Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [SC900] moduł zapłonu

[SC900] moduł zapłonu

Data: 2011-12-21 19:56:57
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
czy w fiacie seicento 900 jest jakiś oddzielny moduł zapłoonowy? gdzie on jest umieszczony i jak wygląda?

mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder, mechanior wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po czym znów przestał palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody WN, pojeździłem 3 dni - popsuł się, nie pali na jeden gar... no to wymienił mi cewkę (jedną z dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł się, nie pali na jeden gar...

czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

Data: 2011-12-21 20:22:36
Autor: nazgul
[SC900] moduł zapłonu

mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder, mechanior
wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po czym znów
przestał palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody WN, pojeździłem
3 dni - popsuł się, nie pali na jeden gar... no to wymienił mi cewkę
(jedną z dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł się, nie pali na jeden
gar...

czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

bez sensu
po pierwsze, to BoĹźe Narodzenie nie Wielkanoc
po drugie, po 3 dniach powinien zmartwychwstać a nie się psuć.

Data: 2011-12-21 20:59:02
Autor: s2k
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-21 20:22, nazgul pisze:

mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder, mechanior
wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po czym znów
przestał palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody WN, pojeździłem
3 dni - popsuł się, nie pali na jeden gar... no to wymienił mi cewkę
(jedną z dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł się, nie pali na jeden
gar...

czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

bez sensu
po pierwsze, to BoĹźe Narodzenie nie Wielkanoc
po drugie, po 3 dniach powinien zmartwychwstać a nie się psuć.

Idz pobiegaj po parku jak masz dużo siły, albo zapisz się na boks jak lubisz awantury.

Data: 2011-12-21 21:57:11
Autor: nazgul
[SC900] moduł zapłonu

Idz pobiegaj po parku jak masz dużo siły, albo zapisz się na boks jak
lubisz awantury.

pobiegajmy razem
ja zużyję energię a Ty się wyluzujesz.

Data: 2011-12-21 21:00:53
Autor: Cezary Daniluk
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-21 19:56, identifikator: 20110701 pisze:
czy w fiacie seicento 900 jest jakiś oddzielny moduł zapłoonowy? gdzie
on jest umieszczony i jak wygląda?

mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder, mechanior
wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po czym znów
przestał palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody WN, pojeździłem
3 dni - popsuł się, nie pali na jeden gar... no to wymienił mi cewkę
(jedną z dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł się, nie pali na jeden
gar...

czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

Eeee tam.
Jak miałem SC900 też miał takie dziwne zachowania co jakiś czas że przestawał palić zimny na jeden sagan.
Wystarczyło zdjąć fajkę tą na którą nie palił oddalić trochę od świecy tak żeby iskra skakała przez powietrze i zaczynał palić.
Na te zachowania i jeszcze inne - psikałem wszystko co było pod maską WD40 ;) wiem zaraz mnie ktoś zbeszta że to nie do tego, ale w tym egzemplarzu co miałem pomagało :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-22 00:03:10
Autor: Deflegmator
[SC900] moduł zapłonu
identifikator: 20110701 wrote:

czy w fiacie seicento 900 jest jakiś oddzielny moduł zapłoonowy?
gdzie on jest umieszczony i jak wygląda?

mam taką sprawę, mój seicento 900 nie palił na jeden cylinder,
mechanior wymienił mi świece, po wymianie ok, pojeździłem 3 dni, po
czym znów przestał palić na jeden cylinder... wymienił mi przewody
WN, pojeździłem 3 dni - popsuł się, nie pali na jeden gar... no to
wymienił mi cewkę (jedną z dwóch), pochodził 3 dni dobrze, popsuł
się, nie pali na jeden gar...

czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy
wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

A może coś z układem zasilania lub dolotem jest nie tak? U mnie
przyczyną niepalenia na jeden gar była wydmuchana uszczelka na
kolektorze dolotowym.

--
Deflegmator

Data: 2011-12-22 10:26:51
Autor: PaweL
[SC900] moduł zapłonu
"mechanior" to osobnik wykonujący prace mechaniczne bez jakiejkolwiek znajomości mechanizmów które naprawia?

Sprawdź w instrukcji jaki powinien być odstęp elektrod świec zapłonowych i upewnij się że masz taki odstęp ustawiony. Prawie na pewno masz za duży odstęp.

Data: 2011-12-22 11:20:48
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Sprawdź w instrukcji jaki powinien być odstęp elektrod świec zapłonowych i upewnij się że masz taki odstęp ustawiony. Prawie na pewno masz za duży odstęp.

prawdę mówiąc nie wiem, ale wczoraj z moimi kolegami macherami zdjeliśmy fajkę ze świecy i iskra była przy odstępie nawet 1 cm końca fajki od świecy - więc iskra jest na 100%...
na tej nowej cewce, na starej mniej ale też coś było...

co za trup.

Data: 2011-12-22 11:27:58
Autor: J.F
[SC900] moduł zapłonu
Użytkownik "identifikator: 20110701"  napisał w wiadomości
czy w fiacie seicento 900 jest jakiś oddzielny moduł zapłoonowy? gdzie on jest umieszczony i jak wygląda? [...]
czego to może powodem? czemu po kilku dniach jazdy psuje mi się? czy wymiana drugiej cewki i czujnika położenia wału to dobry pomysł?

IMO - zmiana mechanika to dobry pomysl.

Modul ... zobacz dokad biegnie kabelek niskiego napiecia z cewki.

J.

Data: 2011-12-22 12:05:26
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
jeszcze jedna rzeczy, myślałem, ze to nie ma znaczenia, ale może...

chodzi o spalanie, jak sobie tak jeżdżę moim SC900 do sklepów po mieście to mam spalanie rzędu 15l na 100 km...

może ten dziad się po prostu zalewa i trzeba tu szukać przyczyny?

Data: 2011-12-22 13:33:37
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
no to pojeździłem dziś po mechanikach, ogólnie nie palą się do roboty, jeden mówi, że uwalona uszczelka pod głowicą i przedmuchuje na inny cylinder...

ale ciekawa sprawa, pojechałem do takiego który mnie raczej nie dyma... i zaczął zdejmować fajki sprawdzając która świeca nie pali... i ciekawostka, jak zdjął fakję z drugiej świecy i trzymał ją tak w odległości od świecy, ale żeby iskra przeskakiwała to coś załapało i zaczął chodzić na 4 gary... później jak włożył fajkę to silnik już zaczął pracować normalnie...

co do ch...?

Data: 2011-12-22 13:55:37
Autor: Nex@pl
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-22 13:33, identifikator: 20110701 pisze:


Sprawdź kompresję dla świętego spokoju.

Data: 2011-12-22 14:24:44
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Sprawdź kompresję dla świętego spokoju.

sprawdzona na wstępie, wzorcowa

Data: 2011-12-22 14:32:40
Autor: Ukaniu
[SC900] moduł zapłonu

Użytkownik "identifikator: 20110701" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:jcv82v$slp$1node2.news.atman.pl...
ale ciekawa sprawa, pojechałem do takiego który mnie raczej nie dyma... i zaczął zdejmować fajki sprawdzając która świeca nie pali... i ciekawostka, jak zdjął fakję z drugiej świecy i trzymał ją tak w odległości od świecy, ale żeby iskra przeskakiwała to coś załapało i zaczął chodzić na 4 gary... później jak włożył fajkę to silnik już zaczął pracować normalnie...

co do ch...?

Mechanik co zdejmuje fajkę ze świecy przy elektronicznych modułach zapłonowych prosi się o kłopoty. Niby obwód pierwotny powinien być zabezpieczony przed przepięciami i nadmiernym prądem ale jednak czasem coś wtedy pierdnie.
Może są przebicia po porcelance świecy, może moduł świruje.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-12-22 14:53:12
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Mechanik co zdejmuje fajkę ze świecy przy elektronicznych modułach zapłonowych prosi się o kłopoty. Niby obwód pierwotny powinien być

fakt o tym nie pomyślałem,
czy komputer coś powie w tej kwestii?

Data: 2011-12-22 16:06:23
Autor: J.F
[SC900] moduł zapłonu
Użytkownik "identifikator: 20110701"  napisał w
ale ciekawa sprawa, pojechałem do takiego który mnie raczej nie dyma... i zaczął zdejmować fajki sprawdzając która świeca nie pali... i ciekawostka, jak zdjął fakję z drugiej świecy i trzymał ją tak w odległości od świecy, ale żeby iskra przeskakiwała to coś załapało i zaczął chodzić na 4 gary... później jak włożył fajkę to silnik już zaczął pracować normalnie...
co do ch...?

Tak czasem bywa. A teraz masz zagwozgdke - wymienic najpierw swiece, kable czy cewki :-)

W zasadzie to chyba mozesz sie ograniczyc do tego jednego cylindra.

J.

Data: 2011-12-22 15:18:51
Autor: AZ
[SC900] moduÂł zapÂłonu
On 2011-12-22, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tak czasem bywa. A teraz masz zagwozgdke - wymienic najpierw swiece, kable czy cewki :-)

W zasadzie to chyba mozesz sie ograniczyc do tego jednego cylindra.

A ja bym proponowal zamienic miejscem co sie da.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-12-22 16:24:38
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduÂł zapÂłonu
A ja bym proponowal zamienic miejscem co sie da.

tydzien temu wlozone 4 nowe swiece, i jedna cewka (na tym garze który nie pali)

Data: 2011-12-22 16:42:53
Autor: Cezary Daniluk
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-22 13:33, identifikator: 20110701 pisze:
no to pojeździłem dziś po mechanikach, ogólnie nie palą się do roboty,
jeden mówi, że uwalona uszczelka pod głowicą i przedmuchuje na inny
cylinder...

ale ciekawa sprawa, pojechałem do takiego który mnie raczej nie dyma...
i zaczął zdejmować fajki sprawdzając która świeca nie pali... i
ciekawostka, jak zdjął fakję z drugiej świecy i trzymał ją tak w
odległości od świecy, ale żeby iskra przeskakiwała to coś załapało i
zaczął chodzić na 4 gary... później jak włożył fajkę to silnik już
zaczął pracować normalnie...

co do ch...?
Napisałem Ci że tak miałem właśnie we swoim.
Rzadko bo rzadko, ale się zdarzało.

Pomogła chyba zamiana cewek ;) przepięcie kabli zasilających + do świec. Zamień na próbę i zobacz :D

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-22 16:46:38
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Pomogła chyba zamiana cewek ;) przepięcie kabli zasilających + do świec. Zamień na próbę i zobacz :D

fakt, sory przegapiłem, że miałeś to samo,
teraz muszę poczekać aż się znów popsuje,
czyli do niedzieli ;o)

Data: 2011-12-22 16:49:22
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
ja myślałem, żeby zdjąć fajkę i jeździć tak na niedociśniętej...

Data: 2011-12-22 17:49:42
Autor: Cezary Daniluk
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-22 16:49, identifikator: 20110701 pisze:
ja myślałem, żeby zdjąć fajkę i jeździć tak na niedociśniętej...

Jak zacznie nieprzepalać - maska w górę, pociągnij za fajkę i na chwilę w górę. Jak przepali to już więcej nie będzie tego robił.
Jak dobrze pamiętam to mój nie przepalał na 1szym cylindrze.

W sumie możesz na cewce zamienić miejscami 1 z 4tym i zobaczyć co będzie :) - to podobny system jak w 126p z podwójną cewką, ale tu są dwie podwójne ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-25 02:18:53
Autor: yabba
[SC900] moduł zapłonu
Użytkownik "identifikator: 20110701" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:jcv82v$slp$1node2.news.atman.pl...
no to pojeździłem dziś po mechanikach, ogólnie nie palą się do roboty, jeden mówi, że uwalona uszczelka pod głowicą i przedmuchuje na inny cylinder...

ale ciekawa sprawa, pojechałem do takiego który mnie raczej nie dyma... i zaczął zdejmować fajki sprawdzając która świeca nie pali... i ciekawostka, jak zdjął fakję z drugiej świecy i trzymał ją tak w odległości od świecy, ale żeby iskra przeskakiwała to coś załapało i zaczął chodzić na 4 gary... później jak włożył fajkę to silnik już zaczął pracować normalnie...

co do ch...?

Wymień fajkę, bo chyba ona przerywa.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-12-22 15:51:57
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
kurdę, w tym "modelu" zapłon jest w komputerze...

pytanie, jak wymienia się komputer?
wystarczy wypiąć stary i podpiąć nowy?
czy trzeba się jeszcze nad tą wymianą pomodlić?

Data: 2011-12-25 00:30:49
Autor: jerzu
[SC900] moduł zapłonu
On Thu, 22 Dec 2011 15:51:57 +0100, "identifikator: 20110701"
<NOSPAMtestowanije@go2.pl> wrote:

pytanie, jak wymienia się komputer?
wystarczy wypiąć stary i podpiąć nowy?
czy trzeba się jeszcze nad tą wymianą pomodlić?

