monety obiegowe - komu by to przeszkadzało?

Data: 2012-08-25 01:06:35
Autor: Rafał \"SP\" Gil
monety obiegowe - komu by to przeszkadzało?
W dniu 2012-08-24 08:52, SQLwiel pisze:

Czołem.
Dziś rano w sklepiku patrzyłem, jak sprzedawczyni pracowicie
liczy bilon z wczorajszej kasy układając go w dziesiątki
kupeczek. Ładna dziewczyna, to spokojnie stałem i czekałem aż
skończy ;)
Co stałoby na przeszkodzie, aby monety miały ciężar
proporcjonalny do wartości nominalnej? Wiem - 5zł to 500
groszówek, ale groszówka mogłaby być (i kiedyś była) ze stopu
lekkiego (<2t/m3), a 5-ka tak jak jest, z niklu (~9). Wtedy
wystarczyłoby wizualnie przelecieć taki worek, czy przypadkiem
nie zaplątała się tam podkowa, zważyć i po sprawie.

Ale tak jest. Większość sprzedawców waży bilon ...

Ale nasza genialna Hania wymyśliła, że 2zł jest mniejsze od 1zł.
Powiesić za cycki (z braku jaj) na latarni!

Bo ??? Bo huja wiesz o bilonie ? To jest uzasadnienie ?

Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

monety obiegowe - komu by to przeszkadzało?