monety obiegowe - komu by to przeszkadza艂o?

Data: 2012-08-24 08:52:11
Autor: SQLwiel
monety obiegowe - komu by to przeszkadza艂o?
Czo艂em.
Dzi艣 rano w sklepiku patrzy艂em, jak sprzedawczyni pracowicie liczy bilon z wczorajszej kasy uk艂adaj膮c go w dziesi膮tki kupeczek. 艁adna dziewczyna, to spokojnie sta艂em i czeka艂em a偶 sko艅czy ;)

Co sta艂oby na przeszkodzie, aby monety mia艂y ci臋偶ar proporcjonalny do warto艣ci nominalnej? Wiem - 5z艂 to 500 grosz贸wek, ale grosz贸wka mog艂aby by膰 (i kiedy艣 by艂a) ze stopu lekkiego (<2t/m3), a 5-ka tak jak jest, z niklu (~9). Wtedy wystarczy艂oby wizualnie przelecie膰 taki worek, czy przypadkiem nie zapl膮ta艂a si臋 tam podkowa, zwa偶y膰 i po sprawie.

Po drugie - w czym jest problem, aby skonstruowa膰 TANI膭 sortownic臋 do monet? Przyk艂ad prostej maszyny jest tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=-FAme422c28
, ale na moje oko ona i tak jest przekombinowana. A te "fabryczne" zaczynaj膮 si臋 od ~500z艂 i id膮 bez ogranicze艅 w g贸r臋. Chyba tylko po to, 偶eby ludziom 偶ycie utrudni膰.
A tymczasem, moim zdaniem, taka maszyna, to powinna wygl膮da膰 troch臋 jak r臋kawiczka dla olbrzyma albo krowie wymi臋 ;) Tzn worek, do kt贸rego wsypuje si臋 bilon, potem si臋 nim trz臋sie a偶 do skutku, a posortowane monety wpadaj膮 w stosowne "palce", czy "strzyki". Mo偶na wst臋pnie (wizualnie) odcedzi膰 np 2 i 5 (bo to 艂atwe), a przyrz膮d sortowa艂by g艂贸wnie te poni偶ej 1z艂.
Ale nasza genialna Hania wymy艣li艂a, 偶e 2z艂 jest mniejsze od 1z艂. Powiesi膰 za cycki (z braku jaj) na latarni!

Na marginesie (ojciec mi opowiada艂) - przed wojn膮 (nie jestem pewien przed kt贸r膮), gdy by艂y w obiegu z艂ote monety, to ka偶dy kasjer (w banku, kantorze) mia艂 na stole sukno, zazwyczaj zielone. Wydawane monety bardzo starannie liczy艂, bardzo starannie ka偶d膮 z nich pocieraj膮c o st贸艂, tj o sukno. Potem wystarcza艂o to sukno spali膰, a popi贸艂 wydmucha膰...

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.           SQLwiel

Data: 2012-08-24 00:19:49
Autor: krzysztofsf
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
On 24 Sie, 08:52, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

Po drugie - w czym jest problem, aby skonstruowa TANI sortownic do
monet?

Sa takie.

Prawdopodobnie w szufladach kasowych rowniez.

Kazdy nominal ma swoje korytka i bodajze co 10 sztuk stojacych na
krawedzi monet jest znacznik.

Data: 2012-08-24 09:25:17
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-24 09:19, krzysztofsf pisze:

Sa takie.

Prawdopodobnie w szufladach kasowych rowniez.

Kazdy nominal ma swoje korytka i bodajze co 10 sztuk stojacych na
krawedzi monet jest znacznik.

Tak, to zast臋puje liczyd艂o. Ale jednak trzeba r臋cznie ka偶d膮 monet臋 w艂o偶y膰 w stosown膮 przegr贸dk臋.
Ciekaw jestem dlaczego spisuje si臋 to np. w okienkach pocztowych, a bardzo niech臋tnie jest stosowane w sklepikach. Szczup艂o艣膰 miejsca? Panienka w okienku ma "ca艂e biurko", a w okolicy kasy w sklepiku jest zazwyczaj przera藕liwie ciasno.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.           SQLwiel

Data: 2012-08-24 00:31:15
Autor: krzysztofsf
On 24 Sie, 09:25, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
> [...]

> Prawdopodobnie w szufladach kasowych rowniez.

> Kazdy nominal ma swoje korytka i bodajze co 10 sztuk stojacych na

Tak, to zast阷uje liczyd硂. Ale jednak trzeba r阠znie ka縟 monet
w硂縴 w stosown przegr骴k.
Ciekaw jestem dlaczego spisuje si to np. w okienkach pocztowych, a
bardzo niech阾nie jest stosowane w sklepikach. Szczup硂舵 miejsca?
Panienka w okienku ma "ca砮 biurko", a w okolicy kasy w sklepiku jest
zazwyczaj przera糽iwie ciasno.

Tu link do pierwszego przykladu z googla (na euro chyba)

http://www.conrad.pl/Pude砶o-do-przechowywania-monet-29%2c6-x-22%2c6-x-1%2c6-cm.htm?websale7=conrad&pi=777014&ireusocl=1

W sklepach niekorporacyjnych wlasciciel czy wlasciciele musza sami
dojsc do tego, ze warto usprawnic liczenie.
Ogolnie to zapewne im to powiewa, bo za nieodobory odpowiada kasjer a
zdac ma w obanderolowanych pakietach - i kij mu w oko ile czasu to
zajmie (zdawanie i przyjmowanie kasy nie wchodzi przewaznie w  czas
pracy, ewentualnie nie dostanie sie za jego przedluzenie dodatkowego
wynagrodzenia). Doswiadczeni sprzedawcy przy koncu dnia zliczaja sobie
powoli partiami gotowke, szykujac sie do nadchodzacego zdania kasy.

Data: 2012-08-27 05:29:22
Autor: Marcepan
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Tu link do pierwszego przykladu z googla (na euro chyba)

32 z za plastikow wk砤dk ;-)

Data: 2012-08-24 16:51:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"krzysztofsf" b22abe8f-eaba-4e16-9894-429d72772153@g2g2000vba.googlegroups.com

: Kazdy nominal ma swoje korytka i bodajze co 10 sztuk
: stojacych na krawedzi monet jest znacznik.

Albo s przesuni阠ia boczne.

   |         |
   |         |
   |         |
   |         |
    |         |
    |         |
    |         |
    |         |
   |         |
   |         |
   |         |
   |         |
    |         |
    |         |
    |         |
    |         |

Data: 2012-08-24 08:46:54
Autor: witek
SQLwiel wrote:
[...]

wymyslasz problem tam gdzie go nie ma.
Niewazne czy ciezar lub wielkosc czy jeszcze cos innego jest proporcjonalna do wartosci tylko czy jest inna dla kazdej monety.
Przeciez maszynki do sortowania istnieja i maja sie dobrze. W automatach monetami da sie placic i tez jakos monety potrafia rozpoznac.
Wiec gdzie jest problem?
Moze dziewczyna jak zobaczyla ciebie chciala liczyc  jak najdluzej?

Data: 2012-08-24 09:08:00
Autor: m
W dniu 24.08.2012 08:52, SQLwiel pisze:
[...]

A jak powstrzymasz grosz贸wki przed wpadaniem w "palce" 1z艂otowe, 2z艂otowe i 5z艂otowe?

 Mo偶na wst臋pnie
(wizualnie) odcedzi膰 np 2 i 5 (bo to 艂atwe), a przyrz膮d sortowa艂by
g艂贸wnie te poni偶ej 1z艂.
Ale nasza genialna Hania wymy艣li艂a, 偶e 2z艂 jest mniejsze od 1z艂.

A w czym to przeszkadza. I tak musisz oddzieli膰 2z艂ot贸wki od 1z艂ot贸wek.

Albo inaczej - w czym by pomog艂o jakby 1z艂ot贸wka i 2z艂ot贸wka by si臋 zamieni艂y rozmiarami?

p. m.

Data: 2012-08-24 09:19:02
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-24 09:08, m pisze:

A jak powstrzymasz grosz贸wki przed wpadaniem w "palce" 1z艂otowe,
2z艂otowe i 5z艂otowe?

Do sortowania >1gr przechodz膮 tylko te, kt贸re nie wpad艂y w 1gr.

A w czym to przeszkadza. I tak musisz oddzieli膰 2z艂ot贸wki od 1z艂ot贸wek.

Albo inaczej - w czym by pomog艂o jakby 1z艂ot贸wka i 2z艂ot贸wka by si臋
zamieni艂y rozmiarami?

Poniek膮d niewiele, ale zak艂贸ca to pewien naturalny prz膮dek, jak cho膰by postulowan膮 proporcjonalno艣膰 masy (czy 艣rednicy) do nomina艂u.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.           SQLwiel

Data: 2012-08-24 10:05:21
Autor: m
W dniu 24.08.2012 09:19, SQLwiel pisze:
W dniu 2012-08-24 09:08, m pisze:

A jak powstrzymasz grosz贸wki przed wpadaniem w "palce" 1z艂otowe,
2z艂otowe i 5z艂otowe?

Do sortowania >1gr przechodz膮 tylko te, kt贸re nie wpad艂y w 1gr.

Jakby to mia艂o by膰 wymi臋 b膮d藕 r臋kawica - to jak przekonasz jednogrosz贸wki 偶eby nie sz艂y dalej, tylko pos艂usznie wpada艂y w palec jednogroszowy?

[...]

Wydaje mi si臋 偶e nieproporcjonalno艣膰 rozmiaru i nomina艂u jest do艣膰 powszechna, czy to w krajach o艣ciennych (Czechy, S艂owacja) czy dalekich (USA, Turcja)

jak cho膰by
postulowan膮 proporcjonalno艣膰 masy (czy 艣rednicy) do nomina艂u.

Postulowan膮 przez kogo?

p. m.

Data: 2012-08-24 01:50:44
Autor: Krzysiek
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
W dniu pi眛ek, 24 sierpnia 2012 10:05:21 UTC+2 u縴tkownik m napisa:

Jakby to mia硂 by wymi b眃 r阫awica - to jak przekonasz jednogrosz體ki 縠by nie sz硑 dalej, tylko pos硊sznie wpada硑 w palec jednogroszowy?
nie ma to tak dzialac ze mniejsza spadaja wlasnie nizej a wieksze zostaja w 'przedzialach' u gory?

Data: 2012-08-24 11:02:31
Autor: m
W dniu 24.08.2012 10:50, Krzysiek pisze:
[...]

No tak to by by mo縠 mog硂 dzia砤. Ale SQL chce koniecznie wymi/r阫awic.

p. m.

Data: 2012-08-24 09:34:27
Autor: jureq
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Przy okazji tematu.

Jest oddzia艂 banku z nowymi "liczarkami" do banknot贸w. Kasjerka k艂adzie stos na tacy i wpisuje nomina艂. Banknoty sobie po prostu le偶a, a na wy艣wietlaczu pokazuje si臋 ilo艣膰. To musi dzia艂a膰 na zasadzie wa偶enia. Czy rzeczywi艣cie jest mo偶liwe uzyskanie odpowiedniej dok艂adno艣ci? I czy banknoty np. zu偶yte nie wa偶膮 mniej?

Data: 2012-08-24 09:46:33
Autor: witek
jureq wrote:
[...]

wystarczy, ze do jednego banknotu przyklei sie kawalek gumy do zucia.

Data: 2012-08-24 11:47:05
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-24 11:34, jureq pisze:
[...]

A mo偶e wi臋cej?
Je艣li ma k艂a艣膰 banknoty tylko jednego nomina艂u, to nic nadzwyczajnego. My艣l臋, 偶e to co wtarte/starte mie艣ci si臋 w granicach 10% masy banknotu.
Ale i tak to ciankie, je艣liby tylko na masie mia艂o bazowa膰. Banknoty maj膮 metalowy pasek z wypalonym laserem nomina艂em. To mo偶na czyta膰 mi臋kkim X i ocr'owa膰, wi臋c dzia艂a艂oby na *LU殴NO ROZ艁O呕ON膭* stert臋 dowolnych banknot贸w, ale kosztowa艂oby zn贸w par臋 kpln.

Tak-czy-owak nieodmiennie dotrzemy do optymalno艣ci obrotu bezgot贸wkowego. I o to im chodzi! Najpierw nam podmienili z艂oto na papier, a teraz podmieni膮 papier na nic.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.           SQLwiel

Data: 2012-08-24 11:47:27
Autor: m
W dniu 24.08.2012 11:34, jureq pisze:
[...]

Pewnie musz膮 by膰 spe艂nione jakie艣 za艂o偶enia wst臋pne.

I czy
banknoty np. zu偶yte nie wa偶膮 mniej?

Raczej wi臋cej - je偶eli s膮 poklejone.

p. m.

Data: 2012-08-24 18:55:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"jureq" k17hr3$u6e$5@news.task.gda.pl

Jest oddzia banku z nowymi "liczarkami" do banknot體. Kasjerka k砤dzie
stos na tacy i wpisuje nomina. Banknoty sobie po prostu le縜, a na
wy秝ietlaczu pokazuje si ilo舵. To musi dzia砤 na zasadzie wa縠nia.
Czy rzeczywi禼ie jest mo縧iwe uzyskanie odpowiedniej dok砤dno禼i?
I czy banknoty np. zu縴te nie wa勘 mniej?

Kiedy zapyta砮m o to. Odpowiedziano mi, 縠 to **dodatkowa**
metoda weryfikowania. Dzi阫i temu wa縠niu mo縩a szybko (cho
pobie縩ie) oceni stan makulatury i szybko wyelimnimowa
grubsze przekr阾y.

Data: 2012-08-24 09:49:11
Autor: RadoslawF
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Dnia 2012-08-24 08:52, U縴tkownik SQLwiel napisa:
Czo砮m.
Dzi rano w sklepiku patrzy砮m, jak sprzedawczyni pracowicie liczy bilon z wczorajszej kasy uk砤daj眂 go w dziesi眛ki kupeczek. dna dziewczyna, to spokojnie sta砮m i czeka砮m a sko馽zy ;)

Co sta硂by na przeszkodzie, aby monety mia硑 ci昕ar proporcjonalny do warto禼i nominalnej? Wiem - 5z to 500 grosz體ek, ale grosz體ka mog砤by by (i kiedy by砤) ze stopu lekkiego (<2t/m3), a 5-ka tak jak jest, z niklu (~9). Wtedy wystarczy硂by wizualnie przelecie taki worek, czy przypadkiem nie zapl眛a砤 si tam podkowa, zwa縴 i po sprawie.

Zwa jedno grosz體k a potem policz ile wa縴 by mieszek (bo nie b阣zie
to ju portfel) zawieraj眂y kilkadziesi眛 z硂tych drobnymi.

Po drugie - w czym jest problem, aby skonstruowa TANI sortownic do monet? Przyk砤d prostej maszyny jest tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=-FAme422c28
, ale na moje oko ona i tak jest przekombinowana. A te "fabryczne" zaczynaj si od ~500z i id bez ogranicze w g髍. Chyba tylko po to, 縠by ludziom 縴cie utrudni.
A tymczasem, moim zdaniem, taka maszyna, to powinna wygl眃a troch jak r阫awiczka dla olbrzyma albo krowie wymi ;) Tzn worek, do kt髍ego wsypuje si bilon, potem si nim trz阺ie a do skutku, a posortowane monety wpadaj w stosowne "palce", czy "strzyki". Mo縩a wst阷nie (wizualnie) odcedzi np 2 i 5 (bo to 砤twe), a przyrz眃 sortowa砨y g丑wnie te poni縠j 1z.
Ale nasza genialna Hania wymy秎i砤, 縠 2z jest mniejsze od 1z. Powiesi za cycki (z braku jaj) na latarni!

Nic nie stoi na przeszkodzie aby dwa z硂te wpada硂 do pojemnika
przed z硂t體k, tyle 縠 ca硂舵 zajmuje za du縪 miejsca.
Rozs眃ni ludzie przy kasach maj odpowiednie szuflady gdzie
kasjerka wk砤daj眂 przeliczona sum od razu j segreguje
a nie sypie wszystko razem.

Na marginesie (ojciec mi opowiada) - przed wojn (nie jestem pewien przed kt髍), gdy by硑 w obiegu z硂te monety, to ka縟y kasjer (w banku, kantorze) mia na stole sukno, zazwyczaj zielone. Wydawane monety bardzo starannie liczy, bardzo starannie ka縟 z nich pocieraj眂 o st蟪, tj o sukno. Potem wystarcza硂 to sukno spali, a popi蟪 wydmucha...

