moja własna struktura ;-)

Data: 2009-03-13 22:20:31
Autor: RobertS
moja własna struktura ;-)
banki ostatnio się prześcigają w ofertach różnej maści lokat strukturyzowanych, na których można zarobić ileś tam % a w najgorszym wypadku wychodzi się (nominalnie) na zero = po zakończeniu lokaty odzyskuje się kapitał,

więc pomysł jest taki:

mam 10kzł, kupuję obligacje zerokuponowe (np. OK0710) za 9374 zł (dzisiejszy kurs to 93,74), termin wykupu obligacji to koniec lipca 2010 r. (otrzymam wtedy 10kzł - wartość wykupu tych obligacji)

zostaje mi 626 zł, które "inwestuję" w kupony lotto

zakład kosztuje 2 zł (jeżeli mnie pamięć nie myli) więc mam 313 szans na WIELKIE pieniądze ;-)

mogę zagrać od razu za całość lub grać systematycznie co jakiś czas (kasę, której nie wydaję na granie mogę trzymać na KO i też coś na tym zarobić) aż mi się te 626 zł nie skończy

w najgorszym wypadku za 14 m-cy będę miał swoje 10kzł = tyle ile na początku (nie ma ryzyka straty), a w najlepszym....nie jakieś mizerne 15-20% zysku, który oferują banki tylko X tys. % zysku (przecież mogę trafić coś więcej niż najniższe wygrane!)

czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie przez banki?

RobertS

ps
w ww. przykładzie pominąłem koszty związane z nabyciem i zbyciem obligacji...wynoszą one (prowizja maklerska) jakieś 0,2%

Data: 2009-03-13 22:27:36
Autor: Jan Werbiński
moja własna struktura ;-)
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gpein3$c3s$1opal.icpnet.pl...

czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie przez banki?

Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.
Zainwestuj 2/3 w obligacje, a 1/3 w akcje lub fundusze.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-13 22:30:35
Autor: Jan Werbiński
moja własna struktura ;-)
Ewentualnie 9300 w obligacje, a długoterminowo TERAZ 700 w KGHM, BRE, PEKAO lub podobne.

Data: 2009-03-13 22:41:07
Autor: RobertS
moja własna struktura ;-)
Jan Werbiński pisze:
Ewentualnie 9300 w obligacje, a długoterminowo TERAZ 700 w KGHM, BRE, PEKAO lub podobne.

inwestuję w akcje....nie o to tutaj chodzi!

skoro struktura to (tak jak w bankach) pozbawiona ryzyka ;-)

i nie chodzi mi o przeprowadzenie takiej akcji, o której napisałem tylko pokazanie jakie "fajne" i "sensowne" są struktury oferowane przez banki! z tymi ich opłatami za wyjście, umorzenie itp...

RobertS

Data: 2009-03-14 03:02:03
Autor: Jan Werbiński
moja własna struktura ;-)
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gpejto$d39$1opal.icpnet.pl...
Jan Werbiński pisze:
Ewentualnie 9300 w obligacje, a długoterminowo TERAZ 700 w KGHM, BRE, PEKAO lub podobne.

inwestuję w akcje....nie o to tutaj chodzi!

skoro struktura to (tak jak w bankach) pozbawiona ryzyka ;-)

Kiedyś owszem. Teraz długoterminowa lokata w dowolnym banku jest bardzo ryzykowna.

Data: 2009-03-13 22:32:48
Autor: RobertS
moja własna struktura ;-)
  > Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.
Zainwestuj 2/3 w obligacje, a 1/3 w akcje lub fundusze.

ale co to byłaby za struktura? ma to polegać na tym, że strata nominalna nie wystąpi (brak ryzyka), jeżeli przewidywałbym, że GPW ruszy w górę to dlaczego w FA tylko 1/3 środków?

poza tym banki oferują kilkanaście % przy zupełnie mglistych warunkach...

RobertS

Data: 2009-03-13 23:13:44
Autor: Wojciech Bancer
moja własna struktura ;-)
On 2009-03-13, Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> wrote:

[...]

czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie przez banki?

Nie jest, bo prawdopodobieństwo wygranej w Totka jest bliskie zeru.

Głównej wygranej - tak. Tych mniejszych już niekoniecznie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-03-14 00:44:12
Autor: Schliesky
moja własna struktura ;-)
RobertS wrote:

czy ww. struktura nie jest lepsza niż jakakolwiek z oferowanych obecnie przez banki?

Hehe, coś w tym jest, jak tak sobie pobieżnie poczytałem zasady mBankowych struktur :-)

--
Pozdrawiam, *Schliesky*
email: schliesky at gmail

moja własna struktura ;-)