Data: 2012-12-11 16:25:47 | |
Autor: Magic | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:
witam Nie, to dobre na całkowicie białe drogi i u nas zabronione. Najsensowniejsze s± skutery, choćby dlatego że s± do nich dostępne zimowe opony. I kocyki. 2. Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki. 3. ... Porz±dna bielizna termoaktywna. Gmole. Brak pi±tej klepki :) Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w ułamku sekundy. A zamarznięta ziemia ma twardo¶ć betonu. Ale przynajmniej nie ma tam dodatkowego zagrożenia w postaci samochodów. Jazda po mie¶cie jest po prostu zbyt niebezpieczna. Mam skuter i teoretycznie mógłbym nim poruszać się również zim±, ale nie ma to sensu. Tytus pewnie powie zaraz co¶ innego ale on jest z tych walniętych bardziej ;) -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-12-11 15:32:40 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-11, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
Li tam, latalem na Metzeler Racetec K2, jedyny mankament ze pierwsze kilometry to jakby byly z debu ;-) Przyczepnosc nie jest jakos tam dramatycznie obnizona. Ale na pewno pod takim kocem i z lapkami komfort jest duzo wiekszy. Trzeba miec fantazje... :P No Tytus to ma jeszcze szybe wielkosci zagla. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 08:38:28 | |
Autor: Adam Wysocki | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
Podgrzewane manetki i/lub łapki na kierownicę. Ew rękawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapkołajkowych) ale ludzie się skarż± że nie maj± w nich czucia manetki. Ja jeżdżę w rękawicach zimowych, można się przyzwyczaić - chociaż w normalnej rękawicy motocyklowej czucie jest większe. Ale nie ma dramatu. Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zim± to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶ć (a raczej nędzne jej resztki) mog± wyparować w ułamku sekundy. Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-12-12 08:50:05 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.Jedyne sensowne motocykle jakie można używać zimą to enduro, i to w terenie - chociaż też trzeba uważać jak cholera bo zamarzają zawieszenia i hamulce a przyczepność (a raczej nędzne jej resztki) mogą wyparować w ułamku sekundy. Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz. Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 08:51:45 | |
Autor: Adam Wysocki | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Zamarza olej w zawieszeniu i płyn hamulcowy?Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy. Dlatego się zdziwiłem :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-12-12 08:55:50 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce majaMiejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy. pare kucy wiecej ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 10:49:23 | |
Autor: Kuczu | |
motor na śniegu i lodzie | |
W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote: A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-12-12 09:51:08 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma przeplywke a gaznik nie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 14:08:33 | |
Autor: Magic | |
motor na śniegu i lodzie | |
W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote: Chyba znowu odpowiedziałem na priv. Poczekajcie aż Wam coś chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed zatrzymaniem na postój. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-12-12 13:12:47 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
Nom ;-) Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15 wrzatkiem zeby mialo to zamarznac np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co chodzi wiec przybliz temat. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 15:48:32 | |
Autor: Magic | |
motor na śniegu i lodzie | |
W dniu 2012-12-12 14:12, AZ pisze:
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote: No więc wyobraź sobie że taki fakt miał miejsce. Lataliśmy endurakami i klocki przymarzły do tarczy, właśnie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za całą grupą. Wystarczyło kilkanaście sekund postać na wciśniętym hamulcu. np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co chodzi wiec przybliz temat. Na lagach robi się warstewka lodu. Oczywiście jesteś w stanie to rozbujać ale lód tnie wtedy uszczelniacze. Zapytaj Żwirka. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2012-12-12 15:01:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
Dnia (Wed, 12 Dec 2012 15:48:32 +0100) ktos podajacy sie za Magic
wyklawiaturowal co nastepuje: No więc wyobraĽ sobie że taki fakt miał miejsce. Latali¶my endurakami i klocki przymarzły do tarczy, wła¶nie zaraz po tym jak przepędzlowałem kałużę i zatrzymałem się za cał± grup±. Wystarczyło kilkana¶cie sekund postać na wci¶niętym hamulcu. Jest jaki¶ powód dla którego nie dzieje się tak w samochodzie? -- Pozdrawiam Piotr Klimek Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R http://bikepics.com/members/piko/ |
|
Data: 2012-12-12 15:03:23 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
A widzisz, jednak Ĺ‚Ä…k i lasĂłw solÄ… i chlorkiem nie posypujÄ… ;-) Po dwĂłch zimach na Warszawskich ulicach nie mialem zadnego problemu ale tez nie mowie, ze nie moga jakies wystapic. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 14:36:39 | |
Autor: Adam Wysocki | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
Poczekajcie aż Wam co¶ chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuż przed zatrzymaniem na postój. Chlapało cał± poprzedni± zimę (GSXF). Jedyny skutek był taki że hamulec się zapiekł i trzeba było odsuwać klocki kluczem, żeby dało się ruszyć. Ale nie mam w nim osłonek na tłoczki, które powinienem mieć. Z zawieszeniem nie było problemów. Może w Hayce byłoby inaczej bo tam mam upside-down, ale przez zimę latam GSXF-em, sprzedam go po zimie :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-12-12 14:38:49 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia siePoczekajcie aĹĽ Wam coĹ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tuĹĽ przed zatrzymaniem na postĂłj. klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-12 15:50:30 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
motor na śniegu i lodzie | |
AZ pisze:
No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie Przez chwilę zastanawiałem się jak bardzo klocki na oponie mogą Ci zwisać że sięgają aż do tarczy, na ale nie leżało mi w kontekście. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2012-12-12 15:07:34 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-12, Piotr Rezmer <p.r@bezbzdur.pl> wrote:
Moze to znak, ze czas zmienic dilera? ;-)No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-12-13 09:19:01 | |
Autor: Adam Wysocki | |
motor na ¶niegu i lodzie | |
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie Dokładnie ten przypadek :) Tylko że raczej tłoczki z zaciskami, a nie klocki z tarcz± :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-12-13 09:22:21 | |
Autor: AZ | |
motor na śniegu i lodzie | |
On 2012-12-13, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:U mnie akurat klocki z tarcza, tylko ze ja jeszcze na sinter-metalowych i w tym przypadku pewnie nie jest to bez znaczenia. Po zimie mialem problem tylko z tylnym zaciskiem do ktorego zagladam raz na dwa lata bo uzywam baaardzo sporadycznie. Dlatego jak sie chce jezdzic w zimie warto miec przesmarowany zacisk - prowadnice itp. -- Artur ZZR 1200 |
|