Nak砤ma ci, u nas z硂te monety w normalnym obiegu by硑 za
zabor體 czyli przed Iw. Ale ludzka naiwno舵 i brak logiki
wykorzystywane s do dzisiaj, w jakiej reklamie widzia砮m
jak sprz眛aczka po wytarciu kurzu ze z硂tych sztabek chowa
chusteczk i zabiera j do czekaj眂ego na ni za rogiem
Roysa.  :-)

Co do palenia to w okresie dobrobytu gdzieniegdzie by砤 moda
na zdobienie zas硂n (niekoniecznie okiennych) z硂tymi
ni鎚i, jak bida przydusi砤 to sprawdza砤 si metoda z
paleniem.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-24 10:25:18
Autor: SQLwiel
monety obiegowe - komu by to przeszkadza艂o?
W dniu 2012-08-24 09:49, RadoslawF pisze:

Zwa偶 jedno grosz贸wk臋 a potem policz ile wa偶y艂 by mieszek (bo nie b臋dzie
to ju偶 portfel) zawieraj膮cy kilkadziesi膮t z艂otych drobnymi.

Oj - czepiacie si臋 :) i trollnica si臋 robi.
5z艂 wa偶y (ma mas臋, no dobra...) 6.5g. Popu艣膰my troch臋 i dopu艣膰my, 偶e mog艂oby wa偶y膰 10g. W ko艅cu za to mo偶na kupi膰 2 piwa i zagrych臋.
Wtedy 1gr powinno wa偶y膰 20mg. Przy stopie lekkim (~2g/cm3) i grubo艣ci 0.5mm powinno mie膰 D=5mm. Owszem, "pche艂ka". Ale czy偶 forma nie adekwatna do warto艣ci? A dlaczego musia艂aby by膰 z metalu, a nie z tworzywa szt.?
Ile kosztuje wyt艂oczenie jednogrosz贸wki? (Ju偶 mi si臋 nie chce szuka膰...)

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.           SQLwiel

Data: 2012-08-24 09:44:57
Autor: witek
SQLwiel wrote:
Ile kosztuje wyt艂oczenie jednogrosz贸wki?

5 gr :)

juz tegie glowy mysla jak to rozwiazac.
Ale ze placa im za myslenie a nie za rozwiazanie to beda jeszcze dlugo myslec.

Data: 2012-08-24 14:04:49
Autor: RadoslawF
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Dnia 2012-08-24 10:25, U縴tkownik SQLwiel napisa:

Zwa jedno grosz體k a potem policz ile wa縴 by mieszek (bo nie b阣zie
to ju portfel) zawieraj眂y kilkadziesi眛 z硂tych drobnymi.

Oj - czepiacie si :) i trollnica si robi.
5z wa縴 (ma mas, no dobra...) 6.5g. Popu舵my troch i dopu舵my, 縠 mog硂by wa縴 10g. W ko馽u za to mo縩a kupi 2 piwa i zagrych.
Wtedy 1gr powinno wa縴 20mg. Przy stopie lekkim (~2g/cm3) i grubo禼i 0.5mm powinno mie D=5mm. Owszem, "pche砶a". Ale czy forma nie adekwatna do warto禼i? A dlaczego musia砤by by z metalu, a nie z tworzywa szt.?

Bo metal to trwalszy materia.
A moneta musi by na tyle du縜 aby umie禼i na niej w czytelny
spos骲 nomina, i aby da硂 si beza problem體 odr罂ni 1 grosz
od dwugrosz體ki, pi阠iogrosz體ki i tak dalej.

Ile kosztuje wyt硂czenie jednogrosz體ki? (Ju mi si nie chce szuka...)

Wi阠ej ni grosz, ale skoro s u縴wane to pa駍two szuje si
w obowi眤ku je dostarcza.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-24 12:09:55
Autor: Jarek Andrzejewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
On Fri, 24 Aug 2012 08:52:11 +0200, SQLwiel
[...]

Teraz to si nazywa op砤tami interchange i prowizjami :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-08-24 16:51:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"SQLwiel" k178i2$nn4$1@mx1.internetia.pl

Dzi rano w sklepiku patrzy砮m, jak sprzedawczyni pracowicie
liczy bilon z wczorajszej kasy uk砤daj眂 go w dziesi眛ki kupeczek.
dna dziewczyna, to spokojnie sta砮m i czeka砮m a sko馽zy ;)

(; Ustaw sobie zegarek w komputerze. W 2012 roku dziewczyna
liczy砤 bilon? Chyba w 2012 poprzedniej ery. ;)

-=-

IMO surowce wt髍ne nale縴 likwidowa -- i imo
temu celowi s硊縴 promowanie p砤cenia kartami.

Data: 2012-08-25 01:06:35
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
W dniu 2012-08-24 08:52, SQLwiel pisze:

[...]

Ale tak jest. Wi臋kszo艣膰 sprzedawc贸w wa偶y bilon ...

Ale nasza genialna Hania wymy艣li艂a, 偶e 2z艂 jest mniejsze od 1z艂.
Powiesi膰 za cycki (z braku jaj) na latarni!

Bo ??? Bo huja wiesz o bilonie ? To jest uzasadnienie ?

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2012-08-25 14:55:26
Autor: Marek
On Fri, 24 Aug 2012 08:52:11 +0200, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
sukno. Potem wystarcza艂o to sukno spali膰, a popi贸艂 wydmucha膰...

Po co spali膰? Tego nie rozumiem.

--
Marek

Data: 2012-08-26 11:40:19
Autor: Andrzej Lawa
wrote:
sukno. Potem wystarcza硂 to sukno spali, a popi蟪 wydmucha...

Po co spali? Tego nie rozumiem.

Pocierasz monet ze (stosunkowo mi阫kiego) z硂ta o do舵 szorstkie sukno. Mikroskopijne ilo禼i z硂ta si zetr i zostan w suknie. Czynno舵 powt髍z po kilkana禼ie razy dziennie przez ca硑 rok...

Ju rozumiesz? ;)

Data: 2012-08-26 14:26:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"Andrzej Lawa" 5039ef03$1@news.home.net.pl

[...]

Ale po co to sukno pali?

-=-

Czy po wojnie zimowej (po zimniej wojnie?...) ludzko舵
zechce na co wyda swoj wiedz dotycz眂 produkowania
nowych pierwiastk體?... Pluton nie b阣zie tak chodliwym
towarem, zatem by mo縠 ludzie naucz si produkowania
z硂ta?...

-=-

I... Ile gram體 z硂ta mo縩a w ten spos骲 wyci眊n辨 po roku?
Z硂to jest ci昕kie i drogie, ale gram to ca砶iem du縪 w takim
suknie, a koszt grama to dzisiaj raptem nieca砮 2 st體y...

Data: 2012-08-26 18:30:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.08.2012 14:26, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

A po co komu stare, wytarte sukno? I jak chcesz inaczej tanio wydoby z niego cz眘tki metalu?

-=-

[...]

Produkcja z硂ta jest ju od dawna opanowana. Tylko jest energetycznie nieop砤calna.

-=-

I... Ile gram體 z硂ta mo縩a w ten spos骲 wyci眊n辨 po roku?

Nie wiem.

Z硂to jest ci昕kie i drogie, ale gram to ca砶iem du縪 w takim
suknie, a koszt grama to dzisiaj raptem nieca砮 2 st體y...

Przetestuj.

Data: 2012-08-26 20:30:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"Andrzej Lawa" 503a4f1b$1@news.home.net.pl

Z硂to jest ci昕kie i drogie, ale gram to ca砶iem du縪 w takim
suknie, a koszt grama to dzisiaj raptem nieca砮 2 st體y...

Przetestuj.

Ludzie [wiem -- s dziwni] nie lubi mnie...
Tedy nie wiem, czy aby Marcin P zechce
podzieli si ze mn swoj cel. ;)

-=-

Jak bez palenia wydoby z硂to?
Pewnie wyp硊ka sukno w widzie.

Data: 2012-08-26 20:58:20
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 26.08.2012 20:30, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Jak bez palenia wydoby z硂to?
Pewnie wyp硊ka sukno w widzie.

A po co komu wytarte sukno?

Taniej spali.

Inna sprawa, czy faktycznie by砨y z tego jakie mierzalne ilo禼i z硂ta - ja tylko podpowiedzia砮m mechanizm, jaki wg. tej historii powinien zadzia砤. W praktyce nie sprawdza砮m i zawsze mog硂 by podobnie jak z tymi samochodami rozdawanymi na Placu Defilad - drobne detale inne, np. chodzi硂 nie o sukno na kantorku, a te ci昕kie zas硂ny z niekiedy wplecionymi z硂tymi nitkami.

Data: 2012-08-27 00:22:12
Autor: Michal Pl
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Data: 2012-08-27 09:55:53
Autor: SQLwiel
monety obiegowe - komu by to przeszkadza艂o?
W dniu 2012-08-27 09:22, Michal Pl pisze:
Tu masz "r臋czny" sorter monet:

http://www.conrad.pl/Sorter-monet-Euro.htm?websale7=conrad&pi=481464&ci=SHOP_AREA_40109_0801080
Dzi臋ki!
Cena rozs膮dna, tyle to powinno kosztowa膰.
Ale jako wieczny malkontent zauwa偶臋, 偶e o ile dobrze zgaduj臋, monety trzeba tam wrzuca膰 pojedynczo, a nie gar艣ci膮. Po czym pokr臋ci膰 g艂贸wk膮 tego kube艂ka, 偶eby moneta mia艂a szans臋 wpa艣膰 tam, gdzie trzeba.
Szkoda, 偶e tylko na 鈧.
I, 偶e nie pokazali dok艂adniej jak to dzia艂a.

W sumie - do dupy :( Zabawka dla dziecka, a nie u艂atwienie dla sklepikarza.

Niemniej - dzi臋kuj臋 za dociekliwo艣膰, staranie i informacj臋.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. SQLwiel

Data: 2012-08-27 09:58:32
Autor: SQLwiel
W dniu 2012-08-27 09:55, SQLwiel pisze:
[...]

Chyba jednak nie trzeba kr臋ci膰 - jest spiralna rynienka.

No, prywaciarze - do dzie艂a! Sprawdzi膰 jak omin膮膰 patent, udoskonali膰 to troch臋, 偶eby da艂o si臋 sypa膰 gar艣ci膮 i t艂uc to. Zbyt na kilkadziesi膮t tys. szt. pewny.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. SQLwiel

Data: 2012-08-27 11:18:11
Autor: RadoslawF
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
Dnia 2012-08-27 09:58, U縴tkownik SQLwiel napisa:

Chyba jednak nie trzeba kr阠i - jest spiralna rynienka.

No, prywaciarze - do dzie砤! Sprawdzi jak omin辨 patent, udoskonali to troch, 縠by da硂 si sypa gar禼i i t硊c to. Zbyt na kilkadziesi眛 tys. szt. pewny.

Nieprawda z tym zbytem.
Jak rozumiem chcesz mie "u砤twienie dla sklepikarza" ale
zapominasz 縠 sklepikarzowi nikt nie przynosi wiaderka bilonu.
Jak sklepikarz przyjmuje pieni眃ze to po przeliczeniu r阠znie
rozrzuca je do odpowiednich przegr骴ek w szufladzie/kasie
i ma ju posortowane.

Pozdrawiam

Data: 2012-08-27 13:42:55
Autor: Jarek Andrzejewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?
On Mon, 27 Aug 2012 09:58:32 +0200, SQLwiel
<"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:

No, prywaciarze - do dzie砤! Sprawdzi jak omin辨 patent, udoskonali to troch, 縠by da硂 si sypa gar禼i i t硊c to. Zbyt na kilkadziesi眛 tys. szt. pewny.

Patent? S眃zisz, 縠 od 1925 wci笨 obowi眤uje (a pewnie i starsze
maszyny by硑):

http://www.liveauctioneers.com/item/4635836

Data: 2012-08-27 16:00:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
monety obiegowe - komu by to przeszkadza硂?

"SQLwiel" k1f9j1$97d$2@mx1.internetia.pl

No, prywaciarze - do dzie砤! Sprawdzi jak omin辨 patent,
udoskonali to troch, 縠by da硂 si sypa gar禼i i t硊c
to. Zbyt na kilkadziesi眛 tys. szt. pewny.

Chcesz odebra ludziom to, co dla nich najcenniejsze?
Obcowanie z ci昕kim pieni眃zem?

monety obiegowe - komu by to przeszkadza艂o?