monitor jako tv

Data: 2013-04-04 16:51:59
Autor: Yakhub
monitor jako tv
W li艣cie datowanym 3 kwietnia 2013 (19:43:19) napisano:
Przyszedl czas na zmiane telewizora. Wiem, ze to grupa o pecetach, ale
jednak w sprzedazy sa monitory do PC z wbudowanym tunerem tv i moga dzialac jako telewizory. Moze ktos z was korzysta w ten sposob?
Zainteresowal mnie taki oto monitor:

LG 23MA73D:
http://www.alsen.pl/komputery,k1/monitory,k514/monitory-z-tv,l516/lg-electronics-23-23ma73d-ips-tv-5ms-5000000-1-hdmix2-mhl,p93709.html

Wyglada dosc przyzwoicie, ale w dzialaniu to go nie widzialem. Ktos z was widzial go lub podobny i moglby sie wypowiedziec na jego temat? Czy
warto takie cos kupic zamiast telewizora? Przy okazji zawsze istnieje mozliwosc podpiecia do tego komputera, co rowniez moze sie przydac.

Sam  mam LG M2362DP-PZ - teoretycznie monitor, w praktyce - ma komplet
z艂膮czy  telewizyjnych (SCART, antena, Chinch), pilota, a nawet gniazdo
na   karty   CI  (chocia偶  w  naszych  realiach  raczej bezu偶yteczne).
Odtwarza   filmy   z USB, ale nie radzi sobie z niekt贸rymi co bardziej
egzotycznymi formatami. W  za艂o偶eniu  mia艂  by膰  to  monitor,  sporadycznie  uruchamiany  jako
telewizor,  wysz艂o na odwr贸t. Obecnie podpi臋ty przez HDMI do  dekodera
C+,  wcze艣niej  -  do  anteny  DVB-T),  od czasu do czasu podpinany do
laptopa.

Dzia艂a znakomicie, jestem z niego bardzo zadowolony.

Jedyna wada, to tylko jedno z艂膮cze HDMI - 偶eby pod艂膮czy膰 lapopa, musz臋
od艂膮cza膰 dekoder.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-04-04 17:09:22
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 16:51, Yakhub pisze:
[...]

Tak z ciekawo艣ci - z jakiej odleg艂o艣ci ogl膮dacie TV? Bo maj膮c DM2780D za bardzo nie wyobra偶am sobie ogl膮dania tego z odleg艂o艣ci wi臋kszej ni偶 1 - 1,2m  o 23" nawet nie m贸wi膮c - do tego potrzeba jest chyba lornetka teatralna ;) W艂a艣nie ze wzgl臋du na ma艂y ekran u偶ywam go jako TV sporadycznie - jak mam obejrze膰 co艣 d艂u偶ej ni偶 15 min i tak przesiadam si臋 do TV normalnej wielko艣ci.

--
/MB

Data: 2013-04-04 17:20:05
Autor: $heikh el $hah
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:09, Michal pisze:
[...]

Kup mocniejsze okulary. Ja ogl膮dam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z kanapy, czyli z ponad dw贸ch metr贸w. Wcze艣niej mia艂em dwa identyczne monitory Iiyama 19". No i by艂y daleko wstecz w por贸wnaniu do matrycy z mojego nowego laptopa.

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-04-04 17:27:53
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah pisze:

[...]

Jak kto lubi. IMHO filmy przyjemnie ogl膮da si臋 w wersji "z kanapy" na 50"+ i amplitunerze po optyku/hdmi z przyzwoitym nag艂o艣nieniem 7.1
No ale czasem trafiaj膮 si臋 do zrobienia po jakiej艣 awarii laptopy z HDD zapakowane po brzegi filmami rmvb itp badziewiem "legalnym inaczej" ogl膮dym na tych 15" z wbudowanych plastikowych g艂o艣nik贸w i ludzie te偶 twierdz膮, 偶e przecie偶 nie ma "prawie" r贸偶nicy.

--
/MB

Data: 2013-04-04 17:52:41
Autor: $heikh el $hah
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 17:27, Michal pisze:
[...]

Jasne, ale nie przesadzajmy. Sw贸j 'gabinet' mam na tyle ma艂y, 偶e nie mia艂bym gdzie postawi膰 co艣 wi臋kszego ni偶 23". Za艣 nag艂o艣nienie mam dobre. Tylko stereo, ale stare, japo艅skie, realne 80W. Zreszt膮 zdarza艂o mi sie ogl膮da膰 filmy na telefonie. Sony Xperia. Bravia Engine. Czy co艣 takiego. I dawa艂o rad臋. ;)

--
鈺(鈱愨枲_鈻)鈺 锔 鈹烩攣鈹
丧蓯丧$ 谉菨 丧蕿谋菨丧$

Data: 2013-04-04 18:48:47
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 16:27, Michal wrote:

[...]

Sa tez inne powody. Mnie w ogole nie interesuja te wszystkie nowe 3-d, HD, itp..., filmy. Mam na mysli tresc, plus troche klimat. ;) Filmy z lat 50-60tych przede wszystkim, starsze albo troche nowsze nie beda lepsze na wiekszym ekranie.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-05 00:58:11
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-04 19:48, 2late pisze:
[...]

