motocykl z UK - troche skomplikowane

Data: 2010-06-07 23:27:18
Autor: ditron
motocykl z UK - troche skomplikowane
ano trzeba sie z tymi papirami pojsc do skarbowki - vat24 zdac
po czym do urzedu komunikacji biezyc by zarejestrowac
a najsampierw dowod angielski w rece tlumacza przysieglego powierzyc i
sowicie go wynagrodzic
milo sie do wszystkich usmiechac co by problema nie robili bo czas na
wszystko juz pewnikiem min±ł
ale jeszcze niech napisze kto bieglejszy w tym temacie bo ja swoj
dwukółek juz 5 lat temu rejestrowalem

Data: 2010-06-08 11:38:03
Autor: moonraker
W dniu 2010-06-08 08:27, ditron pisze:
[...]
wszystko juz pewnikiem minÄ…Ĺ‚
ale jeszcze niech napisze kto bieglejszy w tym temacie bo ja swoj
dwukółek juz 5 lat temu rejestrowalem

Nie jestem pewien ale vat24 to chyba powinien załatwiać Pan B jako sprowadzający/importer a potem to już jak zwykle tłumaczenia i ciągłość umów K-S.

A tak BTW to historię pięknie opisałeś szczególnie z tym seksem w komnatach z Wolfensteina gratuluje lekkości pióra, ale napisz koniecznie jakie to moto!

moonraker
Stara CZ i DRZ
http://bikepics.com/members/moonraker/

Data: 2010-06-08 11:45:59
Autor: Arni
motocykl z UK - troche skomplikowane
moonraker pisze:
Nie jestem pewien ale vat24 to chyba powinien załatwiać Pan B jako sprowadzaj±cy/importer

i tylko on to moze zrobic.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-06-08 05:20:54
Autor: ditron
On 8 Cze, 11:45, Arni <n...@spam.org> wrote:
moonraker pisze:

> Nie jestem pewien ale vat24 to chyba powinien załatwiać Pan B jako
> sprowadzaj±cy/importer

i tylko on to moze zrobic.

skoro na pewno to się nie będę kłócił
ale gdzie jest napisane że Pan B przytargał motóra ?

Data: 2010-06-08 14:44:59
Autor: moonraker
moonraker pisze:

Nie jestem pewien ale vat24 to chyba powinien załatwiać Pan B jako
sprowadzajÄ…cy/importer

i tylko on to moze zrobic.

skoro na pewno to się nie będę kłócił
ale gdzie jest napisane że Pan B przytargał motóra ?

Jeżeli wszystko było robione zgodnie z prawem UK to w angielskim "wydziale komunikacji" jest napisane kto kupił sprzęta. W dokumencie V5C jest rubryka w którą się wpisuje dane nowego właściciela i ten kawałek V5C odsyła do "wydziału komunikacji" celem wyrejestrowania pojazdu. Tak więc jest niezerowa szansa że fałszerstwo dokumentów (tzn gdyby Pan C zdecydował się "kupić" na umowie od Pana A) wyjdzie na jaw.

Data: 2010-06-08 06:41:16
Autor: ditron
On 8 Cze, 14:44, moonraker <moonra...@epf.pl> wrote:
więc jest niezerowa szansa że fałszerstwo dokumentów (tzn gdyby Pan C
zdecydował się "kupić" na umowie od Pana A) wyjdzie na jaw.

zle mnie zrozumiales
chodzilo mnie o to ze jesli Pan B, zaraz po kupnie nie przywiozl tego
motoru,
tylko sprzedal go Panu C (jeszcze w Angli) a dopiero Pan C przywiozl
go do PL to kto wtedy zalatwia Vat24 ?

Data: 2010-06-08 16:40:27
Autor: Gr4N4c1K

moonraker pisze:

[...]

Jeżeli wszystko było robione zgodnie z prawem UK to w angielskim  "wydziale komunikacji" jest napisane kto kupił sprzęta. W dokumencie V5C  jest rubryka w któr± się wpisuje dane nowego wła¶ciciela i ten kawałek  V5C odsyła do "wydziału komunikacji" celem wyrejestrowania pojazdu. Tak  więc jest niezerowa szansa że fałszerstwo dokumentów (tzn gdyby Pan C  zdecydował się "kupić" na umowie od Pana A) wyjdzie na jaw.

To jeszcze pode¶lę parę szczegółów.

Kto¶ wspominał, że dowód z UK to formatka A3 lub inaczej dwie kartki A4 ze  sob± poł±czone. W przypadku tutaj rozpatrywanym jest tylko jedna kartka A4  z danymi wła¶ciciela (Pana A., przypomne, polaka) w sekcjach 1 i 5. W  sekcji 2 dane poprzedniego wła¶ciciela, angola. Sekcja 4 to dane pojazdu.  Sekcje 6 do 8 s± niewypełnione.
Umowa spisana pomiędzy Panami A. i B. na obczyĽnie była w zeszłe wakacje.
Umowę Panowie B. i C. spisali na pocz±tku maja br.
Teoretycznie dalszy kontakt z Panem B. byłby możliwy, nie wiadomo co do  chęci współpracy, niewykluczone będzie użycie wspomagaczy. Może z Panem B.  spisać jak±¶ chytr± now± umowę? Z tym, że cały czas na nim wisi piętno OC  wykupionego u krajowego ubezpieczyciela. Nie chcemy też zbytnio szkodzić  Panu B., oprócz tego co sam sobie nakręcił z lenistwa, bo to swój podobno  chłop i rosół z jego kuraków primasort wychodz.
Kontakt z Panem A. raczej nikły.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-08 16:51:51
Autor: KJ Siła Słów
Gr4N4c1K pisze:
 Nie chcemy też
zbytnio szkodzić Panu B., oprócz tego co sam sobie nakręcił z lenistwa, bo to swój podobno chłop i rosół z jego kuraków primasort wychodz.
Kontakt z Panem A. raczej nikły.

Ja  bym poszedl na calosc i w okienku urzedniczce powiedzial, ze ten motur razem z papierami to kury pana B z podworka wygrzebaly razem z kwitami.

I ze jeszcze mu sie swiatelko swiecilo.
:-)

Pan B jest wedle papierow importerem i cla i Vaty wisza na nim.

KJ

Data: 2010-06-08 20:19:35
Autor: Gr4N4c1K
Dnia Tue, 08 Jun 2010 16:51:51 +0200, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> napisał:

Gr4N4c1K pisze:
[...]

Liczymy się z tym, że pewnie bez bombonierek dla przemiłych i  przesympatycznych Pań urzędniczek się nie obejdzie. :)

No to nieco sytuacja zaczyna się klarować.
Punktem zaczepnym jest wła¶nie wniosek Vat24 i dokument Vat25

Troszkę poczytałem np. tu:  http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9321/Kto_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_24.html
wniosek Vat24  http://www.mofnet.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/przepisy_vat_2004/vat_24.pdf

Tylko, że zrodziły się kolejne pytania. Pierwsze to nijak w tych  przepisach nie mogę się dopatrzeć obowi±zkowych terminów na dokonanie  czynno¶ci urzędowych. Jedynie, że musi być ten wniosek złożony przed  ewentualnym dopuszczeniem pojazdu do ruchu na terenie RP. O  nieprzekraczalnych terminach i ewentualnych sankcjach ni słowa.
Drugie odno¶nie samego wniosku. S± pola "B" gdzie podaje się dane osoby  zainteresowanej wystawieniem dokumentu Vat25, natomiast w polach "D" dane  podmiotu dokonuj±cego dostawy pojazdu. Czy aby konieczne jest by Pan B.  składał ten wniosek? Czy jednak by można było złożyć ten przez Pana C.  podaj±cego w sekcji "D" dane Pana B. jako podmiotu dokonuj±cego dostawy.  Tak czy tak kasa za ten papierek do kasy Państwa wpłynie.
Gdyby mógł kto¶ tę moj± tezę potwierdzić lub zanegować jednoznacznie oraz  rozwiać w±tpliwo¶ci odno¶nie terminów.

A co z cłem i akcyz±? Będ± wymagane? Jak to jest w przypadku kupna  motocykla z UK?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-08 13:04:25
Autor: ditron
motocykl z UK - troche skomplikowane
On 8 Cze, 20:19, Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl> wrote:
Gdyby m g kto t moj tez potwierdzi lub zanegowa jednoznacznie oraz
rozwia w tpliwo ci odno nie termin w.
Jesli vat24 zlozy Pan B to zaden termin nie bedzie przekroczony
poniewaz w ogole o zadnym terminie nie moze byc mowy (pan B mogl
sprowadzic motocykl wczoraj)
moje watpliwosci co do terminu dotyczyly pana C
jednak koledzy wyzej wyjasnili ze to nie moze byc Pan C, ktory
zaniesie vat24

motocykl z UK - troche skomplikowane