moped (na pedala)

Data: 2012-01-31 05:49:13
Autor: doktorski
moped (na pedala)
W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 09:48:37 UTC+1 użytkownik Kamil Nowak 'Amil' napisał:
E bo ja sie nie znam na takich potworach, ale zeby mopedem popylac po polskich drogach to on musi miec papiera i rejestracje i oc? Bo jeden koles mi imputuje ze nie musi, tylko kask trzeba miec i klapki na nogach.
W PORD nie ma definicji mopedu. Jest rower (ale nie moze miec silnika) i jest motorower. Motocykl pomijam. Motorower wymaga oczywiscie papieru, oc, blachy i kasku.

Czyli mozesz byc rowerzysta zapinajacym 80km/h w klapkach i tiszercie ale jak do tego samego roweru zamontujesz silnik od podkaszarki i nie bedziesz przekraczal 45km/h to juz musisz miec blache, papier, oc i kask. pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-01-31 15:50:23
Autor: RadoslawF
moped (na pedala)
Dnia 2012-01-31 14:49, Użytkownik doktorski napisał:
[...]

W ramach ćwiczeń praktycznych wybierz się kiedyś do Wydziału Komunikacji
po "blachę" dla roweru z silniczkiem.
A jak wrócisz to przeproś wszystkich za wprowadzanie w błąd.

Pozdrawiam

Data: 2012-01-31 07:25:22
Autor: doktorski
moped (na pedala)
W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 15:50:23 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

W ramach ćwiczeń praktycznych wybierz się kiedyś do Wydziału Komunikacji
po "blachę" dla roweru z silniczkiem.
A czy ja gdziekolwiek napisalem, ze w Polsce dostaniesz blache do roweru z silniczkiem?

Nie musisz przepraszac za brak czytania ze zrozumieniem. pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-01-31 21:42:21
Autor: Jacot
moped (na pedala)
doktorski <doktorski@gmail.com> wrote:

A czy ja gdziekolwiek napisalem, ze w Polsce dostaniesz blache do roweru z silniczkiem?

A nie daja? A co na to policja, nie wykreca wentylkow?;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2012-01-31 17:53:10
Autor: Marcin N
moped (na pedala)
W dniu 2012-01-31 14:49, doktorski pisze:

W PORD nie ma definicji mopedu. Jest rower (ale nie moze miec silnika) i jest motorower. Motocykl pomijam. Motorower wymaga oczywiscie papieru, oc, blachy i kasku.

Skoro nie ma NAKAZU posiadania ubioru albo papierów - to znaczy, że można jeździć BEZ tego szmelcu.

Zgaduję, że sytuacja jest identyczna, co w rowerze z napędem elektrycznym.

Data: 2012-02-01 00:14:10
Autor: doktorski
moped (na pedala)
W dniu wtorek, 31 stycznia 2012, 17:53:10 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

Skoro nie ma NAKAZU posiadania ubioru albo papierów - to znaczy, że można jeździć BEZ tego szmelcu.
Jak nie ma, jak jest. Pacz mieu na usta (za PORD):

motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km /h,

rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem

A teraz imaginuj: jedziesz mopedem (zakladam Babette, Simsona SR1/2 lub jego polskiego klona - te mi sie najbardziej kojarza) i zatrzymuje Cie policja.. Na ile oceniasz szanse, ze przyjma wersje iz jedziesz rowerem a nie motorowerem? Nawet jesli Babetta ma tryb typowo rowerowy (zupelne odpiecie pedalow od silnika) to i tak w Polsce szanse wygrania sporu z policja/sadem grodzkim oceniam na okolozerowe.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-02-01 14:34:26
Autor: Marcin N
moped (na pedala)
W dniu 2012-02-01 09:14, doktorski pisze:
[...]

Jakie masz doświadczenie w przegrywaniu w sądzie grodzkim?
Przepisy są dwuznaczne i ten sam pojazd podpięty jest pod dwie kategorie. Niejednoznaczność przepisów powinna działać na korzyść moto/rowerzysty.

Data: 2012-02-01 06:29:14
Autor: doktorski
moped (na pedala)
W dniu środa, 1 lutego 2012, 14:34:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

Jakie masz doświadczenie w przegrywaniu w sądzie grodzkim?
Negatywne mam, to doswiadczenie.

Przepisy są dwuznaczne i ten sam pojazd podpięty jest pod dwie kategorie. Niejednoznaczność przepisów powinna działać na korzyść moto/rowerzysty.
Rozwin watek prosze. Jakie dwie? Chcesz powiedziec, ze Twoim zdaniem moped z silnikiem spalinowym da rade podciagnac pod definicje roweru? Jesli tak, to jakich argumentow uzyl bys przed wymiarem sprawiedliwosci majac na uwadze definicje kodeksowe?
Powaznie pytam.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-02-01 16:33:56
Autor: Marcin N
moped (na pedala)
W dniu 2012-02-01 15:29, doktorski pisze:
[...]

Ok, temat ciekawy.
Widzę to tak:

Wg Twojej definicji: rower to pojazd napędzany siłą mięśni - moped ma taki napęd? Ma. Ma też inny. Jeśli w definicji nie ma słowa "wyłącznie" - to moped podpada pod definicję roweru.

Motorower ma silnik spalinowy do 50 ccm - moped ma taki? Ma.

Spełnia więc obie definicje.
Jest taki zapis prawny, że kwestie sporne powinny być rozstrzygane na korzyść oskarżonego. Myślę, że dość łatwo dałoby się więc wygrać w sądzie. Prawnikiem nie jestem.

moped (na pedala)