Niekoniecznie. Nie bez powodu ludzie chodz膮 do kina, cho膰 teraz poza m艂odzie偶膮/studentami ma艂o kto ma na to czas, bo to prawie ca艂y wiecz贸r z g艂owy. Stare filmy po remasteringu wygl膮daj膮 na du偶ym ekranie w domu
bardzo OK - nie wiem czy widzia艂e艣 np: remaster Metropolis wydany na BluRay. Wygl膮da rewelacyjnie, a to przecie偶 film z 1927 r.
W sumie jedynym argumentem za ma艂ym ekranem do film贸w w domu mo偶e by膰 ma艂e mieszkanie i co za tym idzie brak miejsca, bo przy obecnej technice nie ma czego艣 takiego jak za du偶y ekran. Kiedy艣 du偶e wydawa艂y si臋 wy艣wietlacze 50-55", po obejrzeniu paru film贸w na TV 64" wygl膮daj膮
ju偶 blado i zwyczajnie, podobnie nied艂ugo b臋dzie pewnie z wy艣wietlaczami 90"+ z rozdzielczo艣ci膮 4k" - z ciekawo艣ci puszcza艂em do test贸w render Sintela 4k na zwyk艂ych 2xTV 50" FHD spi臋tych w Eyefinity i wygl膮da艂o to naprawd臋 dobrze, cho膰 oczywi艣cie brakowa艂o rozdzielczo艣ci w pionie (bardziej zale偶a艂o mi na sprawdzeniu jak b臋dzie wygl膮da膰 4k przy rozdzielczo艣ciach rz臋du 100"). Na razie oczywi艣cie nie ma prawie tre艣ci o tej rozdzielczo艣ci, a same wy艣wietlacze 4k 90" kosztuj膮 maj膮tek.

--
/MB

Data: 2013-04-05 08:14:25
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 23:58, Michal wrote:

[...]

Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor. A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.
A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po prostu spiracic bo kupic raczej sie nie da.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-05 18:16:23
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

Moj glowny powod kupienia 27" to przeznaczenie, czyli monitor.

To daruj sobie funkcje TV - IMHO w monitorze bardziej to przeszkadza ni偶 pomaga (problemy z VESA DPMS, z艂e profile kolor贸w ustawione pod TV, wi臋ksze op贸藕nienia spowodowane elektronik膮 strojon膮 pod obr贸bk臋 syggna艂u z TV, podbijnie ceny, cz臋sto bardzo s艂aba czu艂o艣膰 g艂owic DVB-T itp).

> A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo
> ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.

Ja TV nie ogl膮dam wcale, dzia艂a mi po prostu na nerwy przez post臋puj膮c膮 idiokracj臋, co nie znaczy 偶e nie warto mie膰 dobrego wy艣wietlacza do kina w domu.

A Metropolis ogladalem raz, i wystarczy. Wiekszosc filmow trzeba po
prostu spiracic bo kupic raczej sie nie da.

Nie zgodz臋 si臋 - to zale偶y od podej艣cia i to bardziej od tego ni偶 od ceny czy dost臋pno艣ci. Sporo unikalnych, niedost臋pnych w PL DVD i BD kupuj臋 na amazon.co.uk. Pere艂ki na DVD w stanie idealnym, ale rozpakowane mo偶na tak kupi膰 od 1 pensa.

--
/MB

Data: 2013-04-05 18:18:14
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 09:14, 2late pisze:

 > A drugi to oczywiscie brak miejsca ale i zdrowy rozsadek, za malo
 > ogladam TV zeby sobie wydawac, od tak, kupe forsy i zagracac pokoj.

A do tego sporadycznego ogl膮dania TV zamiast szuka膰 monitora z tunerem kup monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i pod艂膮cz do niego Set-top-boxa DVBT - b臋dzie taniej i lepiej je艣li jednak ogl膮dasz TV.

--
/MB

Data: 2013-04-05 18:57:36
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 17:18, Michal wrote:

> [...]

monitor z co najmniej 2x HDMI + DVI + ew. DP i pod艂膮cz do niego
Set-top-boxa DVBT - b臋dzie taniej i lepiej je艣li jednak ogl膮dasz TV.

Chyba nie idzie ci za bardzo sledzenie watku. :)
Zaczalem od tego, ze niedawno ten monitor kupilem. Poza tym, to zdaje sie Ty, wypowiadales sie w watku w ktorym rozwazalem kupno tegoz. Rozwazylem wszelkie za i przeciw i jednak sie zdecydowalem.
W TV ogladam praktycznie tylko mecze i filmy ale to zdysku.
Dzieki za konstruktywna krytyke. :)

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-05 19:06:40
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 17:16, Michal wrote:

[...]

Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno urzadzenie.

> [...]

     Ja TV nie ogl膮dam wcale, dzia艂a mi po prostu na nerwy przez
post臋puj膮c膮 idiokracj臋, co nie znaczy 偶e nie warto mie膰 dobrego

Tez prawda.

