moto prawda o elektrykach

Data: 2021-01-30 08:27:19
Autor: ToMasz
moto prawda o elektrykach
witam

po reklamie:
https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
facet opowiada o samochodach elektrycznych
krótko:

1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost emisji co2.

te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.

2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada. a z moich obserwacji wynika ze 140km/h to zalecana prędkość. kto jedzie mniej, nie ma prawa się pojawić na lewym pasie.

3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze sterowaniem nieteges. na serio?

4. Elektryki nadają się jak najbardziej na dojazd do pracy, na sensownych dystansach. Czyli to o czym cały czas mówie. jak zaczniemy budować "maluchy" na prąd, z dużymi ograniczeniami - planeta nam podziękuje.

5. Cena i sposób ładowania. to sie uśmiałem

podsumowując: gość, dziennikarz, w 100% gada to samo o czym ja od paru lat piszę.

ToMasz

Data: 2021-01-30 08:59:14
Autor: cef
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-01-30 o 08:27, ToMasz pisze:

3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze sterowaniem nieteges. na serio?

No właśnie, cała reszta faktów została już nawet tutaj
szeroko omówiona, ale to ogrzewanie, to też zaskoczenie
dla mnie. Nie da się tym jakoś sterować albo nawet
  zastosować jakichś dwóch różnych drucików?
Skoro można sterować klimatyzacją, to na pewno
można sterować ogrzewaniem.
Może Pan dziennikarz nie umiał ustawić poprawnie?
Zwykły hejt i tyle.

Data: 2021-01-30 10:20:12
Autor: nadir
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 08:59, cef pisze:

Nie da się tym jakoś sterować albo nawet
  zastosować jakichś dwóch różnych drucików?

Sterowanie drucikami to pikuś, ale 1kWh ogrzewania kabiny z drucika, to 1kWh "zasięgu" mniej.

Skoro można sterować klimatyzacją, to na pewno
można sterować ogrzewaniem.

Tyle, że silniku spalinowym ciepła jest aż nadmiar i steruje się tu mieszając ciepłe i zimne powietrze.
W elektrykach, nie wiem czy wszystkich, odzyskuje się ciepło z chłodzenia silnika i baterii, a czym bardziej oszczędnie jedziesz tym tego ciepła jest mniej. Dlatego pompa ciepła, o której wspomina dziennikarz, ale jej napęd też jakoś tam zmniejsza zasięg.

Może Pan dziennikarz nie umiał ustawić poprawnie?

Nie można tego wykluczyć.

Zwykły hejt i tyle.

Jak "zwykle" gdy chodzi o elektryki.

Data: 2021-01-30 10:34:14
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 10:20, nadir pisze:

Zwykły hejt i tyle.

Jak "zwykle" gdy chodzi o elektryki.

Zgadza się - w ustach elektrofoba tak zwykle jest.

HINT: Poważni ludzie, nie zaczynają od słów "bo wodór", nie analizując przypadku i nie mając pojęcia, że ten wodór byłby jeszcze bardziej smrodzący w polskich warunkach (bo straty większe niż przy ładowaniu baterii, a produkcja nadal z węgla).

Data: 2021-01-30 10:31:20
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:
witam

po reklamie:
https://youtu.be/BDbXinfMAkU?t=274
facet opowiada o samochodach elektrycznych

Generalnie nie bardzo opowiada, raczej hejtuje, co zaznaczył na samym początku.
Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków, użyczanych za friko.

1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost emisji co2.

Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....

te badania zaprzeczają informacjom jakoby sprawność elektrownia na lini elektrownia koła napędowe tesli była bliska 100%.

Wystarczy że jest większa niż sprawność silnika i przekazania napędu w smrodowozie, oraz wydobycie, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.

2. elektryki są szybsze od spalinowców... na setkę, bo przy 140km/h na autostradzie ich zasięg bardzo mocno spada.

Amerykę odkrył normalnie.
I zapomniał, że w smrodowozach jest identycznie.

Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.

3. marne ogrzewanie. i to nie chodzi obrak wydolności, tylko coś ze sterowaniem nieteges. na serio?

Nie.
Po pierwsze - nie dotyczy aut z pompą ciepła (spory udział w rynku, nawet Zoe ma coś takiego).
Po drugie - grzałki grzeją pełną mocą tylko przy silnych mrozach, więc przez 330 dni w roku, problem jest mało odczuwalny, o ile w ogóle.

4. Elektryki nadają się jak najbardziej na dojazd do pracy, na sensownych dystansach.

Zapomniał powiedzieć że jego zdaniem.
I że swoje wywody opera na jednym elektryku - Leafie.
Który niestety ma swoje lata i ograniczenia.

5. Cena i sposób ładowania. to sie uśmiałem

podsumowując: gość, dziennikarz,

Jaki znowu dziennikarz?
Zwykły blogger youtubowy.
Taki sam pionek jak Ty byś był, jakbyś swoje wywody tam wrzucił.

w 100% gada to samo o czym ja od paru
lat piszę.

Tak - te same bzdury.

Data: 2021-01-30 11:36:09
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:

[...]

No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio 20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3. Do disla to nawet startu nie ma w kwestii co2.

--
Shrek

Data: 2021-01-30 11:58:25
Autor: radekp@konto.pl
moto prawda o elektrykach
Sat, 30 Jan 2021 11:36:09 +0100, w
<60153699$0$24051$65785112@news.neostrada.pl>, Shrek <1@wp.pl> napisał(-a):

No ale nie jest. W przybliżeniu jest to kilogram co2 na 1 kWh. Średnio 20kWh/100km daje 200g/km. Czyli jak duwlitrowa benzyna w euro3. Do disla to nawet startu nie ma w kwestii co2.

Czyli wystarczy pokupować sobie te gówniane elektryczne toczydełka, by
wykończyć planetę?
Ach, ta nowoczesna ekologia :D

Data: 2021-01-30 12:10:14
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 11:58, radekp@konto.pl pisze:

Czyli wystarczy pokupować sobie te gówniane elektryczne toczydełka, by
wykończyć planetę?

Planeta sobie poradzi;) Tak łatwo jej nie wykończysz. Nawet ludzkości w ten sposób nie wybijesz. Cywilizacja też raczej przetrwa;)

Ach, ta nowoczesna ekologia :D

Jak czytasz że coś jest eco. to zwykle chodzi o eco...nomy. I to nie z punktu widzenia użytkownika;)

BWT. Powiedzmy, że na jednego mieszkańca przypada pół samochodu przejeżdzającego statystycznie 15kkm rocznie.

Samochód na węgiel jak wiadomo "z rury" wydala średnio 200kg/1kkm. 15*200=3 tony. Średnio wywalamy na obywatela 8,5 tony. Powiedzmy 20% rożnicy (to dużo- w emisji CO2 z rury wydechowej) przekłada się na 7% emisji w całości. Generalnie trzeba dzielić procenty przez trzy.

--
Shrek

Data: 2021-01-30 14:19:10
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
[...]

O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.

Tak licząc jak byś chciał dla smrodowoza, to ev ma 0g/km.

Data: 2021-01-30 15:13:00
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 14:19, Cavallino pisze:

O ile sprytnie ukryjesz ślad węglowy wydobycia, przetwórstwa i transportu paliwa do niego.

Bo wydobycie węgla to ma zerowy ślad węglowowy;) Akurat paliwa płynne to dobrze się całkiem dobrze wydobywa i transportuje. No i mają wiekszą wydajność od węgla z jednostki masy od węgla. Więc jak chcesz wliczać, to licz. Tylko żebyś się nie zdziwił na końcu, jak ci wyjdzie że ropa z azerbejdzanu ma mniejszy ślad węglowy niż węgiel z donbasu nie mówiąc już o tym z australii.

--
Shrek

Data: 2021-01-30 12:23:50
Autor: cef
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-01-30 o 10:31, Cavallino pisze:
W dniu 30-01-2021 o 08:27, ToMasz pisze:

w 100% gada to samo o czym ja od paru
lat piszę.

Tak - te same bzdury.

W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

Data: 2021-01-30 12:47:34
Autor: collie
moto prawda o elektrykach
W sobotę, 30.01.2021 o 12:23, cef napisał:

Tak - te same bzdury.

W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

Wszędzie te cholerne spiski... A ks. Chmielowski powiada: koń elektryczny jaki jest, każdy widzi. Więc "kto ma uszy do słuchania, niechaj słucha" (Mk 4,9). --
Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
(Siara)

Data: 2021-01-30 19:58:07
Autor: Myjk
moto prawda o elektrykach
Sat, 30 Jan 2021 12:23:50 +0100, cef
W zasadzie nie padło nic odkrywczego, ale
oczywiście ktoś zaraz zaszczekał.
Pewnie jakiś sponsoring przez inne lobby.

Nie wiem czy padło czy nie padło, bo jak postanowił się podzielić "prawdom"
i potem jeszcze raz powtórzył że "prawdOM", to nie zdzierżyłem i
wyłączyłem. Dzienikarz co po polsku mówić nie potrafi to nie jest dobry
dziennikarz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-01-30 20:57:36
Autor: cef
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-01-30 o 19:58, Myjk pisze:
[...]

Nie przesłuchiwałem drugi raz, ale założyłem, że ten Pan
przeznaczył swój materiał dla bardziej kumatych odbiorców,
dla których odniesienie do "siłom i godnościom osobistom"
będzie naturalne.

Data: 2021-01-31 12:36:40
Autor: Myjk
moto prawda o elektrykach
Sat, 30 Jan 2021 20:57:36 +0100, cef
Nie przesłuchiwałem drugi raz, ale założyłem, że ten Pan
przeznaczył swój materiał dla bardziej kumatych odbiorców,
dla których odniesienie do "siłom i godnościom osobistom"
będzie naturalne.

Jak dla mnie jeśli ktoś się wypowiada publicznie to powinien dbać o wymowę,
szczególnie jeśli chce jednak być oglądany, literalnie aby dało się go w
ogóle wysłuchać. Ja rozumiem naleciałości wynikające z regionu, ale
dziennikarz (jeśli się takim mianuje) powinien nad tym panować chociaż na
wizji. Z tego samego powodu trzęsło mnie jak oglądałem gościa z kanału
povagowani -- on to już w ogóle jechał grubo, tam gdzie było "ą" nawalał
"om" a tam gdzie powinno być "om" walił "ą". No nie dało się słuchać, choć
przetrwałem parę odcinków na siłę i merytorycznie nie było się do czego
przyczepić.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2021-01-31 09:10:29
Autor: ToMasz
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 19:58, Myjk pisze:
[...]

popatrz na swoje _argumenty_ tutaj, gdy rozmawiamy o konkretnych sprawach dotyczących elektryków, a na grupie dyskusyjnej. Co z tego jaki sposób mówienia, pisania ma ten czy ów. A jak język polski jest jego drugim językiem?
Nie umiesz tego słuchać - nie pisz odnośnie treści.
Zdziwisz się jak za 30 lat pójdziesz do lekarza a on będzie kaleczył język polski. Bo wtedy większość lekarzy to będą przyjezdni z biedniejszych regionów świata. Wtedy też nie zdzierżysz i kopniesz w kalendarz?

ToMasz

Data: 2021-01-30 12:53:30
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

Zaręczam, że elektryczne też mu będą pożyczać za friko :-)
T.

Data: 2021-01-30 14:24:12
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 12:53, T. pisze:
[...]

Producenci pewnie tak, a czy dealerzy to już nie wiadomo.

Idea sprzedaży ev polega na wykluczeniu dealerów z obrotu, względnie ograniczenia ich zysków z tego tytułu do minimum.
Stąd totalny brak ich zainteresowania tą tematyką i przekonywanie przy każdej okazji każdego (w tym  tego typu blogerów), że ev to jest samo zło w czystej postaci.

Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).

Data: 2021-01-30 14:52:46
Autor: ToMasz
moto prawda o elektrykach

[...]

absolutnie nie. Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę, ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak. tak samo jak kóściół katolicki. - może byście ukarali kilku księży przestępców, którzy w śród  całości stanowią promil - też atak na chrześcijaństwo.
błądzisz i mimo że ja wskazuję rozwiązania - nie dostrzegasz ich. gdy wskazuję wady - udajesz ze są zaletami.
Elektryku TO PRZYSZŁOSC! Dotarło? Tylko ze może to być przyszłość względnie bliska, lub bardzo odległa. im droższe, większe, bardziej luksusowe, bardziej udające spalinowce - tym dalsza. im mniejsze, bardziej traktowane jako rozwiązanie przykrej konieczności przemieszczania - tym ich nadejście jest bliższe.

Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
no bo w jakim sensie alternatyw? Jesteś bogaty, masz dom i panele słoneczne - nie pytaj na grupie, kup co tam  chcesz. helikopter, rakiete, namiot cyrkowy. a jak chesz się tanio przemieszczać, kup fiata pandę na gaz.
jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe, to my Ci nie wkarzemy co jest następcą zoe, bo nawet salomon z pustego nie naleje.

awaria shifta.

tomasz

Data: 2021-01-30 15:12:59
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 14:52, ToMasz pisze:

[...]

absolutnie nie.

A jednak.

Właśnie problemem jest to, że jak się Wam zwróci uwagę,
ale wielki jak kosciół elektryk zasilany prądem z węgla, produkuje więcej co2 niż maleńki samochód spalinowy to jest zarzut o atak.

Jak przy okazji się weźmie jako argument sfałszowane wyniki - to dokładnie taki zarzut musi być.

Ale jak przychodzi co do czego i pada konkretne pytanie, to nikt alternatywy nie potrafi wskazać (tak jak w wątku o następcy Zoe).
no bo w jakim sensie alternatyw?

No tańszej oczywiście, choćby w zakupie.
To też Wasz czołowy argument, że ev są droższe.
Ale jak trzeba wskazać tego tańszego spaliniaka, to już cisza jak makiem zasiał.....

Jesteś bogaty

Nie jestem, dlatego szuka rozwiązań tańszych a nie droższych.
Jeśli PRZY OKAZJI mniej smrodzą, to fajnie.

jeśli producenci nie widzą potrzeby produkowania następcy zoe,

Chodziło o następcę "u mnie".
Czyli czegoś lepszego, bardziej nowoczesnego od Zoe.
Bo generalnie Zoe jest produkowane non stop, a i mojemu nic nie dolega.

Data: 2021-01-30 14:40:20
Autor: nadir
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 10:31, Cavallino pisze:

Sponsoring przez lobby spalinowe aż mu się z oczu wylewał.
Bo skończyłyby się frukta z testowania nowych spalinowych wózków, użyczanych za friko.

Sam zauważył, że elektryki to przyszłość. Nie chce już za friko fruktów od producentów samochodów elektrycznych?

Data: 2021-01-30 14:41:23
Autor: ToMasz
moto prawda o elektrykach
[...]

Cytuje Cavallino:
zapomniał powiedzieć powiedzieć że jego zdaniem.

1. wymiana wszystkich diesli na elektryki w polsce spowoduje wzrost emisji co2.

Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
nie gość - nie mógł powiedzieć, więc połowa Twojej wypowiedzi to siano. a że był z islandii? co za różńica. wykaż że "gość" kłamie albo przestań... hejtować

[...]

rozpisz to bo trudno ocenić czy hejtujesz czy jesteś leniem który nie poświęcił paru minut aby zapoznać się z podlinkowanym materiałem. Polska jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem i -fanfary- jeśli nie znajdziemy innego źródła energii- nie odejdziemy od węgla bo nam kraj stanie. Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu będzie troszkę mniej płyłu, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią. bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla. transport prądu jest dużo droższy niż paliwa. ogrzewanie prądem jest dużo droższe (w sensie eksploatacj paliw kopalnych) niż gazem/olejem opałowym.

rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i elektryku. dzisiaj w polsce. Tylko ze w eletryku musisz go magazynować, a to generuje straty

[...]

jakiś dowód tych rewelacji w kontekście togo o czym facet mówi?  po za tym on mówi o leafie, nie suvie.
z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso. po zatankowawaniu mam informacje że przejadę 800-900km na baku. wskakuje na jedynkę jadę nad morze. w mijam Częstochowe z szybkością  140km/h a komputer pokładowy informuje mnie ze w tym stylu jazdy pokonam... 1100km. to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km. przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.
Ja wiem ze to oczywiste oczywistości. ale nigdy takie "oczywistości" nie były zaletami!!!!!!11111jeden
Tylko w elektrykach i iphonach

[...]

Staram sie mieć otwartą głowę. liczyłem ze przyjedzie tutaj ktoś i powie jak jest na prawdę. wydaje mi sie, ale nie mam pewności, ze o ile regulowane ogrzewanie elektryczne PWM jest zrobić banalnie prosto, to jest taka ewentualność ze pompa ciepła regulować się łatwo nie da, a PWMa nie wytrzyma. ale podkreślam - informacją o grzaniu gość mnie zaskoczył

Tak - te same bzdury.
nie. nawet nie tyle że "moim zdaniem" nie są to bzdury, gdyż osoby mające inne zdanie, nie przedstawiają żadnych argumentów. popatrz na swoje: to nie dziennikarz, wydobycie, jeden gość z Islandii, sponsoring, lobby

ToMasz

Data: 2021-01-30 15:24:35
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:
[...]

Powtarzanie po kimś jest dość żałosne.
Chcesz błysnąć, musisz sam wymyśleć coś nowego.

Bo tak powiedział jeden gość z Islandii....
nie gość

Udowodnij że gościówa.....

[...]

rozpisz to bo trudno ocenić

Wystarczy przestać hejtować i zacząć myśleć, wtedy będzie łatwiej.

Polska jest brązową plamą na mapie europy. żyjemy węglem

Wiadomo.
Tylko co z tego?
Do smrodu z kominów musimy koniecznie dokładać dodatkowy smród z rur wydechowych?
No właśnie nie musimy.

Więc jak youtuber powiedział, w Krakowie, Warszawie Wrocławiu będzie troszkę mniej płyłu

I generalnie to jest główny cel.

, ale okolice elektrowni węglowych ucierpią.
bo w świecie realnym pierwszym problemem jest mała sprawność zamiany węgla na prąd - na poziomie dobrego diesla.

No nie - bo diesel nie jeździ na paliwie tankowanym wprost ze studni z ropą, wyciąganym ręcznie.

rasumujac: wydobycie, przetwórstwo, transport - jest taki sam w dieslu i elektryku.

Tylko że swoim hejcie próbujecie liczyć go w proporcji 100% dla ev i 0% dla ice.

Na tym polega to zakłamanie.

Wzrost spalania o 50% w suvie jadącym 140, w stosunku do powolnej jazdy po drodze krajowej, jest czymś całkowicie normalnym.
I to w suvie z dieslem, bo z benzyniakiem wyjdzie większy.
jakiś dowód tych rewelacji

W sensie że nie wiesz ile auto Ci pali przy 140, czy nie wiesz ile przy 90?
Moje suvy paliły 10 l przy 140 i 6 przy 90 - wystarczająca informacja?

  w kontekście togo o czym facet mówi?  po za
tym on mówi o leafie, nie suvie.

A pisałeś że ogólnie......
Musisz sie zdecydować, która wersj kłamstwa jest Ci bliższa.

z drugiej strony patrząc na to o czym jest mowa, bez wdawania się w szczegóły techniczne: Startuje ze śląska z pełnym bakiem xsarą picasso.

Niewiele mi to mówi.
Do liczenia potrzebne są litry raczej.

to samo elektrykiem: startujesz masz do pokonania 350km. przejeżdżasz 100km i zostaje drugie 100km.

Z początkowych 300?
Może tak być.
I co w związku z tym?

[...]

No to Ci mówię - przy grzałkach taki efekt JEST.
Przy pompie go NIE MA.

Oczywiście czasem i pompa już nie wyrabia i też się wspomaga grzałką - z miejsca jest ZA GORĄCO.
Zdarzyło mi się przez pół roku RAZ, przy -20.

Tak - te same bzdury.
nie.

Tak.
Czysty hejt i posługiwanie się kłamstwem w dowolnym momencie.
Albo jak wolisz: demagogią.

Data: 2021-01-30 18:43:58
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 30-01-2021 o 14:41, ToMasz pisze:

wykaż że "gość" kłamie

Proszę bardzo, żeby nie być posądzony, o bycie tak zakłamanym jak elektrofoby:

https://elektrowoz.pl/auta/produkcja-i-eksploatacja-samochodu-elektrycznego-w-polsce-i-innych-krajach-ue-a-emisja-co2-raport-te/

Cyt:
Organizacja Transport & Environment przygotowała analizę cyklu życia (ang. life-cycle assessment) samochodu elektrycznego, benzynowego i Diesla. Jako że jest to LCA, raport dotyczy eksploatacji i produkcji samochodu, w tym produkcji baterii. Założono również - co na razie nie jest takie oczywiste - że samochód zjeżdża z linii montażowych w Unii Europejskiej, a i baterie powstają w naszym miksie energetycznym.

  W Polsce zakup elektryka powoduje ograniczenie emisji o 29 procent (pierwszy obrazek), ale w Niemczech jest to już o 56 procent mniej, a w Szwecji nawet o 79 procent mniej!

Zasymulowano jednak drugi, ,,najgorszy z możliwych" scenariusz. Jako przykład znowu wzięto, niestety, Polskę z jej energetyką opartą na węglu. Do zestawu dodano produkcję samochodu na terenie Unii Europejskiej i ogniwa, które przyjechały z Chin. Z taką sytuacją będziemy mieli do czynienia przy Volkswagenie ID.3 z ogniwami CATL:

Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

Data: 2021-01-30 19:20:51
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 30.01.2021 o 18:43, Cavallino pisze:

Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

Srały muchy będzie wiosna. Samochód na węgiel "pali" CO2 200g/km. Zakładając z dupy 30% "zeroemisyjnej" energi ze słońca i wiatru (co nie jest prawdą), to wychodzi 140g/km. Według tej grafiki jest 170g/km. Czyli wyprodukowanie i eksploatacja (poza paliwem) samochodu kosztuje 30g/km.

W całym opracowaniu nie ma ani jednego obliczenia ale na pierwszy rzut oka widać że wyniki są z dupy wzięte.

--
Shrek

Data: 2021-01-31 10:08:26
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-01-30 o 19:20, Shrek pisze:
[...]

Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych. Pyły już są odfiltrowywane, a to nieszczęsne CO2 spędza sen z powiek, choć de facto chodzi raczej o związki siarki (trujące środowisko) oraz o metan, który jest 10 razy bardziej gazem cieplarnianym niż CO2. Tyle że metan przelicza się na CO2 i walczy się z... CO2, zamiast z konkretnie - metanem. A może dlatego, że człowiek produkuje bardzo mało metanu - głównie to procesy naturalne + zwierzęta. Ale z drugiej strony metan, jeśli go spalać, to czyste paliwo.

Tu kilka słów o nowych technologiach:

https://glowny-mechanik.pl/2017/05/12/tauron-rozwija-czyste-technologie-weglowe/

https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorowe-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-lodzi/

https://glowny-mechanik.pl/2021/01/05/paliwo-zamiast-problemu-z-co%E2%82%82/

T.

Data: 2021-01-31 11:02:22
Autor: ToMasz
moto prawda o elektrykach

[...]

ten z prawej na fotce to Sasin? Jeśli tak, nie ma szans aby sie udało.
https://glowny-mechanik.pl/2018/09/03/paliwo-wodorowe-wody-czystsza-atmosfera-pracuja-nad-tym-naukowcy-lodzi/ https://glowny-mechanik.pl/2021/01/05/paliwo-zamiast-problemu-z-co%E2%82%82/

o ile procent walczymy. a gdybym Ci powiedział ze jest szansa na obniżenie emisji przez pojazdy elektryczne o 20 (dwadzieścia) razy? Redukujemy zużycie prądu 10cio, a w szczególnych przypadkach 20sto krotnie? Wystarczy ze posiadacz pojazdu elektrycznego, którym jeździ do pracy przesiądzie się na hulajnogę. ale problem nie jest natury fizycznej, tylko psychicznej. Można sie przesiąśc na rower, e-rower, ale problemem jest w trudności sensownego zaparkowania tego pojazdu. Więc tak naprawę (w tej kwestii) nie pottrzeba nam naukowców, nakładów na modernizacje, tylko tanich działań polegających na stworzeniu warunków do transportu osobistego. Bez tego, zamknięcie miast dla smrodowozów, spowoduje ucieczkę ludzi i kapitału z miast.
ToMasz

Data: 2021-01-31 11:38:35
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 31.01.2021 o 11:02, ToMasz pisze:

https://glowny-mechanik.pl/2017/05/12/tauron-rozwija-czyste-technologie-weglowe/

ten z prawej na fotce to Sasin? Jeśli tak, nie ma szans aby sie udało.

No co ty suskiego nie poznajesz? Przecież to mistrz sasina. "dwóch zawsze ich jest, nie mniej i nie więcej, uczeń i mistrz"

Data: 2021-01-31 13:54:34
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-01-31 o 11:02, ToMasz pisze:

[...]

Mam 20 km do miasta, proszę wyjrzyj za okno... :-)
Polecam film na YT Globalny szwindel.
O - właśnie widzę że filmy zostały usunięte :-)
No to streszczę - wykonywano pomiary zawartości CO2 od praktycznie lat 50. i zestawiono z wykresem temperatury. I jakoś tak zawsze zwiększenie CO2 w atmosferze występowało PO okresie podwyższonej temperatury, a nie odwrotnie. Naukowcy twierdzą, że to wzrost temperatury powoduje większe wydzielanie CO2 przez oceany. Człowiek odpowiada za nie więcej niż 5% emisji (niektórzy twierdzą, że to 2%). Ograniczenie zatem emisji przez ludzi o 20% to jest globalnie jakiś ułamek procenta, co nie ma żadnego wpływu na klimat. Acykliczne ocieplenia i oziębienia zdarzają się co kilkaset lat. Ponoć w XVI w. na Bałtyku na lodzie budowano karczmy, żeby ludzie mogli odpocząć w drodze ze Szwecji i z powrotem.
Z kolei w naszym węglu można znaleźć odciski liści roślin, które rosną w cieplejszym klimacie.
I powtórzę - z metanem nikt nie walczy, bo go się przelicza na CO2 i walczy z CO2 :-)
T.

Ps. Tu jeszcze jest: https://www.youtube.com/watch?v=oB3bUFWXP6Q

Data: 2021-01-31 16:01:27
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Sun, 31 Jan 2021 13:54:34 +0100, T. napisał(a):

I powtórzę - z metanem nikt nie walczy, bo go się przelicza na CO2 i walczy z CO2 :-)

O! Trafił nam się na grupie płaskoziemiec :) Jakbyś wziął ołówek i sobie
sam coś policzył to byś nie pisał głupot. A metanem się walczy, spoko,
choć nie szkodzi tak jak CO2 a to dlatego że antropogeniczna emisja
metanu jest procentowo dużo mniejsza niż CO2 w porównaniu do naturalnej
oraz dlatego że okres półtrwania w atmosferze jest dużo krótszy.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-01 10:34:09
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

A co się z tym metanem dzieje? Bo CO2 to absorbują rośliny...
No i proszę podaj mi przykłady tej walki z metanem.
T.

Data: 2021-02-01 12:32:45
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Mon, 1 Feb 2021 10:34:09 +0100, T. napisał(a):

[...]

A co, gogle zamknęli?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:52020DC0663&from=EN
https://spidersweb.pl/bizblog/metan-emisja-polska-europa/
https://www.polsl.pl/Wydzialy/RG/Wydawnictwa/Documents/kwartal/5_2_10.pdf
https://www.farmer.pl/produkcja-zwierzeca/bydlo-i-mleko/nowa-krowa-ambitne-zalozenia-billa-gatesa,92518.html
https://www.agrofakt.pl/produkcja-metanu-przez-krowy/
https://biznesalert.pl/jutta-paulus-ue-strategia-metanowa-polityka-klimatyczna/

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-01 14:48:46
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

Tych dwóch dużych dokumentów nie przeczytałem, tylko przejrzałem
Wydaje mi się z prawie pewnością, że w żadnym z podanych źródeł nie ma mowy o ty, co się dzieje z metanem w atmosferze - jest tylko o ograniczaniu jego emisji. Stąd było moje pytanie, bo tak na szybko tego sam nie znalazłem. A temat wydaje się ciekawy... (to "półtrwanie"... - a nie całotrwanie? :-) )

T.

Data: 2021-02-01 15:48:59
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Mon, 1 Feb 2021 14:48:46 +0100, T. napisał(a):

że w żadnym z podanych źródeł nie ma mowy o ty, co się dzieje z metanem w atmosferze -
W ostatnim linku jest. Utlenia się w atmosferze na CO2 I H2O.

A temat wydaje się ciekawy... (to "półtrwanie"... - a nie całotrwanie? :-) )
A słyszałeś o okresie półtrwania radioizotopów? Termin powszechnie
używany w przypadku procesów o charakterze wykładniczym. --
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-01 16:02:14
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

Słyszałem o okresie połowicznego rozpadu, o półtrwaniu pierwsze słyszę.
A na co rozkłada się metan i pod wpływem czego?
T.

Data: 2021-02-01 16:10:54
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Mon, 1 Feb 2021 16:02:14 +0100, T. napisał(a):

Słyszałem o okresie połowicznego rozpadu, o półtrwaniu pierwsze słyszę.
To to samo. Zwyczaj każe używać pierwszego dla radioizotopów, drugiego
dla reakcji chemicznych.
A na co rozkłada się metan i pod wpływem czego?
Na co to napisałem, pod wpływem czego to nie wiem, sam poszukaj. Zapewne
pod wpływem światła ultrafioletowego.

--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 09:35:24
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

Aha, ok, dziękuję za informacje. W międzyczasie poszukałem - 8,5 roku. Rozkłada się na CH3 i H2O.
Próbowałem znaleźć wpływ CH3 na środowisko - wpływa na zmiany genetyczne w organizmach żywych oraz przyczynia się do powstawania kwaśnych deszczy. Generalnie to chyba jakby dżumę zastąpić cholerą... Dodaje się to też do materiałów budowlanych, bo poprawiają cechy antyadhezyjne, cokolwiek to oznacza :-)
A najciekawsze, że CH3 może wpływać - przez zmiany genetyczne - na orientację seksualną. Może dlatego teraz tyle osób jest LGBTQWERTY? :-)
Artykuł z jakże poważnego źródła, jakim jest Gazeta Wyborcza:
https://wyborcza.pl/1,75400,19005052,badanie-probki-sliny-moze-wskazac-orientacje-seksualna.html
:To wszystko zostało wyjaśnione, gdy odkryto, że pod wpływem środowiska do genu może być dołączana grupa metylowa, co zmienia jego ekspresję lub go wyłącza. Zajmuje się tym gałąź genetyki zwana epigenetyką."
T.

Data: 2021-02-02 10:27:19
Autor: cef
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-02-02 o 09:35, T. pisze:
[...]

Ale CH3 to fragment łańcucha węglowodorowego
a nie jakiś związek.

Data: 2021-02-02 10:27:37
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Tue, 2 Feb 2021 09:35:24 +0100, T. napisał(a):

Aha, ok, dziękuję za informacje. W międzyczasie poszukałem - 8,5 roku. Rozkłada się na CH3 i H2O.

Litości... Skąd to wydłubałeś? Na jakie CH3? Na CO2 i H2O, czyli na
dwutlenek węgla i wodę. Po prostu spala się, jak w palniku.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 10:48:34
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
[...]

Stąd - nie mam podstaw (wiedzy), żeby w jakikolwiek sposób ocenić wartość tego artykułu,
https://open.uj.edu.pl/mod/page/view.php?id=1214
T.

Data: 2021-02-02 11:22:03
Autor: Jacek Maciejewski
moto prawda o elektrykach
Dnia Tue, 2 Feb 2021 10:48:34 +0100, T. napisał(a):

[...]

Fakt, tak napisano. Ale to tylko jedna z cząstkowych reakcji chemicznych
których ostatecznym rezultatem jest CO2 I H2O a CH3 to jon, rodnik,
produkt pośredni, który natychmiast wchodzi w dalsze reakcje.
Niestety, nie jestem chemikiem więc szczegółów nie podam.
A przy okazji, szukając informacji znalazłem niezłą analizę mechanizmów
ocieplenia klimatu:
https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/efekt-cieplarniany-dla-sredniozaawansowanych-4-gazy-cieplarniane-a-transport-energii-412
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-02-02 10:47:33
Autor: T.
moto prawda o elektrykach
W dniu 2021-02-02 o 10:27, cef pisze:
[...]

Tak, nazywa się to grupą metylową - i tego szukałem.
T.

Data: 2021-01-31 11:35:33
Autor: Shrek
moto prawda o elektrykach
W dniu 31.01.2021 o 10:08, T. pisze:

Z drugiej strony sądzę, że niedługo na skalę przemysłowa powstaną instalacje, które będą wychwytywały CO2 z instalacji przemysłowych.

Jeśli tak się stanie, to cała akcja z oze byłaby z ekologicznego punktu widzenia bez sensu... Jakby to powiedzieć - wielu ludzi zainwestowało, zeby węgiel był beeeeee. Więc jestem sceptyczny czy powstanie;)

--
Shrek

Data: 2021-02-01 14:07:27
Autor: J.F.
moto prawda o elektrykach
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rv45su$tcj$1$Cav@news.chmurka.net...
[...]

Ale dobrze byloby te liczby zweryfikowac.

[...]

Ogniwa sie produkuje pod Wroclawiem.
No chyba, ze nie nie, albo nie do VW ...

Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

Patrzac na spalanie w/g WLTP ?

J.

Data: 2021-02-01 14:25:50
Autor: Cavallino
moto prawda o elektrykach
W dniu 01-02-2021 o 14:07, J.F. pisze:
[...]

To drugie.
Przeciez pisali, ze tam s baterie a Chin.

Jednak nawet w tej sytuacji elektryk powoduje emisję o 22 procent mniej dwutlenku węgla niż diesel i 28 procent mniej niż auto benzynowe.

Patrzac na spalanie w/g WLTP ?

Przeczytaj artykul i zrodlo.

moto prawda o elektrykach