Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   mostki alu powlekane carbonem?

mostki alu powlekane carbonem?

Data: 2010-08-19 23:32:06
Autor: mariuszmo
mostki alu powlekane carbonem?
zastanawia mnie czy to:
http://allegro.pl/item1178985939_mostek_ritchey_pro_carbon_4_axis_31_8mm_xtrabike.html
(link przypadkowy, pierwszy lepszy,)

 ma jakie dodatkowe zalety nad zwykym malowanym mostkiem alu z tej samej serii poza wygldem?
ten mix carbonu z alu wydaje mi si, e spenia jedynie zadanie czysto wizualne, a moe si myl?

sam ostatnio kupiem wykonane w podobnej technice korby noir truvativa i te wydaje mi si, e ten carbon na nich to zabieg marketingowy, ja kupiem je dla wygldu, zwyczajnie chciaem czarno czerwone korby i to bya najtasza z rozsdnych propozycji.

Waciwie jeli chodzi o ich sztywno to pod moimi 90 kg niczym nie ustpuj korbom shimano ale czy ten carbon moje noiry jako usztywnia dodatkowo to nie wiem, musiabym mie porwnanie z np korbami stylo truvativa a nie mam

Data: 2010-08-20 00:28:25
Autor: Wojtas
mostki alu powlekane carbonem?
W dniu 2010-08-19 23:32, mariuszmo pisze:

ten mix carbonu z alu wydaje mi si, e spenia jedynie zadanie czysto
wizualne, a moe si myl?

Rzekoma redukcja drga w porwnaniu do ywego alu?

--
Tskno i nudno jest na tym naszym wiecie, prosz pastwa.

Data: 2010-08-20 01:26:43
Autor: Dariusz K. adziak
mostki alu powlekane carbonem?
Uytkownik Wojtas napisa:
W dniu 2010-08-19 23:32, mariuszmo pisze:

ten mix carbonu z alu wydaje mi si, e spenia jedynie zadanie czysto
wizualne, a moe si myl?

Rzekoma redukcja drga w porwnaniu do ywego alu?

atwiej si laminuje na sztywnym rdzeniu aluminiowym jak na gwnianej piance. Tam gdzie ma i karbon tam zapewne alu jest tyle eby byo co ywica posmarowa - wiadomo e alu jest za sztywne na ram i widelec (wysoki modu Younga, maa wytrzymao zmczeniowa wymuszajca due przekroje - w efekcie rama i widelec wychodz przesztywnione), karbon znacznie adniej tu pracuje ale z kolei pod punktowe naciski (zaciski k, siodeka, wszelakie gwinty)  si specjalnie nie nadaje - tak wic okolice wszelakich oku (okucia k, gwka sterw, suport, zacisk siodeka) ksztatki Alu bd lepsze, rury na dugoci lepiej robi z karbonu bo i lekki i elastyczny (mniej od szka ale rama ze szka/epoksydu abo musiaa by by cisza od aluminiowej albo by strasznie ogonem merdaa), drgania adnie wybiera..

--
Darek

Data: 2010-08-20 07:44:46
Autor: ...::QRT::...
mostki alu powlekane carbonem?
Dnia Fri, 20 Aug 2010 01:26:43 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Użytkownik Wojtas napisał:
W dniu 2010-08-19 23:32, mariuszmo pisze:

ten mix carbonu z alu wydaje mi się, że spełnia jedynie zadanie czysto
wizualne, a może się mylę?

Rzekoma redukcja drgań w porównaniu do żywego alu?

wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Data: 2010-08-20 09:19:59
Autor: Rycki
mostki alu powlekane carbonem?
wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Za sztywne, w sensie, że nie wybiera mikro drgań, jak robi to choćby stal. Nie chodzi o sztywność boczną ramy czy coś takiego ;)

Pzdr

Data: 2010-08-20 11:17:44
Autor: ...::QRT::...
mostki alu powlekane carbonem?
Dnia Fri, 20 Aug 2010 09:19:59 +0200, Rycki napisał(a):

wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Za sztywne, w sensie, że nie wybiera mikro drgań, jak robi to choćby stal. Nie chodzi o sztywność boczną ramy czy coś takiego ;)

Pzdr

a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

Data: 2010-08-20 13:50:42
Autor: Leszek \"QSi\" Pasoń
mostki alu powlekane carbonem?
Dnia 20-08-2010 o 11:17:44 ...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):


a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

widac malo uwaznie jezdzisz ;)

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/
oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl
Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144
gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi
Cousie

Data: 2010-08-20 14:52:38
Autor: Coaster
mostki alu powlekane carbonem?
On 8/20/10 1:50 PM, Leszek \"QSi\" Pasoń wrote:
Dnia 20-08-2010 o 11:17:44 ...::QRT::... <nie.m@m.mejla> napisał(a):


a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

widac malo uwaznie jezdzisz ;)


Nie ma homologacji :-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-08-20 18:54:51
Autor: Dariusz K. Ładziak
mostki alu powlekane carbonem?
Użytkownik ...::QRT::... napisał:
Dnia Fri, 20 Aug 2010 09:19:59 +0200, Rycki napisał(a):

wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Za sztywne, w sensie, że nie wybiera mikro drgań, jak robi to choćby
stal. Nie chodzi o sztywność boczną ramy czy coś takiego ;)

Pzdr

a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

Czy ty w życiu jeździłeś na sztywnej ramie szosowej? Takiej bez żadnej amortyzacji Bo sądzę że poza rowerkiem z bocznymi kółkami to wszystkie późniejsze miałeś amortyzowane...

Jak ma się amortyzator z przodu przynajmniej to różnicy w sztywności ramy prawie nie czuć (głównie doskwiera brak sztywności widelca, tyłek można podnieść), jak się chce mieć szybki i lekki rower szosa/cyklocross to niestety amortyzatory odpadają i wówczas alu jest po prostu niemiło sztywne - i stal i karbon (a również tytan ale to już kosmos cenowy) są znacznie bardziej elastyczne przy porównywalnej wytrzymałości na siły niszczące.

--
Darek

Data: 2010-08-20 23:39:14
Autor: twitek4
mostki alu powlekane carbonem?
W dniu 2010-08-20 18:54, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik ...::QRT::... napisał:
Dnia Fri, 20 Aug 2010 09:19:59 +0200, Rycki napisał(a):

wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Za sztywne, w sensie, że nie wybiera mikro drgań, jak robi to choćby
stal. Nie chodzi o sztywność boczną ramy czy coś takiego ;)

Pzdr

a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

Czy ty w życiu jeździłeś na sztywnej ramie szosowej? Takiej bez żadnej
amortyzacji Bo sądzę że poza rowerkiem z bocznymi kółkami to wszystkie
późniejsze miałeś amortyzowane...

Jak ma się amortyzator z przodu przynajmniej to różnicy w sztywności
ramy prawie nie czuć (głównie doskwiera brak sztywności widelca, tyłek
można podnieść), jak się chce mieć szybki i lekki rower szosa/cyklocross
to niestety amortyzatory odpadają i wówczas alu jest po prostu niemiło
sztywne - i stal i karbon (a również tytan ale to już kosmos cenowy) są
znacznie bardziej elastyczne przy porównywalnej wytrzymałości na siły
niszczące.

tak sobie czytam i zastanawiam sie skąd Ty to wszystko wiesz? Wiadomo ze 2 pręty z różnych materiałów zachwuja się inaczej, mają inne właściwośći, ale jak już z 2 różnych materiałów zbuduje sie dowolną konstrukcje, w tym ramę to jaki ma wyływ moduł Younga tych materiałów na "moduł Younga" całęj konstrukcji? podpowiem: bliski zero.
Co do pytania autora. JAk by kompozytowy (włókno węglowe+żywica) mostek miał być sztywny, lub gieki to by był. koniec. okteślone, porządane właściwości - biorąc pod uwagę wage- miałby lepsze od tytamu aluminium i stali. jeszcze raz powtarzam: jak by sobie tego producent zażyczył. Jeśli jest to rura okrągła pokryta czymśtam, to producent zażyczył sobie kasy....

ToMasz

Data: 2010-08-22 20:18:59
Autor: ...::QRT::...
mostki alu powlekane carbonem?
Dnia Fri, 20 Aug 2010 18:54:51 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

Użytkownik ...::QRT::... napisał:
Dnia Fri, 20 Aug 2010 09:19:59 +0200, Rycki napisał(a):

wiadomo że alu jest za sztywne na ramę

dość radykalne stwierdzenie…

Za sztywne, w sensie, że nie wybiera mikro drgań, jak robi to choćby
stal. Nie chodzi o sztywność boczną ramy czy coś takiego ;)

Pzdr

a tam. Jeszcze niedawno miałem cr-mo orłowskiego teraz mam alu i być może
za miekko pompuje opony i za dobrego mam amora ale żadnego gorszego
wybierania owych mikrodrgań nie czuje.

Czy ty w życiu jeździłeś na sztywnej ramie szosowej? Takiej bez żadnej amortyzacji Bo sądzę że poza rowerkiem z bocznymi kółkami to wszystkie późniejsze miałeś amortyzowane...

nie wiem skąd takie domysły ale fakty są takie: - mój pierwszy "poważny" rower to była szosówka właśnie - rzecz miała
miejsce jakieś 18 lat temu. - mój pierwszy amortyzowany rower kupiłem sobie jakieś 6 lat temu. - posiadam ponadto 2 sztywne MTB (na działce - takie 15 letenie klasyki na
czarnym LX i stx ) oraz mieszczucha (również sztywnego) 
Jak ma się amortyzator z przodu przynajmniej to różnicy w sztywności ramy prawie nie czuć (głównie doskwiera brak sztywności widelca, tyłek można podnieść), jak się chce mieć szybki i lekki rower szosa/cyklocross to niestety amortyzatory odpadają i wówczas alu jest po prostu niemiło sztywne - i stal i karbon (a również tytan ale to już kosmos cenowy) są znacznie bardziej elastyczne przy porównywalnej wytrzymałości na siły niszczące.

na szosie alu nie testowałem - zasadnicczo aktualnie nie jestem w ogóle
zainteresowany tym typem rowerów. Ale Przy MTB to IMO wszstkie te
mikrodrgania to jedna wielka mitologia. Przy cykolcrossnie w sumie może
też. I nawierzchnia inna i opony sporo grubsze i ciśnienia niższe.

Data: 2010-08-21 19:48:40
Autor: Alf
mostki alu powlekane carbonem?
+ 10 dla lansu ;)

--


mostki alu powlekane carbonem?

Nowy film z video.banzaj.pl wicej »
Redmi 9A - recenzja budetowego smartfona