mój pierwszy smartfon

Data: 2013-03-20 21:23:30
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
Witam,

Długa się opierałam przed aparatami z ekranem dotykowym, ale chyba w końcu się złamię. Ponieważ w moim odtwarzaczu mp3 wysiada już bateria, a obsługa odtwarzacza w mojej Nokii 3710 fold jest dosyć upierdliwa, pomyślałam, że kupię sobie nowy telefon. Warunki są takie:

- Android
- odtwarzacz mp3, o czym wspomniałam wyżej
- radio
- minutnik (nie śmiejcie się, to chyba najczęściej przeze mnie używana funkcja zaraz za odtwarzaniem muzyki)
- GPS
- aparat z fleszem i jakimś przynajmniej elementarnym zoomem
- cena trzycyfrowa, oczywiście im taniej, tym lepiej
- model jakiś w miarę nowy (najdalej z ubiegłego roku)
- mile widziana możliwość włożenia karty pamięci, ale nie jest to warunek niezbędny, o ile wielkość pamięci fabrycznej będzie przyzwoita

Po kilku dniach grzebania po internecie (żadna wyszukiwarka nie uwzględnia wszystkich tych parametrów, do tego często mają niedokładne informacje) miałam trzy opcje: LG Optimus L7, Motorola Deluxe i Samsung Galaxy Ace 2. Ale w LG chyba w końcu nie ma minutnika, o Motoroli przeczytałam jakąś miażdżącą recenzję. Czyli co, zostaje tylko ten Samsung?

Będę wdzięczna za wszelkie uwagi, porady itp.

- -

Nika

Data: 2013-03-20 14:18:45
Autor: krzysztofsf
mój pierwszy smartfon
On 20 Mar, 21:23, Nika <wonspam...@msf.com> wrote:

LG Optimus L7,

mam prawie pol roku.
Korzystam sporo z internetu, przegladarkowo i poprzez aplikacje
( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.filmweb.android )
np. - i z abonamentu na karcie i poprzez wifi - sprawdza sie dobrze.
Tez moj pierwszy prawdziwy smartfon.
Nastepny kupie zapewne juz z LTE za 2-3 lata.

Kusi cos takiego :)

http://pclab.pl/news52698.html

Do minutnika np

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alarmclock.xtreme.free

bardzo wygodny, korzystam.

Data: 2013-03-20 14:36:32
Autor: krzysztofsf
mój pierwszy smartfon
On 20 Mar, 22:18, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
> [...]

Tez moj pierwszy prawdziwy smartfon.
Nastepny kupie zapewne juz z LTE za 2-3 lata.

warto sie zastanowic nad

http://allegro.pl/lg-l9-p760-125174

Szybszy od L7 - ten czasem dlugo sie odswieza, gdzy zmeczy go jakas
aplikacja :0

Data: 2013-03-20 21:51:05
Autor: JoteR
mój pierwszy smartfon
"Nika" napisała:

Ponieważ w moim odtwarzaczu mp3 wysiada już bateria,
[...] pomyślałam, że kupię sobie nowy telefon.

Smartfon w charakterze odtwarzacza mp3? Czemu nie, o ile byłaś przyzwyczajona podłączać swoją starą empetrójkę co noc do ładowarki ;-)

Warunki są takie:

- Android
[...] LG Optimus L7 [...]
Ale w LG chyba w końcu nie ma minutnika

Ale skoro ma to być Android, to minutników jak mrówków poniewiera się w androidowym sklepie, podobnie jak kupa innych aplikacji. Co prawda z przewagą kupy, ale za to dużo, tanio, tesco.

JoteR

Data: 2013-03-20 22:42:22
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-20 21:51, JoteR pisze:

Smartfon w charakterze odtwarzacza mp3? Czemu nie, o ile byłaś
przyzwyczajona podłączać swoją starą empetrójkę co noc do ładowarki ;-)

No, teraz gdy jej bateria zdycha, to już nawet dwa razy dziennie ją muszę ładować :-)

Ale skoro ma to być Android, to minutników jak mrówków poniewiera się w
androidowym sklepie, podobnie jak kupa innych aplikacji. Co prawda z
przewagą kupy, ale za to dużo, tanio, tesco.

Mówicie, że te minutniki z zewnętrznych aplikacji śmigają? To może się zastanowię. Bo miałam złe doświadczenia, kiedy pożyczyłam od koleżanki na kilka dni Nokię C ileś. Najpierw się szalenie zdziwiłam, że taki super wypasiony smartfon nie ma minutnika (srsly, dla mnie to podstawowe narzędzie), a jak sobie doinstalowałam jedynego dostępnego z Ovi, to była to tragedia, nieintuicyjny w obsłudze, z milionem niepotrzebnych funkcji i ciągle się wieszający. Jeżeli na Androida jest większy wybór, to może się skuszę.

- -

Nika

Data: 2013-03-20 23:04:03
Autor: atm
mój pierwszy smartfon

[...]

Jest ich bez liku nawet w formie widgetow, ktore wrzucisz sobie na dowolny pulpit:
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.dimond.countdowntimer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImRlLmRpbW9uZC5jb3VudGRvd250aW1lciJd
Poza tym ten wbudowany w soft Samsunga sprawuje sie calkiem przyzwoicie.
Ja jednak sugerowalbym dolozyc i kupic SGS2. To naprawde solidny sprzet plus dopracowany system, ktory wciaz otrzymuje aktualizacje i otrzyma przynajmniej jeszcze jedna w niedalekiej przyszlosci. Tu pierwsza z brzegu aukcja z sensownie wygladajacym na pierwszy rzut oka telefonem:
http://allegro.pl/samsung-galaxy-s-ii-s-2-i9100-gratisy-i3111547577.html

Data: 2013-03-20 23:01:11
Autor: AL
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-20 21:23, Nika pisze:
[...]

a moze rozwaz jeszcze np. HTC DesireX ?
Ma wszystko co wymienilas wyzej 'w standardzie'.
a dla mp3'jek beatstudio system.
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/htc/desirex/

Data: 2013-03-20 23:21:49
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-20 23:01, AL pisze:

a moze rozwaz jeszcze np. HTC DesireX ?
Ma wszystko co wymienilas wyzej 'w standardzie'.
a dla mp3'jek beatstudio system.
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/htc/desirex/

Miałam go na długiej liście, ale po drodze jest jeszcze kilka tańszych propozycji, m.in. HTC One V.

- -

Nika

Data: 2013-03-21 00:16:55
Autor: ToMasz
mój pierwszy smartfon
(...)
- Android
to system, który będzie działał na wielu sprzętach. Ludzie chcą androida, więc pakuje się go w takie gówna, że potem nie dziwota że nie daje rady. Więc te gówna się jeszcze kastruje z ekranu, z punktów i wymiarów. wtedy jakoś to działa, ale wyświetla... jak rubin714

(...)
- GPS
  w sensie? pokazania koordynatów
- aparat z fleszem i jakimś przynajmniej elementarnym zoomem
flash to dioda albo dwie, zoomu niema. tzn ten co jest działa gorzej niż to samo w gimpie/paincie.
(..)
każdy telefon (chyba że wybierzesz złośliwie) będzie spełniał te kryteria. sęk w tym, że uruchomienie nawigacji w jednym może trwać 10 sekund w drugim 40. Same MP3 będą działały bardzo podobnie. W każdym zainstalujesz te same programy - tak jak na kompie. Tylko jak zaczniesz na ekranie oglądać strony www, to każdy mm i pixel na wagę złota. widoczność ekranu w słońcu - dla aktywnych również. A czas pracy na baterii?
Słuchasz MP3 Przez BT czy po kabelku? wiesz że słuchawki(HF) od htc nie zadziałają z sony? Nieważne. jezcze dziesiątki stron do przeczytania żeby dokonać świadomego wyboru, ale dużo już za Tobą. Zeby nie było ze tylko marudzę, sprawdź czy zte grand x in ma wszystko czego potrzebujesz
ToMasz

Data: 2013-03-21 00:30:52
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-21 00:16, ToMasz pisze:

- GPS
  w sensie? pokazania koordynatów
w sensie pokazania drogi w obcym mieście

każdy telefon (chyba że wybierzesz złośliwie) będzie spełniał te
kryteria. sęk w tym, że uruchomienie nawigacji w jednym może trwać 10
sekund w drugim 40. Same MP3 będą działały bardzo podobnie.

No właśnie chodzi mi o urządzenie, gdzie te funkcje będą działały bezproblemowo

Słuchasz MP3 Przez BT czy po kabelku?
Po kabelku, słuchawek dołączanych z zestawem z reguły nie używam.

- -

Nika

Data: 2013-03-21 08:00:03
Autor: Trybun
mój pierwszy smartfon
[...]

Odradzam zakup urządzenia zwanego smartfonem. W zamian proponuje (może jeszcze gdzieś dostępny) normalny, a wszystko mający telefon - Samsung Monte. Dźwięk jak brzytwa, nowa bateryjka wytrzymuje około1- 2 tygodni, a nie 1-2 dni. Z tego co wymieniasz nie ma tylko flesza przy aparacie foto, ale chyba zdajesz sobie sprawę że we większości dzisiejszych smartfonów ten flash to diodka przekolorywująca fotkę na niebiesko?

Data: 2013-03-21 08:19:40
Autor: JoteR
mój pierwszy smartfon
"Trybun" napisał:

proponuje (może jeszcze gdzieś dostępny) normalny,
a wszystko mający telefon - Samsung Monte. [..]
tego co wymieniasz nie ma tylko flesza przy aparacie foto,

Za to pozostałe warunki, między innymi - cytuję:
"- model jakiś w miarę nowy (najdalej z ubiegłego roku)"
spełnia z naddatkiem, że o Androidzie już nie wspomnę? ;->
Zastanawia mnie taka rzecz, dość powszechna we wszelkich dyskusjach z serii "co wybrać?": dlaczego niektórzy ludzie z takim uporem proponują rzeczy "najmojsze", ignorując wymagania postawione przez pytających? Jakaś forma dowartościowania swojej niegdysiejszej decyzji? Zaraz do kompletu dołączy arcytroll, dziwując się, że nikt nie chce jego fajfona, a kwestię trzycyfrowej ceny załatwi starym argumentem "przecież kosztuje tylko 199 USD" ;->

JoteR

Data: 2013-03-21 08:54:50
Autor: Trybun
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-21 08:19, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

[...]

To była tylko moja luźna sugestia.. A swoja drogą bardzo bym był ciekawy jednemu z warunków jakie postawiła Nika - konieczność Androida na pokładzie? Może ona nie wie, ale zużycie baterii w aparacie to główna rola właśnie tego systemu, nawet jak nic nie robi to żre prąd za trzech.. Druga sprawa - model najnowszy, przecież tego Monte można poznać po tym że jest tylko telefonem a nie smartfonem bo nie posiada system operacyjnego. Ma ekran dotykowy, waży niecałe 100gram, ładnie i nowocześnie wygląda, o co może chodzić więcej?

A z tym to akurat w moim wypadku prosta sprawa - Monte mam od 3 lat, i nie mogę na niego złego słowa powiedzieć. Powiem tylko tyle że prawdziwego smartfona kupiłem tylko dla dwu rzeczy - obsługi dualsim (Aero2) i ze względu na to że lubię od czasu do czasu pobuszować w terenie - możliwość zainstalowania pozycjonera.
Przemolowi też się nie dziwię - "Fajfon" to naprawdę niezły sprzęt, i co do którego ma pewność jakości. Sam pewnie bym go kupił gdyby właśnie nie taka cena.

Data: 2013-03-21 12:09:47
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-21 08:54, Trybun pisze:

[...]

Jest jedna aplikacja na Androida, którą chcę mieć i tyle.

- -

Nika

Data: 2013-03-21 13:31:19
Autor: Trybun
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-21 12:09, Nika pisze:
[...]

To już zmienia postać rzeczy. :-)

Data: 2013-03-27 11:04:35
Autor: destrojer
mój pierwszy smartfon

Użytkownik "Nika" <wonspamowi@msf.com> napisał w wiadomości news:kieppk$prn$1node1.news.atman.pl...
[...]

Można spytać jaka? Wkurzone ptaki są chyba na wszystkie systemy ;)

Data: 2013-04-04 18:07:37
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-27 11:04, destrojer pisze:

Użytkownik "Nika" <wonspamowi@msf.com> napisał w wiadomości

Jest jedna aplikacja na Androida, którą chcę mieć i tyle.

Można spytać jaka? Wkurzone ptaki są chyba na wszystkie systemy ;)

Sleep Like Android :-) Jest podobna na ajfona, ale go nie chcę z powodów finansowych i ideologicznych :-)

- -

Nika

Data: 2013-03-21 14:13:55
Autor: Andrzej
mĂłj pierwszy smartfon
Trybun <ilih@yachuoo.com> wrote:

[...]

Znaczy, ktos cichaczem podmienil system w moim zapasowym samsungu mini 2,
ktorego glowna rola jest lezenie, odebranie kilku SMS-ow dziennie, i czasem
jakas niedluga rozmowa. W takim trybie pracy wytrzymuje 12-13 dni. Tak,
ciagle wlaczony.

