motor na ¶niegu i lodzie

Data: 2012-12-11 16:25:47
Autor: Magic
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:
witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.
pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami

Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze s± skutery, choćby dlatego że s± do nich dostępne zimowe opony. I kocyki.

2.

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki.

3. ...

Porz±dna bielizna termoaktywna.
Gmole.
Brak pi±tej klepki :)

Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w ułamku sekundy. A zamarznięta ziemia ma twardo¶ć betonu. Ale przynajmniej nie ma tam dodatkowego zagrożenia w postaci samochodów. Jazda po mie¶cie jest po prostu zbyt niebezpieczna. Mam skuter i teoretycznie mógłbym nim poruszać się również zim±, ale nie ma to sensu. Tytus pewnie powie zaraz co¶ innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;)

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-11 15:32:40
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-11, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze są skutery, choćby dlatego że są do nich dostępne zimowe opony. I kocyki.

Li tam, latalem na Metzeler Racetec K2, jedyny mankament ze pierwsze
kilometry to jakby byly z debu ;-) Przyczepnosc nie jest jakos tam
dramatycznie obnizona. Ale na pewno pod takim kocem i z lapkami komfort
jest duzo wiekszy.

Brak piÄ…tej klepki :)

Trzeba miec fantazje... :P

Tytus pewnie powie zaraz coś innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;)

No Tytus to ma jeszcze szybe wielkosci zagla.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 08:38:28
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki.

Ja jeżdżę w rękawicach zimowych, można się przyzwyczaić - chociaż w normalnej rękawicy motocyklowej czucie jest większe. Ale nie ma dramatu.

[...]

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 08:50:05
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimą to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzają zawieszenia i hamulce a przyczepność (a raczej nędzne jej resztki) mogą wyparować w ułamku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 08:51:45
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

[...]

Dlatego się zdziwiłem :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 08:55:50
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 10:49:23
Autor: Kuczu
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-12-12 09:51:08
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma
przeplywke a gaznik nie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:08:33
Autor: Magic
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
[...]

Chyba znowu odpowiedziałem na priv.
Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 13:12:47
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Chyba znowu odpowiedziałem na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 15:48:32
Autor: Magic
motor na śniegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 14:12, AZ pisze:
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

[...]

No więc wyobraź sobie że taki fakt miał miejsce. Lataliśmy endurakami i klocki przymarzły do tarczy, właśnie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za całą grupą. Wystarczyło kilkanaście sekund postać na wciśniętym hamulcu.

  np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

Na lagach robi się warstewka lodu. Oczywiście jesteś w stanie to rozbujać ale lód tnie wtedy uszczelniacze. Zapytaj Żwirka.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 15:01:08
Autor: Piotr Klimek
motor na ¶niegu i lodzie
Dnia (Wed, 12 Dec 2012 15:48:32 +0100) ktos podajacy sie za Magic
wyklawiaturowal co nastepuje:

No więc wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. Latali¶my endurakami i klocki przymarzły do tarczy, wła¶nie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za cał± grup±. Wystarczyło kilkana¶cie sekund postać na wci¶niętym hamulcu.

Jest jaki¶ powód dla którego nie dzieje się tak w samochodzie?

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-12-12 15:03:23
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

[...]

A widzisz, jednak Ĺ‚Ä…k i lasĂłw solÄ… i chlorkiem nie posypujÄ… ;-)
Po dwĂłch zimach na Warszawskich ulicach nie mialem zadnego problemu ale tez
nie mowie, ze nie moga jakies wystapic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:36:39
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:

Poczekajcie aż Wam co¶ chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed zatrzymaniem na postój.

Chlapało cał± poprzedni± zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć. Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

Z zawieszeniem nie było problemów. Może w Hayce byłoby inaczej bo tam mam upside-down, ale przez zimę latam GSXF-em, sprzedam go po zimie :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-12 14:38:49
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Poczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj.

Chlapało całą poprzednią zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć. Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć.

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 15:50:30
Autor: Piotr Rezmer
motor na śniegu i lodzie
AZ pisze:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilę zastanawiałem się jak bardzo klocki na oponie mogą Ci zwisać że sięgają aż do tarczy, na ale nie leżało mi w kontekście.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-12 15:07:34
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
[...]

Moze to znak, ze czas zmienic dilera? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-13 09:19:01
Autor: Adam Wysocki
motor na ¶niegu i lodzie
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki z tarcz± :)

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2012-12-13 09:22:21
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-13, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki z tarczą :)

U mnie akurat klocki z tarcza, tylko ze ja jeszcze na sinter-metalowych i w tym przypadku pewnie nie jest to bez znaczenia. Po zimie mialem problem
tylko z tylnym zaciskiem do ktorego zagladam raz na dwa lata bo uzywam
baaardzo sporadycznie. Dlatego jak sie chce jezdzic w zimie warto miec
przesmarowany zacisk - prowadnice itp.

--
Artur
ZZR 1200