motor na ¶niegu i lodzie

Data: 2012-12-11 06:59:26
Autor: Prawy
motor na ¶niegu i lodzie
witam ¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Data: 2012-12-11 15:05:18
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-11, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:
witam śnieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeździł zimą
Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Zdefiniuj co to znaczy zima? Bo inaczej zima na wsi wyglada, a inaczej
w miescie. Kolce to sa dobre na snieg, po czarnym balbym sie jezdzic na kolcach.

Jezdzilem zeszla zime jezeli tylko drogi byly w miare ogarniete i potrzebne
byly: cieple ciuchy, sensowne opony i troche rozwagi.

W tym roku mi sie po prostu nie chce, powrot 20km po mieniacych sie szklem
ulicach jak nagle z 0 st C po 8h zrobilo sie -10 st C nie jest niczym przyjemnym
a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-11 15:15:48
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

co tam jeszcze?

Lekkie moto. Popatrz na tych hardkorów kurierów na skuterkach, oni sobie radz± :)

a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

Same with me (jeżdżę codziennie do pracy na moto - nie ma tu parkingu dla samochodów a komunikacj± miejsk± mi się nie chce).

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-11 16:25:47
Autor: Magic
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:
[...]

Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze s± skutery, choćby dlatego że s± do nich dostępne zimowe opony. I kocyki.

2.

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki.

3. ...

Porz±dna bielizna termoaktywna.
Gmole.
Brak pi±tej klepki :)

Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w ułamku sekundy. A zamarznięta ziemia ma twardo¶ć betonu. Ale przynajmniej nie ma tam dodatkowego zagrożenia w postaci samochodów. Jazda po mie¶cie jest po prostu zbyt niebezpieczna. Mam skuter i teoretycznie mógłbym nim poruszać się również zim±, ale nie ma to sensu. Tytus pewnie powie zaraz co¶ innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-11 15:32:40
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-11, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze są skutery, choćby dlatego że są do nich dostępne zimowe opony. I kocyki.

Li tam, latalem na Metzeler Racetec K2, jedyny mankament ze pierwsze
kilometry to jakby byly z debu ;-) Przyczepnosc nie jest jakos tam
dramatycznie obnizona. Ale na pewno pod takim kocem i z lapkami komfort
jest duzo wiekszy.

Brak piÄ…tej klepki :)

Trzeba miec fantazje... :P

Tytus pewnie powie zaraz coś innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;)

No Tytus to ma jeszcze szybe wielkosci zagla.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 08:38:28
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki.

Ja jeżdżę w rękawicach zimowych, można się przyzwyczaić - chociaż w normalnej rękawicy motocyklowej czucie jest większe. Ale nie ma dramatu.

[...]

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 08:50:05
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimą to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzają zawieszenia i hamulce a przyczepność (a raczej nędzne jej resztki) mogą wyparować w ułamku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 08:51:45
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
[...]

Dlatego się zdziwiłem :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 08:55:50
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 10:49:23
Autor: Kuczu
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-12-12 09:51:08
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma
przeplywke a gaznik nie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:08:33
Autor: Magic
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

Chyba znowu odpowiedziałem na priv.
Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 13:12:47
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Chyba znowu odpowiedziałem na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 15:48:32
Autor: Magic
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 14:12, AZ pisze:
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

[...]

No więc wyobraź sobie że taki fakt miał miejsce. Lataliśmy endurakami i klocki przymarzły do tarczy, właśnie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za całą grupą. Wystarczyło kilkanaście sekund postać na wciśniętym hamulcu.

  np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

Na lagach robi się warstewka lodu. Oczywiście jesteś w stanie to rozbujać ale lód tnie wtedy uszczelniacze. Zapytaj Żwirka.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 15:01:08
Autor: Piotr Klimek
motor na ¶niegu i lodzie
Dnia (Wed, 12 Dec 2012 15:48:32 +0100) ktos podajacy sie za Magic
wyklawiaturowal co nastepuje:

No więc wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. Latali¶my endurakami i klocki przymarzły do tarczy, wła¶nie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za cał± grup±. Wystarczyło kilkana¶cie sekund postać na wci¶niętym hamulcu.