Data: 2013-03-22 15:17:09
Autor: Leszek
mĂłj pierwszy smartfon
W dniu 2013-03-21 15:13, Andrzej pisze:
[...]

Czy ktoś może to potwierdzić, że nawet nie wybudzany potrafi tyle wytrzymać?
Nie jestem złośliwy, słysząc to jestem jak niewierny Tomasz.
L.

Data: 2013-03-23 07:57:36
Autor: Trybun
mĂłj pierwszy smartfon
[...]

Całkiem prawdopodobne Ĺźe moĹźesz mieć rację. Przez pięć dni uĹźywałem telefonu z umiarkowaniem, tj. kilkuminutowe rozmowy, sms-y i łącznie kilkanaście minut połączenia z netem poprzez wi-fi. Dualsim wyłączony, 3g wyłączone, no i po pięciu dniach mam jeszcze 32% mocy w baterii. Mocno wątpię Ĺźebym jakoś  w duĹźo większym stopniu uzyskał lepszy wynik w telefonie bez systemu, albo z innym niĹź Android systemem. Chyba jednak Ĺşle zinterpretowałem dane zuĹźycia baterii, ktĂłre pokazują Ĺźe Android zuĹźywa 70-80% całego zuĹźycia, po prostu brak Androida nie sprawi te 70-80 zuĹźycia prądu nie będzie zuĹźyte przez inny system ktĂłry jest w danym telefonie.

Data: 2013-03-21 09:47:52
Autor: m4rkiz
mój pierwszy smartfon
"Nika" <wonspamowi@msf.com> wrote in message news:kid5rs$6bl$1node1.news.atman.pl...
- Android
- odtwarzacz mp3, o czym wspomniałam wyżej

kazdy android

- radio

trzeba zwrocic uwage

- minutnik (nie śmiejcie się, to chyba najczęściej przeze mnie używana

kazdy android, w co dziwniejszych softach potrzebna dodatkowa aplikacja

funkcja zaraz za odtwarzaniem muzyki)
- GPS

trzeba zwrocic uwage

- aparat z fleszem i jakimś przynajmniej elementarnym zoomem

mimo ze ma to kazdy aparat w androidzie to ta funkcja nie ma sensu,
zoom bedzie tylko cyfrowy, czyli bedzie to cos co mozna zrobic dowolnym
programem graficznym

http://www.gsmarena.com/results.php3?sName=&idMaker=0&idAvailability=1&YearAnnounced=0&nPriceLow=0&nPriceHigh=350&idCurrency=0&idFormFactor=0&idSIMType=0&idDualSIM=0&idQwerty=0&HeightMax=0&WidthMax=0&ThicknessMax=0&WeightMax=0&idOS=8&idOSVersion=230&idOSWhen=0&nminCPUMHz=0&nCPUCores=0&nminRAMMB=512&nminInternalStorageMB=4000&idExpansionCard=1&idDisplay=0&nminDisplayX=0&nminDisplayY=0&nmaxDisplayX=0&nmaxDisplayY=0&fminDisplaySize=0&fmaxDisplaySize=0&nPixelDensity=0&idDisplayTech=0&idTouchscreen=0&idAccelerometer=0&idGyro=0&idCompass=0&id35mm=0&idCamera=1&idCameraFlash=1&idVideoRecorder=0&idSecondaryCamera=0&idGPS=1&bWLAN=0&idNFC=0&bEDGE=0&bGPRS=0&idBluetooth=0&bIR=0&bEmail=0&bWAP=0&bJava=0&idRadio=1&bMMS=0&idRingtones=0&sColor=&nBatteryCapacity=0&StandBy=0&TalkTime=0&sFreeText=

Data: 2013-03-21 13:24:12
Autor: Nika
mój pierwszy smartfon
W wyborze parametrów kierowałam się głównie zasadą "żeby miał wszystko to, co stary telefon + Android". Dziękuję za wszelkie porady, będę wiedziała, czego szukać,  a z czym sobie dać siana.

- -

Nika

Data: 2013-03-27 11:16:51
Autor: $heikh el $hah
mĂłj pierwszy smartfon
[...]

Sony Xperia. Polecam, bo mogę z czystym sumieniem. Jakiś Samsung też by się nadał, ale pewnie byłby droższy.
Ale do muzyki i tak bym kupił osobno nowy odtwarzacz. Jakiś iRiver. Chyba, że lubisz często ładować telefon. ;)

--
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

mój pierwszy smartfon