monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy

Data: 2011-11-26 00:08:32
Autor: adresss
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
Czesc,

zawsze pisano, ze monoblock to do talerze 80cm. Zastannawialem sie,
dlaczego nie ma takich z regulacja, aby mozna byloby zastosowac do
mniejszej lub wiekszej.

Oto jest takie cudo:

http://www.cabletech.pl/pl/8682-konwerter-dual-- single-lnb-cabletech-0-5db-gold

regulacja tylko (od siebie) zawsze to cos. Przydalaby sie jeszcze kata
(skrzywienie). No chyba, ze fachowcy sie wypowiedza, ze to ew.
wystarczy... Oczywiscie mowimy o mniejszych lub wiekszych talerzach
niz te typowe 80cm?

Co wy sadzicie??? Wiem, wiem,ze zawsze mozna wziac osobne LNB i
mocowanie i nie bedzie zadnego problemu (:-)

--
ThinkXtra

Data: 2011-11-26 12:22:00
Autor: UARS
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:oo70d7d983487t4md8g1f6thn3m809h6pd4ax.com...
[...]

Mialem monoblocka, mialem zeza az w koncu wyciagnalem ze strychu stara antene polsatu 60cm i ustawilem na astre.
Monoblock twin - dzialal bez problemu z antena 85cm, ale przy niekorzystnej pogodzie byly stopklatki. Nie dalo sie nic z tym zrobic, m.in. ze wzgledu na brak mozliwosci skrecenia promienników, a poza tym potrzebowalem instalacji na 3 tunery.
Zez - tez przez chwile dzialal dobrze, ale przy silniejszym wietrze antena wpadala w drgania (zbyt duza masa zespolu: 2 konwertery + mocowanie).
Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
Precyzyjnie ustawiona antena 85cm z konwerterem quad skreconym o wymagany kat - na hotbirda, oraz antena 60cm z konwerterem twin na astre.
Odbiór z astry jest bardzo silny i do kanalów HD taka antena w zupelnosci wystarcza (poziom sygnalu jest lepszy niz z hotbirda 85cm).
Teraz nie straszna mi zadna pogoda :)

uars

Data: 2011-11-26 21:14:22
Autor: yanton
W dniu 2011-11-26 12:22, UARS pisze:
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci
....Wiem, wiem,ze zawsze mozna wziac osobne LNB i
mocowanie i nie bedzie zadnego problemu (:-)
-
Co powoduje,że nie chcesz takiego wariantu zastosować ?
-
Zez - tez przez chwile dzialal dobrze, ale przy silniejszym wietrze
antena wpadala w drgania (zbyt duza masa zespolu: 2 konwertery +
mocowanie).
uars
Myślę,że to żart - ja miałem 4 konwertery i było o.k. - zez zawsze działa dobrze,wyjątkiem są niekorzystne warunki pogodowe, (przy silnym deszczu - czasza 90 cm - też nie będzie miał sygnału).
Uwaga o zbyt duĹĽej masie - jest nie na miejscu.
  > Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
zupełnie niepotrzebne.
adress@poczta...zakładam,że chodzi tobie o HB (13,E) i Astrę (19,E)

Data: 2011-11-27 12:08:18
Autor: UARS
Użytkownik "yanton" <yanton@inea.pl> napisał w wiadomości news:4ED1489E.5050407inea.pl...
[...]

Nie wiem czy zart... Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie powinien kupowac najtanszej anteny. Mocowanie anteny do elewacji powinno byc mozliwie najkrotsze. Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc kwadratowy - bo na okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal. konwertery powinny byc mozliwie jak najlzejsze. No chyba ze instalacja bedzie oslonieta od wiatru.
I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z doswiadczenia.

Uwaga o zbyt duĹĽej masie - jest nie na miejscu.
 > Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
zupełnie niepotrzebne.

Jak nie na miejscu?
Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do zeza...

uars

Data: 2011-11-28 06:23:33
Autor: pawell32
W dniu 2011-11-27 12:08, UARS pisze:
[...]

żartem jest co co piszesz, a w gruncie rzeczy popełniasz ten sam
błąd co wielu innych - sami się za to biorą, a jak nie działa
to wszystko do dupy.
antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
ze wskazĂłwkÄ… tylko normalnym miernikiem.
jak nie masz to zawołaj kogoś kto ma, ile to kosztuje?
50 zł.
ty masz problem z astrą, która ma sygnał jak drut, a jak
się montuje cztery konwertery, gdzie pozostałe konwertery
naprawdę trzeba dobrze wcelować?

I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z doswiadczenia.

to sorry, ale masz złe.

