monitorowanie stanu dysków

Data: 2013-01-11 13:49:46
Autor: qrt
monitorowanie stanu dysków
Witam możecie polecić coś sprawdzonego do monitorowania stanu dysków? Tak co by mnie informował w jakim stanie jest dysk i ze należało by sie
zatroszczyć o jego wymianę. używałem dawno temu czegoś takiego jak HDD Health ale dysk mi padł o on
nawet nie raczył mnie poinformować o zbliżającej sie katastrofie. Program nie musi mieć dzisiątek niezrozumiałych wykresów i kontrolek - musi
poprostu rzetelnie informować o tym ze warto pomyśleć o następcy lub szybko
robić backup :)

pod windows.

Data: 2013-01-11 16:47:28
Autor: Andrzej Lawa
monitorowanie stanu dysków
W dniu 11.01.2013 13:49, qrt pisze:

pod windows.

To się pytaj na grupie o windows.

Tutaj - zmień zasilacz!

Data: 2013-01-11 17:11:32
Autor: Mr Misio
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
W dniu 11.01.2013 13:49, qrt pisze:

pod windows.

To się pytaj na grupie o windows.

Tutaj - zmień zasilacz!

Oj nie przesadzaj. Soft do diagnostyki i monitorowania hardware jest scisle zwiazany z hardware. Sam firmware w hardware to tez software.

Pytanie / prosba o porade zadana z sensem, wiec IMHO - kto ma cos do powiedzenia, mowi konkrety, kto nie ma - milczy. Jak nie bedzie odpowiedzi to sobie taki czlowiek pojdzie szukac dalej. :p

Data: 2013-01-11 19:20:19
Autor: JoteR
"Mr Misio" napisał:

pod windows.

To się pytaj na grupie o windows.

Tutaj - zmień zasilacz!

Oj nie przesadzaj. Soft do diagnostyki i monitorowania hardware
jest  scisle zwiazany z hardware.

Ale ten soft ma działać pod kontrolą konkretnego systemu operacyjnego, dla którego jest stowna grupa, a nawet kilka.

Sam firmware w hardware to tez software.

No i firmware  wystawia informację o stanie dysku, czyli działa - zatem można domniemywać, iż hardware jest O.K. Natomiast nterpretacja i wizualizacja tego stanu zależy od oprogramowania, zaś ono jest ściśle związane z systemem operacyjnym., czyli NTG.
CBDO.

JoteR

Data: 2013-01-11 19:40:17
Autor: Mr Misio
monitorowanie stanu mózgów
Użytkownik JoteR napisał:

CBDO.

A mogles po prostu w jednej linice napisac jak Tomek czy Remek.

Data: 2013-01-11 21:15:33
Autor: JoteR
[OT] monitorowanie stanu dysków
"Mr Misio" napisał:

CBDO.

A mogles po prostu w jednej linice napisac jak Tomek czy Remek.

Mam w OE ustawione zawijanie po 74 znakach, a że obca mi jest subkultura spod znaku "siema", "nara", "pozdro", "szczębo", więc chcąc ze mną dyskutować - musisz opanować trudną sztukę przeczytania tekstu dłuższego, niż standardowy bełkot współczesnego dresa. Lub - jeśli nie dajesz rady - splonkować.
Co do monitorowania mózgu - masz już stosowny hardware, czy chciałeś dopiero zasięgnąć porady?

JoteR

Data: 2013-01-11 22:27:00
Autor: qrt
Dnia Fri, 11 Jan 2013 19:20:19 +0100, JoteR napisał(a):

"Mr Misio" napisał:

[...]

Zasadniczo grupy o systemach operacyjnych również nie służą do dyskusji na
temat oprogramowania firm trzecich. O czym ostatnio również zostałem
poinformowany w formie nieśmiertelnego NTG. Najbliższa temu tematowi była by pl.comp.nowe-programy gdzie nawet wysałem
posta najsamprzód. Po tym fakcie zainteresowałem sie tym co sie tam dzieje,
a okazało sie ze nie dzieje się nic, a grupa lezy i kwiczy. Podobnie jak wiele, wiele, innych. Nie wspominając o takich jak
pl.sci.historia które zdechły bo userzy postanowili zaprowadzić porządki. Ergo - nie bądź kolego taki zasadniczy bo czasy gdy naprawde trzeba było
polnować porządku minęły dobrych kilka lat temu. Jusnet co by nie mówić
powoli ale systematycznie zamiera a tutaj panuje jeszcze jako taki ruch
wiec sie pytam. Nie chcesz to nie odpowiadaj ale mądrości w stylu NTG zostaw sobie na
użytek w jakimś forum. Tam zdaje sie uwielbiają te wszystkie rangi, piwa,
ostrzeżenia, porządki, edytowanie cudzych wypowiedzi. Mogło by Ci sie spodobać.

Data: 2013-01-11 22:48:05
Autor: Tom
W dniu 2013-01-11 19:20, JoteR pisze:

[...]

śmiem zauważyć, że firmware przecież też jest jakimś kodem czyli oprogramowaniem, które ma za zadanie obsługiwać dane urządzenie. Więc pod tym względem w ogóle nie rożni się od innego typu oprogramowania.

T.

Data: 2013-01-11 17:19:47
Autor: Tomasz Jasiński
monitorowanie stanu dysków
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Jan 2013 13:49:46 +0100  doszła do mnie wiadomość
<4sn95y5yd9g1$.1qwirym07qse9$.dlg@40tude.net>  od qrt <m@il.jakis>  :
[...]

Crystaldiskinfo, powiadomienie mailowe i sporo innych opcji alertów,
program ciągle rozwijany:
http://sourceforge.jp/frs/redir.php?m=jaist&f=%2Fcrystaldiskinfo%2F57651%2FCrystalDiskInfo5_2_2.zip
Dobrze by było od czasu do czasu uruchamiać autotesty dysku(np. z
Gsmartcontrol):
http://prdownload.berlios.de/gsmartcontrol/gsmartcontrol-0.8.7-win32.zip?download
Linki do wersji portable
--
"To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
Stanisław Lem - Altruizyna.

Data: 2013-01-11 19:33:06
Autor: R.e.m.e.K
Dnia Fri, 11 Jan 2013 13:49:46 +0100, qrt napisał(a):

[...]

Hard Disk Sentinel lub Ashampoo HDD Control 2.

--
pozdro
R.e.m.e.K

monitorowanie stanu dysków