[...]

Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/
A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.
Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-05 23:07:36
Autor: Michal
monitor jako tv
W dniu 2013-04-05 20:06, 2late pisze:

Jak juz wspomnialem, juz kupilem. I tak mialem miejsce na tylko jedno
urzadzenie.

Ty owszem, ale w膮tek zacz膮艂 si臋 od sensowno艣ci kupowania combo TV-monitor. Do minus贸w dodam jeszcze - inaczej ustawia si臋 monitor do pracy przy biurku, a inaczej TV do ogl膮dania z fotela/kanapy. Jedno urz膮dzenie rzadko zapewni wygod臋 w obu sytuacjach chocby ze wzgl臋du na ten drobiazg.

Tak zeby daleko nie szukac. Podlaczylem dzisiaj swoj duzy dysk to tego
telewizora/monitora i pierwszy przykladowy film ktory sie napatoczyl to
Borys Godunow - Zulawskiego. Szybki look na google i nie ma :/

Spojrza艂em na Amazonie i albo 藕le szukam, albo akurat nie ma. Jest za to jeszcze starsze "Possesion" tego samego re偶ysera, wi臋c jak troch臋 si臋 poszuka/poczeka to na interesuj膮cy tytu艂 w ko艅cu trafisz.

A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.

A niedawno pisa艂e艣 偶e filmy s艂u偶膮 do jednokrotnego ogl膮dania.
No chyba 偶e dotyczy to tylko nowych.

Jakosc jest fatalna i nie pomoze tu zaden 50 calowy TV 3D bo film byl
optymalizowany pod rozmiar plyty 700MB. :)
Jak masz troche bardziej wyrafinowany gust to mozesz zapomniec o sklepach.

jw - wystarczy cierpliwo艣膰. Poza tym takie tytu艂y co jaki艣 czas emitowane s膮 w TVP Kultura - IMHO zamiast pracowicie przenosi膰 takie nagranie TV->VHS->AVI lepiej od razu ustawi膰 w tunerze nagrywanie bezstratne gdy b臋dzie emitowany. To kolejna zaleta SET-TOP-BOX贸w w stosunku do combo TV/monitor - te ostatnie nawet jak maj膮 port USB,
to nie pozwalaj膮 na zaprogramowanie czasowe nagrania na dysk.

--
/MB

Data: 2013-04-05 22:56:18
Autor: 2late
monitor jako tv
On 05/04/2013 22:07, Michal wrote:

[...]

Zgadzam sie w 100-u %
;)

[...]

Myslisz ze znajde z polskimi napisami?
Nawet nie watpie, jestem pewien ze nie powtorza tego czesciej niz co 20 lat, jesli w ogole. A to tylko jeden przyklad.

A film sam zgralem kiedys z VHS do divxa, jak widac warto bylo.

     A niedawno pisa艂e艣 偶e filmy s艂u偶膮 do jednokrotnego ogl膮dania.
No chyba 偶e dotyczy to tylko nowych.

Chyba powiedzialem to o Metropolis, ale i tak 2 razy ogladalem, teraz tak cos mi sie przypomina. ;)

[...]

Nagrywalem to z 10 lat temu, jeszcze na komputerze stacjonarnym z kolekcji VHS ktora skladalem latami. Teraz tez mam karte TV w laptopie i wciaz jestem w stanie nagrywac z TV tylko ze nie ma za bardzo czego.
Poza tym tez popieram teze, ze to co jest do wszystkiego, jest do niczego. Ale, jak juz wspomnialem, rowazylem wszystko i w moim przypadku, z powodu ograniczonej przestrzeni, zdecydowalem sie na taki zakup, czego nikomu lekkomyslnie nie polecam. :)

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-06 12:13:58
Autor: JDX
monitor jako tv
On 2013-04-04 17:20, $heikh el $hah wrote:
[...]
Kup mocniejsze okulary. Ja ogl膮dam filmy na laptopowym ekranie 15,4" z
kanapy, czyli z ponad dw贸ch metr贸w.
No ale ludzie zazwyczaj nie s膮 masochistami.  Przecie偶 takie
ogl膮danie, delikatnie rzecz ujmuj膮c, tr膮ca o debilizm. Szkoda wzroku.

Data: 2013-04-04 18:44:54
Autor: 2late
monitor jako tv
On 04/04/2013 16:09, Michal wrote:

[...]

TV ogladam z 2 - 3 metrow. Ale jak wspomnialem rzadko ogladam wiec do niedawna wystarczalo mi 17" na laptopie z tej samej odleglosci. Za to z monitora korzystam z 1 metra, wiec nie moze byc zbyt wielki.
Jak widac, czuje roznice. :)
A wiekszy telewizor to rodzicom kupilem.

2late鈩 Outspace Communication Inc.庐 1999*2013漏

Data: 2013-04-04 20:53:47
Autor: animka
monitor jako tv
[...]

Bardzo Ci wsp贸艂czuj臋, 偶e nale偶ysz do grupy niewidomych :-(

--
animka

monitor jako tv