monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

Data: 2009-10-24 17:43:13
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
jako alternatywę dla wycofywania grosików
można by rozważyć bicie monet 0,99 zł
przy znacznym zmniejszenie produkcji 0,01 i 0,02

ciekawi mnie, czy rozwiązanie to zrealizowano już
w jakimś kraju i dlaczego w Polsce jest ono czytane
i traktowane pobłażliwie jako żart, chociaż mogłoby
wzięte poważnie 1) rozwiązać problem kosztu bicia
monet 2) zapewnić pełną możliwość obsługi liczonych
z dokładnością do 0,01 cen detalicznych. --

Data: 2009-10-24 17:44:48
Autor: coolina
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.

u nasz w Rosji używaliśmy kiedyc banknotów 3 rubli. Czemu u was nie ma banknotów 3 rubli?

jk

Data: 2009-10-24 17:55:32
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.

u nasz w Rosji używaliśmy kiedyc banknotów 3 rubli. Czemu u was nie ma banknotów 3 rubli?

Bo my Polacy, nie jesteśmy narodem, który wydał na świat dzikusów pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.
:>

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-24 16:02:30
Autor: Zbigniew Demidowicz
Nie dokarmiać troli !
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a): ...

...nawet gdy odpowiedź może być sensowna ;)

Data: 2009-10-24 18:28:05
Autor: coolina
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.

a może jeszcze napisz że Dzierżyński był Rosjaninem a Skłodowska polakiem?

jk

Data: 2009-10-25 02:13:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"coolina" hbv9uo$fll$1@news.onet.pl

a może jeszcze napisz że Dzierżyński był Rosjaninem a Skłodowska polakiem?

Była Polką, ale miała męża nie-Polaka. Polacy nie dostali wielu ;) Nobli z nauk
przyrodniczych -- zniewolonych umysłem i rzeczywistością. O czymś to świadczy.
Czy Skłodowska coś by odkryła, gdyby nie Piotr Curie? Trudno zgadnąć. :) Ale
stawiam na to, że nie odkryłaby niczego ciekawego.

Data: 2009-10-25 11:15:10
Autor: coolina
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Była Polką, ale miała męża nie-Polaka. Polacy nie dostali wielu ;) Nobli z nauk

Skłodowska była Francusko polskiego pochodzenia jeśli nie wiesz

jk

Data: 2009-10-25 13:18:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"coolina" hc18fh$ipb$1@news.onet.pl

Skłodowska była Francusko polskiego pochodzenia jeśli nie wiesz

Nie wiem. A jakie jest jej drzewo nieoskrzelowe?
Znaczy -- drzewo genealogiczne?...

Swoja drogą JPII jest chyba świętym... ;) Miałem iść na dworzec, aby obejrzeć
jego złoty pociąg, ale złapał mnie atak duszności. Parę godzin spędziłem niemal
bez ruchu, bez możliwości oddychania, po czym (dwa dni później) w uznaniu zasług
dostałem receptę na Ventolin po łyknięciu którego utraciłem (najwyraźniej całkiem
trwale) gwoździe tkwiące w moich plecach na wysokości łopatek od ponad dwóch lat...

Jeszcze gdyby tak ktoś wyjął mi noże rozcinające moje plecy na wysokości nerek...
Każdy ruch sprawia mi ból -- do niedawna miałem tak także z tymi gwoździami...

Więc jakie jest to jej drzewko? Myślałem, że to Polka.

Wracając do świętości -- czy Półtawska też będzie święta, skoro była kochanką
świętego? :) Może to ona właśnie wyjmie mi noże z nerek? Będzie wówczas nudno,
bo jednak ból nerek absorbuje uwagę dość skutecznie... Ból na wysokości łopatek
także absorbował... No i stałe niedotlenienie z którego zdałem sobie sprawę
dopiero po tym Ventolinie... Brak mroczek, brak bólu mięśni nóg, brak znużenia...

Wikipedia podaje, co następuje...

    Maria Skłodowska urodziła się jako piąte dziecko w znanej rodzinie nauczycielskiej,
    wywodzącej się z drobnej szlachty. Jej rodzina miała prawo do posługiwania się herbem
    Dołęga. Jej dziadek Józef Skłodowski był szanowanym lubelskim pedagogiem. Ojciec Władysław
    Skłodowski był nauczycielem matematyki i fizyki oraz dyrektorem kolejno dwóch warszawskich
    gimnazjów męskich, prowadził również w domu stancję dla chłopców. Matka zaś była dyrektorką
    prestiżowej warszawskiej pensji dla dziewcząt z dobrych domów. Chorowała na gruźlicę i zmarła,
    gdy Maria Skłodowska-Curie miała 12 lat. Ojciec był ateistą, matka zaś głęboko wierzącą katoliczką[3].

Nie mogę pojąć, jak dziecko ateisty mogło dostać dwa Noble...
IMO trzeba to zweryfikować i uznać te nagrody za niebyłe... ;)

Data: 2009-10-25 17:58:24
Autor: Adam Płaszczyca
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Dnia Sat, 24 Oct 2009 18:28:05 +0200, coolina napisał(a):

a może jeszcze napisz że Dzierżyński był Rosjaninem a Skłodowska polakiem?

Skłodowska była Polką. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-10-25 19:28:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"Adam Płaszczyca" g2ggqzy10oxp.dlg@oldfield.org.pl

a może jeszcze napisz że Dzierżyński
był Rosjaninem a Skłodowska polakiem?

Skłodowska była Polką.

Siostry, nie kłóćmy się...
[Pomyślmy raczej, jak zdemontować Magnata Rydzyka. ;)]

Data: 2009-10-26 10:03:23
Autor: coolina
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Skłodowska była Polką.

Skłodowska była Francuską polskiego pochodzenia.
Mówiła o sobie jako o Francusce i po francusku, wyjechała majonc 18 lat i niegdy nie wróciła. Wszysko zawdzięczała Wielkiej Francji.
Takiego wyboru dokonał ona a nie ty

jk

Data: 2009-10-26 03:26:18
Autor: Ja Czy Ty?
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
On 26 Paź, 10:03, "coolina" <cool...@wpp.ppl> wrote:
wyjechała majonc 18 lat i
niegdy nie wróciła.

Mozna prosic zrodlo?

Data: 2009-10-27 07:57:28
Autor: coolina
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Mozna prosic zrodlo?

Prosze bardzo: Naljlepszpo biografia jest autorstwa  Francoise Giroud (ja czytałam w orginale). Szczególnie szokujące jest jak MC dbała by dzieci były wych w całkowitym oderwaniu od polski (córka też napisała biografie)

Janina Kolina

Data: 2009-10-26 14:42:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"coolina" hc3ol0$jt1$1@news.onet.pl

[...]

Opalanie w solarium -- to z radia. ;)
Nie kwestionuję wyborów Skłodowskiej i nie kwestionuję tego, co piszesz.

Data: 2009-10-26 22:56:55
Autor: Adam Płaszczyca
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Dnia Mon, 26 Oct 2009 10:03:23 +0100, coolina napisał(a):

Skłodowska była Francuską polskiego pochodzenia.

Jak już, to Francuzką.
Mówiła o sobie jako o Francusce i po francusku, wyjechała majonc 18 lat i

Wiesz co, jak nauczysz się pisać po polsku, to wróć, znaffco.

Data: 2009-10-27 08:59:55
Autor: Valdi.Pavlack
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
"Adam Płaszczyca" news:1fouzcnb0mfar$.dlgoldfield.org.pl

[ciach]

Adaś!
Błagam, nie karm trolla obojnaka!

Data: 2009-10-25 02:10:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"Zygmunt M. Zarzecki" hbv6n4$p69$1@news.interia.pl

Bo my Polacy, nie jesteśmy narodem, który wydał na świat dzikusów pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.

Za to wydaliśmy na świat Karola Wojtyłę, który jako Jan Paweł II
popełnił zbrodnie nie mniejsze niż Stalin czy Lenin. I Stalina
kochają Rosjanie, i Lenina -- zwłaszcza ci, którzy coś uzyskali
dzięki tym ludziom.

Ale jakie to ma powiązanie z 3 rublami i 99 groszami?

Zbrodnie JPII będą pokutowały jeszcze przez dziesięciolecia
w mentalności Polaków, choć taka na przykład Katarzyna Borowicz
zauważyła z dumą, że ona na pytanie

 -- Co by pani zrobiła, gdyby wygrała pani milion dolarów?

odparła, że podwoiłaby ten milion, nie zaś, że by rozdała ubogim.
Odpowiedź tytułowanej niezliczoną liczbą :) razy głowy jest nadal
niepoprawna. Bóg nakazuje pomnażanie, nie podwajanie -- ale kierunek
myślenia jest słuszny.

Dlaczego trzeba pomnażać, nie zaś rozdawać ubogim?
Odpowiada Chrystus -- ubogich macie na co dzień. :)
A odpowiada nie byle komu, lecz skarbnikowi, Judaszowi
Iskariocie, którego następnie potępił, gdy ten nadal rozdawał ,,ubogim''. :)

Dlaczego trzeba pomnażać, nie zaś rozdawać czy oddawać ubogim lub biednym?
Bo rozdając -- czyni się biednych. A dlaczego trzeba pomnażać?
Ano dlatego, że 5 rybkami i 5 chlebami można nakarmić 5 tysięcy ludzi,
o ile będzie karmiło, nie zaś rozdawało. Trzeba karmić i błogosławić,
nie zaś rozdawać i zapisywać się złotymi czy marmurowymi literami.
I karmić nie ubogich lub chromych, lecz tych, którzy przyjdą na ucztę.

Sługę, który zakopał skarb, nie zaś przemnożył, Bóg kazał strącić
tam, gdzie jest płacz i zgrzytanie zębów. :)

-=-

Oficjalna nauka Kościoła rzymskokatolickiego zabrania stawiania się na miejscu
Boga -- zbierania i rozdawania, podejmowania decyzji co do tego -- komu dać,
a komu zabrać. :) Nauka ta nakazuje zarabianie ,,własnymi rękami'' (głównie
głową, bo człowiek powinien myśleć, nie pracować jak bezduszne, bezrozumne
zwierzę) i budowanie takiego społeczeństwa, w którym KAŻDY człowiek może
zarabiać dowolnie dużo, czyli może dać swoją pracę, swoje pomysły, swój
spryt, (swoją podobiznę, swoja urodę do reklamy czy innego celu -- także)
i otrzymać za to PIENIĄDZE lub inne dobra konieczne do życia.

JPII ucząc inaczej -- spaczał sumienia milionów Polaków, licząc na ich miękkie,
głupie, naiwne, infantylne serca czy umysły. A spaczał, aby włóczyć się po świecie
w aureoli dobroczyńcy (choć nikomu niczego dobrego nigdy nie uczynił) i dotować
rodziny ,,konsekrowanych''.

Benedykt XVI mówi z nadzieją, że kryzys gospodarczy jest nadzieja na normalność. :)

-=-

Nie myśl, że polski naród jest lepszy od rosyjskiego, gruzińskiego czy
niemieckiego. Polska pod zaborami rozwijała się lepiej niż przed rozbiórką. :)

Data: 2009-10-25 14:38:09
Autor: Adam Sito
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Bo my Polacy, nie jesteśmy narodem, który wydał na świat dzikusów pokroju Stalina, Lenina, Putina itd.

Stalin był gruzinem, urodzonym w Gori w Gruzji. Putin urodził się w Duszanbe, stolicy dzisiejszego Tadżykistanu. Zbrodnie stalinowskie tak naprawdę niewiele mają wspólnego z narodem rosyjskim, który był zresztą ich największą ofiarą. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza gdy nasi "politycy" tak bezkrytycznie popierają kolejnego gruzińskiego tyrana.

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4534 (20091022) __________

Data: 2009-10-25 15:08:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"Adam Sito" hc1kbs$hid$1@news.onet.pl

[...]

Warto też dodać, że przez Moskali byliśmy kochani, przez
Katarzynę II nawet dosłownie, tyle że w osobie naszego władcy. ;)

Data: 2009-10-25 17:05:00
Autor: Adam Sito
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Warto też dodać, że przez Moskali byliśmy kochani, przez
Katarzynę II nawet dosłownie, tyle że w osobie naszego władcy. ;)

No w końcu kiedyś napadliśmy na Moskwę i nawet chyba jakiegoś cara im tam osadziliśmy. Mało kto w Polsce wie, że ta piękna i kolorowa cerkiew stojąca na Placu Czerwonym w Moskwie stoi tam na pamiątkę wygnania Polaków z Moskwy i Rusi. No ale takich informacji trudno szukać w polskich podręcznikach do historii. My wiemy tylko że ruscy są be.

--
AS __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4534 (20091022) __________

Data: 2009-10-25 17:41:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"Adam Sito" hc1sv7$90n$1@news.onet.pl

[...]

A nie są? Chyba nie są, skoro mieli broń jądrową i nie użyli jej w pogoni
za dominacją. Ja nie lubię Ruskich, bo tak mnie wychowano, ale ogólnie
Ruski czy Niemiec, żyd czy ateista, czerwony czy żółty, kobieta czy
obojnak ;) -- jedna chwała, bo i tak każdy odpowiada za siebie, nie
za naród, religię czy rasę...

Data: 2009-10-26 18:44:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

[...]

Ruscy są be -- dowodem niech będzie choćby to, o czym zamierzałem napisać
przed chwila na fotocyfrowej -- akty i antrakty Piotra Czajkowskiego. :)
Ale chyba nie trzeba aż tak daleko szukać, aby znaleźć cuda literatury
i sztuki rosyjskiego narodu. :)

Dla mnie muzyka tego rodzaju jest podstępna i zdradliwa jak wszystko
co ruskie -- zasłuchany mógłbym umrzeć z głodu, siedząc przy stole
zastawionym smakołykami... Na szczęście nie mam tu takich zdradliwych
warunków. :) Ruscy są w ogóle podstępni! :)

Data: 2009-10-30 11:37:37
Autor: Jan Strybyszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Adam Sito pisze:
[...]

Ale o co ci chodzi .... ze dwa razy nasi pili gorzale na Kremlu ?
Wybacz ale to bojarzy rosyjscy prosili by Wladyslaw Waza zostal carem.

Data: 2009-10-24 22:57:43
Autor: ąćęłńóśźż
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Bo u nas nie kradną dwóch rubli z każdych trzech, dlatego nam wystarcza 2 zł, choć PO chciałoby 2 1/2 zł.
JaC

-- -- -

Czemu u was nie ma banknotów 3 rubli?

Data: 2009-10-24 23:18:01
Autor: radxcell
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
*coolina* wrote in <news:hbv7dk$970$1news.onet.pl>:
z dokładnością do 0,01 cen detalicznych.
u nasz w Rosji używaliśmy kiedyc banknotów 3 rubli. Czemu u was nie ma
banknotów 3 rubli?

takie zadanie z rachunku prawdopodobienstwa robi sie (kiedys sie robilo) w
liceum.
brzmi ono:
jakie nominaly monet powinny istniec, zeby wartosc oczekiwana ilosci monet
uzytych do zaplaty byla minimalna. dodatkowo zaklada sie pewna ilosc dostepnych
nominalow, zeby nie bylo odpowiedzi 9.
i wychodzi dlaczego jest 1, 2 i 5. polecam policzyc w wolnej chwili. minimalnie
lepsze od 1,3,4.

pozdr, rdx

Data: 2009-10-24 23:48:23
Autor: argothiel
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
radxcell pisze:
[...]

Przecież do tego trzeba by było poznać rozkład cen, jakie są na rynku.
A ten jest tak naprawdę dostosowywany (po części) do dostępnych
nominałów.

pozdr, rdx

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-25 08:42:06
Autor: radxcell
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
[Saturday, October 24, 2009 10:48 PM, od argothiel
<argothiel@interia.niechce.spamu.pl>, temat: Re: monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł ]
radxcell pisze:
[...]

a co ma do tego rozklad cen? to mialoby sens przy zalozeniu, ze zawsze kupujesz
jeden produkt.

pozdr, rdx
http://czyinternetdziala.pl

Data: 2009-10-25 14:35:01
Autor: argothiel
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
radxcell pisze:
[...]

To, że cena 6,54 jest mniej prawdopodobna niż cena 6,99 - więc nie ma
sensu traktowanie ich tak samo przy liczeniu "wartości oczekiwanej
ilości monet".

pozdr, rdx
http://czyinternetdziala.pl

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-25 14:57:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"argothiel" hc1k64$ggs$1@news.onet.pl

[...]

Ale gdy kuisz 2 rzeczy po 6.99 otrzymasz 13.98, nie x.99 itd...

Data: 2009-10-26 00:04:48
Autor: argothiel
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Super. Czyli żeby otrzymać cenę x,54 wystarczy, że kupisz 44 rzeczy po
y,99. Dalej uważasz, że taka kwota jest równie prawdopodobna jak
pozostałe?

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-26 00:21:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"argothiel" hc2lig$fki$1@news.onet.pl

Super. Czyli żeby otrzymać cenę x,54 wystarczy, że kupisz 44 rzeczy
po y,99. Dalej uważasz, że taka kwota jest równie prawdopodobna jak
pozostałe?

Proszę, nie bierz mnie pod tak zwany włos.
Od zawsze mówiłem, że nie jestem mocny
w rachunku prawdopodobieństwa.

-=-

Facet przed ślubem ustalił ze swoją kobietą, że mają spać
w oddzielnych sypialniach -- ona w swojej, a on w swojej.
Kobieta przyjęła warunki bez zgrzytania zębami, ale dodała,
że w domu trzeba zrobić malutki remoncik... Facet po remoncie
zauważył, że ściana między sypialniami została usunięta,
a w jej miejscu stoi szerokie, małżeńskie łoże... ;)

I tak to jest, gdy ktoś próbuje przechytrzyć Boga... :)

Data: 2009-10-25 10:28:33
Autor: ąćęłńóśźż
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Holenderskie guldeny miały nominały 2 1/2 Fl oraz 25 Fl.
JaC

-- -- -

i wychodzi dlaczego jest 1, 2 i 5.

Data: 2009-10-24 17:59:19
Autor: MarekZ
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Użytkownik <zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:192f.000000a5.4ae32091@newsgate.onet.pl...

w jakimś kraju i dlaczego w Polsce jest ono czytane
i traktowane pobłażliwie jako żart, chociaż mogłoby

To teraz wyobraź sobie, że przeciętny Polak-maturzysta-humanista ma ustalić ile właściwie ma pieniędzy jeżeli ma kilka takich monet...

Data: 2009-10-24 18:29:17
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow1
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
> [...]

To teraz wyobraź sobie, że przeciętny Polak-maturzysta-humanista ma ustalić ile właściwie ma pieniędzy jeżeli ma kilka takich monet...

jako nie-humanista mogę się mylić, ale przypuszczam, że humanista a nawet sympatyczna humanistka o przepięknych złotych włosach :P łatwiej doda 2+2+0,99 niż zaokrągli sobie 4,99 w dół lub w gorę.

Data: 2009-10-24 22:56:23
Autor: argothiel
monety 0,99zł 0,98zł 0,97 zł
zwyklyklientwieluzwyklychbankow1@op.pl pisze:
[...]

                                         ^^^^^

jako nie-humanista mogę się mylić, ale przypuszczam, że humanista a nawet sympatyczna humanistka o przepięknych złotych włosach :P łatwiej doda 2+2+0,99 niż zaokrągli sobie 4,99 w dół lub w gorę.

Myślę, że chodziło o sytuację np. 2+0,99+0,97+0,99.

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-24 21:13:33
Autor: qrac
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
[...]

a jak wydawać resztę z zakupów ??

Data: 2009-10-24 21:33:54
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

[...]

Zamiast groszy dodawać zapałki lub worki " ulegające biodegradacji".
:>

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-25 02:31:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"qrac" hbvk91$hsm$1@nemesis.news.neostrada.pl

a jak wydawać resztę z zakupów ??

Jaką resztę? Toż to właśnie po ot, aby nie wydawać grosza reszty.
Teraz trzeba wybić złotówkę i grosz, podczas gdy cena w sklepie to 99 groszy.

Data: 2009-10-25 14:36:53
Autor: argothiel
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
[...]

A jak klient nie będzie miał akurat monety 0,99, a będzie miał monetę
1 zł? Nie będzie mógł nią zapłacić? A może wycofać też monety
jednozłotowe? :)

Pozdrawiam, argothiel

Data: 2009-10-25 14:50:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"argothiel" hc1k9l$ggs$2@news.onet.pl

A jak klient nie będzie miał akurat monety 0,99, a będzie miał monetę 1 zł? Nie będzie mógł nią zapłacić? A może wycofać też monety jednozłotowe? :)

Dokładnie tak, choć to rozważania hipotetyczne. :)

Data: 2009-10-25 00:02:25
Autor: orcio
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
[...]

Czesi sobie radzą ceny mają z halerzami, a moneta najmniejsza to 1 korona.

orcio

Data: 2009-10-25 11:36:09
Autor: Jarek Andrzejewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
On 24 Paź, 16:43, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

ciekawi mnie, czy rozwiązanie to zrealizowano już
w jakimś kraju i dlaczego w Polsce jest ono czytane

Tak, np. w Holandii nie używa się monet mniejszych niż 5 eurocentów..
Gotówką w sklepach płaci się z dokładnością do 5 eurocentów, a kwoty
są zaokrąglane zgodnie z zasadami matematyki (1-2 i 6-7 w dół,a 4-5 i
8-9 w górę).

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-10-25 20:10:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"Jarek Andrzejewski" 7697ff86-f3c6-4645-b06b-ad5e23dec777@s6g2000vbp.googlegroups.com

[...]

I już wiadomo, jak by składali swoje zakupy (w jakie ceny) grupowicze stąd.

Data: 2009-10-25 21:40:34
Autor: PiotRek
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości
Gotówką w sklepach płaci się z dokładnością do 5 eurocentów, a kwoty
są zaokrąglane zgodnie z zasadami matematyki (1-2 i 6-7 w dół,a 4-5 i
8-9 w górę).

Bardzo dziwne te zasady. 6 i 7 w dół, a 4 w górę???

Piotr

Data: 2009-10-25 22:42:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

"PiotRek" hc2d47$9ke$1@inews.gazeta.pl

Bardzo dziwne te zasady. 6 i 7 w dół, a 4 w górę???

Najmniejsza to pół eurocenta. Zaokrąglają do 5 eurocentów.

Data: 2009-10-26 06:00:19
Autor: Michal Tyrala
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
On Sun, 25 Oct 2009 21:40:34 +0100, PiotRek wrote:
> [...]
> 8-9 w górę).

 Bardzo dziwne te zasady. 6 i 7 w dół, a 4 w górę???

podkreslenie.

--
Michał http://kbns.digart.pl/

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2009-10-26 08:55:40
Autor: Konrad N.S.
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości news:7697ff86-f3c6-4645-b06b-ad5e23dec777s6g2000vbp.googlegroups.com...
On 24 Paź, 16:43, zwyklyklientwieluzwyklychbank...@op.pl wrote:

1-2 i 6-7 w dół,a 4-5 i 8-9 w górę

powinno chyba być:

1, 2, 6, 7 w dół
oraz
3, 4, 8, 9 w górę

bo po co zaokrąglać 5 do 5?

Data: 2009-10-26 02:56:52
Autor: Jarek Andrzejewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
On 26 Paź, 08:55, "Konrad N.S." <najswi...@op.pl> wrote:

> 1-2 i 6-7 w dół,a 4-5 i 8-9 w górę

powinno chyba być:

1, 2, 6, 7 w dół
oraz
3, 4, 8, 9 w górę

bo po co zaokrąglać 5 do 5?

masz mnie, oczywiście powinno być 3-4 zamiast 4-5 :-)

--
Jarek

Data: 2009-10-26 12:53:03
Autor: ąćęłńóśźż
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
Na wypadek, gdyby nie było piątek w kasie.
JaC

-- -- -

po co zaokrąglać 5 w górę?

Data: 2009-10-26 14:56:38
Autor: van
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł

Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości news:e5584a0d-857e-4bbb-8543-fc92a04dfe38l31g2000vbp.googlegroups.com...
On 26 Paź, 08:55, "Konrad N.S." <najswi...@op.pl> wrote:

> 1-2 i 6-7 w dół,a 4-5 i 8-9 w górę

powinno chyba być:

1, 2, 6, 7 w dół
oraz
3, 4, 8, 9 w górę

a co zaokrąglenie 6, 7 w dół i 3,4 w górę ma wspólnego z zasadami matematycznymi???

pozdr

Data: 2009-10-26 07:21:41
Autor: Jarek Andrzejewski
monety 0,99zł 0,98zł 0,97zł
On 26 Paź, 14:56, "van" <v...@philips.net> wrote:
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja...@googlemail.com> napisał w
> [...]

> oraz
> 3, 4, 8, 9 w górę

a co zaokrąglenie 6, 7 w dół i 3,4 w górę ma wspólnego z zasadami

Stanowi ową zasadę.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaokr%C4%85glanie

Gdybyś jednak się upierał, że matematyka mówi o zaokrąglaniu do
"dziesiątek", to po prostu sobie przemnóż to przez 2, dokonaj
zaokrąglenia, a potem podziel przez 2. Na pewno zauważysz analogię.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-10-26 14:59:56

[...]