Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   montaż czujnika EGT w kolektor

montaż czujnika EGT w kolektor

Data: 2014-11-04 13:56:41
Autor: kogutek444
montaż czujnika EGT w kolektor
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 22:42:56 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.

Dla mnie logiczne wydaje się zdjęcie kolektora, odwiert, gwintowanie, oczyszczenie, założenie kolektora. Ale pewien "znany tuner" którego spytałem, czy/zaile/jak by mi to zamontował - chce wiercić na aucie, bez zdejmowania, "co tam panie opiłki, się odessa odkurzaczem najwyżej, nic turbinie nie zaszkodzi".
No ale że wasztat chce za to 300zł - to bez jaj- wiertarkę i dobre wiertła mam, gwintownik też, nie mówi±c o odkurzaczu - jak mam wiercić na aucie to sobie mogę sam.

Pytanie tylko - kto ma racje, czy ja przesadzam ze zdejmowaniem kolektora (wiadomo że można, i  tak jest ładniej i porz±dniej, ale może wcale nie potrzeba), czy warsztat przesadza z wierceniem na aucie?

(auto ma kolektor "pod silnikiem", opiłki do góry, ani do  turbo ani do głowic nie polec±, no ale potem po odpaleniu zostan± wdmuchnięte do turbo)

-- | Bartłomiej KuĽniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?

Data: 2014-11-04 23:28:44
Autor: BartekK
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze:
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-11-04 15:05:09
Autor: kogutek444
montaż czujnika EGT w kolektor
W dniu wtorek, 4 listopada 2014 23:29:39 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze:
>> Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
> Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostaj±cych się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako bł±d (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizuj±c± nadchodz±ce poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że co¶ się dzieje - lepiej niech przyjedzie usun±ć poważn± awarię, niż np. drobn± nieszczelno¶ć w dolocie.

Jako że czujniki EGT maj± sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypi±ć" do istniej±cego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperatur± styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniej±cej sondy (na której występuj± mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robi±c za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej pro¶ciej jest wstawić niezależn± osobn± sondę, niż ruszać istniej±ce.

wyja¶niłem wystarczaj±co?

-- | Bartłomiej KuĽniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Niby wyja¶niłe¶. Ale dalej nie widzę potrzeby posiadania takiego czujnika co będzie współpracował z jakim¶ dołożonym wskaĽnikiem. Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaĽnik ale wtedy nic się nie dzieje. Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drog±. Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiego¶ dedykowanego miernika. Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wygl±dał jak szankier na kutasie?

Data: 2014-11-05 00:42:39
Autor: BartekK
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
W dniu 2014-11-05 o 00:05, kogutek444@gmail.com pisze:
Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaźnik ale wtedy nic się nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drogą.
Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiegoś dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wyglądał jak szankier na kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie dość że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długość linii przekroczona?)

1. Oczywiście że dedykowany miernik (choć zrobić własną obsługę termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie czegoś, co już ktoś zrobił i sprzedaje w rozsądnej cenie). I ten dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeżenie powyżej ustawionego poziomu (robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie poziomu maksymalnego (więc można sprawdzić, ile to tam było). Więc spoglądanie na bieżąco na wskaźnik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalować to już większy problem, zgadzam się, ale już to rozwiązałem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarów mam coś takiego http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg - nic to nie przeszkadza w sensie zasłaniania zegarów fabrycznych czy kontrolek, a po wsadzeniu wskaźników tak samo podświetlanych - wygląda wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-11-04 16:07:15
Autor: kogutek444
montaż czujnika EGT w kolektor
W dniu ¶roda, 5 listopada 2014 00:43:34 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
W dniu 2014-11-05 o 00:05, kogutek444@gmail.com pisze:
> Jak jedziesz jak człowiek to masz`czas patrzeć na taki wskaĽnik ale wtedy nic się nie dzieje.
Jak zapierdalasz to nie masz czasu patrzeć na cokolwiek poza drog±.
Sygnały z termopary trudno się przetwarza. No chyba że użyjesz jakiego¶ dedykowanego miernika.
Tylko jak ten miernik zainstalować żeby nie wygl±dał jak szankier na kutasie?

(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie do¶ć że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długo¶ć linii przekroczona?)

1. Oczywi¶cie że dedykowany miernik (choć zrobić własn± obsługę termopary to dla mnie nie problem, ale po co tracić czas na tworzenie czego¶, co już kto¶ zrobił i sprzedaje w rozs±dnej cenie). I ten dedykowany miernik ma wbudowane ostrzeżenie powyżej ustawionego poziomu (robi PIIIIP i miga, więc nie da się przegapić), oraz ma zapamiętywanie poziomu maksymalnego (więc można sprawdzić, ile to tam było). Więc spogl±danie na bież±co na wskaĽnik - nie jest konieczne.

2. Jak estetycznie zainstalować to już większy problem, zgadzam się, ale już to rozwi±załem - zamiast fabrycznego "daszka" do zegarów mam co¶ takiego http://www.tougetuning.com/store/images/products/subaru/impreza/wrx-sti/20082012/accessories/interior/SMYCLSTR1l.jpg - nic to nie przeszkadza w sensie zasłaniania zegarów fabrycznych czy kontrolek, a po wsadzeniu wskaĽników tak samo pod¶wietlanych - wygl±da wręcz fabrycznie http://www.master-tuning.ch/images/IMG_1329.jpg


-- | Bartłomiej KuĽniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Jako¶ wygl±da, fabrycznie nie bo inaczej skale s± namalowane. Udało Ci się powiększyć otwory, kiedy¶ o to pytałe¶.

Data: 2014-11-05 01:56:56
Autor: BartekK
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
W dniu 2014-11-05 o 01:07, kogutek444@gmail.com pisze:
Jakoś wygląda, fabrycznie nie bo inaczej skale są namalowane. Udało Ci się powiększyć otwory, kiedyś o to pytałeś.
To nie moje zdjęcie, tak tylko poglądowo z sieci. Same skale to szczegół estetyczny, u mnie są podobne, nawet font literek się zgrał.

Otwory udało się powiększyć - te 2mm na stronę to nie dramat, metal by się dało rozciągnąć to, i tworzywo zmusiłem. Drewniany kołeczek nacięty, śruba w środek by go rozpierać stopniowo, i podgrzewanie halogenem 500W - poszło łatwiej niż myślałem, ale 2x musiałem robić bo po odpuszczeniu i wystygnięciu prawie 1mm spowrotem skurczyło się.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-11-10 01:33:10
Autor: John Kołalsky
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor

UĹĽytkownik "BartekK" <sibi@drut.org>


(jak ty to wszystko cytujesz i piszesz, że nie dość że do kitu cytujesz, to ciebie cytować się nie da, bo długość linii przekroczona?)

Nie jest przekroczona tylko tak zakodowana by właśnie dało się zawijać i cytować.

Data: 2014-11-04 23:47:31
Autor: Tomasz Pyra
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):

Jako że czujniki EGT maj± sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypi±ć" do istniej±cego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperatur± styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniej±cej sondy (na której występuj± mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robi±c za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej pro¶ciej jest wstawić niezależn± osobn± sondę, niż ruszać istniej±ce.

wyja¶niłem wystarczaj±co?

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
Jaki¶ OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)

Data: 2014-11-05 00:35:38
Autor: BartekK
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
W dniu 2014-11-04 o 23:47, Tomasz Pyra pisze:
A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
JakiĹ› OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podłączyć po bt do auta-do elm327, podłączyć do zasilania (bo ciągle połączony - się szybko rozładuje)
c) włączyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowała gdy żona dzwoniła) itd.

Fajnie, jak okazyjnie do sprawdzenia czegoś. Ale to chodzi o profilaktyczne zwiększenie niezawodności, a nie gadżet którego się po miesiącu zapomni używać.
Fajnie mogło by być, gdyby zamiast radia w aucie była "stacja 2din" na androidzie, która by to wszystko miała wbudowane i samo-startujące, ale to znów koszt i przerost formy nad treścią duży, a sens mały.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-11-10 01:29:35
Autor: John Kołalsky
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor

UĹĽytkownik "BartekK" <sibi@drut.org>

A nie da się odczytać tej temperatury z ECU?
JakiĹ› OBD2 na bluetooth, aplikacja na smartfona, technika panie :)
Nie wiem, pewnie tak - ale zwykły wskaźnik "defi" z ustawianym warningiem i peak - załatwia sprawę prosto, sprzętowo, i działa zawsze, a jak coś będzie się złego działo - to miganie i PIIIP zwróci na niego uwagę, a smartfona:
a) trzeba wziąć ze sobą, nie zapomnieć
b) podłączyć po bt do auta-do elm327, podłączyć do zasilania (bo ciągle połączony - się szybko rozładuje)
c) włączyć aplikację odpowiednią (i nie zapomnieć o niej, bo się zminimalizowała gdy żona dzwoniła) itd.

Zamiast smartfona możesz sobie zrobić dedykowany sterownik. I tak czymś stacjonarnym musiałbyś to monitorować.

Data: 2014-11-05 09:27:18
Autor: Jacek Maciejewski
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
Dnia Tue, 04 Nov 2014 23:28:44 +0100, BartekK napisał(a):

Jako że czujniki EGT maj± sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypi±ć" do istniej±cego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperatur± styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniej±cej sondy (na której występuj± mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robi±c za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć.

Niemożliwe. IMO podpięcie dwóch zrobionych w dzisiejszych standardach
mierników temperatury do jednej sondy (termopary) nie spowoduje istotnego
wzrostu błędu pomiaru. Zapytaj na pl.misc.elektronika, tam potwierdz±.
Ovczywiscie, jakie¶ elementarne zasady powinny być zachowane - ekranowanie,
przewody kompensacyjne. A co do wiórów to ja bym jednak nie przepuszczał ich przez turbinę :) A co,
jak się jaki¶ większy zaklinuje między łopatk± a obudow±?
--
Jacek

Data: 2014-11-05 14:39:51
Autor: Trybun
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor
W dniu 2014-11-04 o 23:28, BartekK pisze:
W dniu 2014-11-04 o 22:56, kogutek444@gmail.com pisze:
Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?


Nic a nic co by wyjaśniło to poswięcenie i ryzykowanie że coś pójdzie nie tak, że o kosztach sameego zakładania takiego czujnika nie wspomnę. No bo po co kierowcy wiedza że spaliny są gorące bądź za mało gorące? W razie za gorących będzie wyłączał silnik, bądź ręcznie ruchomi jakieś chłodzenie?

Data: 2014-11-10 01:26:53
Autor: John Kołalsky
montaĹĽ czujnika EGT w kolektor

UĹĽytkownik "BartekK" <sibi@drut.org>

Muszę wsadzić czujnik EGT, i się zastanawiam nad wykonaniem.
Dlaczego musisz zamontować taki czujnika?
Dlatego, że muszę monitorować temperaturę spalin wydostających się z silnika. Fabrycznie auto posiada taki czujnik (a nawet dwa), jest on monitorowany przez komputer ECU, ale wynik tego monitoringu nie jest w żaden sposób widoczny dla kierowcy. Jedynie zbyt wysoka temperatura jest logowana jako błąd (do odczytania na komputerze), a tylko zbyt wysoka temperatura przez długi okres czasu powoduje pokazanie się błędu w formie lampki CheckEngine. A nawet chwilowa zbyt wysoka temperatura - może oznaczać awarię sygnalizującą nadchodzące poważne uszkodzenia, tylko że to się (producentowi/serwisowi) nie opłaca by klient wiedział od razu, że coś się dzieje - lepiej niech przyjedzie usunąć poważną awarię, niż np. drobną nieszczelność w dolocie.

Jako że czujniki EGT mają sondy typu termopary, to niezbyt da się "przypiąć" do istniejącego czujnika, bo a) pomiar będzie mocno zakłócony temperaturą styku metali b) dopięcie czegokolwiek do istniejącej sondy (na której występują mV napięcia) może wprowadzić więcej zakłóceń (robiąc za "antenę") niż sam pomiar, i ECU może głupieć. Dlatego łatwiej prościej jest wstawić niezależną osobną sondę, niż ruszać istniejące.

wyjaśniłem wystarczająco?

Nie możesz monitorować przez ECU ?

montaż czujnika EGT w kolektor

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona