Data: 2009-11-09 22:37:28 | |
Autor: Conrado | |
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego | |
Witam,
Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika powstałego na podstawie silnika ETZ 150. Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał korbowy wraz z otaczaj±cym go blokiem, cylinder, głowica, gaĽnik, zapłon od pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, ¶migło - i tu fotka http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieĽle, ale jedna rzecz mi bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dĽwigam na plecach - waga... Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odci±życ, to wał korbowy z kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika spor± mas± wiruj±c± jest ¶migło - działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obci±żenia przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wiruj±ce ¶migło, dział±jace w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obci±żenie silnika ro¶nie stopniowo wraz ze zwiększaniem obrotów. I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiej¶ znaczacej masy materiału z kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika? Dziękuję za pomoc :) Conrado ST 1100 Pan-European |
|
Data: 2009-11-10 10:06:28 | |
Autor: Glub | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
"Conrado" <zizo@wp.pl> wrote:
Witam, Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba będą kompetentni. -- Glub |
|
Data: 2009-11-10 17:26:56 | |
Autor: Conrado | |
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego | |
Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba Tak wiem, ale tam silniki nie s± przerabianymi silnikami motocyklowymi. Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, że tunigowcy dwusuwów m.in odci±zali wał korbowy, by silnik się szybciej zbierał, ale ile mozna maks, cięzko się doszukać. Może kto¶ kiedy¶ z forum bawil się w co¶ takiego? Conrado |
|
Data: 2009-11-10 10:55:01 | |
Autor: Baczek | |
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego | |
Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika powstałego na podstawie silnika ETZ 150. 403 Forbidden Request forbidden by administrative rules. |
|
Data: 2009-11-10 22:20:46 | |
Autor: Hinek | |
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie uk ładu korbowego | |
Użytkownik "Conrado" <zizo@wp.pl> napisał
Niewiele sie pozbędziesz. Poza tym je¶li zdejmiesz materiał z tarcz wału korbowego - będziesz musiał wypełnić skrzynie korbowa odpowiednia wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...? Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2009-11-11 11:28:26 | |
Autor: newrom | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek"
<hinek@autograf.pl.invalid> wrote: wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. pozdr neworm -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html |
|
Data: 2009-11-11 12:20:13 | |
Autor: Hinek | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie uk ładu korbowego | |
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał
Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac. Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie. Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej użyć blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika. No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie liczy :) Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2009-11-12 15:08:07 | |
Autor: Jacot | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu kor bowego | |
"Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:
No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do zrownowazenia co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na waski stosunkowo zakres obrotow? Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal wykonac. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ |
|
Data: 2009-11-12 14:10:38 | |
Autor: AZ | |
[OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego | |
On 2009-11-12, Jacot <jacot@meostrada.pl> wrote:
A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka? No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu? A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie wywazony? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2009-11-12 16:46:22 | |
Autor: Budyn | |
[OT] modyfikacje silnika - odcišżanie ukĹ,adu korbowego | |
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:slrnhfo6f0.1fc.artur.zabronskiopensolaris.local...
wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie i calosciowo b. |
|
Data: 2009-11-12 19:51:04 | |
Autor: Conrado | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :( Conrado |
|
Data: 2009-11-12 20:58:06 | |
Autor: Budyń | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
Użytkownik "Conrado" <zizo@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdhlei$9mc$1news.onet.pl...
A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie mógł latać do bólu. b. |
|
Data: 2009-11-13 00:14:17 | |
Autor: Conrado | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego | |
bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie mógł latać do bólu. Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda, że TYMI RĘCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :) Conrado |
|
Data: 2009-11-11 13:59:23 | |
Autor: Kuczu | |
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie u kładu korbowego | |
newrom@spamcom.com pisze:
balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ? Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. Ale samochodowego czy motocyklowego ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |