Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   [OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego

[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego

Data: 2009-11-09 22:37:28
Autor: Conrado
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego
Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał korbowy wraz z otaczaj±cym go blokiem, cylinder, głowica, gaĽnik, zapłon od pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, ¶migło - i tu fotka http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieĽle, ale jedna rzecz mi bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dĽwigam na plecach - waga... Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odci±życ, to wał korbowy z kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika spor± mas± wiruj±c± jest ¶migło - działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obci±żenia przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wiruj±ce ¶migło, dział±jace w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obci±żenie silnika ro¶nie stopniowo wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiej¶ znaczacej masy materiału z kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?

Dziękuję za pomoc :)

Conrado
ST 1100 Pan-European

Data: 2009-11-10 10:06:28
Autor: Glub
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
"Conrado" <zizo@wp.pl> wrote:
Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przerĂłbki
silnika powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni.
Nic wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał

korbowy wraz z otaczającym go blokiem, cylinder, głowica, gaźnik,
zapłon od pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, śmigło - i tu fotka http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieźle, ale jedna rzecz
mi bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik dĹşwigam na plecach -
waga... Jedynym praktrycznie elementem,który mogłbym odciążyc, to wał korbowy
z kołami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporą masą wirującą jest
śmigło - działa też trochę jak żyroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma
obciążenia przy ruszaniu, silnik na biegu jałowym i tak ma wirujące śmigło,
działąjace w pewnym stopniu, jak koło zamachowe. Obciążenie silnika rośnie
stopniowo wraz ze zwiększaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia siÄ™ jakiejĹ› znaczacej masy
materiału z kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siÄ™ silnikami do paralotni i chyba
będą kompetentni.
--
Glub

Data: 2009-11-10 17:26:56
Autor: Conrado
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego

Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje się silnikami do paralotni i chyba
będ± kompetentni


Tak wiem, ale tam silniki nie s± przerabianymi silnikami motocyklowymi. Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, że tunigowcy dwusuwów m.in odci±zali wał korbowy, by silnik się szybciej zbierał, ale ile mozna maks, cięzko się doszukać. Może kto¶ kiedy¶ z forum bawil się w co¶ takiego?

Conrado

Data: 2009-11-10 10:55:01
Autor: Baczek
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego
Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika powstałego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowałem napęd plecakowy do paralotni. Nic wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wał korbowy wraz z otaczaj±cym go blokiem, cylinder, głowica, gaĽnik, zapłon od pily spalinowej, gaznik wallbro, przekładnia, ¶migło - i tu fotka http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje się nieĽle, ale jedna rzecz mi

403 Forbidden
Request forbidden by administrative rules.

Data: 2009-11-10 22:20:46
Autor: Hinek
[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie uk ładu korbowego
Użytkownik "Conrado" <zizo@wp.pl> napisał

I tu pytanie - jest szansa pozbycia się jakiej¶ znaczacej masy materiału z kół zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Niewiele sie pozbędziesz.  Poza tym je¶li zdejmiesz materiał z tarcz
wału korbowego - będziesz musiał wypełnić skrzynie korbowa odpowiednia
wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-11-11 11:28:26
Autor: newrom
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek"
<hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

wkladka. Można też wiercic tarcze wału (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.

pozdr
neworm
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2009-11-11 12:20:13
Autor: Hinek
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie uk ładu korbowego
Użytkownik <newrom@spamcom.com> napisał

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.


Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac.
Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie.
Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej
użyć blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy
silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika.
No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)
Pozdr

--
Hinek

Data: 2009-11-12 15:08:07
Autor: Jacot
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu kor bowego
"Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2009-11-12 14:10:38
Autor: AZ
[OT] modyfikacje silnika - odcišżanie układu korbowego
On 2009-11-12, Jacot <jacot@meostrada.pl> wrote:

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi
wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka? No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu?

A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie wywazony?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2009-11-12 16:46:22
Autor: Budyn
[OT] modyfikacje silnika - odcišżanie ukĹ,adu korbowego
Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:slrnhfo6f0.1fc.artur.zabronskiopensolaris.local...
wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik
pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie
wywazony?


Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie i calosciowo




b.

Data: 2009-11-12 19:51:04
Autor: Conrado
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(

Conrado

Data: 2009-11-12 20:58:06
Autor: Budyń
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
Użytkownik "Conrado" <zizo@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdhlei$9mc$1news.onet.pl...
A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(


bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż  i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie mógł latać do bólu.


b.

Data: 2009-11-13 00:14:17
Autor: Conrado
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego
bo tak można tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, dołóż i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie mógł latać do bólu.


Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda, że TYMI RĘCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :)

Conrado

Data: 2009-11-11 13:59:23
Autor: Kuczu
[OT] modyfikacje silnika - odciążanie u kładu korbowego
newrom@spamcom.com pisze:
balsa pije wode, pewnie olej tez wypije.

A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ?

Lepiej uzyc jakiegos syntetyka.

Ale samochodowego czy motocyklowego ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

[OT] modyfikacje silnika - odci±żanie układu korbowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona