monitor jako tv

Data: 2013-04-03 19:43:19
Autor: GAD Zombie
monitor jako tv
Witam

Przyszedl czas na zmiane telewizora. Wiem, ze to grupa o pecetach, ale jednak w sprzedazy sa monitory do PC z wbudowanym tunerem tv i moga dzialac jako telewizory. Moze ktos z was korzysta w ten sposob?
Zainteresowal mnie taki oto monitor:

LG 23MA73D:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/monitory,k514/monitory-z-tv,l516/lg-electronics-23-23ma73d-ips-tv-5ms-5000000-1-hdmix2-mhl,p93709.html

Wyglada dosc przyzwoicie, ale w dzialaniu to go nie widzialem. Ktos z was widzial go lub podobny i moglby sie wypowiedziec na jego temat? Czy warto takie cos kupic zamiast telewizora? Przy okazji zawsze istnieje mozliwosc podpiecia do tego komputera, co rowniez moze sie przydac.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2013-04-03 19:55:45
Autor: GAD Zombie
monitor jako tv
W dniu 2013-04-03 19:43, GAD Zombie pisze:
[...]

Aha, zapomnialem dodac, ze chcialbym, zeby bylo z pilotem. Bo zdaje sie, ze nie kazdy go ma. Ten powyzszy zdaje sie nie ma, wiec bede musial szukac innego.

Data: 2013-04-03 20:34:02
Autor: PiteR
monitor jako tv
GAD Zombie pisze tak:

Czy warto takie cos kupic zamiast telewizora?

ale Wodzu, nie warto 23" za 941z

W Neonet byy w promoszyn Samsungi 32" po 799z

--
Piotr

Data: 2013-04-03 20:36:41
Autor: ToMasz
monitor jako tv
W dniu 03.04.2013 19:43, GAD Zombie pisze:
Witam

Przyszedl czas na zmiane telewizora. Wiem, ze to grupa o pecetach, ale
jednak w sprzedazy sa monitory do PC z wbudowanym tunerem tv i moga
dzialac jako telewizory.
JA bym Ci mocno odradzał takie rozwiązanie. tzn jak musisz to trudno, ale jak Cię życie do połączenia monitora i tv nie zmusza to kup telewizor. nie tv23 cale, tylko normalny, ponad 40 calowy telewizor. Ja kupiłem tylko 42 cale, bojąc się że "nie spasuje", po tygodniu doszliśmy do wniosku że miał być większy. Początkowo żałowałem że nie dopłaciłem paru stów aby był "smart" teraz się cieszę, bo za parę stów można dokupić urządzonko z androidem i będzie smart full wypas.
JEszcze raz, kup telewizor!

ToMasz

Ps a wiesz jak fajnie wyglądają 4 centymetrowe Lemingi potrząsające grzywami?

Data: 2013-04-03 20:50:42
Autor: GAD Zombie
monitor jako tv
W dniu 2013-04-03 20:36, ToMasz pisze:
[...]

Masz czesciowo racje. Pogrzebalem w sieci i znalazlem takie cos:
http://www.ceneo.pl/22987050allegro
Wyglada dosc ciekawie, chociaz wolalbym zobaczyc go na zywo.
Co do ceny i sklepu to wybiore na koniec cos najtanszego, na razie tylko ogladam.

Niestety rozmiar 23" to max, bo mi do szafki wiekszy nie wejdzie. Mam male mieszkanie i nie ma mozliwosci na cos wiekszego.

Ale dzieki za opinie :)

Ps a wiesz jak fajnie wyglądają 4 centymetrowe Lemingi potrząsające
grzywami?

Niestety nie widzialem, ale zawsze moge sobie powiekszyc video z youtube ;)

Data: 2013-04-03 21:50:06
Autor: ToMasz
monitor jako tv

Niestety rozmiar 23" to max, bo mi do szafki wiekszy nie wejdzie. Mam
male mieszkanie i nie ma mozliwosci na cos wiekszego.

Ale dzieki za opinie :)
chmmm... to inaczej. Kup monitor, olej TV. Kiedyś przebudujesz pokój, zmieścisz TV. ja też mam mieszkanie mikroskopijne i TV chciałem zamontować na suficie, tak aby dół tv był opuszczany. Sam TV na suficie to naprawdę doskonała sprawa, chyba że chcesz gości przy stole karmić tvnem.....
Skończyło się na tym że mój tv jest w rogu pomiędzy scianą a sufitem, meble przyciąłem, okazało się że 10cm za mocno, więc wlazłby większy :)

ToMasz

Data: 2013-04-03 21:36:36
Autor: 2late
monitor jako tv
On 03/04/2013 18:43, GAD Zombie wrote:
[...]

Niedawno kupilem LG M2752D-PZ ale uzywam przede wszystkim jako monitor. Poki co, jakosc nie jest rewelacyjna ale podejrzewam, ze to dlatego, ze mam go polaczonego do laptopa przez VGA. Fajny jest PIP kiedy cos robie na kompie zawsze w rogu moge sobie cos wlaczyc, nudny mecz np. ;)
Pilot jak pilot, jest w porzadku.
Niektore filmy z pendrive'a nie dadza sie tak dowolnie przeskalowac jak puszczane z kompa ale to nie wielki mankament.
Jeszcze jakies pytania? :)

Data: 2013-04-04 02:10:08
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-03 22:36, 2late pisze:

Niedawno kupilem LG M2752D-PZ ale uzywam przede wszystkim jako monitor.

A poprawiono wreszcie VESA DPMS, bo w poprzednim modelu - LG DM2780D wkurza mnie strasznie, że sprzedawany w końcu jako MONITOR telewizyjny sprzęt nie wyłączy się sam do soft-off po zaniku sygnału ani nawet nie włączy nie tylko z DSUB, SCART, component, ale nawet na żadnym z HDMI.
No w mordę - to nawet 2-letnia plazma używana do filmów i od czasu do czasu jak mnie napadknie na pogranie z padem na 50" obsługuje HDMI-CEC, a to nie. W sumie przyzwyczaiłem już się, że toto trzeba włączyć z panelu dotykowego albo pilotem, bo używam głównie jako drugiego dużego monitora do dokumentów i sporadycznie do grania stereoskopowego 3D, ale przez to nie wyobrażam sobie używania takiego combo jako GŁÓWNEGO monitora - ręcznie to włączało się bursztynowe monitory pod HGC, a nie TV/monitory w 2011/2012 r.

--
/MB

Data: 2013-04-04 18:39:58
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 01:10, Michal wrote:

[...]

A to jeszcze nie sprawdzilem. A jak szybko po wylaczeniu komputera powinien zniknac ten ekran 'brak sygnalu'?
Jest sporo opcji do auto wylaczenia monitora po okreslonym czasie  ale poki co, nic z tym nie robie, jak zajdzie potrzeba, to cos tam pogrzebie. ;)

Data: 2013-04-04 16:51:59
Autor: Yakhub
monitor jako tv
W liście datowanym 3 kwietnia 2013 (19:43:19) napisano:
[...]

Sam  mam LG M2362DP-PZ - teoretycznie monitor, w praktyce - ma komplet
złączy  telewizyjnych (SCART, antena, Chinch), pilota, a nawet gniazdo
na   karty   CI  (chociaż  w  naszych  realiach  raczej bezużyteczne).
Odtwarza   filmy   z USB, ale nie radzi sobie z niektórymi co bardziej
egzotycznymi formatami. W  założeniu  miał  być  to  monitor,  sporadycznie  uruchamiany  jako
telewizor,  wyszło na odwrót. Obecnie podpięty przez HDMI do  dekodera
C+,  wcześniej  -  do  anteny  DVB-T),  od czasu do czasu podpinany do
laptopa.

Działa znakomicie, jestem z niego bardzo zadowolony.

Jedyna wada, to tylko jedno złącze HDMI - żeby podłączyć lapopa, muszę
odłączać dekoder.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-04-04 17:09:22
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 16:51, Yakhub pisze:
[...]

Tak z ciekawości - z jakiej odległości oglądacie TV? Bo mając DM2780D za bardzo nie wyobrażam sobie oglądania tego z odległości większej niż 1 - 1,2m  o 23" nawet nie mówiąc - do tego potrzeba jest chyba lornetka teatralna ;) Właśnie ze względu na mały ekran używam go jako TV sporadycznie - jak mam obejrzeć coś dłużej niż 15 min i tak przesiadam się do TV normalnej wielkości.

--
/MB

Data: 2013-04-04 17:20:05
Autor: $heikh el $hah
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:09, Michal pisze:
[...]

Kup mocniejsze okulary. Ja oglądam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z kanapy, czyli z ponad dwóch metrów. Wcześniej miałem dwa identyczne monitory Iiyama 19". No i były daleko wstecz w porównaniu do matrycy z mojego nowego laptopa.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-04 17:27:53
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah pisze:

[...]

Jak kto lubi. IMHO filmy przyjemnie ogląda się w wersji "z kanapy" na 50"+ i amplitunerze po optyku/hdmi z przyzwoitym nagłośnieniem 7.1
No ale czasem trafiają się do zrobienia po jakiejś awarii laptopy z HDD zapakowane po brzegi filmami rmvb itp badziewiem "legalnym inaczej" oglądym na tych 15" z wbudowanych plastikowych głośników i ludzie też twierdzą, że przecież nie ma "prawie" różnicy.

--
/MB

Data: 2013-04-04 17:52:41
Autor: $heikh el $hah
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:27, Michal pisze:
[...]

Jasne, ale nie przesadzajmy. Swój 'gabinet' mam na tyle mały, że nie miałbym gdzie postawić coś większego niż 23". Zaś nagłośnienie mam dobre. Tylko stereo, ale stare, japońskie, realne 80W. Zresztą zdarzało mi sie oglądać filmy na telefonie. Sony Xperia. Bravia Engine. Czy coś takiego. I dawało radę. ;)

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-04-04 18:48:47
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 16:27, Michal wrote:

[...]

Sa tez inne powody. Mnie w ogole nie interesuja te wszystkie nowe 3-d, HD, itp..., filmy. Mam na mysli tresc, plus troche klimat. ;) Filmy z lat 50-60tych przede wszystkim, starsze albo troche nowsze nie beda lepsze na wiekszym ekranie.

Data: 2013-04-05 00:58:11
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 19:48, 2late pisze:
[...]

Niekoniecznie. Nie bez powodu ludzie chodzą do kina, choć teraz poza młodzieżą/studentami mało kto ma na to czas, bo to prawie cały wieczór z głowy. Stare filmy po remasteringu wyglądają na dużym ekranie w domu
bardzo OK - nie wiem czy widziałeś np: remaster Metropolis wydany na BluRay. Wygląda rewelacyjnie, a to przecież film z 1927 r.
W sumie jedynym argumentem za małym ekranem do filmów w domu może być małe mieszkanie i co za tym idzie brak miejsca, bo przy obecnej technice nie ma czegoś takiego jak za duży ekran. Kiedyś duże wydawały się wyświetlacze 50-55", po obejrzeniu paru filmów na TV 64" wyglądają
już blado i zwyczajnie, podobnie niedługo będzie pewnie z wyświetlaczami 90"+ z rozdzielczością 4k" - z ciekawości puszczałem do testów render Sintela 4k na zwykłych 2xTV 50" FHD spiętych w Eyefinity i wyglądało to naprawdę dobrze, choć oczywiście brakowało rozdzielczości w pionie (bardziej zależało mi na sprawdzeniu jak będzie wyglądać 4k przy rozdzielczościach rzędu 100"). Na razie oczywiście nie ma prawie treści o tej rozdzielczości, a same wyświetlacze 4k 90" kosztują majątek.

--
/MB

Data: 2013-04-05 08:14:25
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 23:58, Michal wrote:

[...]

Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor. A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.
A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po prostu spiracic bo kupic raczej sie nie da.

Data: 2013-04-05 18:16:23
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor.

To daruj sobie funkcje TV - IMHO w monitorze bardziej to przeszkadza niż pomaga (problemy z VESA DPMS, złe profile kolorów ustawione pod TV, większe opóźnienia spowodowane elektroniką strojoną pod obróbkę syggnału z TV, podbijnie ceny, często bardzo słaba czułość głowic DVB-T itp).

> A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo
> ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.

Ja TV nie oglądam wcale, działa mi po prostu na nerwy przez postępującą idiokrację, co nie znaczy że nie warto mieć dobrego wyświetlacza do kina w domu.

A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po
prostu spiracic bo kupic raczej sie nie da.

Nie zgodzę się - to zależy od podejścia i to bardziej od tego niż od ceny czy dostępności. Sporo unikalnych, niedostępnych w PL DVD i BD kupuję na amazon.co.uk. Perełki na DVD w stanie idealnym, ale rozpakowane można tak kupić od 1 pensa.

--
/MB

Data: 2013-04-05 18:18:14
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

 > A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo
 > ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.

A do tego sporadycznego oglądania TV zamiast szukać monitora z tunerem kup monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i podłącz do niego Set-top-boxa DVBT - będzie taniej i lepiej jeśli jednak oglądasz TV.

--
/MB

Data: 2013-04-05 18:57:36
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 17:18, Michal wrote:

> [...]

monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i podłącz do niego
Set-top-boxa DVBT - będzie taniej i lepiej jeśli jednak oglądasz TV.

Chyba nie idzie ci za bardzo sledzenie watku. :)
Zaczalem od tego, ze niedawno ten monitor kupilem. Poza tym, to zdaje sie Ty, wypowiadales sie w watku w ktorym rozwazalem kupno tegoz. Rozwazylem wszelkie za i przeciw i jednak sie zdecydowalem.
W TV ogladam praktycznie tylko mecze i filmy ale to zdysku.
Dzieki za konstruktywna krytyke. :)

Data: 2013-04-05 19:06:40
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 17:16, Michal wrote:

[...]

Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno urzadzenie.

> [...]

     Ja TV nie oglądam wcale, działa mi po prostu na nerwy przez
postępującą idiokrację, co nie znaczy że nie warto mieć dobrego

Tez prawda.

[...]

Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/
A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.
Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

Data: 2013-04-05 23:07:36
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 20:06, 2late pisze:

Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno
urzadzenie.

Ty owszem, ale wątek zaczął się od sensowności kupowania combo TV-monitor. Do minusów dodam jeszcze - inaczej ustawia się monitor do pracy przy biurku, a inaczej TV do oglądania z fotela/kanapy. Jedno urządzenie rzadko zapewni wygodę w obu sytuacjach chocby ze względu na ten drobiazg.

Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego
telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to
Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/

Spojrzałem na Amazonie i albo źle szukam, albo akurat nie ma. Jest za to jeszcze starsze "Possesion" tego samego reżysera, więc jak trochę się poszuka/poczeka to na interesujący tytuł w końcu trafisz.

A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.

A niedawno pisałeś że filmy służą do jednokrotnego oglądania.
No chyba że dotyczy to tylko nowych.

Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl
optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

jw - wystarczy cierpliwość. Poza tym takie tytuły co jakiś czas emitowane są w TVP Kultura - IMHO zamiast pracowicie przenosić takie nagranie TV->VHS->AVI lepiej od razu ustawić w tunerze nagrywanie bezstratne gdy będzie emitowany. To kolejna zaleta SET-TOP-BOXów w stosunku do combo TV/monitor - te ostatnie nawet jak mają port USB,
to nie pozwalają na zaprogramowanie czasowe nagrania na dysk.

--
/MB

Data: 2013-04-05 22:56:18
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 22:07, Michal wrote:

[...]

Zgadzam sie w 100-u %
;)

[...]

Myslisz ze znajde z polskimi napisami?
Nawet nie watpie, jestem pewien ze nie powtorza tego czesciej niz co 20 lat, jesli w ogole. A to tylko jeden przyklad.

A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.

     A niedawno pisałeś że filmy służą do jednokrotnego oglądania.
No chyba że dotyczy to tylko nowych.

Chyba powiedzialem to o Metropolis, ale i tak 2 razy ogladalem, teraz tak cos mi sie przypomina. ;)

[...]

Nagrywalem to z 10 lat temu, jeszcze na komputerze stacjonarnym z kolekcji VHS ktora skladalem latami. Teraz tez mam karte TV w laptopie i wciaz jestem w stanie nagrywac z TV tylko ze nie ma za bardzo czego.
Poza tym tez popieram teze, ze to co jest do wszystkiego, jest do niczego. Ale, jak juz wspomnialem, rowazylem wszystko i w moim przypadku, z powodu ograniczonej przestrzeni, zdecydowalem sie na taki zakup, czego nikomu lekkomyslnie nie polecam. :)

Data: 2013-04-06 12:13:58
Autor: JDX
monitor jako tv
On 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah wrote:
[...]
Kup mocniejsze okulary. Ja oglądam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z
kanapy, czyli z ponad dwóch metrów.
No ale ludzie zazwyczaj nie są masochistami.  Przecież takie
oglądanie, delikatnie rzecz ujmując, trąca o debilizm. Szkoda wzroku.

Data: 2013-04-04 18:44:54
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 16:09, Michal wrote:

[...]

TV ogladam z 2 - 3 metrow. Ale jak wspomnialem rzadko ogladam wiec do niedawna wystarczalo mi 17" na laptopie z tej samej odleglosci. Za to z monitora korzystam z 1 metra, wiec nie moze byc zbyt wielki.
Jak widac, czuje roznice. :)
A wiekszy telewizor to rodzicom kupilem.

Data: 2013-04-04 20:53:47
Autor: animka
monitor jako tv
[...]

Bardzo Ci współczuję, że należysz do grupy niewidomych :-(

--
animka

monitor jako tv