modernizacja peceta

Data: 2014-03-15 15:59:09
Autor: Zyga
modernizacja peceta
Witam

Proszę o poradę odnośnie modernizacji domowego peceta.
Przeznaczenie komputera to internet, filmy, filmy online.

Obecna konfiguracja:
Płyta główna: Soltek SL-NF4Pro-939
Procesor: AMD Athlon 64 3200+ ; 2000MHz ; L2 512KB
Karta graficzna: NVIDIA GeForce 7600 GT 256MB
RAM: DDR DIMM 1,5GM ; 4 kości: 512+512+256+256
Dysk: SAMSUNG 250 GB, 8 MB, SATA II - SP2504C
Zasilacz: Modecom Feel 400ATX
Monitor: Gateway FPD2185W
Internet: download 20MB/s ; upload 1,5MB/s
System operacyjny Windows XP SP3

Obecnie przycina filmy z netu, chciałbym go trochę przyspieszyć. Przeinstalować system na Windows7.

Propozycja zmian:
Procesor: AMD 64 X2 Dual-Core 3800+ - 70pln
RAM: 2x1GB 400 MHZ - 70pln. (Zostawię dwie  kości 512 i w sumie będzie 3GB)

Pytania:
Czy ta zmiana przyspieszy ten zestaw?
Czy nie muszę przy okazji zmienić wentylatora / zasilacza?
A może co innego jest tu słabym ogniwem? Karta graficzna?

Z góry dziękuję za rady.
pzdr

Data: 2014-03-15 17:27:12
Autor: Jacek
modernizacja peceta
Dnia Sat, 15 Mar 2014 15:59:09 +0100, Zyga napisał(a):

Obecnie przycina filmy z netu,

IMHO na pewno nie z powodu za słabej konfiguracji hardweru.
--
Jacek

Data: 2014-03-15 18:09:57
Autor: Irokez
modernizacja peceta
W dniu 2014-03-15 17:27, Jacek pisze:
Dnia Sat, 15 Mar 2014 15:59:09 +0100, Zyga napisał(a):

Obecnie przycina filmy z netu,
IMHO na pewno nie z powodu za słabej konfiguracji hardweru.

Na pewno? Nv7600 nie wspomaga tego.

Data: 2014-03-15 19:19:04
Autor: Jacek
modernizacja peceta
Dnia Sat, 15 Mar 2014 18:09:57 +0100, Irokez napisał(a):

[...]

Jak mamy dalej dyskutować to musimy ustalić jakie "filmy z netu" miał na
myśli autor wątku :)
--
Jacek

Data: 2014-03-15 20:34:21
Autor: Zyga
modernizacja peceta
W dniu 2014-03-15 19:19, Jacek pisze:
[...]

Czy mi się wydaje czy drzecie ze mnie łacha? :)
Czego nie wspomaga moja karta graficzna?
Mam na myśli filmy i seriale z np: http://filmyiseriale.biz/
Jeśli nie hardware to postawienie systemu na nowo winno pomóc. Czy na tak leciwy sprzęt windows7 to nie za dużo?

pzdr

Data: 2014-03-15 22:25:37
Autor: Jacek
modernizacja peceta
Dnia Sat, 15 Mar 2014 20:34:21 +0100, Zyga napisał(a):

Czy mi się wydaje czy drzecie ze mnie łacha? :)
Spoko :)
Czego nie wspomaga moja karta graficzna?
Ja tam twierdzę że jest kilkukrotnie za dobra :)
Mam na myśli filmy i seriale z np: http://filmyiseriale.biz/
A cholera wie co oni tam serwują bo bez rejestracji niczego nie zassiesz.
Więc nie wiem czy chodzi o streaming czy o ściąganie plików avi na komp i
odtwarzanie po ściągnięciu. Zakładam że to drugie, więc jak ci się coś tnie
to masz kłopot z systemem a nie hardwerem. Bo jak pierwsze, to mógłbyś mieć
jeszcze kłopoty z prędkością ściągania.

--
Jacek

Data: 2014-03-15 21:32:35
Autor: wozniak grzegorz
modernizacja peceta
Zyga wrote:

Przeinstalować system na Windows7.

Ja osobiście zostałbym przy XP przy takim liftingu kompa :)
Ale eksperymentuj może poczujesz różnicę a jak nie poznasz
lepiej nowy system.

Propozycja zmian:
Procesor: AMD 64 X2 Dual-Core 3800+ - 70pln

Po tym powinieneś poczuć różnicę, szkoda że ten procek ma 2x512KB L2,
4400+ kótry ma 2x1MB jest niestety 2 x droższy na znanym serwisie aukcyjnym.

RAM: 2x1GB 400 MHZ - 70pln. (Zostawię dwie  kości 512 i w sumie będzie
3GB)

Ramu nigdy za mało, obecne strony są łase na pamięć kilka zakładek i giga
znika.

Grzegorz Woźniak
xmpp:skinek_at_jabster_pl

Data: 2014-03-15 22:07:13
Autor: Zyga
modernizacja peceta
W dniu 2014-03-15 21:32, wozniak grzegorz pisze:
Zyga wrote:

Przeinstalować system na Windows7.

Ja osobiście zostałbym przy XP przy takim liftingu kompa :)

od bodajże kwietnia XP przestaje być wspierany przez Microsoft. Stąd decyzja o zmianie systemu

Ale eksperymentuj może poczujesz różnicę a jak nie poznasz
lepiej nowy system.

Windows7 znam, w pracy na nim pracuję.

[...]

niestety takie ceny. A przy dwukrotnie droższym procku to już w podobnych pieniądzach można dostać płytę z procesorem core 2 duo. One chyba wydajniejsze od AMD?

RAM: 2x1GB 400 MHZ - 70pln. (Zostawię dwie  kości 512 i w sumie będzie
3GB)

Ramu nigdy za mało, obecne strony są łase na pamięć kilka zakładek i giga
znika.

A może mi ten nowy procesor niepotrzebny, tylko pamięci więcej? Nie bardzo wiem jak sprawdzić co jest słabym ogniwem.
I jeszcze odnośnie pamięci. Pojemność to wiadomo. A jak jest z taktowaniem? Odczuję różnicę między 333 a 400 Mhz?
I czy Dual Channel to jest coś o co warto walczyć?

Dzięki za pomoc.
pzdr

Data: 2014-03-16 10:21:49
Autor: jakson
modernizacja peceta
od bodajże kwietnia XP przestaje być wspierany przez Microsoft.

I co z tego?

Stąd decyzja o zmianie systemu

Innych powodow nie znalazles?
Powaznie?

PS
System powinien byc "dopasowany" do platformy sprzetowej.

Data: 2014-03-16 11:18:29
Autor: mr misio
modernizacja peceta
Użytkownik jakson napisał:
od bodajże kwietnia XP przestaje być wspierany przez Microsoft.

I co z tego?

Stąd decyzja o zmianie systemu

Innych powodow nie znalazles?
Powaznie?

Moze szuka po prostu PRETEKSTU :D

JA tez czasem szukam dziury w calym, zeby kupic sobie jakas nowa zabawke :D

http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

Data: 2014-03-16 12:51:38
Autor: zhbick
modernizacja peceta
A może mi ten nowy procesor niepotrzebny, tylko pamięci więcej? Nie bardzo wiem jak sprawdzić co jest słabym ogniwem.

Task Manager włącz (Ctrl+Alt+Del) podczas odtwarzania filmów / korzystania z www i zobacz jakie jest obciążenie procesora. Ten AMD to dziś już jest bardzo słaby CPU.

I jeszcze odnośnie pamięci. Pojemność to wiadomo. A jak jest z taktowaniem? Odczuję różnicę między 333 a 400 Mhz?
I czy Dual Channel to jest coś o co warto walczyć?

Różnica znikoma. Jeśli masz 1,5 GB RAM to w Win XP jest to ilość wystarczająca do ww zastosowań. Szkoda zachodu z kupowaniem 2x1 GB. W konfiguracji z dość mocnym procesorem 1 GB RAM nawet na Win 7 nie spowoduje zacięć streamowanego video (jeśli nie masz w tle jakichś pamięciożernych procesów - tzn włączasz przeglądarkę www z jedną kartą) Proponuję zmienić sam procesor na mocniejszy a pieniądze zostawić na przyszłą modernizację CPU+płyta+RAM

Data: 2014-03-15 21:35:12
Autor: Santana
modernizacja peceta

UĹźytkownik "Zyga"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lg1prj$2lhb$1@adenine.netfront.net...

> [...]

System operacyjny Windows XP SP3

Obecnie przycina filmy z netu, chciałbym go trochę przyspieszyć. Przeinstalować system na Windows7.

Cena systemu przewyższy wartość komputera :) No ale kto bogatemu zabroni :P

Data: 2014-03-16 01:57:09
Autor: Zakonspirowany
modernizacja peceta
W dniu 15-03-2014 15:59, Zyga pisze:
Proszę o poradę odnośnie modernizacji domowego peceta.
Przeznaczenie komputera to internet, filmy, filmy online.

Ale naprawdę nie możesz się szarpnąć na kilka stów i wymienić całej skrzynki? 450 zł i masz już naprawdę przyzwoitą konfigurację.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-03-26 21:35:21
Autor: AK
modernizacja peceta
Witam

mam podobną konfigurację Win XP i 1,5 GB ramu
Na obecne czasy to troche mało ramu i jak pootwieram po kilka programów, to zaczyna przymulać.
ale filmy z netu chdzą dobrze - jedynie przy full hd może czasem przycinać.
To może byc kwestia sterowników karty graficznej.

O Win7 można zapomnieć bo potrzebuje co najmniej 4GB ramu
A ponieważ  moja płyta jest wybredna i nie obsługuje wszystkich kości pamięci to nie będę się bawić w loterię.

Zbieram kasę na nowy sprzęt i chyba wybiorę AMD na FM2.

pozdrawiam
AK

Data: 2014-03-27 01:24:36
Autor: Santana
modernizacja peceta

Użytkownik "AK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lgvdjj$o3s$1@polsl.pl...

O Win7 można zapomnieć bo potrzebuje co najmniej 4GB ramu

Kto Ci tak powiedział?

Data: 2014-03-27 18:17:03
Autor: AK
modernizacja peceta

Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:lgvr41$hl9$1usenet.news.interia.pl...

Użytkownik "AK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lgvdjj$o3s$1@polsl.pl...

O Win7 można zapomnieć bo potrzebuje co najmniej 4GB ramu

Kto Ci tak powiedział?

Opieram się na swoim doświadczeniu bo mam do czynienia z róznym sprzętem także nowszym.
Win XP na starym sprzęcie chodził znośnie ale zapuszczenie win7 to była masakra.

pozdrawiam
AK

Data: 2014-03-27 18:27:30
Autor: Santana
modernizacja peceta

Użytkownik "AK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lh1mbp$nus$1@polsl.pl...

[...]

Win7 chodzi porównywalnie do XP przy 2Gb ramu nawet na P4 więc coś ściemniasz. Chyba że testowałeś na netbookach z Atomem ;)

Data: 2014-03-28 19:28:03
Autor: \(c\)RaSz
modernizacja peceta
Użytkownik "Santana" napisał w
news:lh1n1v$jg9$1usenet.news.interia.pl ...
:
:
[...]

Jeden z moich domowych PC-tów ma P4 2.8 GHz, i płytę gł. obsługującą max 2
GB RAMu, i zastanawiam się, czy po 8 kwietnia nie będę musiał pożegnać się z
Win. XP, i zrobić przesiadki na Windę nowszą? Czy na 7-kę, 8, czy też ową
nieudaną (jak słyszałem) Vistę?

Nie bardzo mi się widzi wymiana płyty gł. - bo to i koszty dla mnie deczko
zbyt duże, no i roboty trochę. Co doradzacie, pozostać przy XP (pozbawionym
uaktualnień), czy przeskoczyć na któryś z wyż. wym. odmian "wiodącego OS"?

Na ile bezbolesna jest jakaś "migracja", na ile zachowuje różne ustawienia,
tudzież programy-składniki OS dotychczasowego? W szczególności chodzi mi o
Outlook Expres, bo używam go do Grup, a słyszałem, że w "wyższych Win-dach"
już go nie ma?

Data: 2014-03-30 10:09:38
Autor: AK
modernizacja peceta

Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości news:lh1n1v$jg9$1usenet.news.interia.pl...

Win7 chodzi porównywalnie do XP przy 2Gb ramu nawet na P4 więc coś ściemniasz. Chyba że testowałeś na netbookach z Atomem ;)

Sam system może chodzić porównywalnie, ale spróbuj popracować na kilku programach.
Jak zazanaczyłem to jest tylko moja skromna opinia i nikogo nie zmuszam do zakupu dodatkowej pamięci.
Ale wg mnie im więcej pamięci tym lepiej, bo nowe programy są coraz bardziej pamięciożerne

AK

Data: 2014-03-30 22:31:07
Autor: zil0g
modernizacja peceta
*Santana* wdusil[a] knefle:

Win7 chodzi porównywalnie do XP przy 2Gb ramu nawet na P4 więc coś ściemniasz. Chyba że testowałeś na netbookach z Atomem ;)

Po ilu piwach?

Data: 2014-03-31 00:39:10
Autor: Santana
modernizacja peceta

Użytkownik "zil0g"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1396218670_pcp$zil0g@cyberdyne.pl...

*Santana* wdusil[a] knefle:

Win7 chodzi porównywalnie do XP przy 2Gb ramu nawet na P4 więc coś
ściemniasz. Chyba że testowałeś na netbookach z Atomem ;)

Po ilu piwach?

A skąd ja mam wiedzieć po ilu piwach testował? ;)

modernizacja peceta