W tym "komputerze" jest też immobiliser. Więc nie jest to takie
proste, trzeba jeszcze zgrać klucze z immo.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-12-22 16:51:14
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
jeszcze coś mi się przypomniało, kiedy pierwszy raz przestał palić na jeden cylinder, przy zdejmowaniu fajek ze świec, okazało się, że jedna świeca rozpadła się na pył (ta ceramiczna część) i fajka siedziała tylko na tym niezbitym kawałku - może uwalił się przez to komputer (zapłon)?

Data: 2011-12-22 17:50:35
Autor: Cezary Daniluk
[SC900] moduł zapłonu
W dniu 2011-12-22 16:51, identifikator: 20110701 pisze:
jeszcze coś mi się przypomniało, kiedy pierwszy raz przestał palić na
jeden cylinder, przy zdejmowaniu fajek ze świec, okazało się, że jedna
świeca rozpadła się na pył (ta ceramiczna część) i fajka siedziała tylko
na tym niezbitym kawałku - może uwalił się przez to komputer (zapłon)?

Jak ?? wtedy by nie palił na 2 cylindrach.

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-22 18:09:26
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Jak ?? wtedy by nie palił na 2 cylindrach.

no właśnie, gdzieś czytałem, że te modele mają tak, że impulsy pojawiają się naraz w dwóch cylindrach, tylko w jednym w fazie pracy w w drugim w fazie wydechu, prawda to? bo to by na szczęście wykluczało komputer...

ale ciekawe jest to, że w złączu zasilającym cewkę są dwie żyły, czemu?

Data: 2011-12-25 21:46:55
Autor: Irokez
[SC900] moduł zapłonu
Użytkownik "identifikator: 20110701" <NOSPAMtestowanije@go2.pl> napisał w wiadomości news:jcvo84$elf$1node2.news.atman.pl...
Jak ?? wtedy by nie palił na 2 cylindrach.
no właśnie, gdzieś czytałem, że te modele mają tak, że impulsy pojawiają
się  naraz w dwóch cylindrach, tylko w jednym w fazie pracy w w drugim w
fazie  wydechu, prawda to? bo to by na szczęście wykluczało komputer...
ale ciekawe jest to, że w złączu zasilającym cewkę są dwie żyły, czemu?

A ile masz cewek?

W Megance z K7M miałem dwie i właśnie tak to działało, jedna iskra szła w wydechu.

--
Irokez

Data: 2011-12-22 18:10:56
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
a jeszcze coś, może Ktoś ma pomysł, czemu mój sejo pali 20l/100 km? a jak ma gest to więcej...

Data: 2011-12-25 15:04:23
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
dupa, po wyjęciu fajki zaczął chodzić jeden dzień,
następnego poranka znów na trzy chodzi...

Data: 2011-12-28 00:02:04
Autor: moribell
[SC900] moduł zapłonu
Dnia 2011-12-25 15:04, Użytkownik identifikator: 20110701 napisał:
dupa, po wyjęciu fajki zaczął chodzić jeden dzień,
następnego poranka znów na trzy chodzi...

Sprawdź jeszcze sondę lambda (pasuje przy okazji do dużego spalania). Miałem kiedyś bardzo podobnie w swoim seju 900. Jak lambda była padnięta to po pewnym czasie często zdarzało mu się palić na trzy gary.
Bo na mój gust po prostu daje na tyle bogatą mieszankę, że na świecach odkłada się nagar który zwiera iskrę.

Pozdrawiam,

Moribell

Data: 2011-12-28 22:41:24
Autor: identifikator: 20110701
[SC900] moduł zapłonu
Bo na mój gust po prostu daje na tyle bogatą mieszankę, że na świecach odkłada się nagar który zwiera iskrę.

no teraz pali na 4... chyba coś z temperaturą, pewnie cały układ zapłonowy był sprawny, tylko może faktycznie ta sonda... zobaczę jak się ochłodzi i zacznę dalej wymieniać...

Data: 2011-12-30 00:04:03
Autor: moribell
[SC900] moduł zapłonu
Dnia 2011-12-28 22:41, Użytkownik identifikator: 20110701 napisał:

no teraz pali na 4... chyba coś z temperaturą, pewnie cały układ
zapłonowy był sprawny, tylko może faktycznie ta sonda... zobaczę jak się
ochłodzi i zacznę dalej wymieniać...

A z tego co pamiętam to problem faktycznie nasilał się jak były niższe temperatury - wtedy prawie co rano mi przez chwilę na trzy gary chodził. Jak wymieniłem lambdę problem zniknął (a była walnięta bo sprawdziłem tradycyjnie - woltomierzem).

Pozdrawiam,

Moribell

[SC900] moduł zapłonu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona