motor na ¶niegu i lodzie

Data: 2012-12-12 02:59:05
Autor: Prawy
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 użytkownik Prawy napisał:
witam ¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach może być.

pytanie jakich niezbędnych zabiegów wymaga motor by jeĽdził zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...

co tam jeszcze?

czy kto¶ próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale je¶li to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby....

Data: 2012-12-12 11:00:17
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Prawy <rightbent523@gmail.com> wrote:

czy ktoś próbował założyć po prostu łańcuchy na koła moto, jakie to daje efekty, jakie są problemy? akurat tak sie składa że mam enduraka, trochę przycieżkiego ale jeśli to oszczędziłoby mi kłopotu z oponami z kolcami to może warto poprobowac dla samej próby...

Podstawowe pytanie - gdzie chcesz tym jezdzic? Po drogach czy terenie?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 14:10:47
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
[...]

Owiń na pocz±tek koło link±,działa jak łańcuch i nie dzwoni na czarnym

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-12 15:49:28
Autor: Magic
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:
[...]

A drugi koniec na szyję ? ;)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.

Data: 2012-12-12 17:16:44
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-12 15:49, Magic pisze:
[...]

Się czepiasz.
  O ile pamiętam Tango latał tak Kaw±,ja stosuję tylko na trzech kołach,baardzo się poprawia przyczepno¶ć:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-12 17:55:05
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

  O ile pamiÄ™tam Tango lataĹ‚ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech koĹ‚ach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepność:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-12 22:06:58
Autor: Monster
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-12, Monster <alpy2@op.pl> wrote:

   O ile pamiÄ™tam Tango lataĹ‚ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
kołach,baardzo się poprawia przyczepność:-)
Będziesz miał ochotę polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.
Może sam się pochwali,gdzieś były fotki,to była gruba lina okręcona kilka razy na obwodzie.
No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??
Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieś 8-10mm,trwałość zależna od ilości czarnego,ale kilkadziesiąt km bez problemu.Supełków kilka bo lubi się czasem urwać.Przyczepność zwiększała się znacząco,co się później zemściło-jak się wrąbałem w śnieg na zadupiu to na amen.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-13 01:23:39
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.

Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?
Albo wyżej wspomniany łańcuch.
Można co¶ takigoe gdzies kupić: http://tinyurl.com/c58lcle ?

Data: 2012-12-13 09:38:09
Autor: AZ
motor na śniegu i lodzie
On 2012-12-13, ditron <tomistrz@gmail.com> wrote:
Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakieś 8-10mm,trwałość zależna od ilości czarnego,ale kilkadziesiąt km bez problemu.

Może dla zwiększenia trwałości linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

Albo wyżej wspomniany łańcuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-13 02:04:28
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
On 2012-12-13, ditron <tomistrz@gmail.com> wrote:

> Może dla zwiększenia trwało¶ci linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

> Albo wyżej wspomniany łańcuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

Jak dla mnie najlepsze wydaje się to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawałki linki czy łańcucha można w ten sposób zamontować nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijać czarne...

Data: 2012-12-13 11:53:02
Autor: Monster
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu 2012-12-13 11:04, ditron pisze:

[...]

Swoj± szos± fajny pomysł,w niedzielę pogrzebię znajomemu w gratach z demobilu,troczki powinny być idealne,chociaż na równinach potrzebuję jedynie żeby wyskoczyć z garażu.
Tomek
  BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2012-12-13 01:32:56
Autor: ditron
motor na ¶niegu i lodzie
W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 użytkownik Monster napisał:

> Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem

> pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

Może sam się pochwali,gdzie¶ były fotki,to była gruba lina okręcona kilka razy na obwodzie.

> No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do

> snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na

> kokardke??

Sam stosowałem co mi w łapy wpadło,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwało¶ć zależna od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.Supełków kilka bo lubi się czasem urwać.Przyczepno¶ć zwiększała się znacz±co,co się póĽniej zem¶ciło-jak się wr±bałem w ¶nieg na zadupiu to na amen.

Tomek

BMW R1100S

Dniepr z wozem

motor na ¶niegu i lodzie