Jest jaki¶ powód dla którego nie dzieje się tak w samochodzie?

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-12-12 15:03:23
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

[...]

A widzisz, jednak Ĺ‚Ä…k i lasĂłw solÄ… i chlorkiem nie posypujÄ… ;-)
Po dwĂłch zimach na Warszawskich ulicach nie mialem zadnego problemu ale tez
nie mowie, ze nie moga jakies wystapic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:36:39
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Poczekajcie aż Wam co¶ chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed zatrzymaniem na postój.

Chlapało cał± poprzedni± zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć. Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

Z zawieszeniem nie było problemów. Może w Hayce byłoby inaczej bo tam mam upside-down, ale przez zimę latam GSXF-em, sprzedam go po zimie :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 14:38:49
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

Chlapało całą poprzednią zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć. Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 15:50:30
Autor: Piotr Rezmer
motor na śniegu i lodzie
AZ pisze:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilę zastanawiałem się jak bardzo klocki na oponie mogą Ci zwisać że sięgają aż do tarczy, na ale nie leżało mi w kontekście.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-12 15:07:34
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
[...]

Moze to znak, ze czas zmienic dilera? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-13 09:19:01
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki z tarcz± :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-13 09:22:21
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-13, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki z tarczą :)

U mnie akurat klocki z tarcza, tylko ze ja jeszcze na sinter-metalowych i w tym przypadku pewnie nie jest to bez znaczenia. Po zimie mialem problem
tylko z tylnym zaciskiem do ktorego zagladam raz na dwa lata bo uzywam
baaardzo sporadycznie. Dlatego jak sie chce jezdzic w zimie warto miec
przesmarowany zacisk - prowadnice itp.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-11 16:33:49
Autor: RadoslawF
motor na ¶niegu i lodzie
Dnia 2012-12-11 15:59, Użytkownik Prawy napisał:
[...]

Szpikulce w oponach s± u nas nielegalne na drogach publicznych.
Ja bym wybrał g±sienice zamiast tylnego koła.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Gasienica_w_snieg

Pozdrawiam

Data: 2012-12-11 21:10:45
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
[...]

Wózek boczny,wtedy można naprawdę fajnie zapierdzielać,im więcej ¶niegu tym lepiej:-)

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-11 21:23:21
Autor: Arbiter
motor na ¶niegu i lodzie

Użytkownik "Prawy" <rightbent523@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:1aaa331a-42b0-477e-b141-

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

ocieplenie kierowcy - motomufki, podgrzewane manetki, motokoc i nic wiecej

Data: 2012-12-12 00:20:10
Autor: morghul
motor na ¶niegu i lodzie

No pomysł może i nie głupi ale jak ty to http://www.solostocks.pl/img/szpikulec-do-lodu-z-drewnianym-uchwytem-23-cm-939115z0.jpg zamontujesz?

--

morghul

Data: 2012-12-12 02:56:52
Autor: windstys
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
[...]

wyobrażam sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może jest opcja założenia po prostu łancuchów? Kto¶ proował?

coraz bardziej mi sie to podoba - wła¶ciewie łańcuchy mogłbym założyć od razu u siebie, bez dokupowania czegokolwiek/kół, motora nic, natychmiastowa przeróbka i heja!

Data: 2012-12-12 14:06:46
Autor: Magic
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 11:56, windstys@gmail.com pisze:
[...]

Nawet je¶li próbował to chyba nie dożył żeby opowiedzieć o efektach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 15:09:28
Autor: Piotr Rezmer
motor na ¶niegu i lodzie
windstys@gmail.com pisze:

wyobrażam sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na koła to może jest opcja założenia po prostu łancuchów? Kto¶ proował?

łańcuch na kostkę? IMO bez sensu

Durgi problem to bardzo prawdopodobny brak miejsca pomiędzy opon±, wahaczem, i osłonami tylnego amora. Czasami bardziej odstaj±ca kostka (albo zmodyfikowany profil opony) potrafi haczyć o osłony.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-12 02:59:05
Autor: Prawy
motor na ¶niegu i lodzie
[...]

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby....

Data: 2012-12-12 11:00:17
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:

czy ktoś próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie są problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale jeśli to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Podstawowe pytanie - gdzie chcesz tym jezdzic? Po drogach czy terenie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:10:47
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
[...]

Owiń na pocz±tek koło link±,działa jak łańcuch i nie dzwoni na czarnym

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-12 15:49:28
Autor: Magic
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:
[...]

A drugi koniec na szyję ? ;)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 17:16:44
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 15:49, Magic pisze:
[...]

Się czepiasz.
  O ile pamiętam Tango latał tak Kaw±,ja stosuję tylko na trzech kołach,baardzo się poprawia przyczepno¶ć:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-12 17:55:05
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

  O ile pamiÄ™tam Tango lataĹ‚ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech koĹ‚ach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepność:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 22:06:58
Autor: Monster
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

   O ile pamiÄ™tam Tango lataĹ‚ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
kołach,baardzo się poprawia przyczepność:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.
Może sam się pochwali,gdzieś były fotki,to była gruba lina okręcona kilka razy na obwodzie.
No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??
Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieś 8-10mm,trwałość zależna od ilości czarnego,ale kilkadziesiąt km bez problemu.Supełków kilka bo lubi się czasem urwać.Przyczepność zwiększała się znacząco,co się później zemściło-jak się wrąbałem w śnieg na zadupiu to na amen.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-13 01:23:39
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.

Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?
Albo wyżej wspomniany łańcuch.
Można co¶ takigoe gdzies kupić: http://tinyurl.com/c58lcle ?

Data: 2012-12-13 09:38:09
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-13, ditron <tomistrz@gmail.com> wrote:
Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieś 8-10mm,trwałość zależna od ilości czarnego,ale kilkadziesiąt km bez problemu.

Może dla zwiększenia trwałości linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

Albo wyżej wspomniany łańcuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-13 02:04:28
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
On 2012-12-13, ditron <tomistrz@gmail.com> wrote:

> Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

> Albo wyżej wspomniany łańcuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

Jak dla mnie najlepsze wydaje się to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawałki linki czy łańcucha można w ten sposób zamontować nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijać czarne...

Data: 2012-12-13 11:53:02
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-13 11:04, ditron pisze:

[...]

Swoj± szos± fajny pomysł,w niedzielę pogrzebię znajomemu w gratach z demobilu,troczki powinny być idealne,chociaż na równinach potrzebuję jedynie żeby wyskoczyć z garażu.
Tomek
  BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-13 01:32:56
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

> Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem

> pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

Może sam się pochwali,gdzie¶ były fotki,to była gruba lina okręcona kilka razy na obwodzie.

> No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do

> snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na

> kokardke??

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.Supełków kilka bo lubi się czasem urwać.Przyczepno¶ć zwiększała się znacz±co,co się póĽniej zem¶ciło-jak się wr±bałem w ¶nieg na zadupiu to na amen.

Tomek

BMW R1100S

Dniepr z wozem

Data: 2012-12-20 02:22:20
Autor: Prawy
motor na ¶niegu i lodzie
w końcu wobec nikłego dyskursu tutaj(zainteresowanie tematem) zawnioskowałem iż najlepiej po prostu zakupić moto predestynowane fabrycznie do jazd zim±.

Data: 2012-12-27 10:16:14
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
motor na ¶niegu i lodzie
Prawy napisał(a):
co tam jeszcze?

Plyn w spryskiwaczu na zimowy trzeba wymienic.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

motor na ¶niegu i lodzie