monitor z funkcja TV

Data: 2011-10-28 10:30:03
Autor: fenek
monitor z funkcja TV
Czasem korzystając z komputera mam włączony jakiś program w tv. Czas na wymianę urządzeń (oba są jeszcze z "tyłkiem") więc pomyślałem o 2 w 1. Chciałbym coś takiego, żeby jednocześnie dało się korzystać z monitora i funkcji tv, podzielony ekran, albo obraz w obrazie. Istnieją takie sprzęty?

Data: 2011-10-28 10:41:19
Autor: Vituniu
monitor z funkcja TV
Chciałbym coś takiego, żeby jednocześnie dało się korzystać z monitora
i funkcji tv, podzielony ekran, albo obraz w obrazie.
Istnieją takie sprzęty?

Na przyklad kazdy TV 22" na matrycy 1680x1050,
funkcja PIP oraz mozliwoscia sterowania sila podswietlania.

Z tym, ze IMHO jednak wygodniejszym rozwiazaniem bedzie
zwykly monitor plus tuner do komputera.

Jaka to TV ma byc?

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-28 10:56:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
monitor z funkcja TV
Dnia 2011-10-28, o godz. 10:41:19
"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał(a):

> [...]

funkcja PIP oraz mozliwoscia sterowania sila podswietlania.

Z tym, ze IMHO jednak wygodniejszym rozwiazaniem bedzie

A tu się nie zgodzę. Mam w domu jako jeden z monitorów Samsunga B2230HD
http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-peripherals-prtinters/monitors/lcd-tv-tuner/LS22PTDSF/EN/index.idx?pagetype=prd_detail
i nie zgodzę się że tuner+monitor komputerowy jest lepszy pod względem
użytkowym. Tuner komputerowy+monitor daje zdecydowanie gorszy obraz niż
ten telewizor. Nie mówiąc już o tym że TV może chodzić niezależnie od
komputera a dla kogoś kto lubi ciszę i małe zużycie prądu to ma
znaczenie. Poza tym TV to zestaw wejść analogowych i cyfrowych - ciężko
pod monitor i komputer z tunerem podłączyć jednocześnie np. tuner
kablówki/satelity, konsole i kamerę HDMI. Przy zakupie monitor+TV warto zwrócić uwagę że PIP często działa tylko
dla sygnału cyfrowego więc o ile korzysta się np. z analogowego
naziemnego to może się okazać że z obrazem w okienku będzie krucho. Ale
to już trzeba sprawdzić dla konkretnego modelu.

Zdrówko

Data: 2011-10-28 11:09:09
Autor: Vituniu
monitor z funkcja TV
A tu się nie zgodzę.

Wszystko, o czym piszesz, to prawda.
Tylko zrozumialem, ze kolega glownie
chce miec obraz TV i z komputera _na raz_.

Majac tuner piszacy obrazem TV po pamieci
karty graficznej mozna z tym obrazem zrobic
o wiele wiecej, niz tylko ustalic pozycje okienka
PiP w TV.

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-28 11:26:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
monitor z funkcja TV
Dnia 2011-10-28, o godz. 11:09:09
"Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał(a):

> A tu się nie zgodzę.

Wszystko, o czym piszesz, to prawda.
Tylko zrozumialem, ze kolega glownie
chce miec obraz TV i z komputera _na raz_.

No i w czym problem? Ma PiP i parę pokrewnych rozwiązań.

Majac tuner piszacy obrazem TV po pamieci
karty graficznej mozna z tym obrazem zrobic
o wiele wiecej, niz tylko ustalic pozycje okienka
PiP w TV.

No i? Przy większej ilości źródeł sygnału niż jedno skazuje się na
żonglowanie kabelkami przy każdej zmianie źródła sygnału. No i czy
ten tuner w komputerze pozwoli na podłączenie sygnału po HDMI np. z
dekodera czy np. sygnału z konsoli czy raczej skazany będzie na sygnał
analogowy czyli z jakości nici? I nie mówię tu o dekodezrze cyfrowej
telewizji naziemnej w karcie czy TV - żeby to było jasne - bo to całkiem
co innego.

Zdrówko

Data: 2011-10-28 11:52:12
Autor: Vituniu
monitor z funkcja TV
No i w czym problem? Ma PiP i parę pokrewnych rozwiązań.

W wygodzie uzytkowania?

Majac pulpit przed nosem i okienko TV z tunera moge
kliknieciem myszy owo okienko powiekszyc, pomniejszyc,
zamknac, przesunac, jak kazde inne.

Korzystajac z PiP trza zlapac pilota, wymacac w menu
opcje odpowiedzialna za jego polozenie, przeklikac w
inny rog ekranu i dopiero teraz widac co pod spodem...

Jedyna powazna wada wada tego rozwiazania, to
koniecznosc wlaczania kompuetera, zeby obejrzec TV.

No i? Przy większej ilości źródeł sygnału niż jedno skazuje się
na żonglowanie kabelkami przy każdej zmianie źródła sygnału.

http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/avertv.jpg
Tyle wejsc wystarczy? :)

No i czy ten tuner w komputerze pozwoli na podłączenie sygnału
po HDMI np. z dekodera czy np. sygnału z konsoli czy raczej
skazany będzie na sygnał analogowy czyli z jakości nici?

A chocby takiego AVerTV CaptureHD sobie zobacz :)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-28 14:26:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
monitor z funkcja TV
Dnia 2011-10-28, o godz. 11:52:12
> [...]

W wygodzie uzytkowania?

Majac pulpit przed nosem i okienko TV z tunera moge
kliknieciem myszy owo okienko powiekszyc, pomniejszyc,

No ja myślałem naiwny ze telewizję to się ogląda a nie powiększa,
pomniejsza, zamyka czy przesuwa. No ale ja to truskawki z cukrem.

Korzystajac z PiP trza zlapac pilota, wymacac w menu
opcje odpowiedzialna za jego polozenie, przeklikac w
inny rog ekranu i dopiero teraz widac co pod spodem...

No patrz - a ja mam zdefiniowane miejsca i jakoś nic nei przeklikuję.

> [...]

> No i? Przy większej ilości źródeł sygnału niż jedno skazuje się
> na żonglowanie kabelkami przy każdej zmianie źródła sygnału.

Nie - nie widzę tam żadnego wejścia HDMI.

A chocby takiego AVerTV CaptureHD sobie zobacz :)

Pewnie. Zobaczyłem. I zobaczyłem też w specyfikacji piękna uwagę na
czerwono:
"** Capturing HD content with HDCP (High-Bandwidth Digital Content
Protection) is not supported."

Zdrówko

Data: 2011-10-28 15:37:43
Autor: Vituniu
monitor z funkcja TV
No ja myślałem naiwny ze telewizję to się ogląda a nie powiększa,
pomniejsza, zamyka czy przesuwa. No ale ja to truskawki z cukrem.

Powszechny blad. Znaczy - dodawanie cukru do truskawek. ;P

Nie - nie widzę tam żadnego wejścia HDMI.

A jak definiujesz "wejscie HDMI"? Bo im bardziej
na ten rysunek patrze, tym bardziej ono tam jest.

Pewnie. Zobaczyłem. I zobaczyłem też w specyfikacji piękna
uwagę na czerwono: Capturing HD content with HDCP is
not supported."

A jest w ogole cokolwiek, co oficjalnie pozwala nagrywac z HDMI/HDCP??

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-10-28 16:19:36
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
monitor z funkcja TV
Dnia 2011-10-28, o godz. 15:37:43
> [...]

> pomniejsza, zamyka czy przesuwa. No ale ja to truskawki z cukrem.

Powszechny blad. Znaczy - dodawanie cukru do truskawek. ;P

Nie błąd - tylko trza jeszcze śmietany dodać. :-P

> Nie - nie widzę tam żadnego wejścia HDMI.

A jak definiujesz "wejscie HDMI"? Bo im bardziej
na ten rysunek patrze, tym bardziej ono tam jest.

A fakt - założyłem że po lewej są wyjścia. Ma jedno HDMI. Zerknąłem  na
cenę tej karty z choinką kabli - wolę telewizor. Działa bez
kombinowania ;-)

Zdrówko

Data: 2011-10-28 16:42:02
Autor: Vituniu
monitor z funkcja TV
Działa bez kombinowania ;-)

A to tez ogromny plus... choc z drugiej
strony - czy potrafilbym zyc bez kombinowania(*)?
hm...

pozdrawiam,
Vituniu

(*) cos strasznie pejoratywnie to zabrzmialo... ;)

Data: 2011-10-28 11:31:35
Autor: fenek
monitor z funkcja TV
Użytkownik "Vituniu" <vituniu@poczta.fm> napisał w wiadomości news:4eaa6ab8$0$8454$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jest to zwykła kablówka po analogu, złącze antenowe. Przy korzystaniu z komputera mogę włączyć sobie ten PIP, ale czy będzie dźwięk również? To by mnie zadowalało.

monitor z funkcja TV