moj pierwszy raz

Data: 2018-02-17 10:31:23
Autor: PiteR
moj pierwszy raz
49 lat, dostałem czek hehe, a nice experience ;) Jebana Polska Ludowa zamrażarka.

Dobrze, że pies nie zeżarł. List nie spadł na podłogę.

--
Piotrek

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-02-17 04:22:45
Autor: Dawid Rutkowski
moj pierwszy raz
Uuu, a kto to jeszcze się tak rozlicza?
Ja mój jedyny czek dostałem z USA bodajże w 1999.
Ciekawe czy teraz będzie łatwiej/ taniej zrealizować.
Wtedy płaciłem chyba 10zł (ówczesne) i musiałem założyć konto dolarowe.
Dla 20$.
Potem leżały kilkanaście lat na rachunku technicznym oddziału, bo złotówkowe zamknąłem, a dolarowe sami zamknęli mi wcześniej - informowali o tym podobno zwykłym listem, którego nie dostałem - podczas wprowadzania NRB.
Jak sobie o tym w 2013 przypomniałem, to się bałem, że zabulę za jakieś prowadzenie konta - ale trafilem na mądrą panią, która poszukała tego w papierach - w komputerze była tylko epoka NRB, mojego konta dolarowego ani śladu - i dostałem tego jacksona bez dodatkowych opłat. Poszedł na orkiestrę.

Data: 2018-02-18 21:30:58
Autor: Luke
moj pierwszy raz
Uuu, a kto to jeszcze się tak rozlicza?
Ja mój jedyny czek dostałem z USA bodajże w 1999.

Honoraria autorskie za różne durnoty cały czas domyślnie przesyłają
czekiem z USA.

Trzeba się nieźle nastarać, żeby namówić ich do przelewu.

Tak samo w wielu krajach ludzie cały czas płacą za gaz/prąd/wodę
dyktując nie wiadomo komu dane swojej karty przez telefon. Co więcej, po
powrocie do Polski pokazują ten przykład z dumą i drwiną jako dowód
naszego zacofania.

L.

Data: 2018-02-19 04:18:03
Autor: Dawid Rutkowski
moj pierwszy raz
W dniu niedziela, 18 lutego 2018 21:31:00 UTC+1 użytkownik Luke napisał:
> [...]

czekiem z USA.

Trzeba się nieźle nastarać, żeby namówić ich do przelewu.
No, OK, USAńczycy są po prostu inni, to jasne.
Ale może OP dostał czek od kogoś innego?
Swoją drogą ciekawe, czy to kwestia przyzwyczajenia - a innymi słowy, co jest dla nich droższe - czy też sumarycznie dla nich i dla odbiorcy (jeśli mowa o przelewie innym niż OUR) - a co dla odbiorcy - jeśli porównywać SWIFT i czek.
I ponowienie pytania - ile teraz kosztuje inkaso czeku w banku w PL - bo może realizujesz?

[...]
Hmmm, ale chyba nie robią tego co miesiąc?
Dowodem zacofania - nie tyle technicznego co społecznego - jest to, że "tu" ludzie się boją tego robić, a "tam" nie.
Ja bym tego tak nie demonizował - oczywiście pewne środki bezpieczeństwa trzeba by przy tym podjąć - czyli że to ja dzwonię do gazowni oraz podaję taką kartę, gdzie i tak transakcje sprawdzam - czyli kredytówkę.
Dane karty - oprócz CVV2/CVC2 - ma przecież każdy sprzedawca, u którego płacisz.

Data: 2018-02-18 23:26:16
Autor: J.F.
moj pierwszy raz
Dnia Sat, 17 Feb 2018 10:31:23 GMT, PiteR napisał(a):
49 lat, dostałem czek hehe, a nice experience ;) Jebana Polska Ludowa zamrażarka.

Ale co - Poczta list 49 lat przetrzymala ?

W PRL czeki byly.

Dobrze, że pies nie zeżarł. List nie spadł na podłogę.

J.

Data: 2018-02-18 22:46:56
Autor: PiteR
moj pierwszy raz
J.F. pisze tak:

49 lat, dostałem czek hehe, a nice experience ;) Jebana Polska Ludowa zamrażarka.

Ale co - Poczta list 49 lat przetrzymala ?

jajco

--
Piotrek

Let me see your war face.