monta? karniszy

Data: 2011-02-20 12:31:45
Autor: Katy
monta? karniszy
Proszę o pomoc przy montażu karniszy. Wysokość mieszkania to ok 265 cm, otwory okienne są ok. 33 cm od sufitu. Karnisze standardowe rurkowe mosiężne fi 19.
W jakiej odległości nad oknem (od sufitu) powienien być przymocowany drążek? Ile cm od otworów na boki dać wsporniki? B. proszę o radę i z góry dzięuję :)

Data: 2011-02-20 14:47:17
Autor: Przesmiewca
monta? karniszy
"Katy" <Katy@Katy.xx> napisał(a):

[...]

Tak, zeby Ci sie podobal efekt.

Ile cm od otworów na boki dać wsporniki? B. proszę o radę i z góry dzięuję :)

Wg instrukcji?

Data: 2011-02-20 16:11:58
Autor: kogutek
monta? karniszy
Katy <Katy@Katy.xx> napisał(a):
[...]
Blisko, coraz bliżej. Doczekam się pytania o pranie papieru toaletowego. Już
niedługo. --

Data: 2011-02-21 07:16:52
Autor: Jackare
monta? karniszy
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ijrege$4bi$1inews.gazeta.pl...
Katy <Katy@Katy.xx> napisał(a):

[...]
:)

Blisko, coraz bliżej. Doczekam się pytania o pranie papieru toaletowego. Już
niedługo.

nie jest źle. Wątkotwórca nie zadał pytania kontrolnego o link lub podstawę prawną potwierdzającą tezy osoby doradzającej.
Ale wszystko przed nami.
--
Jackare

Data: 2011-02-21 12:58:50
Autor: KJ Siła Słów
monta? karniszy
W dniu 2011-02-20 12:31, Katy pisze:
Proszę o pomoc przy montażu karniszy. Wysokość mieszkania to ok 265 cm,
otwory okienne są ok. 33 cm od sufitu. Karnisze standardowe rurkowe
mosiężne fi 19.

  19 mm? To cienka rurka i na rozstawie w okolicach 2 metry moze sie uginac. Mozna dac sie jej ugiac nieco i obrocic potem o  pare stopni (tyle zeby bylo ladnie) albo dodac wspornik na srodku. Ja mam takie cienkie, wg mnie sa ladniejsze od grubych rur.

W jakiej odległości nad oknem (od sufitu) powienien być przymocowany
drążek? Ile cm od otworów na boki dać wsporniki?

Zalezy dokladnie od tego jak ma wygladac efekt koncowy przy zasunietych i rozsunietych zaslonach/firankach. Dobrze jest przymierzyc z zalozonymi (oczywiscie jeszcze nie docietymi na dlugosc) zaslonami i dac do oceny zonie.
:-)
KJ

Data: 2011-02-21 15:07:15
Autor: Krzysztof 45
monta? karniszy
KJ Siła Słów napisał(a):
...] i dac do oceny zonie.
Chyba raczej mężowi :-)
--
Krzysiek

Data: 2011-02-21 21:02:18
Autor: Krzysztof 45
monta? karniszy
Krzysztof 45 napisał(a):
...] i dac do oceny zonie.
Chyba raczej mężowi :-)
Trafiłem :-D
--
Krzysiek

Data: 2011-02-21 17:26:13
Autor: Katy
monta? karniszy
[...]

Dzięki Wielkie za odpowiedź a nie marudzenie.
jestem dziewczyną i mam coś, co mnie już trochę nakierowało:
http://www.leroymerlin.pl/porady/montaz-karniszy,1102495555.html
ale jestem bez doświadczenia w zasłony/firany/karnisze, nie chciałabym się skompromitować przed facetem stąd takie pyatnia, wybaczcie, jeśli pytania uraziły.
Oczywiści zdaję sobie sprawę, że to sprawa indywidualna, ale może macie jakieś doświadczenia i praktykę, więc wiecie co warto zrobić a jak nie robić. Przecież nawet niby najprostsza rzecz a może się skomplikować, więc wydaje mi się, że pytać nie zaszkodzi.
Rurki są też 16, 19, 25 -więc wybraliśmy te "19", która ma 2 wsporniki aż do długości 2.40 m, więc obaw chyba nie ma, tym bardziej, że interesują nas wymiary to max. 1.6 i 2.2 m
Zdaję sobie, że wszsytko zależy, ale może jakieś sugestie, bo nie chciałabym narzekać na faceta, który zrobi to wg mojego szkicu :)

Data: 2011-02-21 18:43:34
Autor: Panslavista
monta? karniszy

Przed wielu laty, ale po raz drugi kupiłem szyny - kształtowniki aluminiowe, które zamocowałem przy oknie do sufitu. Jest to zrobione z jednego kawałka karnisz z dwiema szynami - na firanki i na zasłony, długość około 4 m. Nie zamienię je na inne. Wymiary i odległość okna od sufitu podobne do Twoich. Firany i zasłony wiszą na żabkach z kółeczkami.

Data: 2011-02-21 21:25:11
Autor: Panslavista
monta? karniszy

"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4d62a447$0$2451$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tutaj inne systemy szynowe:
http://www.ekarnisz.pl/

Data: 2011-02-22 10:40:00
Autor: KJ Siła Słów
monta? karniszy
W dniu 2011-02-21 17:26, Katy pisze:

jakieś doświadczenia i praktykę,

acha, jeszcze warto miec zapas dlugosci rur - jak bedziesz miala zaslony na szerokich paskach ze sztywnej tkaniny to one beda po rozsunieciu zajmowac duzo wiecej miejsca na karniszu (i np. zaslaniac czesc okna) niz inny komplet - cienkie, wywiniete w falbane i zawieszane na zabkach.

KJ

monta? karniszy