Data: 2014-11-04 22:42:01 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dla mnie logiczne wydaje się zdjęcie kolektora, odwiert, gwintowanie, oczyszczenie, założenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" którego spytałem, czy/zaile/jak by mi to zamontował - chce wiercić na aucie, bez zdejmowania, "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie zaszkodzi". No ale że wasztat chce za to 300zł - to bez jaj- wiertarkę i dobre wiertła mam, gwintownik też, nie mówiąc o odkurzaczu - jak mam wiercić na aucie to sobie mogę sam. Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem kolektora (wiadomo że można, i tak jest ładniej i porządniej, ale może wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie? (auto ma kolektor "pod silnikiem", opiłki do góry, ani do turbo ani do głowic nie polecą, no ale potem po odpaleniu zostaną wdmuchnięte do turbo) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-04 13:56:41 | |
Autor: kogutek444 | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 22:42:56 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:
Musz wsadzi czujnik EGT, i si zastanawiam nad wykonaniem. Dlaczego musisz zamontowa taki czujnika? |
|
Data: 2014-11-04 23:28:44 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze:
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.Dlaczego musisz zamontować taki czujnika? Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące. wyjaśniłem wystarczająco? -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-04 15:05:09 | |
Autor: kogutek444 | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 23:29:39 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze: Niby wyjanie. Ale dalej nie widz potrzeby posiadania takiego czujnika co bdzie wsppracowa z jakim dooonym wskanikiem. Jak jedziesz jak czowiek to masz`czas patrze na taki wskanik ale wtedy nic si nie dzieje. Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrze na cokolwiek poza drog. Sygnay z termopary trudno si przetwarza. No chyba e uyjesz jakiego dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalowa eby nie wyglda jak szankier na kutasie? |
|
Data: 2014-11-05 00:42:39 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-05 o 00:05, kogutek444@gmail.com pisze:
Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje.Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą. Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiegoś dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wyglądał jak szankier na kutasie? (jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie dość że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długość linii przekroczona?) 1. Oczywiście że dedykowany miernik (choć zrobić własną obsługę termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie czegoś, co już ktoś zrobił i sprzedaje w rozsądnej cenie). I ten dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeżenie powyżej ustawionego poziomu (robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie poziomu maksymalnego (więc można sprawdzić, ile to tam było). Więc spoglądanie na bieżąco na wskaźnik - nie jest konieczne. 2. Jak estetycznie zainstalować to już większy problem, zgadzam się, ale już to rozwiązałem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarów mam coś takiego http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg - nic to nie przeszkadza w sensie zasłaniania zegarów fabrycznych czy kontrolek, a po wsadzeniu wskaźników tak samo podświetlanych - wygląda wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-04 16:07:15 | |
Autor: kogutek444 | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
W dniu roda, 5 listopada 2014 00:43:34 UTC+1 uytkownik BartekK napisa:
W dniu 2014-11-05 o 00:05, kogutek444@gmail.com pisze: Jako wyglda, fabrycznie nie bo inaczej skale s namalowane. Udao Ci si powikszy otwory, kiedy o to pytae. |
|
Data: 2014-11-05 01:56:56 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-05 o 01:07, kogutek444@gmail.com pisze:
Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczegół estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgrał. Otwory udało się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by się dało rozciągnąć to, i tworzywo zmusiłem. Drewniany kołeczek nacięty, śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W - poszło łatwiej niż myślałem, ale 2x musiałem robić bo po odpuszczeniu i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyło się. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-10 01:33:10 | |
Autor: John Kołalsky | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org>
Nie jest przekroczona tylko tak zakodowana by właśnie dało się zawijać i cytować. |
|
Data: 2014-11-04 23:47:31 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisa(a):
Jako e czujniki EGT maj sondy typu termopary, to niezbyt da si "przypi" do istniejcego czujnika, bo a) pomiar bdzie mocno zakcony temperatur styku metali b) dopicie czegokolwiek do istniejcej sondy (na ktrej wystpuj mV napicia) moe wprowadzi wicej zakce (robic za "anten") ni sam pomiar, i ECU moe gupie. Dlatego atwiej prociej jest wstawi niezalen osobn sond, ni rusza istniejce. A nie da si odczyta tej temperatury z ECU? Jaki OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :) |
|
Data: 2014-11-05 00:35:38 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-04 o 23:47, Tomasz Pyra pisze:
A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona: a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć b) podłączyć po bt do auta-do elm327, podłączyć do zasilania (bo ciągle połączony - się szybko rozładuje) c) włączyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowała gdy żona dzwoniła) itd. Fajnie, jak okazyjnie do sprawdzenia czegoś. Ale to chodzi o profilaktyczne zwiększenie niezawodności, a nie gadżet którego się po miesiącu zapomni używać. Fajnie mogło by być, gdyby zamiast radia w aucie była "stacja 2din" na androidzie, która by to wszystko miała wbudowane i samo-startujące, ale to znów koszt i przerost formy nad treścią duży, a sens mały. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-10 01:29:35 | |
Autor: John Kołalsky | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona: Zamiast smartfona możesz sobie zrobić dedykowany sterownik. I tak czymś stacjonarnym musiałbyś to monitorować. |
|
Data: 2014-11-05 09:27:18 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisa(a):
Jako e czujniki EGT maj sondy typu termopary, to niezbyt da si "przypi" do istniejcego czujnika, bo a) pomiar bdzie mocno zakcony temperatur styku metali b) dopicie czegokolwiek do istniejcej sondy (na ktrej wystpuj mV napicia) moe wprowadzi wicej zakce (robic za "anten") ni sam pomiar, i ECU moe gupie. Niemoliwe. IMO podpicie dwch zrobionych w dzisiejszych standardach miernikw temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego wzrostu bdu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdz. Ovczywiscie, jakie elementarne zasady powinny by zachowane - ekranowanie, przewody kompensacyjne. A co do wirw to ja bym jednak nie przepuszcza ich przez turbin :) A co, jak si jaki wikszy zaklinuje midzy opatk a obudow? -- Jacek |
|
Data: 2014-11-05 14:39:51 | |
Autor: Trybun | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze: Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę. No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś chłodzenie? |
|
Data: 2014-11-10 01:26:53 | |
Autor: John Kołalsky | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.Dlaczego musisz zamontować taki czujnika? Nie możesz monitorować przez ECU ? |
|
Data: 2014-11-04 23:21:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Dnia Tue, 04 Nov 2014 22:42:01 +0100, BartekK napisa(a):
Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem kolektora (wiadomo e mona, i tak jest adniej i porzdniej, ale moe wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie? Ja bym tam cign dla pewnoci ten kolektor, ale nawet nie tyle ze wzgldu na turbin (przez ktr wiry faktycznie raczej przelec i szansa na uszkodzenie jest minimalna), ale na katalizator w ktry pewnie utkn. |
|
Data: 2014-11-04 23:30:06 | |
Autor: BartekK | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
W dniu 2014-11-04 o 23:21, Tomasz Pyra pisze:
Ja bym tam ściągnął dla pewności ten kolektor, ale nawet nie tyle zeaa to bez obaw ;) tam by piłka golfowa nie utknęła ;> -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-11-05 10:52:01 | |
Autor: Marek | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniemKiedys rozwiercalem i gwintowalem krociec od pompy wody. Ktos mi doradzil, aby wiertlo i gwintownik wlozyc do smaru. Opilki podczas wiercenia przyklejaja sie do smaru. Mi sie udalo. Od wiercenia auto przejechalo prawie 200kkm i dalej hula. Swoja droga ciekawe jaki patent maja gazwonicy. Oni tez wierca w kolektorze. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-11-05 12:57:30 | |
Autor: yabba | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
Uytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisa w wiadomoci news:m3cs0l$5cq$1speranza.aioe.org...
Teraz to s gwnie plastikowym kolektorze. A nawet jak cos wpadnie do cylindra i go porysuje, to kto ich sprawdzi? -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-11-05 14:25:29 | |
Autor: AZ | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
On 2014-11-05, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Użytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisał w wiadomości news:m3cs0l$5cq$1speranza.aioe.org...Tyle, ze tu chodzi o kolektor wydechowy. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-11-06 10:11:43 | |
Autor: yabba | |
montaż czujnika EGT w kolektor | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:m3dc0p$6jr$1node2.news.atman.pl...
On 2014-11-05, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote: Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-11-06 11:06:41 | |
Autor: Marek | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym.Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2014-11-10 10:49:04 | |
Autor: yabba | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
Uytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisa w wiadomoci news:m3fh89$noj$1speranza.aioe.org...
Wątek zboczył na wiercenie przez gazowników, a oni wiercą w ssącym.Ale Tobie chodzi jak uniknac opilkow w srodku, a to ten sam problem. Jak robisz dla siebie, to starasz si zrobi idealnie i nic nie zepsu. Jak robi to jaka firma to moe chcie pj na atwizn i nie przejmowa si dugofalowymi skutkami wpadnicia opika do cylindra lub turbiny. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2014-11-05 14:43:00 | |
Autor: tck | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
Uytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisa w wiadomoci news:545a1040$0$12645$65785112news.neostrada.pl... Uytkownik "Marek" <marras.zg@gmail.pl> napisa w wiadomoci news:m3cs0l$5cq$1speranza.aioe.org... jak nie plastik to aluminium -- pozdr tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2014-11-05 22:13:17 | |
Autor: tᴏ | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
BartekK wrote:
"co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie Już wiele silników zostało załatwionych przez takich "fachowców". Zdejmij, umyj dokładnie, wywierć, umyj jeszcze raz. Kolektor zwykle jest brudny w środku (jak bardzo to zależy, czy masz EGR, jak skonstruowaną odmę i w jakim stanie silnik) i jest to zwykle dość lepki brud, więc opiłki się do tego poprzyklejają. Odkurzaczem, to sobie mogą odessać gile z nosa. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2014-11-05 22:15:24 | |
Autor: tᴏ | |
monta czujnika EGT w kolektor | |
tᴏ wrote:
BartekK wrote: A sorry, Ty o wydechowym i EGT piszesz. Tutaj sytuacja wygląda znacznie lepiej. Ale chyba i tak bym nie ryzykował. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|