monetto.pl - koniec!

Data: 2010-01-20 14:37:24
Autor: RobertS
monetto.pl - koniec!
wlasnie dostalem email, ze serwis (pozyczkowy) Monetto.pl konczy dzialalnosc, a ci ktorzy udzielili (niesplaconych jeszcze) pozyczek powinni podpisac aneksy do umow tak aby kasa wplywala bezposrednio na rachunki pozyczkodawcow a nie do monetto...

zostawiaja ludzi na lodzi?
aż tak słabo im szło?

RobertS

Data: 2010-01-20 14:54:38
Autor: Liwiusz
monetto.pl - koniec!
RobertS pisze:
[...]

   Ciekawe co z tymi transakcjami, gdzie dłużnik nie zgodzi się na aneks ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-01-20 19:27:33
Autor: RobertS
monetto.pl - koniec!

zostawiaja ludzi na lodzi?
aż tak słabo im szło?

  Ciekawe co z tymi transakcjami, gdzie dłużnik nie zgodzi się na aneks ;)

pożyczkodawcy pewnie będą mieli problem...

RobertS

Data: 2010-01-20 22:15:40
Autor: Brzezi
monetto.pl - koniec!
śro, 20 sty 2010 o 14:37 GMT, RobertS napisał(a):

[...]

To raczej plotka, na stronie monetto.pl nie ma takich informacji...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-20 22:29:58
Autor: RobertS
monetto.pl - koniec!

To raczej plotka, na stronie monetto.pl nie ma takich informacji...

Pozdrawiam
Brzezi

kiedys sie zarejestrowalem i dzisiaj dostalem od nich oficjalnego emaila...z palce sobie ww. nie wyssalem

RobertS

Data: 2010-01-21 00:15:44
Autor: Brzezi
monetto.pl - koniec!
śro, 20 sty 2010 o 22:29 GMT, RobertS napisał(a):

[...]

Oficjalnego czy "oficjalnego"?, bo ja tez niby dostalem, niedawno, tylko
trafil mi do spamu, smierdzi to jakims phishingiem...

to moze byc taki sam mail jak w ostatnim tygodniu mailing z "pko":
http://hacking.pl/pl/news-15777-Ochrona_przed_atakiem_na_PKO_BP.html

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-01-20 23:28:24
Autor: Kamil Kosiński
monetto.pl - koniec!
Dnia 20-01-2010 o 22:15:40 Brzezi <brzezi@gmail.com> napisał(a):

To raczej plotka, na stronie monetto.pl nie ma takich informacji...

Jest za to taka:

W związku z przebudową serwisu, zakładanie nowych kont zostało tymczasowo  wyłączone. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

https://www.monetto.pl/profile/create/

Data: 2010-01-21 08:41:24
Autor: RobertS
monetto.pl - koniec!

W związku z przebudową serwisu, zakładanie nowych kont zostało tymczasowo wyłączone. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.

https://www.monetto.pl/profile/create/

to info dla tych, ktorzy chcieliby sie zarejestowac, ci ktorzy konto juz mieli dostali inne info...

RobertS

Data: 2010-01-21 17:03:55
Autor: Kamil Kosiński
monetto.pl - koniec!
Dnia 21-01-2010 o 08:41:24 RobertS <bob75@xpostx.pl> napisał(a):

[...]

Wiem. Ale firma, która chciałaby się rozwijać nie blokowałaby możliwości  zakładania nowych kont.

Data: 2010-01-21 10:52:37
Autor: amBrose
monetto.pl - koniec!
Data: 2010-01-21 13:00:04
Autor: u
monetto.pl - koniec!

Użytkownik "amBrose" <amBrose@yahooo.com> napisał w wiadomości news:hj985d$u8f$1news.onet.pl...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7478780,Monetto_pl_juz_nie_zyje__Co_dalej_z_e_pozyczkami_.html
Co się stanie z konkurencją moneto Kokos.pl , Finansowo.pl , Smava.pl? Pójdą tą samą drogą?

komentarze czytelników są jednoznaczne.

"Działalność Monetto to de facto działalność bankowa. Cała reszta to sztuczki
prawnicze mające tworzyć fikcyjne wrażenie, że to nie jest bank.
Nie do każdego banku zaniósłbym pieniądze, a już nigdy do czegoś takiego jak
Monetto. "

"
Nie wypalił, bo ludzie którzy się za niego wzięli są niepoważni i nie
rozumieją idei tego systemu. Pożyczki społecznościowe są pomysłem mającym w
pierwszej kolejności ułatwić dostęp do pieniędzy mieszkańcom krajów tzw.
Trzeciego Świata (wiem,że dla wielu Polska się do nich zalicza, ale to w
ramach żartu:)). Chodzi o to,że np. w Indiach, czy w niektórych krajach Afryki
system bankowy jest bardzo słabo rozwinięty. Obok tego są ludzie
przedsiębiorczy, mieszkający na wioskach, w małych miasteczkach, gdzie nie
mają żadnego dostępu do usług bankowych. Pewien człowiek, który dostał za to
nagrodę Nobla z ekonomii wpadł na pomysł,że można tym ludziom pomóc.

Dziki systemowi wiele z tych osób otrzymało dostęp do pieniędzy a będąc
przedsiębiorczymi i pełnymi zapału do pracy szybko rozwinęli swoje biznesy
(często to po prostu małe firmy rodzinne)i bez problemu spłacali swoje długi.
Dzięki temu w wielu z tych krajów współczynnik poprawnego przebiegu tych umów
między pożyczkodawcą a pożyczkobiorcą wynosi 99,9 procent!To lepszy wynik niż
u wielu banków.

Więc na czym polega problem?Otóż bezmyślnie skopiowano ten system do kraju, w
którym system bankowy jest rozwinięty. Oczywiście ma swoje minusy i
ograniczenia, ale ogólnie jest na nieporównywalnie wyższym poziomie rozwoju. I
w ten sposób pieniądze zaczęły trafiać nie do potrzebujących i
przedsiębiorczych ludzi, ale do tych, którzy nie mają żadnego pomysłu na
siebie, którym już dawno odmówiły wszelkie banki i para-banki i dla ludzi,
którzy chcieli te pieniądze w pierwszej kolejności na swoje potrzeby
konsumpcyjne. Ile mógł trwać ten system?Kto sobie wyobrażał,że nagle osoby,
które już od dawna nie spłacają pożyczek bankom nagle będą oddawać pieniądze
jakimś zwykłym ludziom "z internetu"?

Podsumowując uważam,że ta idea ma sens, ale trzeba ją przemyśleć i dopasować
do naszych warunków a nie bezmyślnie kopiować. "

Data: 2010-01-22 13:45:29
Autor: KJ Siła Słów
monetto.pl - koniec!
u pisze:

[...]

Działalność monetto  była bliższa idei spółdzielczości niż bankierstwa.

Zaletą spółdzielczości od samego początku był fakt, że była lokalna - krąg pożyczkodawców i wierzycieli to ludzie którzy się znają.

"
Nie wypalił, bo ludzie którzy się za niego wzięli są niepoważni i nie
rozumieją idei tego systemu.

Niektórzy ( i nie tylko w Polsce) generalnie nie rozumieją idei nie tyle    pożyczania pieniędzy, ale zwracania pożyczek. Idą tam gdzie łatwo dostać i łatwo potem nie zwracać.

Pożyczki społecznościowe są pomysłem mającym w
pierwszej kolejności ułatwić dostęp do pieniędzy mieszkańcom krajów tzw.
Trzeciego Świata  Pewien człowiek,  dostał za to
nagrodę Nobla z ekonomii wpadł na pomysł,że można tym ludziom pomóc.

Bardziej za to że pokazał im jak mogą sobie nawzajem pomóc.

Ale to ciągle bliżej spółdzielczości niż social lending.

Podsumowując uważam,że ta idea ma sens, ale trzeba ją przemyśleć i dopasować
do naszych warunków a nie bezmyślnie kopiować. "

Idea ma sens jeśli będzie posiadała surowe i nieubłagane restrykcje dla niespłacających w terminie.

Miałem taki plan swego czasu żeby pożyczyć via social lending, potem chwilę się zastanawiałem nad zostaniem wierzycielem, potem mi przeszło jedno a jeszcze bardziej drugie. Przez chwilę zacząłem nawet rozumieć banki i ich wymogi dla kredytobiorców :-)
Ale tylko przez chwilę :-)

KJ

monetto.pl - koniec!