Uwaga o zbyt duĹĽej masie - jest nie na miejscu.
> Dwie niezalezne anteny zdaly egzamin.
zupełnie niepotrzebne.

zupełnie nie potrzebne. ciekawe czy jak masz słaby akumulator
w samochodzie to dokładasz drugi?
zdarzało mi się dostawiać drugą czaszę - taką 60 cm - ale na
hispansata (30 st w), bo tego na normalnej czaszy siÄ™ nie da
uzyskać na zezie.

Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do zeza...

ciekawe, ile waĹĽy konwerter........

Data: 2011-11-28 09:54:16
Autor: Robert_J
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
żartem jest co co piszesz, a w gruncie rzeczy popełniasz ten sam
błąd co wielu innych - sami się za to biorą, a jak nie działa
to wszystko do dupy.

Święta prawda :-). Poprawiałem kilka razy po "fachowcach", którzy odwrotnie konwertery w zezie założyli :-). Na dodatek zero skrętu :-)

antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
ze wskazĂłwkÄ… tylko normalnym miernikiem.
jak nie masz to zawołaj kogoś kto ma, ile to kosztuje?
50 zł.

Święta prawda :-).

ty masz problem z astrą, która ma sygnał jak drut, a jak
się montuje cztery konwertery, gdzie pozostałe konwertery
naprawdę trzeba dobrze wcelować?

Dokładnie. Jak montowałem ostatnio taki zestaw na cztery pozycje to LNB na Astrę musiałem skręcić ponad 30 stopni żeby sygnał miał jakość 100 % :-). Nie wyobrażam sobie zrobienia tego korzystając z "przyrządu" za 50 zł.

Data: 2011-11-28 14:02:21
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik pawell32 napisał:
antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
ze wskazówk± tylko normalnym miernikiem.

A jaki to jest normalny miernik?
Ustawiłem satfinderem ("tym badziewiem ze wskazówk±") antenę z zezami, odbieraj±c± pozycje 13E (główny kierunek), 5E+7E, 19.2E i 28.2E oraz drug± mniejsz± na 4W+5W. Wskazania "tego badziewia" pokrywały się z obserwacjami na tunerze jeszcze wówczas analogowym.

Data: 2011-11-29 06:06:37
Autor: pawell32
W dniu 2011-11-28 14:02, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik pawell32 napisał:
antene wpierw trzeba dobrze ustawić, ale nie tym badziewiem
ze wskazówk± tylko normalnym miernikiem.

A jaki to jest normalny miernik?

cyfrowy.

[...]

też dawno temu dawałem rade

Data: 2011-11-29 13:53:42
Autor: Bartłomiej Zieliński
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
Użytkownik pawell32 napisał:
A jaki to jest normalny miernik?
cyfrowy.

Jakich to czasów doczekali¶my... jeszcze nie tak dawno temu "normalny" oznaczał raczej "nie cyfrowy". Niektórzy nawet pisali o żarówkach analogowych... ;-)

Data: 2011-11-28 09:49:27
Autor: Robert_J
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie powinien kupowac najtanszej anteny.

To prawda, i nie dotyczy tylko układu zeza, ale każdej instalacji :-)

Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc kwadratowy - bo na okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.

Jak ktoś nie potrafi przykręcić porządnie to całkiem możliwe. Mi jeszcze się to nie zdarzyło ;-)

konwertery powinny byc mozliwie jak najlzejsze. No chyba ze instalacja bedzie oslonieta od wiatru.
I nie pisze tego ot tak sobie, tylko wiem to z doswiadczenia.

To masz jakieś traumatyczne doświadczenia ;-).

Poczytaj fora, gdzie ludzie szukaja lekkich konwerterow do zeza...

Zwróc uwagę kto tam pisze. Ludzie, którzy montują antenę pierwszy lub drugi raz i nie potrafią jej precyzyjnie ustawić :-)

Data: 2011-11-28 13:59:55
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik UARS napisał:
Moim zdaniem jesli ktos mysli o instalacji z zezem, nie powinien
kupowac najtanszej anteny.

Uważasz że lepiej kupić droższ± a mniejsz±, czy tańsz± a większ±?

Mocowanie anteny do elewacji powinno byc mozliwie najkrotsze.

Dotyczy wszystkich instalacji narażonych na wiatr.

Przekroj wysiegnika konwertera powinien byc kwadratowy - bo na
okarglym uchwyt zeza bedzie sie z czasem obracal.

Moim zdaniem prędzej zardzewieje niż się obróci. No chyba, że przykręcisz palcami a nie kluczem...

Data: 2011-11-28 22:40:21
Autor: adresss
monoblock do wiekszej/mniejszej czaszy
Czesc,

jakos nie moge znalezc na swoim newsserwerze tego posta z
W dniu 2011-11-27 12:08, UARS pisze:

na ktory idzie odpowiedz. Moglibysci go zacytowac w calosci?

A co sadzicie o tym konwerterze ponizej?