne doswiadczenia z takimi dookolnymi potworkami?

Wiele osób, które wyrwało sobie gniazda antenowe :)

a co kupić zeby dawało naprawde?

Przedłużacz USB - o ile w ogóle cokolwiek porzebujesz. Poważna
instalacja to koszt 80-100 bez montażu - w mieście nie ma sensu bo
niepotrzebne, poza miastem wymaga precyzyjnego ustawienia (ATK-20 -
czasem nawet dokładniejszego niż antena satelitarna :)

Jakub

Data: 2013-02-24 01:28:38
Autor: dizel
modem do aero2

Użytkownik Q no@spam.org ...

Kierunkowa antena ATK-20 na przykład

Pozdrawiam

Data: 2013-02-24 00:33:17
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
dizel wrote:
> a co kupić zeby dawało naprawde? Kierunkowa antena ATK-20 na przykład

O ile jesteśmy co najmniej kilka(naście) km od nadajnika. Bliżej to
sprawi więcej problemów, niż korzyści. Zysk anteny trzeba dobrać do
warunków.

Jakub

Data: 2013-02-22 19:47:17
Autor: Q
modem do aero2
AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Zalezy od sygnalu - u mnie smiga bez huba.

Data: 2013-02-25 12:47:13
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-22 19:47, Q pisze:
[...]

Oczywiscie nie jest to regułą, ale wielce prawdopodobne jest to że jadnak hub trzeba będzie kupić. U mnie taż  śmigało, ale po około 2 tygodniach zaczęło zrywać połączenie, po podłączeniu modemu do huba wszystko jest ok.

Data: 2013-02-23 08:45:33
Autor: Titus Atomicus
modem do aero2
In article <kg7r0d$kau$1@node1.news.atman.pl>,
 Trybun <ilih@yachuoo.com> wrote:

 I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Hm, 3240 czy 3420? Bo ja od roku uzywam TP-Linka TL-MR3420 z modem USB Huwawei 173n-2 i zadnych problemow nie dostrzeglem.

No, poza tym ze Aero2 od jesieni sie pogorszylo ale to inna sprawa.
--
TA

Data: 2013-02-24 00:21:28
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Hm, 3240 czy 3420? Bo ja od roku uzywam TP-Linka TL-MR3420 z modem USB
Huwawei 173n-2 i zadnych problemow nie dostrzeglem.

Wszystko zależy od sygnału sieci. Większość użytkowników nie zauważa
problemu. Dopiero przy bardzo słabym widać, że jest problem.

No, poza tym ze Aero2 od jesieni sie pogorszylo ale to inna sprawa.

Niestety, ale taki już koloryt obciążonych sieci 3G.

Jakub

Data: 2013-02-25 12:48:06
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-23 08:45, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

3420 oczywiście;-) Masz w nim oryginalny soft czy wgrałeś alternatywę?  Ja zmieniłem na Gargoyle, ma w stosunku do oryginału parę udogodnień.

Data: 2013-02-23 16:08:03
Autor: Q
modem do aero2
AERO2. I jeszcze jedno, przy zakupie routerów firmy TP-Link 3220/3240 musisz wziąć pod uwagę zakup aktywnego huba USB. Te routery maja za małą wydajność prądową na wejściu usb.

Jeszcze jedno:
MR3220 jest od jakiegos czasu w nowej wersji (v2).
Ponoc przebudowali PCB i poprawili
wydajnosc pradowa portu USB,
ale zeby rownowaga w przyrodzie istnialia musieli cos spierdolic :).

Model v1 mial prosta, prostokatna, praktyczna obudowe.
(abstrahujac czy byla ladna czy nie).
Model v2 ma nowa obudowe w ksztalcie odwroconej mydelniczki
(za cholere nie postawisz jej w pionie)
i tak zajebiscie obudowali (czyt.: ukryli, schowali)
port USB, ze bez przedluzacza malo co tam wetkniesz :).

Data: 2013-02-24 00:23:41
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
Jeszcze jedno:
MR3220 jest od jakiegos czasu w nowej wersji (v2).

Ano jest - paskudna i niewygodna (po co diody na górze? kto ogląda
routery z góry???

Ponoc przebudowali PCB

Gnioazdo USB z boku to dobre posunięcie...

i poprawili
wydajnosc pradowa portu USB,

Mam wątpliwości w tym punkcie...

ale zeby rownowaga w przyrodzie istnialia musieli cos spierdolic :).

Czy ja wiem - działa podobnie, doszła automatyka wyboru operatora/APN...

Model v1 mial prosta, prostokatna, praktyczna obudowe.
(abstrahujac czy byla ladna czy nie).

TP-Link z estetyki nie słynie...

Model v2 ma nowa obudowe w ksztalcie odwroconej mydelniczki
(za cholere nie postawisz jej w pionie)

Jak się uprzeć...

i tak zajebiscie obudowali (czyt.: ukryli, schowali)
port USB, ze bez przedluzacza malo co tam wetkniesz :).

MR3420 ma z boku i działa i wszystko pasuje. W MR3220 jest inaczej?

Jakub

Data: 2013-02-26 11:43:53
Autor: Uncle Pete
modem do aero2
MR3420 ma z boku i działa i wszystko pasuje. W MR3220 jest inaczej?

Mam 3420 (prostokątnego) i nieco wkurza mnie jeden drobiazg: Huawei 3131 jest wkładany gniazdem antenowym do dołu, więc musiałem coś pod TP-Linka podłożyć, aby nie leżał krzywo na wtyczce.

Piotr

Data: 2013-02-26 21:01:14
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Uncle Pete wrote:
Mam 3420 (prostokątnego) i nieco wkurza mnie jeden drobiazg: Huawei
3131 jest wkładany gniazdem antenowym do dołu, więc musiałem coś pod
TP-Linka podłożyć, aby nie leżał krzywo na wtyczce.

Najlepiej użyć... przedłużacza USB.

Jakub

Data: 2013-02-25 12:49:16
Autor: Trybun
modem do aero2
W dniu 2013-02-23 16:08, Q pisze:
[...]

Z tego co mi wiadomo to jednak nie, nic nie zrobili z usprawnieniem tego portu USB.

Data: 2013-02-25 19:01:20
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Trybun wrote:
Z tego co mi wiadomo to jednak nie, nic nie zrobili z usprawnieniem
tego portu USB.

Jest kompletnie nowy procesor, większe anteny (większy zysk) i słabszy
sygnał emitowany przez moduł WiFi (żeby nie przekroczyć norm) i płytka
drukowana jest kompletnie zrobiona od zera.

Jakub

Data: 2013-02-26 11:38:32
Autor: Uncle Pete
modem do aero2
[...]

U mnie Huawei 3131 bezproblemowo działa z TP-Linkiem 3420 podłączony bezpośrednio.

Piotr

Data: 2013-02-22 19:46:45
Autor: Q
modem do aero2
astro podał np. TP-Link TL-MR3220 który trudno zaliczyć do drogich a USB
ma, wiec jak w przyszłości będe potrzebował to jużwiem gdzie szukać.

Sam go mam, ale sa tansze np. Tenda czy jakos tak.
Tyle, ze na tego tp-linka openwrt wgrasz a to czasami istotne :).

Data: 2013-02-23 00:28:47
Autor: ToMasz
modem do aero2
W dniu 22.02.2013 11:33, Budzik pisze:
[...]

nie, nie nie,  tego routera nie chcesz. uwierz mi.

A na razie 3131 który chyba najbardziej polecaliście za 130zł razem z
anteną i mam nadzieję będzie ok.
mam kumpla, który upiera się że musisz mieć klasy 12, bo jak jest klasa 10 to wszyscy mają gorszy transfer. Nie wnikam jak te pakiety idą, ale przy sztucznym orgraniczeniu do 512kilobitów to w praktyce nie ma różnicy. Patrz poprostu po nazwach - jak testowali z aero2 - będzie działać. jak nie, to w ryja

ToMasz

Data: 2013-02-23 03:42:58
Autor: astro
modem do aero2
ToMasz wrote:
mam kumpla, który upiera się że musisz mieć klasy 12, bo jak jest klasa 10 to wszyscy mają gorszy transfer.

Niestety on ma racje.
http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-kategorii-10.html
Szczegolnie akapit "Oddzialywanie wolniejszych urzadzen na prace sieci".
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-24 00:25:14
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
astro wrote:
ToMasz wrote:
> [...]
http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa-kategorii-10.html
Szczegolnie akapit "Oddzialywanie wolniejszych urzadzen na prace sieci".

Co prawda ten artykuł to bardzo ogólne potraktowanie tematu (wiem, sam
pisałem) to mniej więcej wyjaśnia ten efekt. Można także zauważyć, że
wyższe kategorie zapewniają krótsze pingi i szybciej "wchodzą na obroty"
jak zaczynamy coś ściągać.

Jakub

Data: 2013-02-22 01:30:23
Autor: astro
modem do aero2
Budzik wrote:
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

Niektore Access Pointy obsluguja modemy GSM po USB. Np SAGEM FAST 2704, Netia Spot czy TP-Link TL-MR3220. W wielu innych modelach z portem USB rowniez mozna to osiagnac po instalacji alternatywnego firmware.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2013-02-22 02:14:30
Autor: Q
modem do aero2
? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?

A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

Data: 2013-02-24 00:25:48
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
> ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
> Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?
A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

A choćby CardBus... Linksysy na to były.

Jakub

Data: 2013-02-24 16:28:28
Autor: Q
modem do aero2
> ? Na razie planowałem podłaczyć bezpośredno do kompa.
> Ale podłączenie do routera? W jaki sposób? USB?
A jakie jeszcze zlacza takie modem ma?

A choćby CardBus... Linksysy na to były.

e173s2 poza zlaczem USB ma jeszcze CardBus?
(antenowym, czy na karty uSD przeciez nie podlaczy do routera)

Data: 2013-02-24 21:23:31
Autor: Jakub Danecki
modem do aero2
Q wrote:
> A choćby CardBus... Linksysy na to były.
e173s2 poza zlaczem USB ma jeszcze CardBus?

Bardziej chodziło mi o ogólne możliwości podłączania modemów do
routerów. Bo pytanie "jak podłączyć modem ze złączem USB - do portu USB?"
wydaje mi się bez sensu :)

(antenowym, czy na karty uSD przeciez nie podlaczy do routera)

No to jakby oczywiste... a może nie?

Jakub

Data: 2013-02-21 21:38:07
Autor: Q
modem do aero2
Co polecacie do AERO2?
173s2 lub coś takiego co będzie działało z Twoim routerem, albo z tym który kupisz za rok

Ten model nie spelnia wszystkich wymagan.
Nie kupuj.
W bodajze tej samej cenie masz 3131.

modem do aero2